Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

Weer desinvestering Evergrande mislukt - media

Reacties

5 Posts
| Omlaag ↓
  1. Housepartyy 20 oktober 2021 17:36
    In de nieuwsoverzichten komt het bijna al niet meer terug, maar Chinees vastgoed maakt 25 - 30% uit van het Chineze bbp. Een ineenstorting van de vastgoedsector betekend een ineenstorting van de Chinese economie, en minder productie en minder export.

    Oftewel: inflatie voor ons(naast de liquiditeitsproblemen die dit met zich meebrengt).
  2. forum rang 4 Sir Cryptalot 20 oktober 2021 18:11
    quote:

    Housepartyy schreef op 20 oktober 2021 17:36:


    In de nieuwsoverzichten komt het bijna al niet meer terug, maar Chinees vastgoed maakt 25 - 30% uit van het Chineze bbp. Een ineenstorting van de vastgoedsector betekend een ineenstorting van de Chinese economie, en minder productie en minder export.

    Oftewel: inflatie voor ons(naast de liquiditeitsproblemen die dit met zich meebrengt).


    Ik mis even hoe u hier inflatie van maakt. Als er minder afname/vraag is dan zakken prijzen toch?
  3. Housepartyy 20 oktober 2021 18:39
    quote:

    Sir Cryptalot schreef op 20 oktober 2021 18:11:


    [...]

    Ik mis even hoe u hier inflatie van maakt. Als er minder afname/vraag is dan zakken prijzen toch?


    China is een exportland. Minder export betekend minder te importeren door andere landen (lees: amerika en haar handelstekort). Daarnaast is productie verplaatsen naar een ander land in de regel nooit goedkoper.
  4. forum rang 4 mok 20 oktober 2021 22:37
    quote:

    Housepartyy schreef op 20 oktober 2021 18:39:


    [...]

    China is een exportland. Minder export betekend minder te importeren door andere landen (lees: amerika en haar handelstekort). Daarnaast is productie verplaatsen naar een ander land in de regel nooit goedkoper.

    Hoezo minder export? Minder import zou kunnen, maar vraag uit andere landen blijft. Inflatie zou juist wat getemperd kunnen worden, omdat er minder vraag is naar bepaalde grondstoffen.
  5. Housepartyy 20 oktober 2021 23:27
    quote:

    mok schreef op 20 oktober 2021 22:37:


    [...]
    Hoezo minder export? Minder import zou kunnen, maar vraag uit andere landen blijft. Inflatie zou juist wat getemperd kunnen worden, omdat er minder vraag is naar bepaalde grondstoffen.


    Recessie betekend verminderd productie YoY en dus minder export.
5 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?