Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

ASML verhoogt omzetverwachting

Reacties

9 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 4 tmaster 21 juli 2021 08:08
    quote:

    mok schreef op 21 juli 2021 07:55:


    Lijkt mij dat chips op deze manier duurder worden en hierdoor ook een bijdrage leveren aan inflatie. Of is dat verwaarloosbaar?


    De yields worden ook beter, het 'bak' proces wordt kleiner en kleiner 14nm ->10nm->7nm->5nm etc) . Hierdoor kunnen er per wafer meer chips gehaald worden.hierdoor kun je uiteindelijkj de hogere aanschafprijs ook weer terug verdienen.

  2. forum rang 4 adritromp 21 juli 2021 08:10
    quote:

    mok schreef op 21 juli 2021 07:55:


    Lijkt mij dat chips op deze manier duurder worden en hierdoor ook een bijdrage leveren aan inflatie. Of is dat verwaarloosbaar?


    Zou je denken? Ze verzinnen vast weer iets zodat de stijging van die prijzen niet in de kerninflatie terecht komt
  3. forum rang 7 Sa Tire 21 juli 2021 08:18
    quote:

    mok schreef op 21 juli 2021 07:55:


    Lijkt mij dat chips op deze manier duurder worden en hierdoor ook een bijdrage leveren aan inflatie. Of is dat verwaarloosbaar?


    Beurzen (dus ook chips!) de Huizenmarkt en auto industrie..

    Zijn ernstig onderhevig aan (hyper!) inflatie..

    En niet zo'n beetje ook..!
  4. forum rang 4 Travis Bickle 21 juli 2021 08:28
    Wat een taal oninteressante en niet relevante discussie over inflatie en chips, misschien nog een nieuwtje over ASML dat wel relevant is.
    Ik weet in ieder geval dat er niet honderden maar duizenden nieuwe mensen gevraagd worden uit heel de wereld om bij ASML te komen werken. Het aantal verschillende nationaliteiten ligt nu ver boven de 150.
  5. forum rang 4 mok 23 juli 2021 08:10
    quote:

    Travis Bickle schreef op 21 juli 2021 08:28:


    Wat een taal oninteressante en niet relevante discussie over inflatie en chips, misschien nog een nieuwtje over ASML dat wel relevant is.
    Ik weet in ieder geval dat er niet honderden maar duizenden nieuwe mensen gevraagd worden uit heel de wereld om bij ASML te komen werken. Het aantal verschillende nationaliteiten ligt nu ver boven de 150.

    Dat is economie en inflatie is van belang voor de beurs. Interessanter dan die diversiteitsdiscussie van u.
9 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?