Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

Beursblik: Citi haalt Shell van verkooplijst

Reacties

4 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 5 jan de vakman 30 juni 2021 12:30
    Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat uncle sam opnieuw de olieprijs laat verongelukken; een ezel stoot zich in het gemeen, geen2x aan de zelfde steen, bovendien zijn de beste schalieputten leeg, dus hun kostenplaatje loopt alleen maar op, voorlopig verdiend shell goud met de veel hogere olie en gasprijzen, ik verwacht een leuke dividend verhoging!!
  2. barondehuile 30 juni 2021 21:59
    quote:

    Goldfish1080 schreef op 30 juni 2021 08:37:


    Shell zal op termijn echt tegenvallen. Een wpa van bijna 3 voor een periode van 2 jaar vind ik dan ook een wel heel optimistische inschatting.


    Wat een droeve onzin kraamt u uit. Puur op fundamentele basis is het aandeel Shell verschrikkelijk ondergewaardeerd. Vergelijk het nu eens met Adyen, als voorbeeld, en de zogenaamd gouden toekomst ......??.....totdat ook concurrentie komt omdat het een laagdrempelige investering is, de revenu per activiteit om concurrentie redenen omlaag zal moeten en ook nog eens een deel van de omzet wordt afgesnoept door nieuwe concurrentie. Je kunt er op wachten. Nu een hype met (waarschijnlijk bewust opgefokte) K/W van 250, die dan plots over een paar jaar 1000 wordt omdat de toekomstige winstverwachting het niet haalt. Ondanks dat Adyen een goed bedrijf is zal derhalve de koers kunnen imploderen tot 100-300 euro/aandeel.
    Nu RDS........ concurrentie is al gedefinieerd, energie transitie kan alleen maar geleidelijk via fossiel, energie is met voedsel een eerste levensbehoefte, energie (groen en fossiel) wordt vanzelf schaars gezien groei wereldbevolking en groei welvaart. En kijk eens naar de huidige K/W bij RDS......daar zit wel muziek in.
4 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?