Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

'Hypotheekrente toch weer verder gedaald'

Reacties

8 Posts
| Omlaag ↓
  1. EuroFool 19 maart 2021 12:35
    Hangt natuurlijk van je (financiële) situatie af, maar nu voor 20 jaar rentevast kiezen (annuïteit/lineair) lijkt me prima. Let wel op de overige voorwaarden van de hypotheek.

    Ook een nieuwe aflossingsvrije voor 30 jaar (max 50% van de marktwaarde) plus een annuïteit/lineaire is mogelijk interessant. Want die Haagse politieke jongens & meisjes gaan echt t.z..t. wel aan de rente aftrek sleutelen!
  2. HannibalB 19 maart 2021 12:44
    quote:

    EuroFool schreef op 19 maart 2021 12:35:


    Hangt natuurlijk van je (financiële) situatie af, maar nu voor 20 jaar rentevast kiezen (annuïteit/lineair) lijkt me prima. Let wel op de overige voorwaarden van de hypotheek.

    Ook een nieuwe aflossingsvrije voor 30 jaar (max 50% van de marktwaarde) plus een annuïteit/lineaire is mogelijk interessant. Want die Haagse politieke jongens & meisjes gaan echt t.z..t. wel aan de rente aftrek sleutelen!


    Dat gaan ze heel snel oplossen door de eigen woning naar box 3 te verhuizen. 2 vliegen in een klap !
  3. Mousje 19 maart 2021 12:49
    quote:

    HannibalB schreef op 19 maart 2021 12:44:


    Dat gaan ze heel snel oplossen door de eigen woning naar box 3 te verhuizen. 2 vliegen in een klap !



    Zou een mooie zet zijn…..als de hypotheek ook mee naar box 3 verhuist. Vervallen echt alle argumenten voor de aflossing van de hypotheek. Nu al in box 1 is aflossen een belabberd rendement, dankzij de HRA, maar in box 3 is het helemaal onaantrekkelijk om dat te doen.
8 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?