Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

Nokia moet kosten besparen en schrapt 10.000 banen

Reacties

11 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 4 MartijnN1932 16 maart 2021 11:01
    quote:

    Kraaitje schreef op 16 maart 2021 10:37:


    Wist niet dat nokia nog bestond

    Nokia is de nummer 3 speler op telecommunicatie apparatuur.

    ze hebben ooit ook een mobieltjes tak gehad, maar die was gescheiden van de apparatuur tak.
    Daarmee zijn ze ooit de transitie ingegaan van de boomzagerij

    omdat er toen geen goede oplossingen bestonden voor de communicatie op lange afstanden tussen de hakkers in de bossen en de machines boven hebben ze zelf een divisie opgezet om dit te bewerkstelligen.
    daar vanuit zijn ze 1 van de grootste spelers geworden, omdat ze in zagen dat meer bedrijven profijt konden hebben van de door hen ontwikkelde technologie..
  2. forum rang 4 Flowermountain 16 maart 2021 11:20
    quote:

    Kraaitje schreef op 16 maart 2021 10:37:


    Wist niet dat nokia nog bestond


    Zonde. Ik heb Nokia al een jaartje in mijn porto. Is wel een groeier en maakt zeker kans op een aardig deel in de 5G race. Veel landen willen niet voor een Huawei kiezen i.v.m. Chinese bemoeienis en kiezen daardoor voor Nokia. Het is de moeite waard om Nokia toe te voegen aan je portefeuille.
  3. forum rang 4 Sir Cryptalot 16 maart 2021 11:30
    quote:

    Flowermountain schreef op 16 maart 2021 11:20:


    [...]

    Zonde. Ik heb Nokia al een jaartje in mijn porto. Is wel een groeier en maakt zeker kans op een aardig deel in de 5G race. Veel landen willen niet voor een Huawei kiezen i.v.m. Chinese bemoeienis en kiezen daardoor voor Nokia. Het is de moeite waard om Nokia toe te voegen aan je portefeuille.



    Ik heb Nokia een paar keer gehad, en met winst verkocht maar je ziet een duidelijke dalende trendlijn met lager pieken. Wat ze nu proberen is maximaal investeren in R&D omdat ze de boot net missen met 5G. Ik zou ze dan ook niet adviseren want ze lopen simpelweg achter in kennis en kunde.
  4. StoplossBurner 16 maart 2021 11:49
    Blijft inderdaad een coinflip aandeel gezien het wel/niet slagen van 5G. Heb zelf nog wat recenter een mobieltje gehad van Nokia (of misschien beter gezegd HMD) en was niet bepaald onder de indruk van bouwkwaliteit. Prijs/prestatie verhouding is wel dik in orde, maar status heeft een nokia al lang niet meer en kunnen daar dus ook niet van profiteren. Veel consumenten die wat meer te besteden hebben willen toch per se een Apple of Samsung.
  5. kuddedier 16 maart 2021 13:18
    Ik denk niet dat de millenials van nu nog weten dat Nokia ooit de meest toonaangevende mobieltjes producent was met een marktaandeel van 70+%.
    Of misschien staat het in de geschiedenis boekjes over de dot.com period 1995-2005

    En dat Finland beter bekend stond als tech-inovator dan silicon valley.. Het was ook de tijd dat Duitsland 'de zieke man van Europa' was. En de Spaanse economie booming (zoals nu China)
  6. forum rang 5 Kees1 16 maart 2021 14:17
    quote:

    Sir Cryptalot schreef op 16 maart 2021 11:30:


    [...]

    Ik heb Nokia een paar keer gehad, en met winst verkocht maar je ziet een duidelijke dalende trendlijn met lager pieken. Wat ze nu proberen is maximaal investeren in R&D omdat ze de boot net missen met 5G. Ik zou ze dan ook niet adviseren want ze lopen simpelweg achter in kennis en kunde.


    Nokia speelt (naast Ericsson) een belangrijke rol bij 5G (als een van de weinigen buiten Azie).
    Probleem met Nokia is dat de resultaten steeds tegenvallen. Als je in dit segment wilt beleggen kun je nmm beter voor Ericsson kiezen (ofschoon Nokia goedkoop oogt).
11 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?