Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

Koopjesketen Action wil deuren openen voor afhalers

Reacties

12 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 1 februari 2021 18:57
    Ik denk dat afhaal winkel, dus het van te voren online bestellen, een verdere afname betekent van fysieke bezoek van een winkel. Als dit systeem eenmaal door een winkel is opgezet, zal het nooit meer weg gaan. Vervolgens zullen veel dure winkel panden kunnen sluiten. Om een bestelling af te halen is het bezoeken van een duur winkelpand zinloos. 5 euro or meer betalen voor parkeren. De winkel eigenaren zullen een klein afhaalpunt met magazijn openen en de dure winkelpanden sluiten.
  2. forum rang 10 DeZwarteRidder 1 februari 2021 19:01
    quote:

    IceBear1 schreef op 1 februari 2021 18:57:


    Ik denk dat afhaal winkel, dus het van te voren online bestellen, een verdere afname betekent van fysieke bezoek van een winkel. Als dit systeem eenmaal door een winkel is opgezet, zal het nooit meer weg gaan. Vervolgens zullen veel dure winkel panden kunnen sluiten. Om een bestelling af te halen is het bezoeken van een duur winkelpand zinloos. 5 euro or meer betalen voor parkeren. De winkel eigenaren zullen een klein afhaalpunt met magazijn openen en de dure winkelpanden sluiten.

    Ik denk dat dit juist zeer positief gaat werken voor fysieke winkels: het is een ideale combinatie van online met een echte winkel.

    De spullen van Action zijn trouwens veel te goedkoop om per post te versturen.
  3. forum rang 8 drooglegging 1 februari 2021 19:03
    "Koop direct bij degene die het maakt"=nu al de spreuk van het jaar, loyaliteit voorop.

    Een spreuk uit een TV reclame van Dyson stofzuigers.

    In ieder geval 2 tientjes goedkoper, een complete schakel weg uit de ketting, meer merken kunnen het zo gaan doen.

    Gewoon via de eigen website, geen Mediamarkt of BCC ertussen, de klant is ook winnaar in deze!
  4. denkeensverder 1 februari 2021 19:32
    Klant is winnaar. Draait alleen daarom, maar ondertussen zitten al die mensen die daar nu werken dan zonder werk. Alles draait om dat mensen niet teveel willen betalen, maar klagen dan wel dat er geen bakkers, supermarkten, banken, horeaca en andere winkels meer zijn. Hetzelfde geldt voor vlees. Iedereen wil alles goedkoper met behulp van grote internationale concerns die met allerlei troep en toevoegingen het vlees goedkoper krijgt. Daar betalen wij met z'n allen over jaren de rekening voor. Hoge ziektekosten door allergieën, steeds meer kwalen, kanker, noem maar op.
    Maar de klant heeft altijd gelijk, zeggen de dik betaalde managers en baasjes. Klopt maar die weten niet beter want die worden plat gegooid door honderdduizenden reclames waar geen ontsnappen meer aan is.
    Lang leve de winnaar!
  5. [verwijderd] 1 februari 2021 19:47
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 1 februari 2021 19:01:


    [...]
    Ik denk dat dit juist zeer positief gaat werken voor fysieke winkels: het is een ideale combinatie van online met een echte winkel.

    De spullen van Action zijn trouwens veel te goedkoop om per post te versturen.


    Voor een winkel zal het niet uitmaken hoe men de omzet creeerd. maar afhalen na online bestellen is niet hetzelfde als bestellen en per post ontvangen.

    Het online bestellen zal mogelijk gemaakt worden bij winkels die voorheen de klanten alleen fysiek in de winkel wilde hebben. Maar dat zal nu als een sneltreinvaart veranderen. Fysieke aanwezigheid en contact is een gezondheids risico geworden en zullen dusl door de digitale mogelijkheden versneld worden afgeschaft,

    A. Afhalen: Betalen voor parkeergeld plus brandstof en of een retourtje in het volgepakte armoedige openbaar vervoer? En vervolgens binnen in een wachtrij gaan staan?
    B. Post: Thuis wachten op de bank voor minder kosten dan de opties A, iets wat men nu eenmaal gewend is geworden, net als werken vanuit huis.

    Fysieke winkels en kantoren gaan flink afgeschreven worden door de corona, heel veel ervan is overbodig geworden. Bedrijven, zoals Sygnify, merken nu dat er te veel tijd werd verspild met vergaderen. Nu thuiswerken de norm is merken ze wie gemist kan worden en wie niet, dus gaan ze mensen ontslaan en uiteindelijk kantoren sluiten. Dit is pas het begin.
  6. forum rang 4 MartijnN1932 1 februari 2021 20:51
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 1 februari 2021 19:01:


    [...]
    Ik denk dat dit juist zeer positief gaat werken voor fysieke winkels: het is een ideale combinatie van online met een echte winkel.

    De spullen van Action zijn trouwens veel te goedkoop om per post te versturen.


    afhalen is ook niet een goed idee voor Action.
    Action leunt enorm op impuls kopen.

    als je er toch bent voor het ene goedkope item, koop je meerdere goedkope items, zo krijgen ze hun omzet toch binnen

    als je alleen specifiek kan kiezen voor vooraf bepaalde items, behaalt de action bij lange na niet de omzet die ze hadden.
    De marges zijn simpelweg te dun op specifieke producten.


    nog even los van de rijen die er zullen ontstaan.
    ik zie het al bij de bouwmarkten.

    tegenwoordig zelfs omgezet van zelf afhalen naar wachten in de auto tot het gebracht wordt, simpelweg omdat mensen ongeacht de afgesproken tijd in de rij gaan staan wachten. .

    veel te druk en daarmee veel te veel risico op besmettingen.
  7. paul belegt echt. 1 februari 2021 21:11
    Dacht het niet! Straks extra milieutax op bezorgkosten voor transport,, verpakking etc. Betalen voor retouren.
    Iedereen weer naar de winkel voor : zien, voelen, proeven, vergelijken en echte service. De winkel is beleving en tijdverdrijf. Zie de mensen op zaterdag en zondag nu al etalages kijken. Nooit zonder winkelstraten!
  8. TheWatchman 1 februari 2021 23:17
    ....denk eens verder (door), @Denkeensverder ...

    Algehele gedachte :
    Kabinet, ge zijt nie goe bezig ....
    Dit, plus opheffing avondklok (ben geen voor noch tegenstander..), plus sommige scholen weer open, betekent meer reisbewegingen, meer kans op besmettingen, daarvoor nog langer in deze misere ..
    Soms ..... ik krijg het haast niet over de tong ... is een status quo voor nu even het beste alternatief.

    quote:

    denkeensverder schreef op 1 februari 2021 19:32:


    Klant is winnaar. Draait alleen daarom, maar ondertussen zitten al die mensen die daar nu werken dan zonder werk. Alles draait om dat mensen niet teveel willen betalen, maar klagen dan wel dat er geen bakkers, supermarkten, banken, horeaca en andere winkels meer zijn. Hetzelfde geldt voor vlees. Iedereen wil alles goedkoper met behulp van grote internationale concerns die met allerlei troep en toevoegingen het vlees goedkoper krijgt. Daar betalen wij met z'n allen over jaren de rekening voor. Hoge ziektekosten door allergieën, steeds meer kwalen, kanker, noem maar op.
    Maar de klant heeft altijd gelijk, zeggen de dik betaalde managers en baasjes. Klopt maar die weten niet beter want die worden plat gegooid door honderdduizenden reclames waar geen ontsnappen meer aan is.
    Lang leve de winnaar!
  9. [verwijderd] 1 februari 2021 23:41
    quote:

    paul belegt echt. schreef op 1 februari 2021 21:11:


    Dacht het niet! Straks extra milieutax op bezorgkosten voor transport,, verpakking etc. Betalen voor retouren.
    Iedereen weer naar de winkel voor : zien, voelen, proeven, vergelijken en echte service. De winkel is beleving en tijdverdrijf. Zie de mensen op zaterdag en zondag nu al etalages kijken. Nooit zonder winkelstraten!


    Onzin. Jij hebt zeker veel geld zitten in retailvastgoed en kantoren? Naar een fysieke winkel: Brandstof, hoge parkeerkosten, duur en armoedig openbaarvervoer en sjouwen met je aankoop? Voelen en proeven is voor ouwe mensen, het is een gezondheidsrisico. Face the 2021 reality!
  10. [verwijderd] 1 februari 2021 23:43
    quote:

    MartijnN1932 schreef op 1 februari 2021 20:51:


    [...]

    afhalen is ook niet een goed idee voor Action.
    Action leunt enorm op impuls kopen.

    als je er toch bent voor het ene goedkope item, koop je meerdere goedkope items, zo krijgen ze hun omzet toch binnen

    als je alleen specifiek kan kiezen voor vooraf bepaalde items, behaalt de action bij lange na niet de omzet die ze hadden.
    De marges zijn simpelweg te dun op specifieke producten.


    nog even los van de rijen die er zullen ontstaan.
    ik zie het al bij de bouwmarkten.

    tegenwoordig zelfs omgezet van zelf afhalen naar wachten in de auto tot het gebracht wordt, simpelweg omdat mensen ongeacht de afgesproken tijd in de rij gaan staan wachten. .

    veel te druk en daarmee veel te veel risico op besmettingen.


    Impulsinkopen op het internet werken veel beter, daarom is Amazon zo groot geworden. Fysieke traditionele grote retail zal een fossiel zijn geworden in 2023!
12 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links