Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

Tesla gaat op prijs de concurrentie aan met rivalen in China

Reacties

15 Posts
| Omlaag ↓
  1. Aandelen & zo 1 januari 2021 13:41
    Tesla is gewoon een super mooie auto en maakt het dat elektrisch rijden voor de man met twee ballen ook aantrekkelijker wordt. Een Volkswagen ID3 en ID4 zijn gewoon mooie auto's van een overwegend betrouwbaar-, vooraanstaand merk. Ook Mercedes (Daimler) timmert aan de weg, zo is er nu op de markt een volledig elektrische uitvoering van de A-serie (topklasse). Helaas wordt de Auto-RAI niet meer georganiseerd, gelet op elektrische innovatie/revolutie zou men er goed aan doen om de Auto-RAI nieuw leven in te blazen.
  2. forum rang 4 geobeo 1 januari 2021 14:29
    quote:

    Aandelen & zo schreef op 1 januari 2021 13:41:


    Tesla is gewoon een super mooie auto en maakt het dat elektrisch rijden voor de man met twee ballen ook aantrekkelijker wordt. Een Volkswagen ID3 en ID4 zijn gewoon mooie auto's van een overwegend betrouwbaar-, vooraanstaand merk. Ook Mercedes (Daimler) timmert aan de weg, zo is er nu op de markt een volledig elektrische uitvoering van de A-serie (topklasse). Helaas wordt de Auto-RAI niet meer georganiseerd, gelet op elektrische innovatie/revolutie zou men er goed aan doen om de Auto-RAI nieuw leven in te blazen.


    De Europese merken lopen zo'n 10 tot 20 jaar achter op Tesla. Zeker op het gebied van volledig autonoom rijden (wat nu in Amerika bij Tesla gewoon al draait).

    Ik verwacht dat die bedrijven binnen een jaar of 10 niet meer bestaan, tenzij ze technologie in licentie gaan nemen van Tesla (of mergen met Tesla).

    De anti-innovatie cultuur bij de Europese merken is gewoon niet meer goed te maken ten opzichte van Tesla.
  3. Aandelen & zo 1 januari 2021 15:07
    quote:

    geobeo schreef op 1 januari 2021 14:29:


    [...]

    De Europese merken lopen zo'n 10 tot 20 jaar achter op Tesla. Zeker op het gebied van volledig autonoom rijden (wat nu in Amerika bij Tesla gewoon al draait).

    Ik verwacht dat die bedrijven binnen een jaar of 10 niet meer bestaan, tenzij ze technologie in licentie gaan nemen van Tesla (of mergen met Tesla).

    De anti-innovatie cultuur bij de Europese merken is gewoon niet meer goed te maken ten opzichte van Tesla.


    Mercedes timmert aardig aan de weg, de C bijv. kan al stuurloos rijden. Door wetgeving heb ik begrepen moet men zo nu en dan het stuur aantikken om het systeem te laten weten dat u niet in slaap bent gevallen.
  4. forum rang 4 MartijnN1932 1 januari 2021 15:15
    quote:

    geobeo schreef op 1 januari 2021 14:29:


    [...]

    De Europese merken lopen zo'n 10 tot 20 jaar achter op Tesla. Zeker op het gebied van volledig autonoom rijden (wat nu in Amerika bij Tesla gewoon al draait).

    Ik verwacht dat die bedrijven binnen een jaar of 10 niet meer bestaan, tenzij ze technologie in licentie gaan nemen van Tesla (of mergen met Tesla).

    De anti-innovatie cultuur bij de Europese merken is gewoon niet meer goed te maken ten opzichte van Tesla.


    Ik denk dat u Tesla overschat en de huidige fabrikanten sterk onderschat.
    U vergeet dat de capaciteit van Tesla te laag is, het hele volume te laag is
    en de kosten van een Tesla blijft te hoog voor het segment waar nu de meeste auto's in verkocht worden.

    de 'normale' fabrikanten hebben aanzienlijk meer capaciteit en mogelijkheden om goedkopere en betere auto's op de markt te brengen.

    nog even los van de service die je krijgt bij de traditionele autobouwers die je absoluut niet krijgt bij Tesla.

    Probeer bij Tesla maar iets te laten repareren of vervangen
    en vergelijk de wachttijden maar eens met die van de traditionele bouwers..


    en wat betreft het volledig autonoom rijden. daar heeft Tesla nu een kleine voorsprong, maar het is hetzelfde als dat microsoft ook als eerste een tablet had t.o.v. apple.
    wet van de remmende voorsprong

    te snel, de wereld en wetgevingen zijn er nog lang niet klaar voor.
    en tegen de tijd dat de wetgevingen en verzekering maatschappijen er klaar voor zijn. zijn de traditionele bouwers ook allang klaar.
    vergeet namelijk niet de kennis en kunde die er reeds aanwezig is (bijv. in de vrachtwagens, en hoger segement)
  5. forum rang 8 drooglegging 1 januari 2021 16:56
    De concessie houders op Schiphol gaan op korte termijn verdwijnen, de een is al verdwenen, de ander is bijna uit gefasseerd, de tesla-taxis op de luchthaven zijn bijna geschiedenis geworden, gedeeltelijk door instorten taxi-markt, gedeeltelijk door het niet functioneren van de automobielen, te vroeg in de markt gezet dus!

    En inderdaad! service/after sales bestaat niet bij Tesla, je kunt ook helemaal niet kiezen uit meerdere aanbieders, doe het niet, doe het nooit!

    Ik geloof in elektrisch rijden, ik geloof niet in experimenteren onder klanten.

    Zonder goede bijtelling en perverse impulsen uit de haag worden die dingen niet meer verkocht, Tesla is nu uit de top 10 verdwenen.

    Het is helemaal geen goede auto, zeker niet voor de veel verbruikers(>200 km per dag)

    De Duitsers en Koreanen gaan nu doorkomen met een beter alternatief.
  6. forum rang 5 Japio_ 1 januari 2021 18:04
    quote:

    geobeo schreef op 1 januari 2021 14:29:


    [...]

    De Europese merken lopen zo'n 10 tot 20 jaar achter op Tesla. Zeker op het gebied van volledig autonoom rijden (wat nu in Amerika bij Tesla gewoon al draait).

    Ik verwacht dat die bedrijven binnen een jaar of 10 niet meer bestaan, tenzij ze technologie in licentie gaan nemen van Tesla (of mergen met Tesla).

    De anti-innovatie cultuur bij de Europese merken is gewoon niet meer goed te maken ten opzichte van Tesla.


    Tesla begon lean, maar krijgt er iedere dag ballast bij en zal zich steeds trager bewegen.
    De hippe modellen van toen zijn aan revisie toe en jouw inschatting van 10 tot 20 jaar voorsprong maak je door een auto met een prijskaartje van 30k te vergelijken met een Tesla van 60k.
  7. forum rang 4 mok 1 januari 2021 20:01
    Normaal gesproken maken producenten in China geen winst, maar zijn ze daar alleen voor een “licence to operate”. Daarom vraag ik mij ook af hoe Tesla hier ooit winst wil maken. Echt concurreren met die zwaar gesubsidieerde Chinese bedrijven is niet mogelijk en als je wel neigt naar succes weten ze wel iets te vinden om het je lastig te maken. Misschien dat Elon een streepje voor heeft op de één of andere manier.
  8. Wazza 2 januari 2021 00:20
    Tesla ligt ver voor op de concurrentie. Met elektrisch rijden, maar nog meer met de ontwikkeling van autonoom rijdende auto's. De enige echt grote concurrent van Tesla is in mijn ogen alleen de Polestar. VW Group probeert het ook, maar is het toch nog net niet. De e-tron en Taycan halen bij lange na nog niet de actieradius van de long ranges van Tesla en de iD3 zie ik niet als een echte concurrent. Zit in een heel andere prijsklasse en trekt ander publiek.
    Al dit positieve neemt echter niet weg dat de k/w-verhouding van Tesla echt nergens meer op slaat. Zelf heb ik ook nog een paar aandelen Tesla en die houd ik ook vast, maar om nu op deze niveau's nog in te stappen is toch wel erg riskant.

    En een beetje off topic: wie weet wat vandaag met de Euro is gebeurd. Vandaag staat mijn aandelenportefeuille 1,5% in de plus, alleen maar door koersverlies van de Euro. Voor de Amerikaanse aandelen was dit voor mij natuurlijk gunstig, maar vond het wel zeer opmerkelijk. Kan echter niet vinden waar deze daling van de Euro vandaan komt.
  9. Gunther 2 januari 2021 09:50
    quote:

    an12 schreef op 1 januari 2021 18:00:


    De tesla-auto leveren nu al geen winst op. Winst ontstaat alleen door het verkopen van emissierechten. Dan kun je de prijs toch niet verlagen?

    Wel slim, marktaandeel winnen de eerste jaren en toch winst draaien omdat de concurrentie achterblijft met de productie en de emissierechten nodig heeft.
  10. forum rang 4 Mr sponge 2 januari 2021 11:25
    Zoals Musk zelf ook zegt. Tesla is geen auto fabrikant.
    Hun winstgevende onderdelen zijn subsidie, emissierechten en hun belangrijkste bron van inkomsten het uitgeven van aandelen.
    Het autopilot/fsd verkopen ze nu al jaren als optie. Maar ze vertellen er niet bij dat het slechts een uitgebreide cruisecontrol is. Meer kan de auto misschien wel, maar mag niet van de wet.
    Tesla maakt wel handig gebruik van de huidige generatie beleggers. Resultaten/fundamentele zaken gelden niet meer. Het gaat om het verhaal/de droom.
    En eerlijk is eerlijk. Door de enorme hoeveelheid lucht in de koers is het bedrijf nu uit de problemen. Ze hoeven maar minimaal te verwateren om hun schulden weg te poetsen of om een echte autobouwer over te nemen. Want ja mensen Tesla maak dit jaar slechts 500K auto's.

    De huidige beurswaarde is dus $1.100.000 per geproduceerde auto.... Ja maar ze gaan groeien. Dat mag ik hopen met zo'n waardering. Dit is echt vergelijkbaar met de IT bubbel, maar dan x10.
15 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Dagelijkse nieuwsbrief

Ja, ik wil elke dag de laatste kooptips en analyses van verschillende aandelen ontvangen.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links