Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

'Beschamende nieuwe witwaszaak bij ING'

Reacties

43 Posts
Pagina: «« 1 2 3 | Laatste | Omlaag ↓
  1. Kritische Analist 21 september 2020 22:11
    Is de winstmarge voor ING van de zgn. spiegeltransacties zo hoog dat je de afweging maakt die transacties te faciliteren en dus het risico neemt dat de beurskoers/marktwaarde van ING een knauw krijgt?!

    Als je in Nederland een rekening wilt openen moet je een heel Know Your Customer traject door en dit kan zomaar allemaal over de rekeningen van ING Polen lopen?

    "Betrouwbare Russen" die op hun 30e al miljardair (en niet in Roebels) zijn....tuurlijk....keep on dreaming...

    Wat heeft de verantwoordelijke Risk Manager voor standpunt ingenomen?! Of heeft die tijdelijk even de andere kant opgekeken bij dit dossier? De Raad van Commissarissen vind het blijkbaar allemaal ok gezien de recente benoeming. Blijkbaar heeft men niets geleerd van eerdere witwaspraktijken en niet gezien wat er bij Dankse Bank is gebeurd....
  2. Banana 29 september 2020 08:46
    Dit is toch iets uit 2014, in Polen. Banken worden door overheid gedwongen om als politie te fungeren en hebben in 2014 nog onvoldoende gereedschappen en manschappen om dit te doen, de black list moest nog beter in elkaar gezet worden.
    Als er een wet komt dat doktoren infekties moeten uitbannen en apothekers medicijnen vergiftiging moeten voorkomen en politici geldverspillerij, cafe’s dronken personen tijdig oppakken, politie daders tijdig oppakken etc, dan is er sprake van een gelijke speelveld.
    Maar politici die deze wet bedacht hebben en dan lekker achterover leunen nou, lekker zeg en nou, als men wil, er zijn heus wel methodes om zwart geld te witten en dat deze nog semi legaal zijn ook.
    Nu iets uit 2014 naar boven halen is okay maar boetes moeten maar aan de juiste personen worden uitgedeeld.
43 Posts
Pagina: «« 1 2 3 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

ING Groep

9,235 17:35
+0,167 +1,84%
Premium

Preview Q2-cijfers ING Groep

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links