Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

Winst Gazprom gehalveerd door lagere gasprijzen

Reacties

5 Posts
| Omlaag ↓
  1. Melick 31 augustus 2020 16:25
    quote:

    Kees1 schreef op 31 augustus 2020 14:29:


    Zou dit een goed instapmoment kunnen zijn? De EU stapt over op gas, hetzij om direct te gebruiken, hetzij om elektriciteit op te wekken. De komende tien of twintig jaar zou je dan toch goed moeten zitten.


    Ja misschien wel.
    In Nederland gaan we wel van het (Groniningse) gas af, maar we kunnen voorlopig niet zonder gas. In de rest van Europa is juist een energie transitie bezig om naar het (schonere) gas over te stappen.
    De vraag is alleen hoe lang blijven we nog (veel) gas gebruiken. Als andere bronnen worden ontwikkeld kan het gas ook zo maar minder waard worden.

    Op de korte en middellange termijn lijkt het me een prima investering. Op de lange/heel lange termijn weet ik het niet. Zijn er toch wel veel onzekerheden.
  2. forum rang 4 börse.de 1 september 2020 14:22
    quote:

    Melick schreef op 31 augustus 2020 16:25:


    [...]

    Ja misschien wel.
    In Nederland gaan we wel van het (Groniningse) gas af, maar we kunnen voorlopig niet zonder gas. In de rest van Europa is juist een energie transitie bezig om naar het (schonere) gas over te stappen.
    De vraag is alleen hoe lang blijven we nog (veel) gas gebruiken. Als andere bronnen worden ontwikkeld kan het gas ook zo maar minder waard worden.

    Op de korte en middellange termijn lijkt het me een prima investering. Op de lange/heel lange termijn weet ik het niet. Zijn er toch wel veel onzekerheden.



    Helemaal mee eens, met name in midden en oost europa is een transitie naar Gas gaande ( als tussenstap naar alternatief). Het sluiten van het Gronings gas biedt eveneens wat perspectief voor gazprom, hoewel beperkt. Ik vindt gazprom zeker interessant voor de 4-6 jaar termijn met relatief laag risico.
5 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?