Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

Adyen gaat creditcardbetalingen van Zalando verwerken

Reacties

5 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 7 AnalytischDenker 13 augustus 2020 11:03
    quote:

    Reallive schreef op 13 augustus 2020 10:48:


    Waarom die negativiteit? Wat boeit of het op de bitcoin lijkt of niet. Ik heb mijn inleg al reeds verdubbeld. Dus wat mij betreft op naar de 4000


    Dat jij blij bent met de koersontwikkeling (is je van harte gegund overigens) wil nog niet zeggen dat het normaal is.

    Dit soort waarderingen (K-W verhouding > 200) kan een bedrijf nooit waarmaken, hoe hard het ook groeit. Het nieuws van Zalando is geen goed nieuws, maar dringende noodzaak om de huidige waardering te onderbouwen. En eigenlijk heeft Adyen vrijwel iedere beursdag zulk nieuws nodig.

  2. forum rang 4 Red_ 13 augustus 2020 11:08
    quote:

    Reallive schreef op 13 augustus 2020 10:48:


    Waarom die negativiteit? Wat boeit of het op de bitcoin lijkt of niet. Ik heb mijn inleg al reeds verdubbeld. Dus wat mij betreft op naar de 4000


    tja omdat ze wel als kool groeien kwa omzet, maar het verdienmodel niet erg transparant is.
    Het is gelukkig/hopelijk geen wirecard, maar blijft een bizarre waardering voor een bedrijf dat niks anders doet dan een IT oplossing voor betalingen. Is niet echt uniek of bijzonder wat dat betreft.
  3. Hermanindezonophetterras 13 augustus 2020 14:03
    Als je alleen naar K/W kijkt dan leken Delta Lloyd en BAM waarschijnlijk lekkere snoepjes in het verleden..

    Uiteindelijk moet elk bedrijf waarde scheppen en doen tech bedrijven dat vaak door minder te focussen op winst op korte termijn, maar volledig op (duurzame) gebruikers- en omzetgroei. Zie Amazon, maar ook Spotify of Uber. Soms lukt dat (PayPal kocht bijna letterlijk klanten in de beginfase, maar dat zorgde wel voor latere omzetten en winsten), soms pakt het slechter uit (Uber?). Als je alleen naar KW kijkt houd je jezelf voor de gek.

    Neemt niet weg dat het een enorm risico is. Als Adyen niet levert, gaat de geest vanzelf uit de fles. Daar is niet eens fraude (Wirecard) voor nodig, groeivertraging is vaak al pijnlijk zat.
5 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?