Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

Rusland neemt afwachtende houding aan op oliemarkt

Reacties

28 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Bowski 22 april 2020 15:56
    quote:

    TraderT123 schreef op 22 april 2020 13:39:


    [...]
    Putin lacht zit niet rot. Die zit ook te zweten, maar dan achter een heel goede pokerface. Rusland wordt net zo hard geraakt door deze olieprijzen, ze willen dit alleen niet delen met de rest van de wereld. Typisch Rusland. Een paar weken geleden gingen ze nog hun productie verhogen weet je nog? En nu? Toch verlagen. En dit gaan ze volgende maand weer doen.

    Ze verlagen. Niet omdat ze een hogere prijs willen, maar omdat ze het nergens meer kwijt kunnen. Iedereen is voorzien.
  2. Pechorin 22 april 2020 20:58
    quote:

    Pensioenpot schreef op 22 april 2020 14:14:


    [...]

    De VS en SA hebben de meeste pijn.

    VS moet bijspringen omdat schalieboeren anders kapot gaan.

    SA heeft geen sociaal stelsel maar wel de hele overheidsbegroting lopen op olie inkomsten.

    Rusland heeft dan wel een redelijk sober/mager sociaal stelsel maar is nog altijd beter dan SA. De centrale bank van Rusland zal gewoon bijspringen.

    Rusland houdt dit echt het langst vol.


    Russen kunnen ook beter pijn lijden

    En deels moeten ze het ook (Putin is not zo geïnteresseerd in het algemeen welzijn) en deels ook niet (hoge fx reserves, nauwelijks staatsschuld)
  3. Eric61 23 april 2020 01:47
    Juist. Nu is Gazprom een goedkoop aandeel wat ook nog eens een heel mooi dividend belooft. Lees ook maar over Lukoil met hun espo olie en dan ook nog eens rosneft met sokolspul. Beide particuliere olie winkeltjes. Dan heeft Vladimirov ook nog eens surgutneftgaz achter zich staan. Niet te vergeten een gigantisch mijnbouwbedrijf bij Norilsk (waar hij zelf medeeigenaar van is). Neen, Rusland is heel lastig te verslaan.
28 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?