Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

'Italië wil controle bij Alitalia overnemen'

Reacties

19 Posts
| Omlaag ↓
  1. twintrader 16 maart 2020 15:16
    Sorry hoor, maar dit is opportunisme van de italiaanse regering.

    Steun geven ja, maar nationaliseren nee. Ik mag hopen dat de EU voorkomt dat dit gebeurd. De EU en ECB zeggen ook duidelijk dat leningen verstrekt moeten worden. En Italie dient dit te doen mijn inziens! Niet gaan nationaliseren.

    Maar de italiaanse regering wil dit al lang en nu gebruiken ze het coronavirus als excuus om te voorkomen dat het deel wordt van Lufthansa of Air France. Consolidatie is belangrijk in de luchtvaart en Alitalia was al failliet. Italie probeert nu te voorkomen dat deze consolidatie gebeurd en is bang dat de fransen of duitsers teveel invloed gaan hebben binnen Alitalia.
  2. forum rang 8 drooglegging 16 maart 2020 16:43
    Allitalia functioneert al 10 jaar in staat van surseance, wat is er in godsnaam veranderd de laatste week?

    Het blijvend inpompen van belastinggeld, jaar in jaar uit, eigenlijk nog erger dan het ambtelijk apparaat, laat de maffia het overnemen en rendabel een lijn op medelin-Colombia onderhouden, een andere mindset dus!
  3. twintrader 16 maart 2020 19:27
    quote:

    drooglegging schreef op 16 maart 2020 16:43:


    Allitalia functioneert al 10 jaar in staat van surseance, wat is er in godsnaam veranderd de laatste week?

    Het blijvend inpompen van belastinggeld, jaar in jaar uit, eigenlijk nog erger dan het ambtelijk apparaat, laat de maffia het overnemen en rendabel een lijn op medelin-Colombia onderhouden, een andere mindset dus!


    precies mijn mening. De italiaanse overheid gebruikt deze coronacrisis als excuus om te doen wat ze al heel lang proberen. Te voorkomen dat het onderdeel van Air France of Lufthansa wordt...

    Dit is puur opportunisme.
  4. High Finance 17 maart 2020 00:14
    De Italiaanse regering koopt een binnenlandse vliegtuigmaatschappij met geld wat ze totaal niet hebben, en als ze het al hebben, wat hard nodig is de aankomende maanden. Ook al staan er veel banen op het spel, een onrendabele luchtvaartmaatschappij in stand houden kan op termijn nog meer kosten.
    Dit zijn extra schulden die i.c.m. de oplopende Italiaanse rente erg slecht uit kunnen pakken. Maarja, suikeroom EU zal wel weer garant staan. Zo betaald het noorden weer voor de zuidelijke mismanaged landen.
  5. F. De Bruin 17 maart 2020 10:23
    heel veel overheden zullen het virus gaan gebruiken in hun voordeel. wel gesteld was/is europa al lang failliet, en nu kan 'men' snel even schoon schip maken, of maatregelen nemen die anders not done zijn/waren.. plus al het al rijkje volk heeft nu een mooi instap momentje... W. buffet. als het bloed door de straten klotst... ;-)
19 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?