Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

Olieprijzen zeer sterk omlaag

Reacties

9 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 9 josti5 10 februari 2018 08:44

    Land Euro95 ex. accijns & ex. btw Accijns Inclusief accijns BTW BTW bedrag Totaal per liter incl. BTW
    Nederland € 0,604 € 0.780 € 1,384 21 % € 0,291 € 1,675
    België € 0,563 € 0.614 € 1,177 21 % € 0,247 € 1,424
    Luxemburg € 0,554 € 0.465 € 1,019 15 % € 0,153 € 1,172

    Van de 1,675 is dus 1,071 belasting.
    'Vriendelijk' gesproken is dat 64% van het totaalbedrag aan de pomp per liter, maar veel eerlijker is natuurlijk de wetenschap, dat er 1,071 belasting op een benzineprijs van 0,604 geplempt wordt, oftewel 177% belasting boven op de werkelijke prijs van 1 liter benzine!!!

    www.brandstofprijzen.info/brandstof-z...

    En ja, U leest het goed: over die accijns wordt óók 21% BTW geheven: belasting op belasting - waarom niet...???
  2. gyrolando 10 februari 2018 14:02
    quote:

    josti5 schreef op 10 februari 2018 08:44:



    Land Euro95 ex. accijns & ex. btw Accijns Inclusief accijns BTW BTW bedrag Totaal per liter incl. BTW
    Nederland € 0,604 € 0.780 € 1,384 21 % € 0,291 € 1,675
    België € 0,563 € 0.614 € 1,177 21 % € 0,247 € 1,424
    Luxemburg € 0,554 € 0.465 € 1,019 15 % € 0,153 € 1,172

    Van de 1,675 is dus 1,071 belasting.
    'Vriendelijk' gesproken is dat 64% van het totaalbedrag aan de pomp per liter, maar veel eerlijker is natuurlijk de wetenschap, dat er 1,071 belasting op een benzineprijs van 0,604 geplempt wordt, oftewel 177% belasting boven op de werkelijke prijs van 1 liter benzine!!!

    www.brandstofprijzen.info/brandstof-z...

    En ja, U leest het goed: over die accijns wordt óók 21% BTW geheven: belasting op belasting - waarom niet...???


    En dit geldt sluizen we door naar zuid Europa, moslims , turken,
    hoofddoekjes en ambtenaren salarissen.

  3. Arod74 10 februari 2018 18:20
    quote:

    gyrolando schreef op 10 februari 2018 14:02:


    [...]
    En dit geldt sluizen we door naar zuid Europa, moslims , turken,
    hoofddoekjes en ambtenaren salarissen.


    Ik woon in zuid-Europa dus maak het ajb direct over op mijn bankrekening want het komt NIET aan!!! Ik wil best een hoofddoekje opdoen hoor, maar maak het eerst even over graag.

    En nu serieus: olie is niet zo hard aan het zakken als het lijkt, olie noteert in USD en die is in waarde toegenomen, logisch dat olie in een duurdere USD dus een lagere waarde heeft. Olie en de EUR-USD gaan vaak samen, in euro's uitgedrukt is olie lang niet zo bewegelijk.
9 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?