Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Kamp steunt AkzoNobel in afwijzing bod PPG

Reacties

11 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Blanco rolling 22 maart 2017 16:00
    We hebben gezien wat er gebeurde met Organon in Oss toen Akzo dat verkocht. Een belangrijk researchcentrum werd zonder pardon gesloten. Daar heeft Akzo moreel van geleerd.
    Deze combinatie van zou een te dominante marktpositie krijgen en daar gaan de mededingsauthoriteiten nooit mee accoord. Dus dan moet er van alles afgestoten worden of gesloten worden. Daar zit ook niemand op te wachten.

    Het lijkt mij dat het veel te optimistisch bezien is door PPG en dat de synergie voordelen uiterst beperkt zijn en dat door vermoedelijk verplicht afstoten er een ellendige concurrent op de markt komt voor de eventuele combinatie die het synergievoordeel geheel teniet doet.
  2. forum rang 5 matad 22 maart 2017 17:13
    quote:

    Blanco rolling schreef op 22 maart 2017 16:00:

    We hebben gezien wat er gebeurde met Organon in Oss toen Akzo dat verkocht. Een belangrijk researchcentrum werd zonder pardon gesloten. Daar heeft Akzo moreel van geleerd.
    Deze combinatie van zou een te dominante marktpositie krijgen en daar gaan de mededingsauthoriteiten nooit mee accoord. Dus dan moet er van alles afgestoten worden of gesloten worden. Daar zit ook niemand op te wachten.

    Het lijkt mij dat het veel te optimistisch bezien is door PPG en dat de synergie voordelen uiterst beperkt zijn en dat door vermoedelijk verplicht afstoten er een ellendige concurrent op de markt komt voor de eventuele combinatie die het synergievoordeel geheel teniet doet.
    Zullen we dat aan de koper overlaten en het vingertje 180 graden draaien?
11 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?