Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,780 26 apr 2024 17:35
  • +0,205 (+3,68%) Dagrange 5,600 - 5,820
  • 475.734 Gem. (3M) 327,6K

TomTom Maart 2017

3.102 Posts
Pagina: «« 1 ... 30 31 32 33 34 ... 156 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. MirzAli 8 maart 2017 09:57
    Men loopt hier MM af te kraken, maar gelijk heeft hij wel. Als deze berichten in de loop van de tijd (groene beursdagen) waren gelanceerd, waren we met de rest gestegen i.p.v. onder €9 noteren. Ik had ook veel meer verwacht van Geneve. Ik zie tot zover geen nieuwe klanten. Hoe wil HG 50% marktaandeel krijgen in 2020 als hij die contracten nu niet sluit. Hou ook op met dat mogen ze niet bekendmaken. Dat is ook een pure onzin, want een HERE weet toch dat ze klant verliezen. Hoezo zou het niet mogen? Hopelijk zijn jullie nog steeds zo positief als we over een maand op € 6 staan.
  2. [verwijderd] 8 maart 2017 10:00
    quote:

    xynix schreef op 8 maart 2017 08:52:

    [...]
    Tja Wies, hoe moeten we het nieuws van gisteren en vandaag lezen? Is dit een teken dat het fruit rijp begint te worden en dat het fruit wat laag genoeg hangt nu daadwerkelijk geplukt wordt? Maar gaat het plukken ook in andere delen van de wereld doorzetten? Of is het daarvoor nog te vroeg.

    Of, en deze gedachte gaat ook wel vaker door mijn hoofd, is Saucier een verlengstuk van de Franco-centric uitstraling van Corinne en haar broer? Honneur, gloire, excitation permanente dat soort dingen. De toon/taal die helpt bij het zakendoen met PSA en Renault, maar die vaak voor de rest van de wereld (en zeker ten oosten van de Rijn) toch vaak overkomt als luchtfietserij met een hoog gebakken lucht gehalte, of op zijn minst tunnelvisie in de zelfreflectie.

    Het beste wat ik er op dit moment van kan hopen is dat er een signaal van uit gaat dat de lopende testprogramma's niet tegenvallen en dat PSA, mede door de Opel overname, zelfvertrouwen uitstraalt in hun ontwikkelprogramma. Hopelijk straalt dat "fast mover" imago af op de gesprekken met de andere non-Duitse partijen in de markt. Degenen die voor het "not-so-BAD" alternatief kiezen blijven tot dusver in ieder geval in hun keuze geloven.
    Ja, fundamenteel gaat het toch allemaal wel in de juiste richting voor TT, maar dit doet niet perse direct goed voor de koers voor het aandeel, het is wel ondersteunend voor het totale plaatje wat TT betreft.

    denk echt, dat HG gewoon voor de zoveelste X vanwege zijn laffe en voorzichtige houding, ingegeven uit een verleden wat hij meezeult aan de beurs voor underperformance wat aandeelhouderswaarde betreft en daarom is het tijd dat er een wat gutsy CEO komt die TT naar een hoger plateau kan tillen, zonder dingen te zeggen die hij niet kan waarmaken.
    HG moet naar een adviserende rol en geen uitvoerende, deze man is niet bij machte uitstraling aan het bedrijf te geven, wat juist nu in deze hype zo ontzettend noodzakelijk is.
    Hij zal niet de eerste zijn die vanwege een beschadigd verleden de toekomst van een mooi bedrijf kan verzieken en ik voel hier toch duidelijk een uitgebluste CEO die wel nog in woord, maar allang niet meer in daad nog echt de barricades op wil, hij wil eigenlijk freewheelen naar betere tijden, zonder druk van te moeten performen en zo werkt het niet.

    TT 's aandeel performance geeft eigenlijk exact weer, de benadering van de CEO , "beloftevol zonder daadkracht "
  3. [verwijderd] 8 maart 2017 10:06
    quote:

    MirzAli schreef op 8 maart 2017 09:57:

    Men loopt hier MM af te kraken, maar gelijk heeft hij wel. Als deze berichten in de loop van de tijd (groene beursdagen) waren gelanceerd, waren we met de rest gestegen i.p.v. onder €9 noteren. Ik had ook veel meer verwacht van Geneve. Ik zie tot zover geen nieuwe klanten. Hoe wil HG 50% marktaandeel krijgen in 2020 als hij die contracten nu niet sluit. Hou ook op met dat mogen ze niet bekendmaken. Dat is ook een pure onzin, want een HERE weet toch dat ze klant verliezen. Hoezo zou het niet mogen? Hopelijk zijn jullie nog steeds zo positief als we over een maand op € 6 staan.
    Misschien mogen ze bepaalde klanten niet (nog) bekend maken?
  4. forum rang 7 tatje 8 maart 2017 10:08
    OUD artikel uit 2011.

    Maar die chinezen zijn niet gek !

    Het volgende stond in een stuk geplaatst door Micha T.

    The first group of drivers will be recruited in Gothenburg, Sweden, with further pilot schemes organised in London, the UK and China. (Graphic: Business Wire)

    DUS OUD NIEUWS UIT 2011.

    www.volkskrant.nl/archief/thuismarkt-...

    En dat Volvo schitterende autos maakt, staat als een huis.

    Het lijkt er op dat ik ooit in een chinese auto ga rijden.

    autovisie.nl/wp-content/uploads/2015/...

    www.google.nl/search?q=volvo+foto&...

    Onderschat die chinezen niet !

    Onthoudt: Volvo is van die chinezen :-)
  5. PGV 8 maart 2017 10:16
    quote:

    tatje schreef op 8 maart 2017 10:12:

    Moneymaker lijkt me wel het meest geschikt om het verwende kind in de VS te gaan helpen.

    Heeft in zijn leven altijd zijn zin gehad en krijgt nu tegengas.

    Een verwend kind als president, dat kan ook alleen in Amerika.
    Snap de frustratie van MM best, ik heb ook een hekel aan het aandeel gekregen. Dit aandeel word het echt niet meer. Ik zie toch meer potentie in een AMG en AM.
  6. MirzAli 8 maart 2017 10:17
    @Tromdom
    Hoezo niet? Als ze het inderdaad niet bekend mogen maken, zegt dat ook iets over TT. Het is ook niet alleen bekendmaken van nieuwe deals. Elke gelegenheid weten ze wel aandeelhouder teleur te stellen. In Parijs hadden we goede orderboek verwacht, maar kwam uit op 200 mln. Een week voor 3e kwartaal cijfers een omzetwaarschuwing. Laatst bij de 4e kwartaalcijfers een positief orderboek, maar een matige outlook. Dit zijn de stunts van het management. Dividend zit er ook niet in. Lijkt net een stichting die we met zijn allen sponsoren.
  7. harrysnel 8 maart 2017 10:19
    quote:

    Hik schreef op 8 maart 2017 09:44:

    [...]

    Volvo zegt:

    "Making this complex system 99 per cent reliable is not good enough. You need to get much closer to 100 per cent before you can let self-driving cars mix with other road users in real-life traffic," says Erik Coelingh. "Here, we have a similar approach to that of the aircraft industry. Our fail-operational architecture includes backup systems that will ensure that Autopilot will continue to function safely also if an element of the system were to become disabled."

    Dat maakt Tesla vooralsnog niet waar.

    Dit nieuws, ik ben er blij mee hoor! Maar iedereen wist dit al natuurlijk. Dat is het nadeel met die half bewust-onbewust uitgelekte info: de markt heeft het al ingeprijsd.
    O ja?

    Ik heb met jou hier een hele discussie gevoerd over het Drive Me programma waarbij jij 5 mei 2016 schreef (onder je oude nickname "Dit was Hik":

    [verwijderd] 5 mei 2016 om 09:35

    "HERE is de straten van LONDON aan het digitaliseren, enig idee waarom? London? Volvo? Begin 2017? Honderd gezinnen? Zelfrijdend?
    www.zdnet.com/pictures/this-is-what-t...

    Volvo zou toch in the pocket zijn voor Tom2?

    This is what the streets of London look like to a driverless car
    Mapping company Here has used Lidar to build up 3D models of the capital's roads.

    Mapping company Here has mapped London in preparation for the arrival of autonomous cars -- expected to be hitting the capital's streets as soon as next year.

    The company used Lidar (Light Detection and Ranging) technology to build the data that can be used by driverless cars to understand their environment, as seen in these 3D models.

    By using vehicles equipped with a five-foot rig full of mapping equipment, the company is able to record 700,000 3D data sections per second, which it said allows it to pinpoint curbs, trees and road furniture to a 10cm accuracy.

    Published: May 3, 2016 -- 15:03 GMT (16:03 BST)

    Edit:
    Volvo is ook de eerste officiële partner van Nvidia aangaande hun Drive PX2 supercomputer platform. Ook dit gaat Volvo gebruiken in London voor deeplearning doeleinden. In de CES demo gebruikt Nvidia HERE kaartmateriaal om hun localisatie mee te doen. Alles wijst er dus op dat Volvo begin 2017 Nvidia/HERE gaat begruiken voor de zelfrijdende proef in London.

    Nou, kom maar op: wie weet er nu nog zéker dat Volvo, Ford en Tesla (waar komt dat trouwens ineens vandaan, die zitten helemaal verstrengeld met Mobileye) in the pocket zijn voor Tom2?

    nvidianews.nvidia.com/news/nvidia-s-d..."


    www.iex.nl/Forum/Topic/1335041/26/TOM...

    Iedereen zit er weleens naast. Geen probleem. Maar hier twijfel jij of TomTom wel een deal heeft met Volvo (ja dus). Ga je ervanuit dat Here kaarten gebruikt worden voor Drive Me vanaf januari 2017 als het los gaat (niet dus). Ondertussen zijn ook MobilEye en Tesla minder hecht (ahum) en heeft TomTom samenwerking met NVIDIA. Nog steeds heb ik daar geen enkel probleem mee dat het niet uitkomt wat jij verwachtte. Van mij zijn ook tig bespiegelingen op te zoeken waar geen bal van uitgekomen is.

    Maar: dat uitgerekend jij, op de dag dat TomTom bekend maakt dat het kaarten levert voor Drive Me, dit afdoet als "is al ingeprijsd en weet de markt al lang".....dat vind ik wel dubieus. Als een goed geïnformeerde TT volger (belegger???) zoals jij al op het verkeerde been is gezet, dan moet dat voor meer mensen gelden. Bovendien: in het BNR interview gaf Goddijn aan dat er nog geen deal was met Volvo buiten de gecommuniceerde deal voor "traditionele navigatie". Om dit nu te bagatelliseren vind ik wat dubieus.

    Jmho
  8. Patience 8 maart 2017 10:23
    quote:

    MirzAli schreef op 8 maart 2017 10:17:

    @Tromdom
    Hoezo niet? Als ze het inderdaad niet bekend mogen maken, zegt dat ook iets over TT. Het is ook niet alleen bekendmaken van nieuwe deals. Elke gelegenheid weten ze wel aandeelhouder teleur te stellen. In Parijs hadden we goede orderboek verwacht, maar kwam uit op 200 mln. Een week voor 3e kwartaal cijfers een omzetwaarschuwing. Laatst bij de 4e kwartaalcijfers een positief orderboek, maar een matige outlook. Dit zijn de stunts van het management. Dividend zit er ook niet in. Lijkt net een stichting die we met zijn allen sponsoren.
    Het is een bedrijf die jullie maar blijven sponsoren en geen resultaten boekt net als een van de voetbal clubs die gesponsord worden maar geen resultaten boekt. weg gegooid geld.
  9. forum rang 7 bezinteergebelegt 8 maart 2017 10:24
    W heeft gelijk, HG heeft de uitstraling van een dooie bontjas en het karakter van een draaideur, eeuwig rondjes blijven draaien als je er tegen aanduwt.

    Neem Musk, IPO Tesla in 2010, 17,50 USD, nog nooit een dollar winst gemaakt en nu op 260 oid. Maar ja, er staat ook wel iemand.

    Musk is in staat om een Tesla te verkopen aan de CEO van Shell en tegelijker tijd 10.000.000 los te lullen voor onderzoek naar betere batterijtjes voor zijn autootjes.

    Maar goed, Tommie moet het met HG doen, het is niet anders.
  10. Kazoo 8 maart 2017 10:25
    quote:

    Hik schreef op 8 maart 2017 09:47:

    [...]

    Weet je misschien ook hoe het precies zit met het Drive-Me London programma?
    Nee, helaas niet. Hier kan ik alleen afgaan op wat ik vernomen heb uit de media en dat is dat ze in Gothenburg beginnen met de tests (en volgens mij al bezig zijn eigenlijk?). Zover ik begrijp zouden ze daar ook toestemming hebben van de stad om 'het stuur los te laten'. Ik kan me herinneren dat London dit ook zou toelaten voor dergelijke tests. Vandaar vermoedelijk dit als tweede locatie. Zie ook: www.media.volvocars.com/global/en-gb/...
3.102 Posts
Pagina: «« 1 ... 30 31 32 33 34 ... 156 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links