Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,695 31 mei 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,605 - 5,735
  • 246.504 Gem. (3M) 280,6K

14 - 21 juni - DE ONTKNOPING

1.778 Posts
Pagina: «« 1 ... 20 21 22 23 24 ... 89 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 pwijsneus 15 juni 2015 13:49
    quote:

    xynix schreef op 15 juni 2015 13:41:

    [...]
    Justin, je bent een leuke vent, maar dit gaat toch niet om koehandel over de prijs. Dit is stategie! Je weet dat ik nu voor huizen aan het kijken ben. Een huis kies je ook op grond van de plek waar je gelukkig wilt worden, niet op grond van een afprijzing van een pand.
    De wereld is nu eenmaal groter dan alleen Xynix. Zowieso is het kopen van een paar bakstenen een compleet andere aangelegenheid dat het aankopen van een (deel van) beursgenoteerde onderneming.

    Wat ik wil zeggen is, er zijn tal van spelers op de markt, met ieder een eigen strategie/focus. Dat jij een strategie uitvoert gericht op het doel "gelukkig voelen", wil niet zeggen dat er andere kapers op de kust zijn die andere belangen/doelen hebben "afprijzen van grond/content".

    Complexe business, én voorlopig is het nog niet eens zeker of er een bezichting is geweest. Om maar eventjes in die beeldspraak te blijven.
  2. [verwijderd] 15 juni 2015 13:51
    quote:

    Dokus_ schreef op 15 juni 2015 13:45:

    [...]

    beter nog, als jij je huis te koop zet voor 3 ton, en er biedt iemand 3 ton, ben je gewoon je huis kwijt. ook al hoor je een week later dat er iemand wel 310 wilde bieden.

    Een huis te koop zetten en er een prijs op zetten van 3 ton is slechts een uitnodiging tot onderhandeling. Er rust juridisch geen plicht op de verkoper het huis te leveren voor 3 ton. Er mag daarna ook meer gevraagd worden.
  3. forum rang 4 xof 15 juni 2015 13:57
    Omdat er twee paralel draadjes lopen;

    Ik geloof niet dat de Duitsers TT als geheel willen overnemen.

    Als de Duitsers van TT alleen het kaartenmateriaal "License" overnemen van TT dan is de R&D zekergesteld door kritische massa voor komende tijd, deze deel-overname past in een toekomstgericht partnership richting HAD.

    Harald TT is in een goede onderhandelingpositie om nu de dit deel te verkopen en een toekomstgerichte "Sell and Lease Back" constructie op te zetten.

    Op deze manier creeert hij aandeelhouderswaarde en vult de allang aangekondigde strategische heroverweging in. De Duitsers zijn bereid minimaal 2 Mrd te betalen voor de kaartendatabase en TT kan verder met de overgebleven divisies.

    De Duitser houden NokiaHere aan de lopende contracten en faseren die geleidelijk uit. Zij zijn er klaar mee om op hun eigen omzet/business te bieden en maken een lange neus naar de toekomstige HERE koper.

    Dit scenario laat de verborgen waarde van TT vrijvallen en TT kan verder lekker ondernemen met de reeds snel groeiende andere activiteiten.

    We gaan het meemaken
  4. [verwijderd] 15 juni 2015 14:00
    Opsplitsen van TT is het einde van TT. Enige reden dat TT ueberhaupt nog bestaat zijn de kaarten.

    quote:

    xof schreef op 15 juni 2015 13:57:

    Omdat er twee paralel draadjes lopen;

    Ik geloof niet dat de Duitsers TT als geheel willen overnemen.

    Als de Duitsers van TT alleen het kaartenmateriaal "License" overnemen van TT dan is de R&D zekergesteld door kritische massa voor komende tijd, deze deel-overname past in een toekomstgericht partnership richting HAD.

    Harald TT is in een goede onderhandelingpositie om nu de dit deel te verkopen en een toekomstgerichte "Sell and Lease Back" constructie op te zetten.

    Op deze manier creeert hij aandeelhouderswaarde en vult de allang aangekondigde strategische heroverweging in. De Duitsers zijn bereid minimaal 2 Mrd te betalen voor de kaartendatabase en TT kan verder met de overgebleven divisies.

    De Duitser houden NokiaHere aan de lopende contracten en faseren die geleidelijk uit. Zij zijn er klaar mee om op hun eigen omzet/business te bieden en maken een lange neus naar de toekomstige HERE koper.

    Dit scenario laat de verborgen waarde van TT vrijvallen en TT kan verder lekker ondernemen met de reeds snel groeiende andere activiteiten.

    We gaan het meemaken
  5. pbr 15 juni 2015 14:04
    quote:

    PinkViewer schreef op 15 juni 2015 13:54:

    Denk dat er overal druk 'verkocht' wordt om nog voor opengaan USA in te stappen want dan pas gaan we de 10 testen of 'slechten'?! Ik noteer alvast terug groene cijfers vanaf de gepasseerde 9,60!
    dat is bijna weer volledig verdampt dan
    20 cent onder DH alweer
  6. Kuiken 15 juni 2015 14:10
    Duitse bericht sijpelt nu ook door op FD- site:

    Duitse autofabrikanten in gesprek met TomTom`
    ABM Financial News
    Vandaag, 13:56
    De Duitse autofabrikanten Audi, BMW en Daimler zijn in gesprek met TomTom. Dit schreef de Duitse krant Süddeutsche Zeitung afgelopen vrijdag.

    De drie fabrikanten trekken samen op en gelden als potentiële kopers voor de kaartentak HERE van Nokia, maar zijn volgens de Duitse krant ook in gesprek met het Nederlandse TomTom en willen mogelijk zelfs een boekenonderzoek uitvoeren. De betrokken partijen wilden evenwel niets bevestigen tegenover de krant.

    In de poging om HERE over te nemen, hebben de Duitse autofabrikanten concurrentie van onder meer enkele grote Amerikaanse en Chinese internetbedrijven. Zo worden onder meer Uber en Facebook genoemd als mogelijke kopers, maar ook het Chinese Tencent, dat samen met twee partners overweegt om 4 miljard dollar neer te tellen voor HERE.

    Kwalitatief hoogwaardige navigatiedata wordt als essentieel gezien voor het ontwikkelen van automatisch rijden.

    TomTom liet maandag in een reactie tegenover ABM Financial News weten niet te reageren op speculaties in de media.

    Analist Martijn den Drijver van SNS Securities noemde het maandag logisch dat de Duitse fabrikanten een alternatief onderzoeken voor HERE. Recent schreef Den Drijver al een mogelijk toekomstscenario waarin TomTom de divisies Automotive en Licentie inclusief de bijhorende kaartenactiviteiten verkoopt en een licentiedeal afsluit om vervolgens zelf verder te gaan met de divisies Consumer en Telematics. Een verkoop zou volgens de analist 1,5 miljard euro of meer kunnen opleveren. Samen met de waarde van de resterende divisies voorziet de marktvorser zelfs een waardering voor TomTom van meer dan 17,00 euro per aandeel.

    SNS Securities heeft een koopaanbeveling op TomTom met een koersdoel van 9,75 euro. Dit koersdoel is evenwel nog gerekend zonder overnamespeculaties, die volgens Den Drijver zeker kansen bieden voor aandeelhouders van de navigatiespecialist.
  7. Juun 15 juni 2015 14:11
    quote:

    xof schreef op 15 juni 2015 13:57:

    Omdat er twee paralel draadjes lopen;

    Ik geloof niet dat de Duitsers TT als geheel willen overnemen.

    Als de Duitsers van TT alleen het kaartenmateriaal "License" overnemen van TT dan is de R&D zekergesteld door kritische massa voor komende tijd, deze deel-overname past in een toekomstgericht partnership richting HAD.

    Harald TT is in een goede onderhandelingpositie om nu de dit deel te verkopen en een toekomstgerichte "Sell and Lease Back" constructie op te zetten.

    Op deze manier creeert hij aandeelhouderswaarde en vult de allang aangekondigde strategische heroverweging in. De Duitsers zijn bereid minimaal 2 Mrd te betalen voor de kaartendatabase en TT kan verder met de overgebleven divisies.

    De Duitser houden NokiaHere aan de lopende contracten en faseren die geleidelijk uit. Zij zijn er klaar mee om op hun eigen omzet/business te bieden en maken een lange neus naar de toekomstige HERE koper.

    Dit scenario laat de verborgen waarde van TT vrijvallen en TT kan verder lekker ondernemen met de reeds snel groeiende andere activiteiten.

    We gaan het meemaken
    Fout,
    TT wordt niet opgesplitst in delen om 1 deel aan Duitsers te verkopen, maar opgesplitst in delen zodat de Duitsers (en later ook anderen) kunnen participeren in alleen dat deel waar ze belang bij hebben (wel de kaarten, niet de Bandit). Juist door de financiële participatie is het mogelijk om in deze belangrijke fase van ADAS en HAD de innovatie te versnellen en voorsprong te behouden en uit te bouwen. Het zou voor de automobielindustrie een ramp zijn als ze miljarden investeren richting zelfrijdende auto's en achteraf blijkt dat een andere dan TT de wereldstandaard is geworden. Daarom wil/moet de auto industrie participeren.
  8. forum rang 4 xof 15 juni 2015 14:12
    quote:

    Rabo schreef op 15 juni 2015 14:00:

    Opsplitsen van TT is het einde van TT. Enige reden dat TT ueberhaupt nog bestaat zijn de kaarten.

    [...]
    Ik denk het niet. TT kan straks niet meer meekomen met R&D uitgaven. Verkoop van kaartmateriaal biedt de mogelijkheid om te sturen bij wie deze activiteit landt en men kan toekomst-vaste afspraken mbt gezamenlijk gebruik van technologie "lease-back".

    Het ontwikkelen van creatieve dienstvelening op een kaartendatabase zonder het economische en juridische eigendom is helemaal niet ondenkbaar. Zie Garmin en Apple.

    Ik denk echter dat indien Harold dit overweegt, hij een soortgelijke constructie met Apple kan maken. Dit sterkt zijn onderhandelingspositie.

    Ik denk niet dat hij toestemming van aandeelhouders vooraf moet halen en hij hoeft dit ook (nog) niet te communiceren.

    Communicatie alleen als de deal gemaakt is, niet tijdens de "voorchecking" middels DD.

    De combi met de Duitsers stelt zeker dat de technologische ontwikkeling op het Europese continent blijft, de Rijlandse verbinding is sterk. Ik werk voor een Duitse multinational in de Ruhr en geloof me dat als ze hier willen, dan kan men groot denken en staat men win-win modellen toe.

  9. forum rang 6 Tom3 15 juni 2015 14:12
    quote:

    PinkViewer schreef op 15 juni 2015 13:54:

    Denk dat er overal druk 'verkocht' wordt om nog voor opengaan USA in te stappen want dan pas gaan we de 10 testen of 'slechten'?! Ik noteer alvast terug groene cijfers vanaf de gepasseerde 9,60!
    Zie alleen dat de koers aan het zakken is, waarop baseer je deze wijsheid?
1.778 Posts
Pagina: «« 1 ... 20 21 22 23 24 ... 89 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links