Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
ING: veel telefoontjes over klantdataplan
Door
op dinsdag 11 maart 2014
Views: 3.501
Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate
Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!
Kletskoek. De mensen die bellen zijn niet de mensen waarvoor de banken angstig zijn t.a.v. overstappen of kiezen voor andere bankdiensten. Waarom komen klanten niet meer in bankkantoren en bellen zij niet meer, omdat zij alles zelf digitaal regelen inclusief openen nieuwe rekeningen bij andere instellingen. Wanneer deze groep gaat switchen dan is dat een sluipend proces zonder dat de bank daarover gebeld wordt. Zou nog wel eens meer kunnen worden dan dat zij nu inschatten.... En dan nog even over het plan zelf. Stel dat de proef onder (geïnteresseerden, want die melden zich natuurlijk) slaagt. Dus men modellen op kan stellen voor verkoop data en type van te ontvangen reclame. Dan kun je uittekenen wat er gebeurt. Alle klanten krijgen vrijblijvend een aanbod om wel of niet deel te nemen. Neem je deel dan krijg je bijv. een korting op je bankkosten en anders niet. Hierdoor wordt een grote groep (naïevelingen?) min of meer gedwongen tot deelname. De meeste klanten beschouwen een bank als een nutsfunctie waar je door terugdringen van contante betalingen noodgedwongen gebruik van moet maken. Zij willen dan wel dat dit betrouwbaar en zonder ongebreidelde winstbejag wordt verzorgd.
Het feit dát je gebeld hebt, wordt ook doorverkocht .....
Muppet_Waldorf schreef op 11 maart 2014 11:44 :
Het feit dát je gebeld hebt, wordt ook doorverkocht .....
Als je op die manier op de lijst van personen die niet gevoelig zijn voor gepersonaliseerde reclame komt, is dat alleen maar gunstig.
Voor ING is dat geen reden om af te zien van het plan, dan voor de klanten is opzeggingen de enige oplossing.
Goedemiddag allen, Ik zie werkelijk geen enkel probleem? Ik krijg nu ook al gemiddeld 20 reclamefolders per week op de deurmat. Nu krijg je in de juiste maanden een gepaste aanbieding mbt je uitgavenpatroon. Daarnaast misschien 0.5% korting op mijn hypotheek ;) Al die ophef altijd in Nederland. Google, Facebook, Twitter doen niet anders.. Het ergste vind ik nog het feit dat ABN AMRO en Rabobank ontkennen terwijl op internet openbaar te lezen is dat zij deze vormen van inkomsten ook aan het onderzoeken zijn. Met vriendelijke groet,
Het grote probleem is dat de meesten geen (enkel) probleem zien. Dus hollen we slaafs achter alles aan dat onder het mom van dat het "goed voor ons is" wordt ontwikkeld. De ophef is er niet alleen in Nederland. De vraagstelling over wat wel of niet ongevraagd aan derden beschikbaar gesteld wordt is heel actueel. En dat iemand 20 reclamefolders in de week op de mat krijgt.. U heeft dan zelf de keuze. Een Nee sticker voor niet gepersonaliseerde reclame bijv.
Ik reken tien euro per transactie met een percentage van 2% over het betaalde of ontvangen bedrag. Wil je 't even overmaken ING?
Aantal posts per pagina:
20
50
100