Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,620 30 apr 2024 17:37
  • -0,105 (-1,83%) Dagrange 5,620 - 5,860
  • 419.532 Gem. (3M) 329,3K

Collectief TomTom: aandeelhouders voor waarde...

69 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 12 februari 2014 10:57
    Als minder actief forumlid (die echter passief vaak meevolgt) heb ik het wel en wee van TT de laatste jaren gevolgd. Zelf ben ik al voor langere tijd long in TT en eigenlijk tot voor kort heb ik mijn vertrouwen in het aandeel blijven houden.

    Maar sinds de cijfers van gisteren en de nasleep hiervan, vind ik dat de noodzaak is aangebroken om het management (RvB) kritisch te gaan benaderen en de toekomst van TT tegen het licht te gaan houden.

    Dat het aan alle kanten rommelt bij TT is nu wel duidelijk (vervanging leden RvC) en het onvermogen van HG wordt vooral in interviews maar al te pijnlijk duidelijk. Te lang hebben aandeelhouders toegestaan dat het management blijft voortmodderen op een strategie die tot te weinig resultaat leidt. Het is tijd dat het management uit zijn ivoren toren komt, de overige van de aandeelhouders gaat onderkennen en actief met deze aandeelhouders gaat streven tot het creeren van een strategie die lijdt tot concrete waarde voor aandeelhouders.

    Ik denk dat iedereen zijn vermoedens (bij de één sterker aanwezig als de ander) heeft dat het som der delen van TT meer waard is dan het geheel en een autonoom TT steeds minder bestaansrecht heeft in de vorm waarin het nu bestaat.

    Ik ben daarom als (activistische) aandeelhouder dan ook voorstander om het bespreekbaar te maken op de AVA dat TT wordt opgesplitst en de losse delen verschillende bestemmingen krijgen. BS afstoten en verkopen cq. hiervoor beursnotering aan te vragen als eerste objectief. Tweede objectief is het overgebleven TT opslitsen tussen een deel Automotive & Kaarten (waardoor dit onderdeel lean and mean verder kan en daarmee een interessante overnamekandidaat wordt) en Consumer (PND & Consumer related products zoals de sportwatch) om de nog aanwezige behoefte vanuit de consumentenmarkt te bedienen.

    We kunnen nog boeken volschrijven op dit forum, maar dit zet geen enkele zoden aan de dijk. Het is wat mij betreft tijd dat er echt actie wordt ondernomen. En mijn inzien is het opknippen van dit bedrijf nog de enige redding.

    Graag zou ik vanuit het forum een reactie ontvangen van iedereen die dit plan steunt in zijn principe en graag waardevolle aanvullingen op mijn betoog te maken
    . Als er voldoende support komt vanuit dit forum bestaat de mogelijkheid om inzake bovenstaande concrete actiepunten te formuleren voor de komende AVA. Door deze punten vervolgens in een poll of petitie te kunnen aanbieden aan het management van TT wordt het instrument sterk aan kracht bijgezet omdat het mogelijk door een grotere massa wordt onderschreven. Hierdoor bestaat misschien de mogelijkheid het management aan te zetten tot in ieder geval het opnemen van deze punten tijdens de komende AVA.....

    Op wie mag ik rekenen?



  2. [verwijderd] 12 februari 2014 11:09
    Zeer goed initiatief. AB!! Ik doe mee.
    Wel denk ik dat het verstandig is dat we een tweetrapsraket inzetten en kort op de bal spelen door ook het initiatief van inspirator te ondersteunen; een mail naar het bestuur om op korte termijn opheldering te krijgen over de extra 10-15 miljoen marketing expenses in de Q4-cijfers, de outlook 2014 met opeens een extra kostenpost van 50 miljoen voor de versnelde ontwikkeling van het real-time kaartenplatform, het dividendbeleid en de onderwaardering van de kaartendatabase.
    Daarnaast moet er ook duidelijkheid komen over de wijze van communicatie en de mogelijke delisting door de grootaandeelhouders.
  3. [verwijderd] 12 februari 2014 11:15
    quote:

    oudgediende schreef op 12 februari 2014 11:11:

    Heren/dames, heeft geen enkele zin dit! Het beste is het te accepteren. Dit allemaal is deel van exit plan.
    Dat vermoeden heb ik ook dus daarom is het juist van belang om niet langer stil te blijven zitten en een opsplitsing op de agenda te krijgen om de huidige onderwaardering aan te pakken. Anders hebben we straks het nakijken en worden we voor een prikkie van 7-9 euro het bos ingestuurd.

    Ik ben ook zeer benieuwd wie de ruim 10 miljoen aandelen van vandaag en gisteren heeft gekocht. En wat de rol is van de shorters die opeens in december instapten.
  4. [verwijderd] 12 februari 2014 11:19
    quote:

    Mauricee schreef op 12 februari 2014 10:57:

    Als minder actief forumlid (die echter passief vaak meevolgt) heb ik het wel en wee van TT de laatste jaren gevolgd. Zelf ben ik al voor langere tijd long in TT en eigenlijk tot voor kort heb ik mijn vertrouwen in het aandeel blijven houden.

    Maar sinds de cijfers van gisteren en de nasleep hiervan, vind ik dat de noodzaak is aangebroken om het management (RvB) kritisch te gaan benaderen en de toekomst van TT tegen het licht te gaan houden.

    Dat het aan alle kanten rommelt bij TT is nu wel duidelijk (vervanging leden RvC) en het onvermogen van HG wordt vooral in interviews maar al te pijnlijk duidelijk. Te lang hebben aandeelhouders toegestaan dat het management blijft voortmodderen op een strategie die tot te weinig resultaat leidt. Het is tijd dat het management uit zijn ivoren toren komt, de overige van de aandeelhouders gaat onderkennen en actief met deze aandeelhouders gaat streven tot het creeren van een strategie die lijdt tot concrete waarde voor aandeelhouders.

    Ik denk dat iedereen zijn vermoedens (bij de één sterker aanwezig als de ander) heeft dat het som der delen van TT meer waard is dan het geheel en een autonoom TT steeds minder bestaansrecht heeft in de vorm waarin het nu bestaat.

    Ik ben daarom als (activistische) aandeelhouder dan ook voorstander om het bespreekbaar te maken op de AVA dat TT wordt opgesplitst en de losse delen verschillende bestemmingen krijgen. BS afstoten en verkopen cq. hiervoor beursnotering aan te vragen als eerste objectief. Tweede objectief is het overgebleven TT opslitsen tussen een deel Automotive & Kaarten (waardoor dit onderdeel lean and mean verder kan en daarmee een interessante overnamekandidaat wordt) en Consumer (PND & Consumer related products zoals de sportwatch) om de nog aanwezige behoefte vanuit de consumentenmarkt te bedienen.

    We kunnen nog boeken volschrijven op dit forum, maar dit zet geen enkele zoden aan de dijk. Het is wat mij betreft tijd dat er echt actie wordt ondernomen. En mijn inzien is het opknippen van dit bedrijf nog de enige redding.

    Graag zou ik vanuit het forum een reactie ontvangen van iedereen die dit plan steunt in zijn principe en graag waardevolle aanvullingen op mijn betoog te maken
    . Als er voldoende support komt vanuit dit forum bestaat de mogelijkheid om inzake bovenstaande concrete actiepunten te formuleren voor de komende AVA. Door deze punten vervolgens in een poll of petitie te kunnen aanbieden aan het management van TT wordt het instrument sterk aan kracht bijgezet omdat het mogelijk door een grotere massa wordt onderschreven. Hierdoor bestaat misschien de mogelijkheid het management aan te zetten tot in ieder geval het opnemen van deze punten tijdens de komende AVA.....

    Op wie mag ik rekenen?

    lezen JanK1 en Justin
    dit is de enige waarheid over TomTom en Goddijn



  5. [verwijderd] 12 februari 2014 11:30
    quote:

    oudgediende schreef op 12 februari 2014 11:11:

    Heren/dames, heeft geen enkele zin dit! Het beste is het te accepteren. Dit allemaal is deel van exit plan.
    Helaas wordt mijn vermoeden daartoe met de dag groter, terwijl iedereen dacht met de stijging boven de 6 dat het niet meer zou gebeuren.
    Maar Goddijn tovert een wit konijn uit zijn hoge hoed door te zeggen dat dit jaar flut wordt en 'mogelijk' 2015 wat groei laat zien.

    En hupsakiedee, exit scenario weer helemaal goed!
  6. [verwijderd] 12 februari 2014 14:36
    quote:

    profitmaker schreef op 12 februari 2014 14:35:

    Mijn turbo shorts gaan heerlijk! Mayday!!!
    Ben je zo onzeker van je zaak om dat de hele dag te roepen terwijl je weet dat 90% geld is verloren door gisteren?
    Als je vertrouwen hebt in een daling, hoef je dat niet steeds te zeggen.
  7. [verwijderd] 12 februari 2014 14:57
    Deelnemerslijst TomTom Collectief

    Marie Trottoir
    Mauricee
    moneymaker
    rookgordijn
    Smeagols mind

    In het draadje TomTom in actie voor aandeelhouderswaarde van inspirator kom ik de onderstaande belangstellenden tegen. Doe jullie ook mee?

    aandeeltje!
    Beperktedijkbewaking
    bert190
    Fluitgast
    Hoopmazzel
    hvasd2
    inspirator
    JanK1
    Justin
    Klaus Kazimir
    KOS
    lanciared
    stallion
    upendown
    Voetbalscout

    En natuurlijk alle anderen die deze actie ondersteunen. Geef je op en ondersteun dit mooie initiatief want samen kunnen we als aandeelhouders meer bereiken.
  8. forum rang 6 effegenoeg 12 februari 2014 17:07
    quote:

    Mauricee schreef op 12 februari 2014 10:57:

    Als minder actief forumlid (die echter passief vaak meevolgt) heb ik het wel en wee van TT de laatste jaren gevolgd. Zelf ben ik al voor langere tijd long in TT en eigenlijk tot voor kort heb ik mijn vertrouwen in het aandeel blijven houden.

    Maar sinds de cijfers van gisteren en de nasleep hiervan, vind ik dat de noodzaak is aangebroken om het management (RvB) kritisch te gaan benaderen en de toekomst van TT tegen het licht te gaan houden.

    Dat het aan alle kanten rommelt bij TT is nu wel duidelijk (vervanging leden RvC) en het onvermogen van HG wordt vooral in interviews maar al te pijnlijk duidelijk. Te lang hebben aandeelhouders toegestaan dat het management blijft voortmodderen op een strategie die tot te weinig resultaat leidt. Het is tijd dat het management uit zijn ivoren toren komt, de overige van de aandeelhouders gaat onderkennen en actief met deze aandeelhouders gaat streven tot het creeren van een strategie die lijdt tot concrete waarde voor aandeelhouders.

    Ik denk dat iedereen zijn vermoedens (bij de één sterker aanwezig als de ander) heeft dat het som der delen van TT meer waard is dan het geheel en een autonoom TT steeds minder bestaansrecht heeft in de vorm waarin het nu bestaat.

    Ik ben daarom als (activistische) aandeelhouder dan ook voorstander om het bespreekbaar te maken op de AVA dat TT wordt opgesplitst en de losse delen verschillende bestemmingen krijgen. BS afstoten en verkopen cq. hiervoor beursnotering aan te vragen als eerste objectief. Tweede objectief is het overgebleven TT opslitsen tussen een deel Automotive & Kaarten (waardoor dit onderdeel lean and mean verder kan en daarmee een interessante overnamekandidaat wordt) en Consumer (PND & Consumer related products zoals de sportwatch) om de nog aanwezige behoefte vanuit de consumentenmarkt te bedienen.

    We kunnen nog boeken volschrijven op dit forum, maar dit zet geen enkele zoden aan de dijk. Het is wat mij betreft tijd dat er echt actie wordt ondernomen. En mijn inzien is het opknippen van dit bedrijf nog de enige redding.

    Graag zou ik vanuit het forum een reactie ontvangen van iedereen die dit plan steunt in zijn principe en graag waardevolle aanvullingen op mijn betoog te maken
    . Als er voldoende support komt vanuit dit forum bestaat de mogelijkheid om inzake bovenstaande concrete actiepunten te formuleren voor de komende AVA. Door deze punten vervolgens in een poll of petitie te kunnen aanbieden aan het management van TT wordt het instrument sterk aan kracht bijgezet omdat het mogelijk door een grotere massa wordt onderschreven. Hierdoor bestaat misschien de mogelijkheid het management aan te zetten tot in ieder geval het opnemen van deze punten tijdens de komende AVA.....

    Op wie mag ik rekenen?



    Ik heb gelukkig geen aandelen TT.
    Maar ik heb dezelfde wens diverse keren gehoord van aandeelhouders Wessanen.
    We zijn nu zes jaar verder.
    Ik wil maar zeggen...
    Succes allen!
  9. [verwijderd] 12 februari 2014 18:10
    Helaas wordt mijn vermoeden daartoe met de dag groter, terwijl iedereen dacht met de stijging boven de 6 dat het niet meer zou gebeuren.
    Maar Goddijn tovert een wit konijn uit zijn hoge hoed door te zeggen dat dit jaar flut wordt en 'mogelijk' 2015 wat groei laat zien.

    En hupsakiedee, exit scenario weer helemaal goed!

    Ik had niet verwacht dat ik dit ooit zou denken maar mijn gevoel gaat ook steeds meer deze kant op.
    Goddijn komt steeds meer onbetrouwbaar over en de cijfers vertonen rare verschuivingen. Ik ondersteun hierbij de aktie. Jammer dat dit zover heeft moeten komen maar eerlijkheid duurt bij mij nog altijd het langst!
  10. [verwijderd] 12 februari 2014 18:51
    Geen probleem, ik heb 1 mei al genoteerd in mijn agenda...

    Als ze bereid zijn de agendapunten op te nemen tenminste (ik wacht nog op reactie TT investor relations)

    Zelfs als zij niet bereid zijn deze op te nemen, dan nog wil ik misschien nog naar de AVA om daar gewoon face to face de vraag te kunnen stellen
  11. RESEARCH 12 februari 2014 20:33
    Ik doe ook mee. Wordt tijd dat dat Harold Goddijn zijn uitspraken eens keer nakomt. (Knopen tellen, ik weet niet of Tom2 over drie jaar nog zelfstandig bestaat, weer een nieuw transitie jaar, weer extra investeringen voor de toekomst, bla, bla, bla) De kosten bij Tom2 zijn gewoon te hoog, onderhouden maps is erg kostbaar, al vaker gezegd dat Garmin zonder maps er gewoon veel beter voor staat. Telatlas heeft destijds de hoofdprijs ontvangen, al met al een hele slechte aankoop want de winstbijdrage staat niet in verhouding tot de aanschafwaarde. Zit alleen nog in Tom2 voor een afsplitsing of overname. Ben benieuwd hoever het aandeel nog verder naar beneden wordt gedrukt. Het lijkt wel of Tom2 op het randje van de afgrond staat, zo sterk is de daling. Goede les geleerd, aandelen die worden geshort moet je niet hebben (zie Imtech, Frugo).
  12. DeeDee999 12 februari 2014 21:18
    Ben een dagelijkse lezer van dit forum.
    Ik wil ook wel meedoen.
    Ben het helemaal eens met de diverse stellingen aangaande de slechte performance/presentatie van HG.
    M.i. had hij de outlook ook tussen een bepaalde bandbreedte kunnen aangeven.BV net als in 2013 tussen 900-950 miljoen.
    Er had aan een aantal punten ook een veel positievere draai gegeven kunnen worden.
69 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links