Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,695 31 mei 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,605 - 5,735
  • 246.504 Gem. (3M) 280,6K

TomTom cijferdag 11 februari 2014

850 Posts
Pagina: «« 1 ... 26 27 28 29 30 ... 43 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 11 februari 2014 13:33
    quote:

    Marie Trottoir schreef op 11 februari 2014 13:14:

    Het is hopen tegen beter weten in, maar misschien tovert meneer Gordijn om 14.00 een prachtig wit konijn uit zijn grote hoed.
    Goddijn heeft werkelijk waar nog nooit positief verrast.
    Negatief wel, daar is hij wel goed in.

    Al die lachende en zelfverzekerde gezichten op de AVA was dus ook nep.
    Zelfs met mega aantrekkende autoverkopen met zo'n bagger outlook komen?
    Dat is geen kwestie dat hij dat gisteren pas inzag....

    Exit scenario nu echt op volle sterkte, laatste jaar van krimp, dus dan slaan ze toe!
  2. [verwijderd] 11 februari 2014 13:37
    quote:

    *Justin* schreef op 11 februari 2014 13:32:

    [...]

    Vinno is denk ik helaas voor korte periode verwijderd omdat hij het aan de stok kreeg met Harry.
    Dank justin.
    Jammer ik mocht deze alias wel.

    De afdekking van jouw stukken en eerder beschreven is een verstandige keus.

    Ik ben er weer in(zins vandaag) op gemiddeld 4,64 in 2 delen (ja na lange tijd) en had al aangegeven na de cijfers in te stappen (maar wel onder mijn verkoop van 4,84 in de eerdere rit naar boven).
    Mijn staffeltruuk pas ik verder toe vanaf 4,40 en lager.
  3. [verwijderd] 11 februari 2014 13:42
    Dag allemaal,

    Mijn eerste post op het IEX Forum.

    Mijn geschiedenis:
    Sinds 2011 volg ik TOMTOM en ben hierin dan ook actief met het handelen van aandelen.

    - 2011 was voor mij een slecht jaar door niet met de zenuwen om te kunnen gaan;
    - 2012 eveneens een slecht jaar (iets minder slecht als 2011);
    - 2013 de verliezen van 2012 kunnen compenseren;
    - 2014 met volle oorlogsterkte in TOMTOM aandelen op € 5,20,- ondanks dat het mijn eigen beslissing/schuld is ben ik ook zo stom geweest om me teveel te laten leiden door de positieve geluiden hier op het forum. Nu dus opnieuw tegen een groot verlies aan het kijken. (Ondanks de stomheid van me eigen ben ik toch de goede informatie posts van een aantal posters dankbaar echter zal ik dit in de toekomst beter voor me eigen moeten analyseren).

    Bosporus gaf aan alles eruit te gooien wanneer hij/zij het verlies heeft verkleint, zelf ben ik nog sterk aan het afvragen wat een wijze keus voor mij gaat zijn.

    Helaas volgende keer beter.

    Prettige dag.
  4. [verwijderd] 11 februari 2014 13:42
    14% onderuit ,hoe krijg je het voor elkaar als ceo. Nog even en de cashpositie is groter als de totale beurswaarde.Waarom staat dit bedrijf op de beurs,er komt weer geen dividend dit jaar en geloof me dat komt er nooit,Goddijn is er niet Voorde aandeelhouder dat mag, maar ga onmiddellijk met een exit dan van de beurs af,dan kun je investeren wat je maar wil.Vorig jaar ook een outlook van 900 miljoen het werd 968 miljoen,kom op dat verschil is te groot. Nu weer 900,word uiteindelijk weer 970 miljoen,dit mag niet,het is beleggers misleiden
  5. [verwijderd] 11 februari 2014 13:42
    quote:

    *Justin* schreef op 11 februari 2014 13:20:

    Deze rekensom heb ik ook gemaakt.

    Conclusie is dat TomTom weer zeer laag inzet. Het jaar is ook niet top begonnen, met in de VS ook wat sneeuw ellende wat de hele economie en ook retail heeft geraakt.

    Vorig jaar zag je bij de outlook dezelfde teleurstelling als nu. En viel men over elkaar heen dat het nooit meer wat wordt. Om vervolgens in de loop van het jaar toch weer yearhighs neer te zetten.

    Het is immers vrijwel onmogelijk om nog onder de eigen outlook te komen. Echt schier onmogelijk.

    Ook kan het een manier zijn om geen dividend te hoeven aankondigen en dat geld te gebruiken voor investeringen. Door nu voor te spiegelen dat de winst laag wordt mede doordat de investeringen omhoog gaan is een duidelijk signaal afgegeven.

    De vraag is of dat erg is. Dat hangt af van de resultaten dit en volgend jaar. Ze spreken nu ook voor het eerst echt een LT groeiverwachting uit.

    Een ding wel geleerd, er is maar 1 dag waarop je een helm moet opzetten en dat is bij de outlook. Gelukkig had ik zelf een helm op, mede op aanraden van Vinno maar wel zelf de juiste gekozen.

    TomTom blaast dan in 1 keer alle hoop uit de markt, maar zet ook een bodem neer. Dat heeft ook zo zijn voordelen.
    Ik ben inmiddels weer voor een flink stuk ingestapt. Door doortastend op te treden heb ik in ieder geval een flink stuk daling niet meegemaakt. Ik moet toegeven dat dat een beetje voelt alsof je je als een shorter gedraagt.

    De reden om weer weer met redelijk wat in te stappen? Denk eens na? Als Waze en Autonavi 1 miljard waard zijn, zou TomTom dan ook 1 miljard zijn?! Ik weet dat ik zwem in een zee met haaien en die probeer ik te omzeilen. Je weet gewoon niet wie welk spel aan het spelen is. En het punt blijft natuurlijk dat de shorters nog steeds posities te sluiten hebben. Dat zou misschien best wel eens in de komende dagen gaan gebeuren.

    Maar met een waarde van 1 miljard klopt er gewoon iets niet! Alleen al een IPO van BS zou dat direct aantonen.
  6. [verwijderd] 11 februari 2014 13:51
    In koersdoelen onder de 4 euro geloof ik niet immers de assets bij overname staan niet in relatie daarmee.
    Voorwaarden is wel dat er winst moet blijven gedraaid worden hoe weinig dan ook.
    Er is positieve cash(geen net debt meer) en dient meegenomen te worden in de beoordeling van de koers en dat is voor een bedrijf fundamenteel gezien uitstekend.
850 Posts
Pagina: «« 1 ... 26 27 28 29 30 ... 43 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links