Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,755 3 jun 2024 09:11
  • +0,060 (+1,05%) Dagrange 5,695 - 5,780
  • 5.819 Gem. (3M) 282,7K

Maandag 6 januari 2014: CES Press Day

202 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 11 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 6 januari 2014 12:18
    quote:

    *Justin* schreef op 6 januari 2014 11:30:

    Ook leuk: AKO en een ander hedgefund hebben hun shortpositie vergroot op een koers onder de huidige koers. Dus ten eerste hebben die shorts niks uitgehaald, sterker nog het te coveren aantal aandelen is toegenomen, en die moeten ooit weer teruggekocht worden.
    En het bewijsmateriaal voor ongeoorloofde koersmanipulatie neemt alleen maar toe. Want wat anders dan koersmanipulatie kan de reden zijn voor dit irrationele shortgedrag?

    Het is m.i. dringend gewenst dat het AFM-instrumentarium om dit soort zaken te bestrijden flink wordt uitgebreid. Een eerste stap zou zijn dat shorters hun bronnen voor de geleende aandelen (zie Barts's "locate rule") bekend moeten maken, zodat daar eventueel namen als "Botman" (of HG?) publiekelijk zichtbaar worden.

    Verder zou in mijn optiek wettelijk moeten worden vastgelegd dat in gevallen van objectief vaststelbaar "irrationeel gedrag" van shorters, vergaande onderzoeksmogelijkheden (ook over landsgrenzen heen) voor de financiële waakhonden in werking treden, zodat eventueel de gehele administratie onderzocht kan worden op sporen van "afgekochte koersmanipulatie".

    Dit schrijf ik ondanks dat ik afgelopen jaar vet verdien aan het naar beste vermogen proberen contrair te handelen aan die zelfde shorters. Maar ooit zullen we als maatschappij het kankergezwel van de "wolfs of wallstreet" moeten willen aanpakken. We kunnen de wereld niet langer laten gijzelen door het immorele tuig in Londen en New York, dat er geen moeite mee heeft om van alles kapot te maken als ze er zelf maar beter van worden. Of het nu om Griekenland gaat of om Imtech of om ... (ad infinito). Of om TomTom dat briljant innoveert en dan de lompe pech heeft om een strategische move te maken net in een tijd dat die wolven de wereld in ellende aan het schoppen zijn met hun pyramidespel verslaving.

    Tot de tijd dat die "eerlijke wereld" ontstaat kan ik maar het best energie stoppen in het proberen te doordenken van wat mogelijkheden dit "vuile spel" oplevert.
  2. [verwijderd] 6 januari 2014 12:50
    www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_...
    Android-systeem komt in auto's

    AMSTERDAM -
    Vorige week werd bekend dat Google met Audi bezig is om Android naar de auto te brengen. Nu heeft Google zijn plannen voor de autoindustrie openbaar gemaakt. Samen met Audi, General Motors, Honda, Hyundai en Nividia heeft de techgigant de Open Automotive Alliance (OAA) opgericht.

    Vooruitgang
    Volgens Google is de auto één van de weinige terreinen waarin bijna geen 'interconnectie' plaatsvindt. Met de OAA hoopt het bedrijf vooruitgang te kunnen boeken en Android een plek te geven in de entertainmentsystemen van auto's. Met Android in de auto moet het voor weggebruikers mogelijk worden om zaken als navigatie, muziekstreaming en verkeersgerelateerde apps op een veilige manier te kunnen gebruiken.
    Gevolgen
    Google is niet het eerste techbedrijf dat de automarkt wil opschudden. Microsoft heeft al jaren technieken die autobouwers kunnen gebruiken en Apple ging onlangs van start met iOS in the Car. De iPhone-maker sloeg daarvoor de handen ineen met bedrijven als BMW, Toyota en Mercedes-Benz. Maar ook Google-partners GM, Honda, Audi en Hyundai sloten zich aanvankelijk aan bij iOS in the Car. Of de nieuwe OAA gevolgen heeft voor de samenwerking met Apple, is niet duidelijk.
  3. forum rang 6 pwijsneus 6 januari 2014 13:09
    quote:

    mjmj schreef op 6 januari 2014 12:31:

    Hoe betrouwbaar zijn die meldingen aan het AFM eigenlijk? Worden ze geverifieerd?
    Kan een melding als zodanig gebruikt worden in een manipulatiestrategie? (bv een partij die meldt dat ie een grotere short-positie heeft verworden maar in werkelijkheid het omgekeerde doet?)
    De data van de AFM is leading, dat is immers het orgaan wat substantiele deelnemingen en shortposities bijhoud en controleerd. Wat me wel vaak opvalt is dat de data soms een paar dagen achterloopt. Heb wel eens het idee dat deze lijst wordt begehouden door een stagiere. De lijst is hier te vinden:

    www.afm.nl/nl/professionals/registers...

    Een manipulatiestrategie, whatever that may be, is nooit te bewijzen. Anders was bijvoorbeeld Goldman Sachs niet zo machtig en groot geweest ;)

    Short selling is nu eenmaal legaal. En voor degene die er aan twijfelen, de beurswereld is ook geen eerlijke wereld. Manipulatie is aan de orde van de dag, een soap is er niets bij. Je doet er niets aan.

    Hopelijk vertrekken de shorters zo snel mogelijk, dan wordt het koersverloop weer wat overzichtelijker.
  4. [verwijderd] 6 januari 2014 13:15
    quote:

    RemcoW1984 schreef op 6 januari 2014 12:50:

    Maar ook Google-partners GM, Honda, Audi en Hyundai sloten zich aanvankelijk aan bij iOS in the Car. Of de nieuwe OAA gevolgen heeft voor de samenwerking met Apple, is niet duidelijk.
    Zie o.a. General Motors in meerdere lijstjes. Ik zie veel plaftorms (praatgroepjes?) waarin je soms dezelfde namen tegenkomt. Lijkt er dus op dat de autofabrikanten het ook niet weten en niet alle eitjes in 1 mandje willen gooien. General Motors bijvoorbeeld ook in Genivi.

    www.wired.com/autopia/2012/12/automot...

    Genivi platform:
    General Motors, BMW, GM, Honda, Hyundai, Nissan, Harman, Bosch, Continental en ook TomTom

    Automotive Grade Linux Work Group:
    Nissan, Toyota, Harman, Intel, and Nvidia

    Apple iOS in the car
    Honda, Mercedes-Benz, Nissan, Ferrari, Infiniti, Kia, Hyundai, Volvo, Acura, Jaguar, Opel, Chevrolet
    (zie gmauthority.com/blog/2013/06/apple-of... )

    Microsoft Windows embedded for automotive
    Ook veel fabrikanten die dat gebruiken, oa Fiat. Heb het lijstje even niet paraat

    Open XS
    Ford

    Webinos
    BMW
202 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 11 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links