Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,620 20 mei 2024 11:02
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,585 - 5,650
  • 33.935 Gem. (3M) 279,2K

Voor de rekenaars onder ons

204 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 11 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. gatinmijnhand 3 juli 2011 12:27
    quote:

    marique schreef:

    [...]

    Moet je aan de externe accountant vragen.
    Als je die niet vertrouwt, moet je even informeren bij AFM. Want die controleert de accountant.
    En als je ook de AFM niet vertrouwt ... ja dan wordt het moeilijk. Over geloof en vertrouwen valt nou eenmaal niet te twisten.
    Even alle "goodwill" afboeken en de solvabiliteit is 18%.
    Non materiele activa van bijna 1 miljard even kritisch bekijken en je zit op 0%.
  2. forum rang 6 marique 3 juli 2011 12:59
    quote:

    gatinmijnhand schreef op 3 juli 2011 12:27:

    Even alle "goodwill" afboeken en de solvabiliteit is 18%.
    Non materiele activa van bijna 1 miljard even kritisch bekijken en je zit op 0%.
    Bekende dooddoener.
    Hieronder enkele AEX-bedrijven waarvan de goodw/imm.act hoger is dan het eigen vermogen.
    - heineken
    - kpn
    - randstad
    - reedelsevier
    - unilever
    - wolterskluwer

    Staan deze bedrijven ook op de rand van de afgrond?
  3. [verwijderd] 3 juli 2011 13:02
    Ik denk dat juli een spannende maand gaat worden. Het gevaar bestaat dat TT geen concreet (financieel) herstelplan zal presenteren, waardoor het (onnodig!) in een neerwaartse spiraal zal belanden. Zelf werk ik bij een bedrijf dat recentelijk een zeer grote opdracht heeft verleend. De aanbieder met het beste product had daarbij het nakijken, omdat we twijfels hadden over de stabiliteit van dit bedrijf. Grote bedrijven als VW, KIA en Peugeot zullen geen langjarige inbouwcontracten afsluiten met TT indien er maar enige twijfel bestaat over voortbestaan van TT. Daarnaast wil men ook niet geassocieerd worden met ¨losers¨ of met malafide praktijken (lees: het Versatel-scenario). Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom de winstwaarschuwing zo plompverloren is gedropt en daaraan niet meteen een perspectief op winstherstel is gekoppeld. Als je de kostenexplosie bij TT in de afgelopen jaren bekijkt, zijn er legio mogelijkheden om de winst op een minimaal niveau te houden. Zo zijn de vaste uitgaven (¨operating expenses¨) gegroeid van € 238 mln in 2006 tot ongeveer € 535 dit jaar, terwijl de omzet in 2006 nog 10% hoger was. Als men omzet en kosten weer een beetje met elkaar in lijn weet te brengen, kan men voor 2012 met gemak een wpa van 60 cent laten zien wat een koers van € 7 tot € 8 rechtvaardigt, zelfs bij een omzet van € 1250 mln. Dat zal vertrouwen geven aan aandeelhouders, banken en analisten waarna - gegeven de superieure producten (!) - ook commercieel succes zal volgen. Mijn overtuiging is dat als TT er financieel geen puinhoop van maakt haar kwaliteit zeker komt bovendrijven.
  4. [verwijderd] 3 juli 2011 13:04
    quote:

    marique schreef op 3 juli 2011 12:59:

    [...]
    Bekende dooddoener.
    Hieronder enkele AEX-bedrijven waarvan de goodw/imm.act hoger is dan het eigen vermogen.
    - heineken
    - kpn
    - randstad
    - reedelsevier
    - unilever
    - wolterskluwer

    Staan deze bedrijven ook op de rand van de afgrond?
    Je vergelijkt appels met peren. Het gaat om toekomstvisie en TT heeft weinig toekomst doordat de concurrentie enorm is. De bedrijven die jij neertypt zitten zo goed in de markt dat ze zeer weinig risico lopen.
    Heb je zelf ook aandelen TT trouwens?

    (...)

    [Modbreak IEX]: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen aangepast.]
  5. [verwijderd] 3 juli 2011 13:13
    [Modbreak IEX]: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen aangepast.]

    (...)

    Tocas slaat OPNIEUW de spijker op zijn kop. De dalende koersen zijn namelijk wel degelijk ook schadelijk voor het algemene imago van tomtom en niet alleen het imago op de beurs bij beleggers. Als TomTom grote contracten wil binnenslepen, dan zal ze dus aan die winstkant ook soliditeit moeten laten zien. Door wat ik de kosten te snijden is dat zeker mogelijk. Men kan zelfs zo de WPA laten stijgen ten opzichte van vorige jaren.

    Tegelijkertijd denk ik dat grote partijen ook wel een analyse doen van dit soort zaken, en dan verder kijken dan alleen de WPA. Zoals ik eerder postte is het groepsvermogen (saldo van bezittingen en schulden) 1,1 miljard. Dus zeer positief.

    Dan kunnen eikeltjes hier wel zeggen dat er veel goodwill/intangibles op de balans staan, maar zoals iedereen weet zijn dat de kaarten en route-technologie en die zijn wel degelijk wat waard.

    TomTom doet die niet de deur uit (is de kern van hun activiteit), maar als ze morgen de kaarten in de etalage zouden zetten, dan staan er morgen al een heleboel kopers voor de deur (Apple, Samsung, Google, Garmin) die daar minstens een miljard voor over hebben. Afschrijven daarop lijkt me dus een fantasie.

    Maar Tocas heeft wel gelijk dat de financien wel wat strakker mogen en ze op moeten passen voor imagoschade als gevolg van de dalingen op de aandelenmarkt.
  6. [verwijderd] 3 juli 2011 15:11
    quote:

    justin_case schreef op 3 juli 2011 13:13:

    [Modbreak IEX]: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen aangepast.]

    (...)

    Tocas slaat OPNIEUW de spijker op zijn kop. De dalende koersen zijn namelijk wel degelijk ook schadelijk voor het algemene imago van tomtom en niet alleen het imago op de beurs bij beleggers. Als TomTom grote contracten wil binnenslepen, dan zal ze dus aan die winstkant ook soliditeit moeten laten zien. Door wat ik de kosten te snijden is dat zeker mogelijk. Men kan zelfs zo de WPA laten stijgen ten opzichte van vorige jaren.

    Tegelijkertijd denk ik dat grote partijen ook wel een analyse doen van dit soort zaken, en dan verder kijken dan alleen de WPA. Zoals ik eerder postte is het groepsvermogen (saldo van bezittingen en schulden) 1,1 miljard. Dus zeer positief.

    Dan kunnen eikeltjes hier wel zeggen dat er veel goodwill/intangibles op de balans staan, maar zoals iedereen weet zijn dat de kaarten en route-technologie en die zijn wel degelijk wat waard.

    TomTom doet die niet de deur uit (is de kern van hun activiteit), maar als ze morgen de kaarten in de etalage zouden zetten, dan staan er morgen al een heleboel kopers voor de deur (Apple, Samsung, Google, Garmin) die daar minstens een miljard voor over hebben. Afschrijven daarop lijkt me dus een fantasie.

    Maar Tocas heeft wel gelijk dat de financien wel wat strakker mogen en ze op moeten passen voor imagoschade als gevolg van de dalingen op de aandelenmarkt.
    vraagje..wat als tomtom tele-atlas verkoopt voor 1 miljard...wat zou dan aandeel waard zijn?

    ik denk als overname meer aan google dan aan apple..google gebruikt tele atlas kaarten..en tomtom is bezig met tomtom-place die deze zomer uit komt...ik vraag me af of google eerst even kijkt of tomtom-maps veel gebruikt gaat worden...zo ja dan komen hun google maps is gewaar...als ze dan tomtom willen overnemen betalen ze dubbele...het kan een bedreiging zijn voor google-maps..
  7. forum rang 6 charlieb 3 juli 2011 15:21
    quote:

    Creampie schreef op 3 juli 2011 15:14:

    [...]

    Dan kom je op de huidige koers terecht.

    Vlgs mij kom je dan op een koers van 8euro, huidige koers is nu 3.65 en als ze TeleAtlas zouden verkopen voor 1 miljard, brengt dat op een koers van 4,52e, er staan 221 miljoen aandelen uit van T2, dus kom ik op een koers van ongeveer 8 euro, ps maar Goddijn zal TA nooit verkopen voor 1 miljard, ze hebben zelf 2,9 miljard betaald. En daarbij is TA het kroonjuweeltje van TomTom, zonder TA zijn niks meer waard.
    Charlie
  8. [verwijderd] 3 juli 2011 15:24
    quote:

    charlie b schreef op 3 juli 2011 15:21:

    [...]
    Vlgs mij kom je dan op een koers van 8euro, huidige koers is nu 3.65 en als ze TeleAtlas zouden verkopen voor 1 miljard, brengt dat op een koers van 4,52e, er staan 221 miljoen aandelen uit van T2, dus kom ik op een koers van ongeveer 8 euro, ps maar Goddijn zal TA nooit verkopen voor 1 miljard, ze hebben zelf 2,9 miljard betaald. En daarbij is TA het kroonjuweeltje van TomTom, zonder TA zijn niks meer waard.
    Charlie
    Ze hebben gewoon teveel betaald voor TA, dit is gewoon een conclusie.
  9. [verwijderd] 3 juli 2011 15:26
    Als TT TeleAtlas verkoopt hebben ze veel geld op de balans. Maar ze maken nu maar 60 miljoen winst, en als ze ook geen inkomsten meer uit kaartlicenties hebben, dan zouden ze misschien wel helemaal geen winst meer hebben. Ze moeten dan ook zelf voor kaarten gaan betalen voor de PND's die ze verkopen. Ook komen ze dan moeilijker binnen bij de autoindustrie. En de autoindustrie hebben ze weer nodig voor massa, om zoveel mogelijk klanten te krijgen voor kaarten-updates en vooral voor HD traffic. Verkopen van TeleAtlas is dus voor TomTom helemaal niet gunstig.

    Als ze groeien naar 20 miljoen abonnees voor HD traffic, dan hebben ze maar een paar euro per klant nodig om net zoveel winst te maken als nu. Dan kunnen de kastjes bij wijze van spreken tegen kostprijs geleverd worden.

    Dus TeleAtlas verkopen lijkt me niks. Alleen het idee, dat TomTom in het uiterste geval onderdelen kan verkopen, zou in principe een bodem onder de koers moeten leggen, want het zegt iets over de waarde. Stel dat morgen tomtom failliet gaat (nergens op gebaseerd) en de losse stukjes van tomtom worden verkocht, ook de patenten, dan krijgen wij denk ik wel meer voor onze stukken dan de huidige 3 euro nogwat. Verschillende partijen zullen dan vechten om het bot. Dat is een zekerheid wat mij betreft. Maar dit is TOTAAL NIET aan de orde, alleen maar een gedachten-oefening.
  10. forum rang 6 charlieb 3 juli 2011 15:28
    quote:

    Creampie schreef op 3 juli 2011 15:24:

    [...]

    Ze hebben gewoon teveel betaald voor TA, dit is gewoon een conclusie.
    Ze hebben zeker teveel betaald voor TA, maar als ze ooit TA weg doen, dan ben ik zeker van dat dit bedrijf meer dan 1 miljard zal opbrengen, het is 1 van de beste kaartenmakers van de wijereld, navteq is al in handen van Nokia, dus er zijn maar 2 beste in de wereld, en 1 is eigendom van TomTom toevallig.
    Charlie
  11. [verwijderd] 3 juli 2011 15:39
    quote:

    charlie b schreef op 3 juli 2011 15:28:

    [...]
    Ze hebben zeker teveel betaald voor TA, maar als ze ooit TA weg doen, dan ben ik zeker van dat dit bedrijf meer dan 1 miljard zal opbrengen, het is 1 van de beste kaartenmakers van de wijereld, navteq is al in handen van Nokia, dus er zijn maar 2 beste in de wereld, en 1 is eigendom van TomTom toevallig.
    Charlie
    Ze waren 1 van de betere kaartenmakers van de wereld maar men zit niet stil in andere landen en er is nu veel meer concurrentie. Die dikke 2 miljard wat TT heeft betaald aan en voor TA is niet meer zoveel waard en word met de dag minder waard. Het geld is als ware verdampt en dat zien de TT beleggers nooit meer terug.
  12. [verwijderd] 3 juli 2011 16:41
    quote:

    Misschien schreef op 2 juli 2011 21:00:

    quote:
    Zenuwlijer schreef op 2 jul 2011 om 14:03:

    Brave burgers, blijven jullie maar vooral aan het (rijk) rekenen.
    Er moeten een paar echte deals beklonken worden vanavond, gaat goed met mijn zaak. Maandag moeten jullie weer aan het werk? Geniet maar van jullie weekend dan.

    Wil je niet iedereen hier "jullie" noemen?

    Arrogante zenuwlijer;echte deals vanavond.....

    Mag ik weten welke?

    Waarschijnlijk illegale vrouwenhandel,of wat zaakjes met wit poeder, dit worden deals genoemd en vinden meestal in de donkere uren plaats. Hij denigreert mensen die werken, minachtend noemt hij hen brave burgers , hij vindt een verlies van duizendjes - pinuts- ! Het is vast geen lekker ding en zijn zaakjes die goed gaan al helemaal geen zuivere koffie .
    Het kan natuurlijk ook een mega- fantast zijn en daar denk ik eerder aan.

    Verder alle forumleden een heel mooi weekend toegewenst.
    Tini
    Luchtpompen voor schepen, deal met bulgaarse partij. Mooie opdracht weer brood op tafel. Gewoon legaal dus. Volgens mij ben. Jij de fantast met je criminele beschuldigingen.

    Lowlive ga maar vroeg naar bed arbeider morgen moet je ms wel voor mij werken
  13. [verwijderd] 3 juli 2011 16:50
    quote:

    Zenuwlijer schreef op 3 juli 2011 16:41:

    [...]

    Luchtpompen voor schepen, deal met bulgaarse partij. Mooie opdracht weer brood op tafel. Gewoon legaal dus. Volgens mij ben. Jij de fantast met je criminele beschuldigingen.

    Lowlive ga maar vroeg naar bed arbeider morgen moet je ms wel voor mij werken
    Echt, serieus, al die bashers die zijn zo dyslectisch als de nete. Kun je niks aan doen hoor, schijnt een aangeboren afwijking te zijn. Maar ik krijg daardoor wel het idee dat we maar met 1-2 personen te maken hebben. Het is uiteraard 'lowlife'.

    En mensen 'arbeider' noemen enzo. Geloof er echt geen moer van dat je ondernemer bent. Ondernemers spreken namelijk met respect en waardering voor de mensen die voor ze werken. Jij doet hier slechts een parodie op hoe jij denkt dat ondernemers zijn.
  14. [verwijderd] 3 juli 2011 16:59
    Er was nog iemand die mij beschuldigde van een laag niveau. Na mijn vwo 2 jaar economie gestudeerd maar door starten eigen bedrijf gestopt. Nooit spijt gehad. Oud studenten verdienen 5 of 6 duizend per maand. Ik het tienvoudige in een week. Ben zeker tevreden heb ook geen boot met 5 vrouwen. Erop zoals iemand hier beweerde. Gewoon al jaren getrouwd met 2 kinderen. Dat is mijn waardevolste bezit. Geld is een leuke. Sport meer niet.
  15. [verwijderd] 3 juli 2011 17:18
    quote:

    Zenuwlijer schreef op 3 juli 2011 16:59:

    Er was nog iemand die mij beschuldigde van een laag niveau. Na mijn vwo 2 jaar economie gestudeerd maar door starten eigen bedrijf gestopt. Nooit spijt gehad. Oud studenten verdienen 5 of 6 duizend per maand. Ik het tienvoudige in een week. Ben zeker tevreden heb ook geen boot met 5 vrouwen. Erop zoals iemand hier beweerde. Gewoon al jaren getrouwd met 2 kinderen. Dat is mijn waardevolste bezit. Geld is een leuke. Sport meer niet.
    Ach ja, misschien word je in Bulgarije serieus genomen.Ik neem je niet serieus.Schandalig om af te geven op arbeiders:je moet je diep schamen en ik heb medelijden met je vrouw en kinderen(als ze bestaan).

    Ik ben als arbeider begonnen en ben aardig opgeklommen.Maar heb arbeiders hoog zitten.Jou niet.
204 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 11 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links