Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

  • 13,800 3 mei 2024 17:35
  • +0,120 (+0,88%) Dagrange 13,715 - 14,245
  • 1.555.052 Gem. (3M) 2,4M

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1967 1968 1969 1970 1971 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 RJ 80 9 augustus 2023 11:28
    quote:

    Baksteen schreef op 9 augustus 2023 11:17:

    [...]

    Haha, stijging wordt veroorzaakt door inkoop eigen aandelen. Mocht hij door de 17 gaan dan help ik je de ballonnen opblazen, geloof niet dat dit mogelijk is namelijk.
    Niet oke. Dit kan jij niet weten. Of je moet een keiharde bron hebben, maar dit is gewoon giswerk ‘baksteen’
  2. forum rang 10 voda 9 augustus 2023 11:29
    Sectorbericht:

    Delivery Hero positiever gestemd

    Aandeel schiet omhoog.

    (ABM FN-Dow Jones) Delivery Hero is in het tweede kwartaal van dit jaar sterker gegroeid dan verwacht en verhoogde de outlook voor heel dit jaar. Dit bleek woensdag uit cijfers van de Duitse maaltijdbezorger.

    In het afgelopen kwartaal boekte Delivery Hero een omzet van 2,6 miljard euro, hetgeen goed was voor een stijging met 16,2 procent op jaarbasis en tegen constante wisselkoersen. De brutotransactiewaarde trok met 8,1 procent aan tot 11,1 miljard euro.

    Analisten van Citi rekenden vooraf op een omzet van 2,49 miljard euro bij een brutotransactiewaarde van 11,0 miljard euro.

    De aangepaste EBITDA-marge afgezet tegen de brutotransactiewaarde bedroeg 0,2 procent.

    "Er wordt overduidelijk goede vooruitgang geboekt in het bereiken van winstgevendheid", aldus analisten van zakenbank Jefferies.

    Delivery Hero mikt voor dit jaar op een omzetgroei van circa 15 procent tegen constante wisselkoersen, waar eerder werd gemikt op een groei met 10 procent. De maaltijdbezorger blijft mikken op een groei van de brutotransactiewaarde van 5 tot 7 procent en een aangepaste EBITDA-marge, afgezet tegen de brutotransactiewaarde, van meer dan 0,5 procent.

    De vrije kasstroom zal in de tweede helft van 2023 positief zijn, denkt Delivery Hero.

    Het aandeel Delivery Hero schoot woensdagochtend in Frankfurt bijna 10 procent omhoog.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  3. Juargo 9 augustus 2023 11:31
    quote:

    valeo 325 schreef op 9 augustus 2023 11:24:

    Toch maar weer een stop löss erin gezet op 14.80
    Kan zo even een uurtje of vier het niet helemaal in de gaten houden
    En begint weer het normale patroon te laten zien
    Jammer maar het kan nog goed komen
    Vind ik toch altijd 'gevaarlijk'. Een klein dipje in de middag zou kunnen, maar de Amerikanen kunnen dat vanmiddag weer helemaal goed maken. Dan ben je alles kwijt.
  4. forum rang 4 Gaston Lagaffe 9 augustus 2023 11:51
    quote:

    voda schreef op 9 augustus 2023 11:29:

    Sectorbericht: De vrije kasstroom zal in de tweede helft van 2023 positief zijn, denkt Delivery Hero. Het aandeel Delivery Hero schoot woensdagochtend in Frankfurt bijna 10 procent omhoog.
    Hier vreesde ik al voor. JET wordt (nogmaals) overtroffen door een concurrent. Naast Uber Eats en Doordash geeft nu ook Delivery Hero aan sterker te kunnen groeien (en eerder kasstroom positief te worden). Dit is gewoon zeer slecht nieuws voor JET. Op enig moment wordt je te gewoon te klein. Je bent dan de kampioen van Schellingwoude (om maar iets te noemen). Het verschil in waardering is ook groot geworden. Eigenlijk moet JET zich de komende jaren zo duur mogelijk proberen te verkopen nu hun marktposities nog iets waard zijn. Met NE alleen gaan ze het niet redden tegen concurrenten die (op termijn) 5 tot 10 keer zo groot geworden zijn. Vraag me af of ze bij JET ook tot deze conclusie gekomen zijn. De bravoure is er in ieder geval wel af de laatste tijd. Verkoop van de verschillende regio's is onvermijdelijk geworden. JET wordt te klein om zelfstandig, rendabel te kunnen blijven.
  5. [verwijderd] 9 augustus 2023 12:17
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 9 augustus 2023 11:51:

    [...]Hier vreesde ik al voor. JET wordt (nogmaals) overtroffen door een concurrent. Naast Uber Eats en Doordash geeft nu ook Delivery Hero aan sterker te kunnen groeien (en eerder kasstroom positief te worden). Dit is gewoon zeer slecht nieuws voor JET. Op enig moment wordt je te gewoon te klein. Je bent dan de kampioen van Schellingwoude (om maar iets te noemen). Het verschil in waardering is ook groot geworden. Eigenlijk moet JET zich de komende jaren zo duur mogelijk proberen te verkopen nu hun marktposities nog iets waard zijn. Met NE alleen gaan ze het niet redden tegen concurrenten die (op termijn) 5 tot 10 keer zo groot geworden zijn. Vraag me af of ze bij JET ook tot deze conclusie gekomen zijn. De bravoure is er in ieder geval wel af de laatste tijd. Verkoop van de verschillende regio's is onvermijdelijk geworden. JET wordt te klein om zelfstandig, rendabel te kunnen blijven.
    Ik zou zeggen kijk nog eens even naar de cijfers van JET
    en wat JET verwacht voor het aankomend half jaar.
    Daarbij herhaal ik persoonlijk nog eens dat ze GH niet
    moeten verkopen.
  6. forum rang 4 Gaston Lagaffe 9 augustus 2023 12:40
    quote:

    butterfly schreef op 9 augustus 2023 12:17:

    [...]Ik zou zeggen kijk nog eens even naar de cijfers van JET en wat JET verwacht voor het aankomend half jaar. Daarbij herhaal ik persoonlijk nog eens dat ze GH niet moeten verkopen.
    Dank voor de tip maar ik kijk al jaren naar alle cijfers van JET, Deliveroo, Delivery Hero enz. enz. inclusief de CC's en analyses van analisten. Ben benieuwd wie dit hier ook allemaal doet. Desalniettemin goed dat je me er op wijst.
  7. forum rang 7 wiegveld 9 augustus 2023 12:43
    DHER doet t beter dan JET. Eigenlijk al sinds 2021! Op basis koers.

    Ook met de koers. Turbo’s met leuke winst verkocht

    Wat doet JET nu niet goed? GROEIEN en KAPITAAL genereren!! Ze drieletteren maar wat aan is nu wel duidelijk en dat rechtvaardigt de huidige koers.

    Alleen iFood miljoenen kunnen ons redden waardoor zeker 20 miljoen extra aandelen kunnen worden ingekocht.
  8. [verwijderd] 9 augustus 2023 12:54
    quote:

    wiegveld schreef op 9 augustus 2023 12:43:

    DHER doet t beter dan JET. Eigenlijk al sinds 2021! Op basis koers.

    Ook met de koers. Turbo’s met leuke winst verkocht

    Wat doet JET nu niet goed? GROEIEN en KAPITAAL genereren!! Ze drieletteren maar wat aan is nu wel duidelijk en dat rechtvaardigt de huidige koers.

    Alleen iFood miljoenen kunnen ons redden waardoor zeker 20 miljoen extra aandelen kunnen worden ingekocht.
    Vreemd, want Jitse roeptoetert in ieder interview dat ze het beter doen dan de rest.
  9. forum rang 4 Gaston Lagaffe 9 augustus 2023 12:54
    quote:

    wiegveld schreef op 9 augustus 2023 12:43:

    Wat doet JET nu niet goed? GROEIEN en KAPITAAL genereren!! Ze drieletteren maar wat aan is nu wel duidelijk en dat rechtvaardigt de huidige koers.
    Als je het heel kort wilt samenvatten : in NE doen ze het redelijk goed, GBI is twijfelachtig alhoewel de omschakeling naar "ZZP-model" verrassende resultaten heeft laten zien. NA en SEANZ is ronduit slecht omdat ze daar concurrenten treffen die eigenlijk niet te verslaan zijn (uitzondering Italie). Groei/Kapitaalgeneratie blijft dus beperkt tot NE (en met enig geluk GBI). Dan wordt je, op termijn, vanzelf te klein.
  10. [verwijderd] 9 augustus 2023 13:13
    quote:

    Arthur Hastings schreef op 9 augustus 2023 13:02:

    Het 'beter' doen kan uit meer verschillende zaken bestaan dan enkel winst draaien en uitbreiden. Denk bijvoorbeeld aan betere arbeidsvoorwaarden..
    Ik raad je aan om business class nog eens terug te kijken, wat een vertoning en bizar hoeveel tegenstrijdigheden de man kan uitkramen.
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1967 1968 1969 1970 1971 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Herhaling van zetten bij Just Eat Takeaway

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links