Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,605 3 mei 2024 17:35
  • -0,015 (-0,27%) Dagrange 5,580 - 5,740
  • 375.660

TomTom mei 2023

245 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 13 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Dutchy Ron 2 mei 2023 22:46
    On May 2, 2023, it was announced that NIO Inc. and NXP Semiconductors NV will be working together to bring NXP’s 4D imaging radar technology to NIO’s autonomous driving services. This collaboration will enhance the capabilities of radar technology, expanding beyond just measuring range and speed to include direction, angle of arrival, and elevation measurement. With the latest 4D imaging radar solution, front radar performance will be significantly improved, enabling vehicles to detect and classify objects such as other vehicles and vulnerable road users in high-way and complex urban scenarios, even at distances of up to 300 meters.
    beststocks.com/nio-collaborates-with-...
  2. forum rang 6 Dutchy Ron 2 mei 2023 23:30
    Volkswagen is preparing to launch a trio of crucial new electric SUVs under a revised ID model strategy recently implemented by its CEO, Thomas Schäfer.

    The three new SUVs have been conceived to provide the German car maker with a broader spread of electric models in key market segments. They will build on the foundations laid by the Volkswagen ID 4 and Volkswagen ID 5 – both of which are set to be upgraded with more powerful electric drivetrain options later this year, prior to receiving a facelift and more contemporary digital interior functions in early 2024.

    The basis for Volkswagen’s upcoming mid-range electric SUV is the company’s new MEB+ architecture – a further developed version of today’s MEB structure announced by Schäfer in 2022.

    Although it’s still early days, Schäfer is said to have outlined similar development targets for the new Trinity SUV as those of the saloon originally proposed by Brandstätter in 2021. Among them are a 700km range, level-four autonomous driving capability, and a Cariad-developed software package that will allow buyers to purchase new features and upgrade their car via 5G over-the-air connectivity.

    www.autodaily.com.au/volkswagen-to-la...
  3. forum rang 6 Dutchy Ron 2 mei 2023 23:59
    One company, that Wejo chooses not to name, says it was 30 percent more efficient getting live data of traffic flows compared with its old system. That's a major use case for emergency responders that want to avoid congestion and get to a scene quicker.

    www.newsweek.com/connected-cars-will-...
  4. bikkelharde winst 3 mei 2023 10:44
    quote:

    Spoorstudent schreef op 2 mei 2023 22:45:

    1,7 miljoen euro.
    Tsja.
    Aandeelhouders uitkleden is een bekend verdienmodel. TomTom is bijna 20 jaar geleden geintroduceerd op de beurs voor 'n prijs van 17,50. Inmiddels is de koers zo'n 7,50 en is er in al die tijd nog nooit dividend uitgekeerd (inderdaad, dan reken ik dat misleidende 'superdividend' niet mee). Het grappige is dat veel van die aandeelhouders de aalgladde Goddijn hiervoor nog prijzen ook. Vanzelfsprekend verdient dit soort aandeelhouders niet anders dan 'n volledig bankroet.
  5. forum rang 6 tatje 3 mei 2023 13:56
    Kijk .

    Goed lezen wat de voorzitter van de RVC op de laatste AVA zei.

    De voorzitter
    Er is natuurlijk ook een verschil tussen winnen en niet overleven. De heer Jorna zei: "the winner takes it
    all", maar wij denken dat er altijd ruimte zal zijn voor een goede nummer twee. Wie dan de nummer twee
    is, Google of wij, dat zien we nog wel. Wij geloven niet in een model dat bij voorbaat alles naar de winnaar
    gaat en dat we kansloos zijn, omdat die winnaar groter is en hele diepe zakken heeft. Dat is de boodschap
    die we uitdragen.

    Altijd ruimte voor een nummer 2, of wij of google nummer 1 of 2 worden zal de toekomst leren.
    Dus er zal altijd een eerste maar ook een tweede zijn, alleen een eerste daar geloven wij niet in.
    Eigenlijk zegt ie ook, google en tom tom worden 1 en 2 , alleen de volgorde weet ik niet :-)

    Tja, wat die man al zegt, niet :-)
  6. forum rang 6 tatje 3 mei 2023 18:03
    De heer Reiff
    U spreekt over een balans: "wie gaat er met Google? Wie gaat er met TomTom?". Hoe ligt die balans nu
    wereldwijd en hoe verwacht u dat die balans er over vijf jaar uitziet?
    Harold Goddijn
    Ik denk dat dat wij op dit moment zo’n vijfendertig procent (35%) marktaandeel hebben in het autosegment.
    We denken dat HERE daar iets boven zit. Daarnaast zijn er dan ook nog aantal andere leveranciers die
    wat doen. Het marktaandeel van Google schatten we op dit moment op zo’n twintig procent (20%) tot
    vijfentwintig procent (25%). Google heeft recent aankondigingen gedaan, maar ze zijn ook klanten verloren
    in de afgelopen periode vanwege problemen met dat bedrijfsmodel.

    Het bovenstaande zei Harold op de AVA

    Het onderstaande zei de voorzitter van de RVC op de AVA

    De voorzitter
    Er is natuurlijk ook een verschil tussen winnen en niet overleven. De heer Jorna zei: "the winner takes it
    all", maar wij denken dat er altijd ruimte zal zijn voor een goede nummer twee. Wie dan de nummer twee
    is, Google of wij, dat zien we nog wel. Wij geloven niet in een model dat bij voorbaat alles naar de winnaar
    gaat en dat we kansloos zijn, omdat die winnaar groter is en hele diepe zakken heeft. Dat is de boodschap
    die we uitdragen.

    Beste Mona.

    Als google en Tom Tom 1 en 2 of 2 en 1 worden, gaan ze dan Here verdelen ;-)

    Glaasje wijn mijn vriend, sla ik niet af ;-)
  7. gvanmaarsum 3 mei 2023 20:52
    Stellantis (onder meer Peugeot, Fiat, Opel, Citroën, Jeep, Chrysler en Maserati) verkocht het afgelopen kwartaal meer auto’s dan verwacht en tegen hogere prijzen. Ook namen problemen af met de leveringen van computerchips.

    Redactie3 mei 2023, 17:58

    Hierdoor steeg de omzet met 14 procent tot 47 miljard euro. Er werden de eerste drie maanden bijna anderhalf miljoen auto’s verkocht.

    Niet alle malheur is voorbij. Met name in Europa had het concern moeite voertuigen vanuit de fabriek bij de dealers te krijgen. Zo zaten duizenden auto’s vast bij een fabriek in het Franse Sochaux door een tekort aan transporttreinen.

    In Europa heeft het concern tot nu toe weinig last van afnemende consumentenbestedingen. Ondanks de hoge inflatie en stijgende rente blijft de vraag naar auto’s op niveau, zei financieel directeur Richard Palmer woensdag tijdens een toelichting.

    Met de verkoop van elektrische auto’s gaat het goed; die steeg met 22 procent. De leiding kondigde woensdag aan dat het concern voor 1,5 miljard euro aan eigen aandelen inkoopt. Eenderde van dit programma, dat gunstig is voor de koers van het aandeel, moet tegen de zomer voltooid zijn.
  8. forum rang 6 Dutchy Ron 4 mei 2023 09:38
    quote:

    Koos99 schreef op 4 mei 2023 06:49:

    [...]

    Tomtom stijgt zelden op nieuws van persberichten, ik verwacht een non-event
    Laatste persbericht en deal van TT kan ik mij niet eens meer herinneren, maar dit is de 1e OEM die digitale cockpit afneemt en morgen ontvangt de 1e klant het 1e exemplaar ….. als TT daar niet trots op is en geen persbericht aan besteed dan is dat een bewuste keuze die ik niet kan verklaren.

    Een beursgenoteerd bedrijf als TT moet dit soort zaken publiceren.
    Morgen weten we meer.

    ps: wij hebben feitelijk voorkennis omdat TT de customer pagina en het persbericht destijds off line heeft gehaald na een paar uur omdat Fisker vertraging had opgelopen met de lancering. Ik denk dat dat de reden was en in opdracht van Fisker de boel weer off line is gehaald.
245 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 13 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links