Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Leveringen Volkswagen onder druk In januari bijna 12 procent minder. (ABM FN-Dow Jones) Volkswagen Group heeft in januari 2023 ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder 11,9 procent minder wagens afgeleverd. Dit bleek vrijdag uit cijfers van de Duitse autoproducent. In totaal verkocht Volkswagen in de eerste maand van dit jaar 616.200 auto's, tegen 699.600 in januari 2022. De daling is met name het resultaat van een afname van de verkoop in China. In China verkocht de Duitse autoproducent vorige maand 203.100 auto's, een daling van 40,7 procent in vergelijking met de 342.400 auto's die het in januari 2022 verkocht. Ook in Centraal- en Oost Europa was sprake van druk. Daar verkocht Volkswagen 29.900 auto, een daling van 23,2 procent. In de overige markten zaten de verkopen stevig in de lift. In West-Europa verkocht Volkswagen 20,2 procent meer auto's, ofwel 213.400 stuks. In Noord- en Zuid-Amerika was sprake van een stijging van respectievelijk 15,5 en 30,4 procent. In het Midden-Oosten en Afrika steeg de verkoop met 26,9 procent. Kijkend naar de merken van de Volkswagen Group viel op dat er vooral minder passagiersauto's van het merk Volkswagen werden verkocht. Hier werd een daling genoteerd van ruim 19 procent. Seat deed het juist goed met een plus van bijna 31 procent. Wel is het Volkswagen merk nog altijd goed voor het leeuwendeel van de verkopen van de groep. Zo verkocht de fabrikant 324.400 personenwagens van dit merk en ook nog eens ruim 29.000 bedrijfswagens. Bij Audi daalde de verkoop van 135.400 naar 114.400 stuks. Door: ABM Financial News.info@abmfn.nl Redactie: +31(0)20 26 28 999
Dit is niet het nieuws waar we op zaten te wachten. Maar ik neem aan dat de inzakkende Chinese verkopen alles met de lockdowns te maken hadden en dat dit gaat herstellen. Die dalende verkopen aan Oost en Centraal Europa zijn ook goed verklaarbaar maar maakt qua aantallen weinig uit. Goede nieuws zijn de fors aantrekkende verkopen in Europa, Noord en Zuid Amerika en Midden Oosten.
Prima q4 22 cijfers vandaag van de MercedesBenz Group. Nu VW nog.
20 feb 2023 19:30 Volkswagen wordt geconfronteerd met mogelijke terugroepacties nadat milieu-ngo rechtszaak over emissiesoftware heeft gewonnen Een Duitse rechtbank heeft maandag de rechtszaak van een milieu-ngo tegen de federale automobielautoriteit toegewezen, omdat die auto's heeft vrijgegeven met software voor uitlaatgasrecirculatie die volgens haar illegaal is. De NGO, Deutsche Umwelthilfe, eist dat de Volkswagen Golf wordt teruggeroepen wegens softwaremanipulatie van het emissiemechanisme, en beweert dat de KBA-autoriteit nooit had mogen toestaan dat deze voertuigen op de markt werden gebracht. "De zaak was effectief succesvol," zei een woordvoerder van de rechtbank, wat betekent dat het besluit van de autoriteit om de voertuigen vrij te geven, moet worden herroepen. De DUH plant nog meer zaken tegen de KBA waarbij voertuigen van BMW, Volkswagen en Mercedes-Benz betrokken zijn. Als deze zaken succesvol zijn, zouden tot tien miljoen auto's waarvoor de KBA toestemming heeft gegeven, moeten worden teruggeroepen, aldus de NGO. Volkswagen zei in een verklaring dat het zou wachten op de volledige motivering van het Hof om te beslissen over de volgende stappen. Het Europees Hof van Justitie steunde afgelopen november de rechten van milieuverenigingen om dergelijke acties te ondernemen tegen EU-voertuiggoedkeuringen op basis van de rechtszaak van DUH, die aanvankelijk in 2017 door de administratieve rechtbank van Sleeswijk werd verworpen. De uitspraak heeft betrekking op software die Volkswagen heeft geïnstalleerd om de hercirculatie van uitlaatgassen te controleren, wat volgens EU-rechtbanken onder bepaalde omstandigheden illegaal is, maar volgens Volkswagen in overeenstemming is met de wet.
Ook Stellantis vanochtend uitstekende cijfers, recordwinst van 16,7mlrd. Marktkapitalisatie van 56mlrd dus een kw van ca 3,2. Kortom, de autobouwers zijn bijzonder laag gewaardeerd, hopen maar dat het geen klassieke valuetrap is.
Heeft iemand een verklaring voor die plotse koersdaling op het einde van de dag?
Volkswagen Develops Complete Drive System for Electric Cars Strategic Research Institute Published on : 27 Feb, 2023, 3:30 am Volkswagen Group Technology has provided an outlook of upcoming electric car innovations in the areas of batteries, charging and electronic components. The focus was on the electric drive system of the future. For this purpose, Volkswagen is taking care of all the central components itself and, in addition to batteries and electric motors, is now developing pulse inverters and thermal management systems internally. The Volkswagen drive system coming from one source offers significant efficiency and cost advantages: Up to 20% more efficiency is possible through the optimal combination of individual components alone. The pulse inverter is the brain of the electric drive train and is largely responsible for efficiency and performance. For the first pulse inverter to be “designed by Volkswagen”, the developers of these core components redesigned the hardware and software from the ground up. Thanks to the modular toolkit principle, this can be implemented in everything from entry-level engines to sports cars with an output of over 500 kW and more in future. The technology is currently being developed for series production maturity and can already be used with the next MEB generation. When it comes to thermal management systems, Volkswagen is working on entirely new solutions. While today a large number of individual modules and long hose connections are used, in future these will be replaced with an extremely compact, integrated thermal module. This will control the entire air conditioning, including for the high-voltage battery, and thus will have a major impact on the vehicle’s range and fast-charging capability. The new all-in-one module is also significantly lighter, more robust and more efficient than current systems. In addition to efficiency, the main focus of the development of all central electric drive components is scalability – because high economies of scale reduce costs.
Klachten van klanten leiden tot vernieuwde Volkswagen ID.3 Volkswagen vernieuwt de ID3, het allereerste model van de compleet nieuwe generatie van elektrische auto's van dit merk. Ruim drie jaar na zijn debuut gunt VW hem een bescheiden facelift, een vernieuwd interieur en verbeteringen op het gebied van bedieningsgemak, software en rijhulpen. Met veel van die vernieuwingen geeft VW gehoor aan de klachten van klanten. Niek Schenk 01-03-23, 09:45 Laatste update: 10:00 Bezitters van een ID.3 klaagden onder meer over het vele, goedkoop ogende plastic in het interieur. Dat interieur doet nu duurder aan, dankzij zachtere materialen in onder meer de deurpanelen en op het dashboard. Verder is het laatste stukje leer, rondom het stuurwiel, vervangen door diervriendelijk materiaal en is nu een iets groter deel van de auto te recyclen. Net als voorheen wordt de ID.3 volledig klimaatneutraal geproduceerd in Zwickau. Lees ook Test Volkswagen ID.3 Pure: geld besparen met deze elektrische instapper Test VW ID.5: ruim, comfortabel en soms onhandig Het nieuwe centrale beeldscherm voor het infotainment is 12 inch (30,5 centimeter) groot: oftewel twee inch meer dan het huidige scherm. Het systeem bevat nieuwe software en dat was wel nodig ook. Bezitters van een ID.3 kampten de afgelopen jaren regelmatig met storingen. Het infotainment zou nu logischer moeten werken en zou ook gemakkelijker te bedienen zijn met aanraaktoetsen op het stuur. Helaas is nog niets gedaan met een andere klacht van ID.3-rijders: de veegknoppen onder het centrale beeldscherm (‘sliders’) zijn nog altijd in het donker onverlicht. Standaard krijgt de ID.3 nu wel een draadloze telefoonlader. Ook de spraakbesturing, die nogal eens voor verwarring zorgde, is aangepakt. Het werkt nu betrouwbaarder en sneller, belooft Volkswagen. Het head-up display met augmented reality kan nu ook specifieke navigatie-aanwijzingen projecteren. Verder kunnen kopers van een ID.3 na aanschaf (en uiteraard tegen betaling) accessoires toevoegen, zoals navigatie of klimaatregeling met twee zones.www.ad.nl/auto/klachten-van-klanten-l...
iemand een idee wat de reden van deze stijging is? Mijn aandelen verkocht zojuist. Nu allen nog mijn geschreven puts.
FRANKFURT, March 3 (Reuters) - Volkswagen , Europe's largest carmaker, expects revenues and vehicle deliveries to rise in 2023, it said on Friday, as chip shortages and supply chain issues should ease. (Reporting by Christoph Steitz Editing by Miranda Murray) ((christoph.steitz@thomsonreuters.com; +49 30 220 133 647;)) Keywords: VOLKSWAGEN RESULTS/ (URGENT)
Positieve outlook Volkswagen Delen met anderen (ABM FN-Dow Jones) Volkswagen is positief over het lopende boekjaar en verhoogt het dividend na een positief 2022. Dit meldde de Duitse autofabrikant vrijdagmiddag. Volkswagen rekent op een omzetgroei van 10 tot 15 procent in 2023 en verwacht zo'n 9,5 miljoen voertuigen af te leveren. Het bedrijf verwacht daarbij ook dat de problemen in de aanvoerketen in de loop van het jaar zullen afnemen. Volkswagen stelt over 2022 een dividend voor van 8,70 euro per aandeel, wat een stijging van 1,20 euro betekent ten opzichte van een jaar eerder. In 2022 behaalde Volkswagen een nettowinst van 15,84 miljard euro, van 15,43 miljard euro een jaar eerder. De omzet steeg afgelopen jaar met 12 procent naar ruim 279 miljard euro. Het aandeel noteert vrijdag na het verschijnen van de cijfers ruim 8 procent in de plus. Door: ABM Financial News.info@abmfn.nlRedactie: +31(0)20 26 28 999
Mooie cijfers zoals verwacht,prima dividendverhoging en ook nog een prima outlook. Ik houd de aandelen (pref shares en Porsche SE) goed vast, nu is het dividend van 20 euro ook eindelijk volledig ingelopen. Ben benieuwd naar de cijfers van Porsche SE (de holdingmaatschappij van Volkswagen en Porsche AG), de discount moet toch wel fors zijn.
Navond, Mooie week! Just take mooi verkocht, Tupperware op 3,52 gekocht en nu Volkswagen mooie koers. Ik hou ze mooi vast. Mmmooi!
ruud71 schreef op 3 maart 2023 14:55 :
iemand een idee wat de reden van deze stijging is?
Mijn aandelen verkocht zojuist. Nu allen nog mijn geschreven puts.
Oh jammer, makker. Dividendverhoging en goede Outlook.
Kattuk schreef op 3 maart 2023 18:19 :
[...]
Oh jammer, makker.
Dividendverhoging en goede Outlook.
Stukje money management en ben tevreden.
Hé een forum! Zit al een tijdje in VW en was aangenaam verrast. Aankoopkoers iets onder 200 dus het mocht wel weer eens.
Het is nog veel te vroeg om nu al te verkopen. Met 142 euro is het aandeel nog steeds zeer goedkoop. Ik verwacht dat het de volgende maanden zeker richting 200 gaat. De COVID pandemie is voorbij, de verkoop in China en elders zal aan een inhaalbeweging beginnen en de problemen met de toelevering geraken opgelost. Ik ga andere aandelen, ING, ABN verkopen om meer Volkswagen aan te schaffen, Eerder deed ik dat al met ASLM, waarmee ik goed gokte want ASLM is intussen flink gedaald en daarmee eigenlijk ook weer heel koopwaardig maar gezien het hoge dividend bij Volkswagen, ga ik toch voor VW.
Zie steeds meer electrische VW's op de weg. Er zit nog genoeg in het vat. Ik snap het negatieve sentiment over europese auto bouwers ook niet zo. Duurdere auto's hebben meer marge en auto's worden duurder. En dan moet ook nog iedereen electrisch binnenkort. Niet iedereen vindt een Tesla mooi of wil een Chinese EV, de markt is groot genoeg.
Volkswagen wil aandeel e-auto's sneller vergroten 05/03/2023 BERLIJN (dpa-AFX) - Volkswagen wil de verkoop van e-auto's in Europa sneller opvoeren dan eerder gepland. "In 2030 moet minstens 80 procent van alle in Europa geleverde voertuigen volledig elektrisch zijn", vertelde merkbestuurder Thomas Ulbrich aan "Automobilwoche". Twee jaar geleden had VW een doel van 70 procent gesteld. Wereldwijd leverde het belangrijkste merk van de groep vorig jaar 330.000 volledig elektrische voertuigen, wat overeenkomt met ruim zeven procent van de totale verkoop. In Europa was dat iets meer dan tien procent, aldus "Automobilwoche". Ulbrich noemde de nieuwe doelstelling "extreem ambitieus". In China en de VS blijft VW volgens de informatie streven naar een e-auto aandeel van 50 procent.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
AIRBUS
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia Oyj
Nokia OYJ
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)
Premium
Word nu abonnee van IEX en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 58% korting!
Word abonnee