Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Ebusco 2023, It giet oan.
Volgen
Pfff google eens : Berlin Ebusco
Tsjonge jonge schreef op 15 februari 2023 16:15 :
Pfff google eens : Berlin Ebusco
Google jij maar 1x per maand? Dit is oud nieuws en achterhaald door tussentijdse update gisteren….
Pffffffffffffffffff heb wel wat anders te doen.!
Tsjonge jonge schreef op 15 februari 2023 16:40 :
Pffffffffffffffffff heb wel wat anders te doen.!
Hahahaha:-)
IEX premium houdt koersdoel op € 22,50
Sectorbericht: VDL Nedcar vindt in Duitsers mogelijke autofabrikant voor bouw twee elektrische modellen Door GERT VAN HARSKAMP 2 uur geleden in FINANCIEEL BORN - VDL Nedcar lijkt een nieuwe klant te hebben gevonden. Voor ElectricBrand, een Duitse fabrikant van elektrische voertuigen, gaat het auto-assemblagebedrijf twee modellen bouwen. VDL Nedcar en ElectricBrands zijn hierover in gesprek. VDL wil voor meerdere autofabrikanten bouwen. De eerste XBUS moet in 2025 bij VDL Nedcar worden gebouwd. EIGEN FOTO VDL is al lange tijd op zoek naar nieuwe klanten voor zijn Limburgse auto-assemblagefabriek. In 2024 loopt het contract af met BMW Group, waarvoor VDL Nedcar tien jaar lang Mini’s en BMW’s bouwt. Overigens heeft VDL Nedcar nog wel de opdracht gekregen van BMW om dit jaar de Mini Cooper Cabrio SE te produceren. Dit is de eerste volledig elektrische aangedreven cabrio ter wereld, waar er slechts 999 van gebouwd worden. Mini Cooper Voor ElectricBrands gaat VDL Nedcar de compacte elektrische stadsauto Evetta en het compacte busjesmodel XBUS produceren. De eerste Evetta moet in het tweede kwartaal van 2024 gebouwd worden. De eerste XBUS een jaar lateren. Hoeveel auto’s VDL Nedcar voor de Duitsers gaat maken, hangt af van het aantal bestellingen. Op dit moment heeft ElectricBrands 16.000 orders uitstaan van de XBUS en duizend voor de Evetta. BEKIJK OOK: BMW schikt met VDL Nedcar voor €80 miljoen „Met de door ElectricBrands ontwikkelde eigen voertuigen kunnen we gezamenlijk een bijdrage leveren aan het vormgeven van de mobiliteit van de toekomst”, stelt ceo John van Soerland van VDL Nedcar. „Een toekomst waarbij we voor meerdere partners tegelijkertijd verschillende werkzaamheden verrichten. De samenwerking met ElectricBrands biedt perspectief voor VDL Nedcar.” Van de elektrische stadsauto Evetta worden meerdere modellen gemaakt. EIGEN FOTO Sinds BMW zijn vertrek heeft aangekondigd, heeft VDL laten weten de voorkeur te hebben voor meerdere opdrachtgevers, om minder afhankelijk te zijn van één klant. Eerder zag VDL Nedcar een deal met de Amerikaanse elektrische autobouwer Rivian afketsen. Daarnaast probeerde de autofabriek in Born de bouw van elektrische busjes van het Amerikaanse Canoo binnen te hengelen, maar Canoo koos voor een andere opdrachtgever. BEKIJK OOK: BMW stopt in juni met productie X1 bij VDL Nedcar Mobility Innovation Centre VDL Nedcar zit middenin een transitie. Het industrieconglomeraat van de Brabantse familie Van der Leegte wil van de fabriek in Born een Mobility Innovation Centre (MIC) maken. Naast de assemblage van auto’s moet het MIC samen met andere partijen activiteiten ontplooien die passen in de hele omslag naar elektrisch rijden. Het gaat daarbij om design, elektrificatie, connectiviteit en autonoom rijden. Daarnaast ontwikkelt het MIC een demolijn om zware ingewikkelde batterijpakketten in elkaar te zetten. De batterijlijn moet in maart dit jaar worden getest. VDL Nedcar zegt met meerdere auto- en bussenbouwers in gesprek te zijn om de assemblage van hun batterijpakketten naar Born te halen. BEKIJK OOK: VDL Nedcar ziet herstel, maar ook langer onzekerheid Werkgelegenheid VDL investeert ’honderden miljoenen euro’s’ in de transitie van VDL Nedcar. Het concern laat in een verklaring weten dat het afsluiten van het contract met BMW en het opstarten van de nieuwe activiteiten gepaard gaan met ’schommelingen in werknemersbestand’. Momenteel werken er zo’n 4000 mensen bij VDL Nedcar en heeft het bedrijf een productiecapaciteit van 200.000 auto’s per jaar.www.telegraaf.nl/financieel/649983227...
Ja nog maar eens een oud artikel (30 september 2022) dat gaat over het innovatieve aspect van de Ebusco 3.0. Ik zal wel weer verwijten naar mijn kop krijgen. Ik was gewoon aan het zoeken waarom ik in Ebusco zou blijven zitten. Rond deze datum vind ik hierover niks terug op het 2022 draadje: 'Bouwen als een vliegtuig Een deel van Ebusco’s Engineers hadden veelal ervaring uit de vliegtuigindustrie. Samen hebben ze meegewerkt aan de nieuwe Ebusco 3.0. “Vanuit de vliegtuigindustrie is heel veel kennis gekomen. Daar bouwen ze al langer met glasvezel en carbon omdat het natuurlijk een heel licht materiaal is.” “Je kunt onze bus echt vergelijken met hoe een vliegtuig gebouwd is. Ook uniek is dat de batterijen in de vloer zitten in plaats van op het dak. De meeste busbouwers leggen de batterijen op het dak neer omdat daar plek over is, maar als je dan in een bocht rijdt en al het gewicht op het dak ligt dan helt de bus een beetje over. Dat heeft onze bus helemaal niet meer en daardoor kan onze dakconstructie nog lichter zijn. Er hoeven geen kilo’s aan batterijen op te liggen. Dat helpt allemaal voor de range van de bus of je kunt een kleiner accupakket nemen en dat scheelt dan weer aanzienlijk in de kosten.” 'www.ovpro.nl/bus/2022/09/30/ov-innova...
Nog eentje: 'Ebusco 3.0 moet revolutie in openbaar vervoer betekenen Auteurs: BNR Webredactie en Isa Radder De Ebusco 3.0 heeft de Europese typegoedkeuring binnen en mag de weg op. De Ebusco is een Hollandse stadsbus, en is volledig gemaakt van lichtgewicht-composiet-materiaal. Daarmee is het de eerste composiet-bus ooit die de weg op mag. (Martijn de Rijk) 'We wilden graag gewichtsreductie, maar in de bussenwereld draait het allemaal om total cost of ownership. Het moest niet te duur worden. Bij duurdere auto's, zoals een Lamborghini of een Ferrari kan dit wel. Onze ingenieurs hebben de meeste tijd besteed aan de techniek. Gewichtsreductie zonder verhoging van de kostprijs', zegt Peter Bijvelds, CEO van Ebusco. Er zijn twee veranderingen in deze elektrische bus. De batterijen liggen in de vloer, in plaats van op het dak of achterin. De techniek zorgt ervoor dat het zwaartepunt laag ligt. 'Hoe lager het zwaartepunt, hoe stabieler de bus', aldus Bijvelds. Ook heeft de bus maar een achterste as met twee banden minder. 'Met als voordeel dat je minder gewicht hoeft mee te nemen, minder rol weerstand en de passagiers hebben meer ruimte', stelt Bijvelds.'www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/10460911...
In H1 2022 revenue van 37 mln €. Uit de presentatie: Revenue driven by order intake in second half of 2021: • Shipped 71 buses in 1H22 (vs. 5 in 1H21) • Delivered 31 buses in 1H22 (vs. 73 in 1H21) • Revenue is generally second half weighted Dus dat was met 102 bussen ? Totaal over 2022 is 261 bussen. Dus revenue over 2022: (37/102) x 261 = + - 95 mln € ????
Hopper58 schreef op 16 februari 2023 07:34 :
In H1 2022 revenue van 37 mln €.
Uit de presentatie:
Revenue driven by order intake in second half of 2021:
• Shipped 71 buses in 1H22 (vs. 5 in 1H21)
• Delivered 31 buses in 1H22 (vs. 73 in 1H21)
• Revenue is generally second half weighted
Dus dat was met 102 bussen ?
Totaal over 2022 is 261 bussen.
Dus revenue over 2022: (37/102) x 261 = + - 95 mln € ????
Vooruit kijken Hopper! Hebben we toch weer een gezamenlijk aandeeltje? :)
Denken jullie dat dit aandeel binnen 2/3 maanden weer op 14,50 uitkomt en hoger? Of wachten met instappen?
maarten030 schreef op 16 februari 2023 08:46 :
[...]
Vooruit kijken Hopper! Hebben we toch weer een gezamenlijk aandeeltje? :)
Yep
Las Vegas schreef op 16 februari 2023 08:49 :
Denken jullie dat dit aandeel binnen 2/3 maanden weer op 14,50 uitkomt en hoger? Of wachten met instappen?
Ik weet nagenoeg zeker dat de koers vanaf eind Q2 fors gaat oplopen tot nivo > 25. Koers loopt altijd jaar vooruit en op dat moment moet er goed zicht zijn op progressie uitbreiding capaciteit.
pffffffffff grapje zeker? Ha Ha ha `ha !
Ruval schreef op 16 februari 2023 09:01 :
[...]
Ik weet nagenoeg zeker dat de koers vanaf eind Q2 fors gaat oplopen tot nivo > 25. Koers loopt altijd jaar vooruit en op dat moment moet er goed zicht zijn op progressie uitbreiding capaciteit.
Ik hoop het voor jou, maar zelf ga ik verkopen zodra mijn GAK op 14+ op het scherm komt. Het Ebusco verhaal draait m.i. snel naar negatief.
objectief schreef op 16 februari 2023 09:51 :
[...]
Ik hoop het voor jou, maar zelf ga ik verkopen zodra mijn GAK op 14+ op het scherm komt.
Het Ebusco verhaal draait m.i. snel naar negatief.
Je gaat voor een winst van 4% ten opzichte van huidige koers? Uiteraard helemaal prima, iedereen maakt zijn eigen afwegingen. Ik accepteer korte termijn onzekerheid en ga voor lange termijn klapper. Heb veel vertrouwen in sector en bedrijf. Mocht het potentieel er niet uit komen, dan worden ze overgenomen tegen een ongetwijfeld hogere koers dan huidig. Als ze wel on track blijven, dan is koers van > 50 - €80 geen gekke gedachte in 2026. Zie eerdere analyse van het Add Value Fund. Huidige koers is -/- 60% ten opzichte van 1,5 jaar geleden. Is wel erg fors afgestraft. Ik snap uiteraard dat we in andere (rente) omgeving leven nu, maar Ebusco is nagenoeg schuldenvrij en gaat hopelijk in 2023 al positieve ebitda laten zien.
Las Vegas schreef op 16 februari 2023 08:49 :
Denken jullie dat dit aandeel binnen 2/3 maanden weer op 14,50 uitkomt en hoger? Of wachten met instappen?
Het probleem met small cap aandelen is dat het jojo aandelen zijn. Weinig free floot en daardoor makkelijk te manipuleren en flinke uitslagen zowel naar boven als naar beneden. Daar moet je tegen kunnen! Dus ja dit aandeel kan zelfs binnen een week weer boven de €14,5 staan, want dat is de laatste maand al 3x gebeurd vanaf deze koers!
In een artikel in OVPRO van 30 sept 2022: '“Momenteel bouwen we 39 Ebusco 3.0 bussen voor Connexxion en die gaan rijden in Gooi en Vechtstreek.' Is er hier niemand uit die streek? Rijden die bussen daar al rond? (vind niks op internet)
Las Vegas schreef op 16 februari 2023 08:49 :
Denken jullie dat dit aandeel binnen 2/3 maanden weer op 14,50 uitkomt en hoger? Of wachten met instappen?
ik verwacht 30,00 binnen 9 maanden
Ruval schreef op 16 februari 2023 10:23 :
[...]
Ik accepteer korte termijn onzekerheid en ga voor lange termijn klapper. Heb veel vertrouwen in sector en bedrijf. Mocht het potentieel er niet uit komen, dan worden ze overgenomen tegen een ongetwijfeld hogere koers dan huidig. Als ze wel on track blijven, dan is koers van > 50 - €80 geen gekke gedachte in 2026. Zie eerdere analyse van het Add Value Fund.
De analyse van Add Value Fund is wel gedateerd n.l. voor de recente tegenvallers. Op lange termijn kan het wel goed zitten, maar intussen is het dood geld.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
AIRBUS
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia Oyj
Nokia OYJ
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)