Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
TOMTOM Februari 2022 - Is 2022 in navolging van 2020 en 2021 ook een transitiejaar
Volgen
De 2021 cijfers van Garmin, tijd voor een vergelijking met TT. De vergelijkbare categorieën zijn 'Auto Consumer' en 'Auto OEM'. Aan de hand hiervan kunnen de veelvuldige beweringen op dit forum worden getoetst dat de slechte cijfers van TT puur en alleen aan covid en chiptekorten zijn te wijten. Immers, covid en chiptekorten zijn wereldwijde fenomenen. Garmin had hier dus net zo goed last van als TT.Auto Consumer-omzet Garmin 2021: 325 mio (2020: 275 mio) dollar; stijging 18% TomTom 2021: 136 mio (2020: 113 mio) euro; daling 17% Auto OEM-omzet Garmin 2021:255 mio (2020:185 mio) dollar: stijging 38% TomTom 2021:223 mio (2020: 227 mio) euro: daling 2% De conclusie lijkt mij vrij duidelijk en vernietigend, alhoewel sommigen hier vast wel in staat zijn om ook dit weer positief te framen.
Een realist die ondersteuning heeft van cijfers. Even kijken welke berekeningen worden gebruikt om dit te ‘weerleggen’.
De vrije val lijkt ingezet. De markt houdt nou eenmaal niet van verliesgevende bedrijfjes met een incompetent management dat zelf beslist of het mag blijven zitten. TomTom gaat ten onder aan zijn eigen structuur. Het is heel wel mogelijk dat het aandeel de 7,80 in mei niet eens haalt waarmee medewerkers gepaaid zijn om zich te blijven inzetten voor een CEO die inschattingsfouten heeft verheven tot kunst. De CEO heeft de verantwoordelijkheid over 4500 arbeidsplaatsen. Misschien kan hij tijdens zijn Parijs-Peking snoepreisje overwegen of die aan hem is besteed. Of anders tijdens het zeilen.
Ben benieuwd wat Justme van de cijfers van Garmin tov Tt vind
Riet v. Milt schreef op 16 februari 2022 15:57 :
De vrije val lijkt ingezet. De markt houdt nou eenmaal niet van verliesgevende bedrijfjes met een incompetent management dat zelf beslist of het mag blijven zitten.
...en zeker niet die uit de DERDE divisie ;-)
Riet v. Milt schreef op 16 februari 2022 14:03 :
Jammer. Ik kan niet voor de rest spreken, maar ikzelf mis uw inhoudelijke bijdragen al een tijd. In tijden dat het aandeel het een beetje moeilijk heeft, zoals nu, is daar meer behoefte aan dan ooit. U laat nu te veel ruimte aan zuurpruimen die gaan zaniken dat Garmin wél winst en omzetgroei heeft laten zien in Coronatijd.
Zulke subtiliteit kom je niet elke dag tegen hier, helaas.
Graag wil ik een open vraag stellen aan een aantal posters hier: Posten jullie uit frustratie en/of vermaak of hebben jullie echt de intentie om zinvolle informatie te verstrekken? Mochten jullie inderdaad zinvolle informatie willen verstrekken door middel van analyses en retorische vragen, vermoeden jullie dan dat er mensen zijn die deze serieus nemen? Voorbeelden: * Als om 15.30 uur de hele beurs naar beneden gaat omdat de VS lager opent heeft het management of de positie van het bedrijf TT daar dan iets mee te maken als TT ook mee naar beneden gaat? * Als Garmin betere omzetten heeft behaald in 2021 dan TT op/door de consumer-markt is dat dan vreemd en zegt dit iets over de automarkt of TT? TT heeft al jaren geleden aangegeven dat zij dit aan het afbouwen zijn en hier op termijn mee gaan stoppen en dat dit absoluut geen prioriteit heeft. Wat zou je dan kopen als consument indien je nu een routeplanner aanschaft? Ik vermoed geen TT. Daarnaast is het ook nog zo dat als gevolg van de vertraging in de productie van nieuwe auto's er meer tweedehands auto's zijn ge- en verkocht wat natuurlijk een positief effect heeft op de consumermarkt voor routeplanners. Als laatste ben ik ook heel benieuwd naar de antwoorden van alle posters op deze open vraag: Denken jullie dat een oud-bankier als HG zodanig trots is dat hij op 61-jarige leeftijd mogelijk honderden miljoenen gaat verkwanselen omdat hij tegen beter weten in niet wil toegeven dat TT het uiteindelijk niet gaat redden ten opzichte van Google, Here en anderen? Of dien je er als aandeelhouder in TT altijd rekening mee te houden dat HG minder belang heeft bij het dagelijks maximaal opdrijven van de koers omdat hij weet dat TT toch niet te verkopen is zonder zijn medewerking waardoor je als aandeelhouder alleen maar geduld kan hebben (zoals Tatje altijd aangeeft)?
Mijn antwoord op je laatste vraag. Ja dat kan ik mij voorstellen. Te trots om toe te geven dat er gefaald is. En hij hoeft zich nooit zorgen te maken om dat verlies. Er is in de loop der jaren voldoende uitgekeerd als bonussen op de volgens wc-eend goede prestaties.
De App deal met Webfleet Solutions (formerly known as TomTom Telematics) is ook bekend geworden in het TTcasino. Bij de Turbotafels heeft men al de lampjes uitgedaan wegens gebrek aan klandizie. In de rest van het casino is alleen in het rechtergedeelte van de zaal enige reuring aan de Puttafels. In de linkerkant is het besef nog niet gekomen dat de App deal weleens een gamechanger kan zijn. Waarbij de geprognotiseerde FCF doelstelling met een daarbij behorende koers van € 21,50 eerder bereikt kan worden. Toch jammer dat pietparticulieren het (nog) niet willen zien en de koers overgeleverd is aan de grillen van ‘grote inkopers’ en handelaartjes die op de fluctuatiegolven proberen mee te deinen.
Biofoed schreef op 16 februari 2022 16:42 :
Of dien je er als aandeelhouder in TT altijd rekening mee te houden dat HG minder belang heeft bij het dagelijks maximaal opdrijven van de koers omdat hij weet dat TT toch niet te verkopen is zonder zijn medewerking waardoor je als aandeelhouder alleen maar geduld kan hebben (zoals Tatje altijd aangeeft)?
Na 16 jaar TomTom beursgenoteerd met IPO 17,50 en -70% rendement kan ik uw vraag over ‘geduld hebben’ met een volmondig JA beantwoorden. Over het belang van Goddijn om de koers dagelijks maximaal op te drijven is hier al genoeg geschreven. Laten we maar stellen dat hij de schijn in ieder geval tegen heeft.
Riet v. Milt schreef op 16 februari 2022 17:26 :
[...]
Na 16 jaar TomTom beursgenoteerd met IPO 17,50 en -70% rendement kan ik uw vraag over ‘geduld hebben’ met een volmondig JA beantwoorden.
Over het belang van Goddijn om de koers dagelijks maximaal op te drijven is hier al genoeg geschreven. Laten we maar stellen dat hij de schijn in ieder geval tegen heeft.
Tja Harold, zijn harde en op zijn minst duistere feiten!! Zou Harold sieren eens flink positief te verrassen en met geweldige nieuwsfeiten met financiële onderbouwing te komen.
Toch moeten we ook ons zelf de kans geven om vanuit een half-glas-vol perspectief te kijken. Wat dan als eerste opvalt dat de koers het helemaal niet zo slecht heeft gedaan t.o.v. voorgaande jaren. Date Price Open High Low Feb 16, 2022 7.69 7.65 7.94 7.62 Feb 16, 2021 7.89 7.95 8.00 7.89 Highest: 9.36 Lowest: 5.95 Difference: 3.41 Average: 7.55 Goed je hebt als TTbelegger geen koerswinst en/of dividend gehad. Maar het verlies van 20 spie is voor een B&H belegger zeer (ver)draagzaam. Daarnaast zijn de verwachtingen voor de komende jaren spectaculair te noemen. Daar kan een doorgewinterde TTbelegger jaren op teren. Gelukkig zijn ze gepokt en gemazzeld in het jaren teren op verwachtingen. Dat maakt ze dan ook zulke bijzondere beleggers; vasthoudend in het geloof dat de worst één keer niet verhangen wordt.
Biofoed schreef op 16 februari 2022 16:42 :
Graag wil ik een open vraag stellen aan een aantal posters hier:
Posten jullie uit frustratie en/of vermaak of hebben jullie echt de intentie om zinvolle informatie te verstrekken? Mochten jullie inderdaad zinvolle informatie willen verstrekken door middel van analyses en retorische vragen, vermoeden jullie dan dat er mensen zijn die deze serieus nemen?
Voorbeelden:
* Als om 15.30 uur de hele beurs naar beneden gaat omdat de VS lager opent heeft het management of de positie van het bedrijf TT daar dan iets mee te maken als TT ook mee naar beneden gaat?
* Als Garmin betere omzetten heeft behaald in 2021 dan TT op/door de consumer-markt is dat dan vreemd en zegt dit iets over de automarkt of TT? TT heeft al jaren geleden aangegeven dat zij dit aan het afbouwen zijn en hier op termijn mee gaan stoppen en dat dit absoluut geen prioriteit heeft. Wat zou je dan kopen als consument indien je nu een routeplanner aanschaft? Ik vermoed geen TT. Daarnaast is het ook nog zo dat als gevolg van de vertraging in de productie van nieuwe auto's er meer tweedehands auto's zijn ge- en verkocht wat natuurlijk een positief effect heeft op de consumermarkt voor routeplanners.
[...]
Ik raad je aan mijn post over Garmin nogmaals te lezen. Dan kun je zien dat daar niet alleen cijfers over Auto Consumer staan, maar ook over Auto OEM. In 2021 had Garmin een stijging in omzet van autofabrikanten van 38%, terwijl TomTom een daling van 2% had in omzet van autofabrikanten. Dat lijkt me vrij relevante informatie. Dat zegt iets over de prestatie van TT t.o.v. Garmin in een markt waar ze concurrenten zijn. Verder kun je zien dat de omzet van autofabrikanten die TT in de cijfers laat zien (223 mio euro) vrijwel gelijk is aan de omzet van autofabrikanten die Garmin laat zien (255 mio dollar). Bedenk dat TT in 2008 in een biedingenstrijd met datzelfde Garmin bijna 3 miljard heeft neergelegd voor Teleatlas en dat Automotive sindsdien de kernactiviteit van het bedrijf is geweest. Voor Garmin is de verkoop aan autofabrikanten in deze periode geen speerpunt geweest. Het maakt nu ook slechts 5% van hun totaalomzet uit. Wanneer TT dan in 2021 een zelfde Automotive OEM omzet laat zien als Garmin, dan is dat behoorlijk ontluisterend. Voor wat Auto Consumer betreft denk ik dat 99% van de consumenten niet weet wat de plannen voor TT hiermee zijn. Dat is meer iets voor mensen die het aandeel TT volgen. TT heeft altijd aangegeven dat ze nog zoveel mogelijk waarde uit deze business willen halen. En ook hier is de conclusie dat Garmin dit beter doet. Of je dit serieus neemt moet jezelf weten. Hangt er vanaf of je belegger bent of lid van de fanclub.
Biofoed schreef op 16 februari 2022 16:42 :
Graag wil ik een
open retorische vraag stellen aan een aantal posters hier:
Posten jullie uit frustratie en/of vermaak of hebben jullie echt de intentie om zinvolle informatie te verstrekken? Mochten jullie inderdaad zinvolle informatie willen verstrekken door middel van analyses en retorische vragen, vermoeden jullie dan dat er mensen zijn die deze serieus nemen?
Voorbeelden:
* Als om 15.30 uur de hele beurs naar beneden gaat omdat de VS lager opent heeft het management of de positie van het bedrijf TT daar dan iets mee te maken als TT ook mee naar beneden gaat?
* Als Garmin betere omzetten heeft behaald in 2021 dan TT op/door de consumer-markt is dat dan vreemd en zegt dit iets over de automarkt of TT? TT heeft al jaren geleden aangegeven dat zij dit aan het afbouwen zijn en hier op termijn mee gaan stoppen en dat dit absoluut geen prioriteit heeft. Wat zou je dan kopen als consument indien je nu een routeplanner aanschaft? Ik vermoed geen TT. Daarnaast is het ook nog zo dat als gevolg van de vertraging in de productie van nieuwe auto's er meer tweedehands auto's zijn ge- en verkocht wat natuurlijk een positief effect heeft op de consumermarkt voor routeplanners.
Als laatste ben ik ook heel benieuwd naar de antwoorden van alle posters op deze
open retorische vraag:
Denken jullie dat een oud-bankier als HG zodanig trots is dat hij op 61-jarige leeftijd mogelijk honderden miljoenen gaat verkwanselen omdat hij tegen beter weten in niet wil toegeven dat TT het uiteindelijk niet gaat redden ten opzichte van Google, Here en anderen? Of dien je er als aandeelhouder in TT altijd rekening mee te houden dat HG minder belang heeft bij het dagelijks maximaal opdrijven van de koers omdat hij weet dat TT toch niet te verkopen is zonder zijn medewerking waardoor je als aandeelhouder alleen maar geduld kan hebben (zoals Tatje altijd aangeeft)?
Je doet zelf anders ook graag mee met het stellen van retorische vragen... Als de beurs om 15:30 beweegt, heeft dat niets met TT te maken. Het koersverloop vanaf 2008 tot vandaag in vergelijking met indexen of peers zoals Garmin, heeft wél te maken met "het management" van TT... Niet alleen Garmin, maar ook partijen als Mobileye, Microsoft, Uber hebben geen of minder last dan TomTom van de corona's en chiptekorten. Je kunt stellen dat TomTom een underperformer is zonder pricing power. Onderbelicht op dit forum is dat de contracten van TT heronderhandeld worden, en hieruit blijkt dat TomTom minder geld kan vragen voor de diensten die TomTom levert. Om de marge in stand te houden zijn de aangekondigde investeringen een noodzaak om niet helemaal in de problemen te geraken. Als laatste zie je dat TomTom in het rijtje Google, HERE en TomTom verreweg op de laatste plek staat. Dat wil niet zeggen dat TT het niet gaat redden. Je kunt het ook zo zien; de founders van TomTom zijn dapper, en spreken hardop uit dat ze de concurrentiestrijd met Google willen aangaan. Als je bent bijgekomen van het lachen, probeer dan toch eens objectief te analyseren: hoe vergaat ze dat? TT is onverkoopbaar zonder medewerking van de founders, ben ik met je eens. Echter geef je aan dat je als aandeelhouder alleen maar geduld kunt hebben. Geduld voor wat precies? Tot er meer cash in de toko zit dan marketcap? Tot kerstmis en pasen op 1 dag vallen? TomTom zit in een eeuwigdurende transitie waar ze misschien wel nooit meer uitkomen. Who knows. Ze zijn na acquisitie van Tele Atlas - inmiddels alweer 14 jaar geleden aan het proberen zichzelf opnieuw uit te vinden, en dat is nog niet gelukt. Er is nog steeds geen succesvol businessmodel opgetuigd met deze kaartenbusiness. Ondertussen zullen de knopen bij consumer ook wel bijna geteld zijn. Ben werkelijk benieuwd waar de spindokters nu weer mee komen aanzetten straks op de CMD, mocht die ooit gaan plaatsvinden.
Biofoed schreef op 16 februari 2022 16:42 :
Graag wil ik een open vraag stellen aan een aantal posters hier:
Posten jullie uit frustratie en/of vermaak of hebben jullie echt de intentie om zinvolle informatie te verstrekken? Mochten jullie inderdaad zinvolle informatie willen verstrekken door middel van analyses en retorische vragen, vermoeden jullie dan dat er mensen zijn die deze serieus nemen?
Voorbeelden:
* Als om 15.30 uur de hele beurs naar beneden gaat omdat de VS lager opent heeft het management of de positie van het bedrijf TT daar dan iets mee te maken als TT ook mee naar beneden gaat?
* Als Garmin betere omzetten heeft behaald in 2021 dan TT op/door de consumer-markt is dat dan vreemd en zegt dit iets over de automarkt of TT? TT heeft al jaren geleden aangegeven dat zij dit aan het afbouwen zijn en hier op termijn mee gaan stoppen en dat dit absoluut geen prioriteit heeft. Wat zou je dan kopen als consument indien je nu een routeplanner aanschaft? Ik vermoed geen TT. Daarnaast is het ook nog zo dat als gevolg van de vertraging in de productie van nieuwe auto's er meer tweedehands auto's zijn ge- en verkocht wat natuurlijk een positief effect heeft op de consumermarkt voor routeplanners.
Als laatste ben ik ook heel benieuwd naar de antwoorden van alle posters op deze open vraag:
Denken jullie dat een oud-bankier als HG zodanig trots is dat hij op 61-jarige leeftijd mogelijk honderden miljoenen gaat verkwanselen omdat hij tegen beter weten in niet wil toegeven dat TT het uiteindelijk niet gaat redden ten opzichte van Google, Here en anderen? Of dien je er als aandeelhouder in TT altijd rekening mee te houden dat HG minder belang heeft bij het dagelijks maximaal opdrijven van de koers omdat hij weet dat TT toch niet te verkopen is zonder zijn medewerking waardoor je als aandeelhouder alleen maar geduld kan hebben (zoals Tatje altijd aangeeft)?
Met dank voor deze bijdrage! Je zult er veel antwoorden op krijgen van de glas-half-leeg posters, die hier in grote getale zitten. Zonder verklaring voor hun vele berichten hier. Wat het in ieder geval niet is, is hun altruïstische inslag, want de meesten zijn niet anders als vals te betitelen. Degene die ze aanstuurt, die zou eens een paar uit kunnen zoeken, die werkwoorden kunnen vervoegen. Wel moeilijke zinnen over FCF maar eenvoudige werkwoorden als gebeuren en getuigen vervoegen is echt veel te hoog gegrepen.
Biofoed schreef op 16 februari 2022 16:42 :
Graag wil ik een open vraag stellen aan een aantal posters hier:
Posten jullie uit frustratie en/of vermaak of hebben jullie echt de intentie om zinvolle informatie te verstrekken? Mochten jullie inderdaad zinvolle informatie willen verstrekken door middel van analyses en retorische vragen, vermoeden jullie dan dat er mensen zijn die deze serieus nemen?
Voorbeelden:
* Als om 15.30 uur de hele beurs naar beneden gaat omdat de VS lager opent heeft het management of de positie van het bedrijf TT daar dan iets mee te maken als TT ook mee naar beneden gaat?
* Als Garmin betere omzetten heeft behaald in 2021 dan TT op/door de consumer-markt is dat dan vreemd en zegt dit iets over de automarkt of TT? TT heeft al jaren geleden aangegeven dat zij dit aan het afbouwen zijn en hier op termijn mee gaan stoppen en dat dit absoluut geen prioriteit heeft. Wat zou je dan kopen als consument indien je nu een routeplanner aanschaft? Ik vermoed geen TT. Daarnaast is het ook nog zo dat als gevolg van de vertraging in de productie van nieuwe auto's er meer tweedehands auto's zijn ge- en verkocht wat natuurlijk een positief effect heeft op de consumermarkt voor routeplanners.
Als laatste ben ik ook heel benieuwd naar de antwoorden van alle posters op deze open vraag:
Denken jullie dat een oud-bankier als HG zodanig trots is dat hij op 61-jarige leeftijd mogelijk honderden miljoenen gaat verkwanselen omdat hij tegen beter weten in niet wil toegeven dat TT het uiteindelijk niet gaat redden ten opzichte van Google, Here en anderen? Of dien je er als aandeelhouder in TT altijd rekening mee te houden dat HG minder belang heeft bij het dagelijks maximaal opdrijven van de koers omdat hij weet dat TT toch niet te verkopen is zonder zijn medewerking waardoor je als aandeelhouder alleen maar geduld kan hebben (zoals Tatje altijd aangeeft)?
Gratis tip: Alle posters die “u” gebruiken in plaats van “jij” kan je negeren.
Lionfart schreef op 16 februari 2022 19:39 :
[...]
Gratis tip:
Alle posters die “u” gebruiken in plaats van “jij” kan je negeren.
In het Nederlands is het gebruik van u tegen onbekenden een kwestie van fatsoen. Beter zou het voor u zijn om posters die niets zinnigs te melden hebben te negeren. Dan blijven de realisten over die zich baseren op de in de beleggerswereld belangrijke cijfers, resultaten en koersen.
Laat dat je maar gek maken door het schaap met de 6 poten. Je zag een dalende koers en gelijk kwamen ze onder de tegel vandaan. Kijk Harold, heeft zijn zaakjes goed voor elkaar, kan dus gaan zeilen in de Caribic. Een goede manager hoeft niet alles zelf te weten, maar zet de poppetjes op de goede plaats. Uitstel en geen afstel bij TT.
Bijzonder dat de realisten hier worden neergezet als glas half vol types. Dit terwijl er wordt gekeken naar een glas wat bijna leeg is. Meer dan slokje rest er net als je bedenkt wat een geld (drinken) verspillende organisatie tomtom is.
tatje schreef op 16 februari 2022 20:17 :
Laat dat je maar gek maken door het schaap met de 6 poten.
Je zag een dalende koers en gelijk kwamen ze onder de tegel vandaan.
Kijk Harold, heeft zijn zaakjes goed voor elkaar, kan dus gaan zeilen in de Caribic.
Een goede manager hoeft niet alles zelf te weten, maar zet de poppetjes op de goede plaats.
Uitstel en geen afstel bij TT.
Hij heeft zijn zaakjes zeker goed voor elkaar. Het door hem geleide bedrijf meldt als gewoonlijk rampzalige resultaten, maar hij op zijn miljoenenjacht in de Caraïben om zich voor te bereiden op het snoepreisje Parijs-Peking in zijn old-timer van zeven ton. En de bonussen gaan door. Hij heeft zijn zaakjes zelfs uitstekend voor elkaar.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
AIRBUS
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia Oyj
Nokia OYJ
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)