Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
10,475   -0,475   (-4,34%) Dagrange 10,405 - 10,885 1.513.310   Gem. (3M) 1,4M

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 90 91 92 93 94 ... 3689 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Hans2021 8 januari 2022 15:05
    De bezorgbusiness is een zaak van lange adem ; eerst alle concurrenten met slimme commerciele middelen en kortingen eruit knikkeren en er daarna een goed verdienmodel van maken. Zaak van lange adem. JET heeft Duitsland gewonnen, daarna Verenigd Koninkrijk en de volgende volgt ook. Geduld is een schone zaak. En kritiek leveren vanaf de zijkant is makkelijk, maar ga er maar aanstaan.
  2. [verwijderd] 8 januari 2022 15:46
    quote:

    Hans2021 schreef op 8 januari 2022 15:05:

    De bezorgbusiness is een zaak van lange adem ; eerst alle concurrenten met slimme commerciele middelen en kortingen eruit knikkeren en er daarna een goed verdienmodel van maken. Zaak van lange adem. JET heeft Duitsland gewonnen, daarna Verenigd Koninkrijk en de volgende volgt ook. Geduld is een schone zaak. En kritiek leveren vanaf de zijkant is makkelijk, maar ga er maar aanstaan.
    Ik ben dat deels wel met je eens, maar eigenwijsheid en machtswellust kan iemand ook de kop kosten
    en het mag zeker niet ten koste gaan van de aandeelhouders.
  3. forum rang 6 Bert12345 8 januari 2022 16:39
    quote:

    MarkvDuin schreef op 8 januari 2022 14:03:

    [...]
    Verder is je argument dat er minder of niet meer besteld zal worden bij JET omdat er kookprogramma's en peperdure keukens zijn (gekocht) werkelijkwaar lachwekkend.
    En waar wilt men die keukens plaatsen? Er zijn geen huizen beschikbaar, Nederland komt 700K huizen tekort.

    Waar wilt men keuken plaatsen? Tekortschietende nieuwbouw als verklaring voor de verwachte prijsstijging van JET.

    GE-WEL-DIG zou een gewezen prominent lid zeggen.
  4. [verwijderd] 8 januari 2022 16:48
    quote:

    KWW1 schreef op 8 januari 2022 16:33:

    Nu een aantal (bijzondere) personen zijn geschorst, zoals Cees en PIK liep de traffic op het IEX forum terug. En ja hoor, daar is de zwarte ridder ineens. IEX zal wel blij zijn dat DZR nu weer extra traffic genereert met niet onderbouwde online te. Welkom hier DZR
    Werkt voor IEX.
  5. forum rang 6 Bert12345 8 januari 2022 16:50
    quote:

    chauffeurke schreef op 8 januari 2022 16:16:

    Ik wist niet dat ik al een waarschuwing had gekregen. Ik zal minder op de man spelen.
    Ja, volgens mij had je de 6-de jan ook al een schorsing aan de broek hangen.

    Moderator zijn op dit draadje, betekent i.i.g. niet dat je om de 6 uur eventjes kan kijken of alles goed gaat ;-)
    Het is hier een full time baan!
  6. KWW1 8 januari 2022 16:53
    quote:

    SEVA_ schreef op 8 januari 2022 16:48:

    [...]

    Werkt voor IEX.
    Dat dacht ik al. Hij krijgt nooit waarschuwingen voor inhoudsloze berichten. Hij gooit diverse onliners op het forum, om mensen uit te lokken. Lees afgelopen berichten maar na. Mensen reageren furieus op zijn opmerkingen. Maar ja, dat zal wel bij dit forum horen
  7. [verwijderd] 8 januari 2022 16:53
    www.telegraaf.nl/financieel/629393974...

    Experts kritisch op trend steeds snellere bezorging: ’Gekochte liefde en onhoudbaar’

    Snel, sneller, snelst. Veel consumentenartikelen kunnen tegenwoordig al op de dag van bestelling bezorgd worden, financiële producten à la minute afgesloten en boodschappen staan nu ook binnen tien minuten op de stoep. Alleen een selecte groep consumenten zal uiteindelijk profiteren, denken experts. Jan met de pet ziet vooral de fysieke winkelstraat weer nieuwe klappen oplopen.

    Hoe snel de flitsbezorgers nu ook oprukken, nieuw is het fenomeen niet, zegt retailexpert Hans Eysink Smeets. „Vroeger kwamen de groenteboer of de bakker of de melkman ook bezorgen. Maar we zijn er juist mee gestopt, omdat de supermarkt veel efficiënter was. En nu komt het dus terug. Maar het kan natuurlijk nooit uit, het is veel te duur.”

    Vier flitsbezorgers zijn inmiddels in ons land actief, om tegen een kleine vergoeding binnen tien minuten een beperkte boodschappentas thuis te bezorgen. De grootste, Gorillas, sloot maandag een deal met Jumbo om te gaan samenwerken. Volgens Ton van Veen, bestuurder van Jumbo, maken inmiddels ’heel veel klanten, vooral in de steden gebruik van flitsbezorgers’. Hij had liever gezien dat mensen gewoon naar een van zijn 700 Jumbo’s zouden gaan. Maar, zegt hij, ’if you can’t beat them, join them’.

    BEKIJK OOK:

    Jumbo gaat flitsbezorgen; ’Ik zie het liever niet’, bekent topman
    ’Vreemde types’
    „De flitsbezorgers hebben heel slim ingespeeld op een latente behoefte”, zegt consumentenpsycholoog Patrick Wessels. „We zouden het niet missen als het er niet was, maar nu ze op de markt zijn merken we hoe makkelijk en welkom het is.”

    "Bol.com: 2-uurs levering is uitzondering"
    Eysink Smeets: „Het zijn wel vooral studenten, sowieso erg vreemde types qua bestedingspatroon, die klant zijn. Maar de alleenstaande moeder die in de zorg werkt gaat dit niet betalen. En daar zijn er meer van in Nederland dan er studenten zijn.”

    Één winnaar
    Alexander Ribbink belegt namens het Amsterdamse Keen Venture Partners tientallen miljoenen aan durfkapitaal in jonge snelgroeiende techbedrijven. Ook hij is erg terughoudend over flitsbezorging. „Financieel is het een model dat nog niet bewezen is. Het is ontzettend duur. De orderwaarde moet echt nog flink omhoog om alle kosten voor het salaris van koeriers en dergelijke terug te verdienen. Ondertussen adverteren ze veel, en delen ze tegoedbonnen uit om klanten te werven. Dat is gekochte liefde, en onhoudbaar.”

    Ribbink ziet van de flitsbezorgers op termijn na een duur gevecht hooguit één winnaar overblijven die geld kan gaan verdienen, zoals dat ook op de markt voor thuisbezorgde maaltijden gebeurt.

    De flitsbezorgers zijn dan misschien de jongste trend, ook webwinkels als Bol.com en Coolblue hebben de stopwatch paraat, net als Amazon en talloze kleinere start-ups in de VS, die producten van drank tot drogisterij-artikelen en cosmetica leveren. Bol kan vandaag nog bezorgen als je voor 14.00 uur bestelt, Coolblue durft zelfs 15.00 uur al aan.

    Bol.com voerde tussen 2018 en 2020 een onderzoek uit naar bezorging binnen 2 uur. Een woordvoerder zegt: „We hebben gemerkt dat onze klanten in de praktijk meestal voor de standaard bezorgopties kiezen en 2-uurs levering echt alleen bij hoge uitzondering kiezen.” Bovendien zijn veel producten moeilijk in een flits te vervoeren, en veel locaties niet zo snel bereikbaar, geeft het bedrijf aan.

    Vlekje of krasje
    Snel, sneller, snelst is ook het devies in de financiële sector. Een reisverzekering in de rij op het vliegveld nog snel afsluiten is al doodnormaal. Bedrijven als Blend en Better.com in de VS proberen voorlopige offertes voor hypotheken binnen minuten aan te bieden, volledig gedigitaliseerd. Verzekeraar Lemonade, inmiddels ook actief in ons land, claimt het wereldrecord schade uitkeren, in 3 seconden. Vanuit de verzekeringssector klinkt al protest: de nieuwkomers zouden louter de jongere, welvarender populatie willen hebben als klant, om zo heel veilige risico-verhoudingen te hanteren. Maar bij iedereen met een vlekje of krasje zegt de computer in dit model ’nee’.

    Winkelstraat
    Kan de klassieke winkelstraat nu definitief inpakken? Eysink Smeets: „Het afsterven van de winkelstraat is begonnen in de periferie, in de provinciestadjes en in de periferie binnen de grotere steden, toen internet het overnam. Deze trend is weer een versnelling.”

    Ribbink, tevens commissaris bij Wehkamp: „We zitten in een overgangsfase. De winkelstraat had alles, maar de banken en nu zelfs de pinautomaten zijn al weg, een groot deel van de kleding wordt online verkocht. Hoewel ik niet denk dat een onderbroek zich leent voor flitsbezorging. Het wordt een polarisatie. Producten met lage kosten en een hoge omloopsnelheid – denk aan het assortiment van de Action – die blijven wel in de winkelstraat. Horeca ook wel. En winkels die inspireren zoals Rituals met zijn geuren ook. Maar de rest krijgt het moeilijk.”

    Grote steden
    Experts voorspellen dat flitsbezorging alleen vaste voet aan de grond krijgt in grote steden. „Plattelandbewoners zullen er minder behoefte aan hebben”, stelt Wessels. „Die leven toch op een wat rustiger tempo dan de stedelingen. Buiten de stad is het onbekend en onbemind.”

    De ontwikkelingen staan ondertussen niet stil: adviesbureau McKinsey voorspelt dat flitsbezorging in metropolen op korte termijn al deels door gerobotiseerde autootjes (droids) wordt overgenomen, terwijl het platteland door drones bestreken zal worden. Maar daar moeten ze wel langer wachten op hun pakketje dan de stedeling.

    Eysink Smeets voorziet al een nieuwe disruptie: „Als ik een nieuw kopje, of serviesgoed wil hebben, haal ik dat toch gewoon uit mijn 3D-printer in de toekomst?”
73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 90 91 92 93 94 ... 3689 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.