Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Van Binck naar Saxo?

8.042 Posts
Pagina: «« 1 ... 234 235 236 237 238 ... 403 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 18 december 2021 16:44
    Onderstaande mail kreeg ik gisteren om 15:33.

    Ik had absoluut geen opties die in the money (zelfs niet dichtbij !) stonden en begrijp niet dat Saxo niet in staat is om deze foutieve informatie naar de klanten toe te stoppen.
    Het schept onnodig verwarring en heeft vorige keer ertoe geleid dat ze opties bestens gingen sluiten (achteraf wel vergoed).

    U heeft op uw rekening aandelenopties in portefeuille die in the money zijn en vandaag expireren. In ons voorgaande bericht hebben wij erop geattendeerd dat er margin vereisd zal worden voor de longoptie posities. Dit start vanaf dit moment . De margin zal vandaag in anderhalf uur tijd stapsgewijs oplopen naar 100% van de uitoefenprijs.

  2. forum rang 7 A3aan 18 december 2021 17:08
    Ik heb gisterochtend als proef wat puts Besi december 73,00 geschreven. Bij Binck zou dat aantal veel hoger zijn geweest, maar door die regeling oplopen marginverplichting naar 100% vanaf 15:30 uur nu maar een paar. Nou vanaf 12:00 uur werd ik gebombardeerd met e-mails die je erg onzeker maken, temeer omdat aandeel rond 73,00 koerste (een beetje er boven., en beetje onder). Nou mijn margin bleef voldoende, maar wat een overbodige paniek veroorzaakt Saxo met deze streken. Het is ze gewoon te doen dat je posities sluit en dus vangen ze transactiekosten. Ik ben blijven zitten en ze liepen uiteindelijk waardeloos af. Vanmorgen wel weer e-mail; dat ze de posities hadden gesloten op 0,00 euro. Berekende kosten voor geld overmaken van Binck eurorekening naar ING rekening nog steeds niet terug ontvangen. Geen enkele reactie op protest via ticket. Ook bij debetrente bereken ben ik er achter gekomen dat ze de boel belazeren. Rente 4% en dat tellen ze per dag op en wordt dan aan het einde van de maand afgerekend. Toevallig sta ik de hele maand op mijn dollarrekening met hetzelfde bedrag in de min. Per dag reserveren ze de rente. Prima natuurlijk, maar wat blijkt per dag tellen ze ook die rente erbij en gaat het dagbedrag mee omhoog en over die rente betaal je ook weer rente. Dat is bij 30 dagen een aanzienlijk bedrag. Reken het maar eens na, dus je betaald veel meer rente dan 4% op jaarbasis. Het zijn gewoon zeer stiekeme rotstreken van Saxo die je niet in de gaten hebt. Niet voor niets is het met de methode van resultaat dagelijkse rekening een zooitje. Ze doen dat dan zogenaamd de volgende dag. Je hebt dan bijna niet in de gaten aan het einde van de dag of alles juist afgerekend is. En het lijkt erop dat dat inderdaad niet zo is. Het moet toch een kleine moeite zijn dat wanneer ik een transactie doe dat gelijk op je rekening te verwerken. Nee ze reserveren alles en verwerken het zogenaamd de volgende dag. Klaarblijkelijk rekenen ze erop dat wanneer het heel erg omslachtig is om dat te controleren dat je het maar laat zitten. Daar houd ik niet van. Ik wil gelijk het resultaat op mijn rekening zien en niet steeds later willen ontdekken dat het niet klopt of kosten zijn berekend die niet berekend mogen worden.
  3. forum rang 5 Baksteen 18 december 2021 17:12
    quote:

    A3aan schreef op 18 december 2021 17:08:

    Ik heb gisterochtend als proef wat puts Besi december 73,00 geschreven. Bij Binck zou dat aantal veel hoger zijn geweest, maar door die regeling oplopen marginverplichting naar 100% vanaf 15:30 uur nu maar een paar. Nou vanaf 12:00 uur werd ik gebombardeerd met e-mails die je erg onzeker maken, temeer omdat aandeel rond 73,00 koerste (een beetje er boven., en beetje onder). Nou mijn margin bleef voldoende, maar wat een overbodige paniek veroorzaakt Saxo met deze streken. Het is ze gewoon te doen dat je posities sluit en dus vangen ze transactiekosten. Ik ben blijven zitten en ze liepen uiteindelijk waardeloos af. Vanmorgen wel weer e-mail; dat ze de posities hadden gesloten op 0,00 euro. Berekende kosten voor geld overmaken van Binck eurorekening naar ING rekening nog steeds niet terug ontvangen. Geen enkele reactie op protest via ticket. Ook bij debetrente bereken ben ik er achter gekomen dat ze de boel belazeren. Rente 4% en dat tellen ze per dag op en wordt dan aan het einde van de maand afgerekend. Toevallig sta ik de hele maand op mijn dollarrekening met hetzelfde bedrag in de min. Per dag reserveren ze de rente. Prima natuurlijk, maar wat blijkt per dag tellen ze ook die rente erbij en gaat het dagbedrag mee omhoog en over die rente betaal je ook weer rente. Dat is bij 30 dagen een aanzienlijk bedrag. Reken het maar eens na, dus je betaald veel meer rente dan 4% op jaarbasis. Het zijn gewoon zeer stiekeme rotstreken van Saxo die je niet in de gaten hebt. Niet voor niets is het met de methode van resultaat dagelijkse rekening een zooitje. Ze doen dat dan zogenaamd de volgende dag. Je hebt dan bijna niet in de gaten aan het einde van de dag of alles juist afgerekend is. En het lijkt erop dat dat inderdaad niet zo is. Het moet toch een kleine moeite zijn dat wanneer ik een transactie doe dat gelijk op je rekening te verwerken. Nee ze reserveren alles en verwerken het zogenaamd de volgende dag. Klaarblijkelijk rekenen ze erop dat wanneer het heel erg omslachtig is om dat te controleren dat je het maar laat zitten. Daar houd ik niet van. Ik wil gelijk het resultaat op mijn rekening zien en niet steeds later willen ontdekken dat het niet klopt of kosten zijn berekend die niet berekend mogen worden.
    Opties moet je niet bij Saxo doen,of een hoop geld erop hebben staan
  4. peter2309 18 december 2021 19:52
    quote:

    A3aan schreef op 18 december 2021 17:08:

    Ik heb gisterochtend als proef wat puts Besi december 73,00 geschreven. Bij Binck zou dat aantal veel hoger zijn geweest, maar door die regeling oplopen marginverplichting naar 100% vanaf 15:30 uur nu maar een paar. Nou vanaf 12:00 uur werd ik gebombardeerd met e-mails die je erg onzeker maken, temeer omdat aandeel rond 73,00 koerste (een beetje er boven., en beetje onder). Nou mijn margin bleef voldoende, maar wat een overbodige paniek veroorzaakt Saxo met deze streken. Het is ze gewoon te doen dat je posities sluit en dus vangen ze transactiekosten. Ik ben blijven zitten en ze liepen uiteindelijk waardeloos af. Vanmorgen wel weer e-mail; dat ze de posities hadden gesloten op 0,00 euro. Berekende kosten voor geld overmaken van Binck eurorekening naar ING rekening nog steeds niet terug ontvangen. Geen enkele reactie op protest via ticket. Ook bij debetrente bereken ben ik er achter gekomen dat ze de boel belazeren. Rente 4% en dat tellen ze per dag op en wordt dan aan het einde van de maand afgerekend. Toevallig sta ik de hele maand op mijn dollarrekening met hetzelfde bedrag in de min. Per dag reserveren ze de rente. Prima natuurlijk, maar wat blijkt per dag tellen ze ook die rente erbij en gaat het dagbedrag mee omhoog en over die rente betaal je ook weer rente. Dat is bij 30 dagen een aanzienlijk bedrag. Reken het maar eens na, dus je betaald veel meer rente dan 4% op jaarbasis. Het zijn gewoon zeer stiekeme rotstreken van Saxo die je niet in de gaten hebt. Niet voor niets is het met de methode van resultaat dagelijkse rekening een zooitje. Ze doen dat dan zogenaamd de volgende dag. Je hebt dan bijna niet in de gaten aan het einde van de dag of alles juist afgerekend is. En het lijkt erop dat dat inderdaad niet zo is. Het moet toch een kleine moeite zijn dat wanneer ik een transactie doe dat gelijk op je rekening te verwerken. Nee ze reserveren alles en verwerken het zogenaamd de volgende dag. Klaarblijkelijk rekenen ze erop dat wanneer het heel erg omslachtig is om dat te controleren dat je het maar laat zitten. Daar houd ik niet van. Ik wil gelijk het resultaat op mijn rekening zien en niet steeds later willen ontdekken dat het niet klopt of kosten zijn berekend die niet berekend mogen worden.
    Ook ik werd gebombardeerd met die e-mails over het oplopen van de margin. Maar bij mij niet tot 100%, maar tot ruim 173% (zie de bijlage waarnaar verwezen wordt in één van die mails). Alleen dat is, denk ik, niet dat de margin die ze bedoelen. Op mijn overzicht (in Investor) is de Margin (& krediet) verbruik niet boven de 3% gekomen. Allemaal erg onduidelijk. Ook onduidelijk wat ze dan precies met die 173% bedoelen. De vermelde 'Nettoaandeel voor margin' schommelde continue terwijl het vermelde 'Kassaldo' gelijk bleef. Daarbij werd mijn iDeal betaling van het begin van de middag niet meegenomen. Ik kan het allemaal niet volgen, maar ga er geen ticket aan besteden. Daar hebben ze al meer dan genoeg van. Ik had al eerder besloten naar DeGiro over te stappen en heb bij Saxo geen putopties meer lopen. Mijn Saxo portefuille bouw ik in 2022 af door zoveel mogelijk (gedekte) call's te schrijven. Daar verwacht (hoop) ik die e-mails niet meer te krijgen.
  5. forum rang 4 optietrader 19 december 2021 09:57
    quote:

    Stapelaar schreef op 18 december 2021 18:22:

    Bij SaxoTraderPro kun je jouw configuratie zelf opslaan bij wijze van backup.
    Ik kan niet vinden waar dat wordt opgeslagen. Jij al wel Ron?
    Bij het Menu, rechtsboven en dan naar Instellingen - Platform - werkruimte beheren - opslaan.
  6. Stapelaar 19 december 2021 11:18
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 19 december 2021 10:23:

    Toevoeging: opslag gebeurt in de cloud zodat je op andere pc verder kunt (die vraagt dan wel netjes welke configuratie je wenst).
    Dus je kunt je eigen opslag niet benaderen, zelfs niet op de c-schijf.
    Bij de oude Binck Protrader kwam de configuratie in de Documenten directory terecht.
    Mijn bedoeling was om de configuratie van de ene rekening te kopiëren naar de andere rekening.
  7. spartapiet 20 december 2021 09:10
    Kan iemand mij zeggen of, en zo ja hoe ik een schaduwportefeuille kan aanmaken? Als ik bij een willekeurig fonds op het sterretje tik, krijg ik de vraag of ik het fonds naar mijn watchlist wil verplaatsen of naar de schaduwportefeuille. Maar waar die zich bevindt is mij een raadsel. Alvast bedankt.
  8. DirkDeNeu 20 december 2021 09:19
    Ik probeer me met frisse tegenzin toch het platform onder de knie te krijgen om zodoende langzaam de aandelen over te hevelen naar ander platform. Ik heb net zitten speuren in de honderden pagina's in deze draad en heb ook chat functie zonder succes geprobeerd bij Saxo. Dus stel ik de vraag hier met risico dat hij al een keer gesteld is.

    Ik heb net twee limiet orders ingelegd en bevestigd met de sms verificatie code. 15 minuten na handeling zijn deze nog steeds niet te zien bij de lopende orders. Niet bij de saxoinvestor en niet bij de saxotrader. Iemand dezelfde problemen of kijk ik niet goed?
  9. Martijn :-) 20 december 2021 09:35
    Na het een aantal weken te hebben aangekeken heb ik besloten om bij Saxo te vertrekken. Belangrijkste reden hierin is nog wel de gebrekkige klantenservice. Zowel de bereikbaarheid als de kwaliteit van de medewerkers vind ik niet passend bij een Broker.

    Nu komt de vraag: Kan ik ook digitaal opzeggen of mag ik daar weer eventjes voor aan de telefoon hangen? Wie o wie is mij voorgegaan? ;)
  10. forum rang 5 Baksteen 20 december 2021 09:50
    quote:

    DirkDeNeu schreef op 20 december 2021 09:19:

    Ik probeer me met frisse tegenzin toch het platform onder de knie te krijgen om zodoende langzaam de aandelen over te hevelen naar ander platform. Ik heb net zitten speuren in de honderden pagina's in deze draad en heb ook chat functie zonder succes geprobeerd bij Saxo. Dus stel ik de vraag hier met risico dat hij al een keer gesteld is.

    Ik heb net twee limiet orders ingelegd en bevestigd met de sms verificatie code. 15 minuten na handeling zijn deze nog steeds niet te zien bij de lopende orders. Niet bij de saxoinvestor en niet bij de saxotrader. Iemand dezelfde problemen of kijk ik niet goed?

    Bij portefeuille, dan orders, moeten ze staan, en je moet een melding krijgen, rechtsboven, staat naast poppetje een cijfer
  11. forum rang 7 Ron Kerstens 20 december 2021 10:08
    @Martijn Posities sluiten, even een paar dagen wachten ivm valutering en dan je geld overmaken naar je tegenrekening. Vervolgens kan je je rekening sluiten via een support ticket. Gaat wel even duren maar so what.

    @DirkdeNeu. Na je SMScode moet je wel je order nog opnieuw bevestigen, misschien is dat fout gegaan ? Je krijgt in je scherm maar ook op je smartphone orderbevestigingen, ook als ze uitgevoerd worden.

    @Johanthebull Is sterk afhankelijk van je handelspatroon. Voor B&H zou ik gewoon naar een van de grootbanken gaan, ABNAMRO is nb goedkoper dan Saxo. Voor trading en optiehandel zul je naar Lynx (of Mexem) of de Giro moeten.
  12. DirkDeNeu 20 december 2021 10:25
    Bedankt voor de antwoorden. Wat enorm ondoorzichtig.
    1) order inleggen via saxoInvestor ==> krijg verificatie SMS ==> verifieren en weg is de order
    2) 1) order inleggen via TraderGo ==> krijg verificatie SMS ==> verifieren en weg is de order
    3) open saxoapp op telefoon, leg order in via coputer en dan zonder verficatie staat de order er ineens wel.

    voor de duidelijkheid, de drie orders hebben een ander aantal aandelen, zodat ik kan zie welke is uitgevoerd.
8.042 Posts
Pagina: «« 1 ... 234 235 236 237 238 ... 403 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 903,61 -0,22%
EUR/USD 1,0834 +0,00%
FTSE 100 8.275,38 +0,54%
Germany40^ 18.585,90 +0,48%
Gold spot 2.327,41 0,00%
NY-Nasdaq Composite 16.735,02 -0,01%

Stijgers

VIVORY...
+19,75%
RENEWI
+2,79%
Air Fr...
+2,20%
Vastned
+2,07%
UMG
+1,89%

Dalers

JDE PE...
-4,89%
ASR Ne...
-4,88%
Corbion
-3,41%
Avantium
-2,66%
PROSUS
-2,33%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links