Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Forum Plug Power Inc geopend
Volgen
'Belegger' schreef op 31 mei 2021 16:07 :
@ Rikkerto,
Van korrels weet ik niet ....
Dit?h2-fuel.nl/portfolio-item/automotive-... Automotive sector Today, a hydrogen-powered mid-range car needs 1 kg of hydrogen gas under high pressure to travel 110 km. Normally, such a car will have a pressure tank in which 5 kg of hydrogen gas is compressed. This means that the car can travel 550 km on one tank, although in practice this distance will be less, due to energy loss from maintaining compression (this is also why tank capacity diminishes whilst the car is parked). The same car can travel a minimum of 1200 km on 5 kg of hydrogen stored in H2Fuel granules, as hydrogen is not only released from the granules, but the same amount of hydrogen is also released from the water, so that the consumer is provided with 10 kg of hydrogen, without any loss of energy from maintaining compression. The global infrastructure for tanking up hydrogen gas under high pressure has yet to be established (with one exception) and requires highly specific and costly facilities, as well as an inefficient supply system featuring pressure-proof tank lorries. In view of the safety aspect of high pressure and the danger of explosion, these filling stations will require strict regulation and cannot be realised in residential areas. Any existing filling station can be used to supply H2Fuel, as no safety aspect is involved, high pressure is not required and supply can be executed using containers transported by lorry; on their return trips, lorries collect containers with spent fuel for regeneration. Drinking water is filtered to produce ultrapure water. This all at a fraction of the cost of constructing a a high-pressure station. The automotive industry will not comprehensively switch to hydrogen until enough filling stations for consumers exist world-wide. This could take decades, and, until that happens, operators of high-pressure stations will have to continue running this costly system at a loss, which, in turn, will not encourage new construction, thus further increasing the delay. Until then, batteries will be deployed with a footprint equivalent to driving 80,000 km using fossil fuel; over an average lifespan, an electric car goes through two battery packs or a footprint equivalent to driving 160,000 km using fossil fuel.
Rikkerto schreef op 30 mei 2021 21:06 :
"Dezwartetridder heeft niks met waterstof en inversteerd alleen in Tesla want Elon isnzijn grote voorbeeld.
Toch komt hij dagelijks op dit forum om alleen maar onzin te delen zonder onderbouwing en verklaart hij mensen die in waterstof beleggen voor gek"
- Mr Rikkerto
Ik heb niks met DZR, ben het zelden met hem eens, toch (ik heb hem jouw statement nog niet zien maken) is het niet heel gek dat hij dat doet of zou kunnen doen. Beleggen in waterstof is vooral gebaseerd op geloof. Geloof dat het iets kan worden. Geloof = Hoop = Verkoop, is een aloude beurswaarheid. Maar een andere beurswaarheid is dat je moet kopen, wanneer andere verkopen, vooral als DZR vindt dat iets niet koopwaardig is, het is over de jaren een zeer betrouwbare contra-indicator gebleken. Dus ik zit long in Plug? Nee dat niet. Ik vindt Plug helemaal niet zo aantrekkelijk, het wordt wel lekker gehyped door IEX redactie. Maar ik zit wel long in PowerCell die scoren op vrijwel alle indicatoren waar ik naar kijk beter dan Plug. Lager, gewaardeerd, lagere schuldratio, hogere FCF, hogere (positieve) omzet, betere ebitdamarge.
[Modbreak IEX: Gelieve hier geen IEX Premium content te plaatsen, bericht is bij dezen verwijderd. Deze account is geschorst.]
HYVIA: RENAULT GROUP AND PLUG POWER’S JOINT VENTURE LEADS THE WAY TO A COMPLETE ECOSYSTEM OF FUEL CELL POWERED LCVS, GREEN HYDROGEN AND REFUELING STATIONS ACROSS EUROPE www.ir.plugpower.com/Press-Releases/P...
Dat van Renault samenwerking is oud nieuws, nu wel definitief plugpower gaat Renault voorzien van waterstof etc. Op naar de 40 euro....
Persoonlijk vind ik dit nieuwe HYVIA een behoorlijke opsteker. Eindelijk iets concreets dat ons dichter bij een waterstofnetwerk in Europa brengt.
Dit is pas één van de vele opstekers voor de komende maanden ;-)
Radikal schreef op 4 juni 2021 10:19 :
Dit is pas één van de vele opstekers voor de komende maanden ;-)
Het slechte nieuws moet nog komen.
DeZwarteRidder schreef op 4 juni 2021 10:23 :
[...]
Het slechte nieuws moet nog komen.
Dan ben ik benieuwd welk slecht nieuws?
T.smit schreef op 4 juni 2021 10:27 :
[...]Dan ben ik benieuwd welk slecht nieuws?
Nog effe geduld hebben.
DeZwarteRidder schreef op 4 juni 2021 10:45 :
[...]
Nog effe geduld hebben.
Inderdaad! Dan komt er meer goed nieuws aan.
DeZwarteRidder schreef op 4 juni 2021 10:23 :
[...]
Het slechte nieuws moet nog komen.
Ga je eindelijk weg van dit forum?
Rikkerto schreef op 4 juni 2021 11:33 :
[...]
Ga je eindelijk weg van dit forum?
Dat zou het goede nieuws zijn. Dat zal er helaas nooit zijn xD
Daexter schreef op 31 mei 2021 16:39 :
[...]
Ik heb niks met DZR, ben het zelden met hem eens, toch (ik heb hem jouw statement nog niet zien maken) is het niet heel gek dat hij dat doet of zou kunnen doen.
Beleggen in waterstof is vooral gebaseerd op geloof. Geloof dat het iets kan worden. Geloof = Hoop = Verkoop, is een aloude beurswaarheid.
Maar een andere beurswaarheid is dat je moet kopen, wanneer andere verkopen, vooral als DZR vindt dat iets niet koopwaardig is, het is over de jaren een zeer betrouwbare contra-indicator gebleken.
Dus ik zit long in Plug?
Nee dat niet. Ik vindt Plug helemaal niet zo aantrekkelijk, het wordt wel lekker gehyped door IEX redactie. Maar ik zit wel long in PowerCell die scoren op vrijwel alle indicatoren waar ik naar kijk beter dan Plug. Lager, gewaardeerd, lagere schuldratio, hogere FCF, hogere (positieve) omzet, betere ebitdamarge.
Gisteren op het journaal in België eenstuk over de Antwerpse haven (één van de grootste in Europa en de wereld). Waar ze dus een toegankelijk en werkbaar waterstofstation hebben gezet waaraan schepen en vrachtverkeer kunnen opladen. Voor de scheepsvaart is waterstof alles behalve een geloofverhaal, maar al een waarheid. Waterstof zal de enige manier zijn om de scheepsvaart te vergroenen aangezien elektrisch en de batterijen voor zulke containerschepen gewoon niet haalbaar zijn om te produceren. Dus ik denk nu wel dat we het eens mogen zeggen dat het niet enkel nog is gebaseerd op geloof. Overal ter wereld zullen werkende stations gebouwd worden, te beginnen met de scheepsvaart en havens.
Matsversch schreef op 4 juni 2021 13:06 :
[...]
Gisteren op het journaal in België eenstuk over de Antwerpse haven (één van de grootste in Europa en de wereld). Waar ze dus een toegankelijk en werkbaar waterstofstation hebben gezet waaraan schepen en vrachtverkeer kunnen opladen. Voor de scheepsvaart is waterstof alles behalve een geloofverhaal, maar al een waarheid. Waterstof zal de enige manier zijn om de scheepsvaart te vergroenen aangezien elektrisch en de batterijen voor zulke containerschepen gewoon niet haalbaar zijn om te produceren.
Dus ik denk nu wel dat we het eens mogen zeggen dat het niet enkel nog is gebaseerd op geloof.
Overal ter wereld zullen werkende stations gebouwd worden, te beginnen met de scheepsvaart en havens.
Helaas maakt Plug geen brandstofcellen voor schepen.
DeZwarteRidder schreef op 4 juni 2021 13:08 :
[...]
Helaas maakt Plug geen brandstofcellen voor schepen.
Wat niet is kan altijd komen
DeZwarteRidder schreef op 4 juni 2021 13:08 :
[...]
Helaas maakt Plug geen brandstofcellen voor schepen.
Wordt eens wakker. De dag dat Plug alleen maar brandstofcellen maakte is al lang gepasseerd.
Mariske schreef op 6 juni 2021 13:35 :
[...]
Wordt eens wakker. De dag dat Plug alleen maar brandstofcellen maakte is al lang gepasseerd.
Zonder elkaar proberen onderuit te halen, dat doet een ander wel. Bij toepassingen voor de scheepvaart denk ik eerder aan bijvoorbeeld Bloom Energy of Ballard, maar ik laat mij graag bijpraten over Plug Power:www.bloomenergy.com/newsroom/press-re... www.electrive.com/2021/02/06/ballard-... www.h2bulletin.com/ballard-fuel-techn... Voor elektrolyzers mikken marktpartijen tussen nu en +/- 2024 op de volgende productiecapaciteit: (1) NEL PEM 40MW/jaar, Alklaline 500MW/jaar, schaalbaar naar 1GW/jaar (2) Cummins PEM 500MW/jaar, schaalbaar naar 1GW/jaar (3) McPhy Alkaline 1GW/jaar (4) Plug Power PEM 500+MW/jaar (5) ThyssenKrupp / DeNora 1GW/jaar (6) Siemens... (7) ... (8) ... Deze cijfers over elektrolyzers had ik toevallig laatst verzameld o.b.v. her en der wat informatie op internet. Misschien heeft iemand zin om dit aan te vullen voor andere producten zoals brandstofcellen of tankinstallaties. Dergelijke vergelijkingen helpen mij wel eens om er wat meer gevoel bij te krijgen. Alvast een fijne week allemaal.
'belegger'' schreef op 6 juni 2021 21:38 :
[...]Zonder elkaar proberen onderuit te halen, dat doet een ander wel. Bij toepassingen voor de scheepvaart denk ik eerder aan bijvoorbeeld Bloom Energy of Ballard, maar ik laat mij graag bijpraten over Plug Power:
www.bloomenergy.com/newsroom/press-re... www.electrive.com/2021/02/06/ballard-... www.h2bulletin.com/ballard-fuel-techn... Voor elektrolyzers mikken marktpartijen tussen nu en +/- 2024 op de volgende productiecapaciteit:
(1) NEL PEM 40MW/jaar, Alklaline 500MW/jaar, schaalbaar naar 1GW/jaar
(2) Cummins PEM 500MW/jaar, schaalbaar naar 1GW/jaar
(3) McPhy Alkaline 1GW/jaar
(4) Plug Power PEM 500+MW/jaar
(5) ThyssenKrupp / DeNora 1GW/jaar
(6) Siemens...
(7) ...
(8) ...
Deze cijfers over elektrolyzers had ik toevallig laatst verzameld o.b.v. her en der wat informatie op internet. Misschien heeft iemand zin om dit aan te vullen voor andere producten zoals brandstofcellen of tankinstallaties. Dergelijke vergelijkingen helpen mij wel eens om er wat meer gevoel bij te krijgen. Alvast een fijne week allemaal.
Vergeet niet dat er ook kleine elektrolyser bouwers zijn zonder beursgang
Rikkerto schreef op 7 juni 2021 15:43 :
[...]
Vergeet niet dat er ook kleine elektrolyser bouwers zijn zonder beursgang
Vandaar ook de puntjes. In het overzicht zitten nog zeker niet alle grote partijen, laat staan de kleinere spelers. Bedrijven zonder beursnotering kunnen eveneens groot zijn. Maar bij de kleinere bedrijven kun je de vraag stellen of zij kunnen meekomen met de opschaling. Zo heb ik in een interview de technische man van Giner ELX wel eens horen zeggen dat dit voor hun een probleem was. Dat was enkele maanden voordat Plug Power dat bedrijf overnam.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
AIRBUS
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
Nextensa
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia Oyj
Nokia OYJ
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)