Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
'Vliegtuigen verbruiken veel minder kerosine tijdens slim taxiën'
Door
op dinsdag 30 maart 2021
Views: 4.330
Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate
Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!
Op dit niets zeggende nieuws stijgt KLM bijna 3%? Of heb ik iets gemist
AF stijgt, maar ook URW, Basic-Fit het lijken de corona gevoelige aandelen die terug omlaag werden geworden de afgelopen week door de verlengde lock-down die weer even opveren.
Volgens Schiphol tot tenminste 2030 geen noemenswaardige ontwikkelingen van de vliegtuigen zelf.
50% over wat? Jeetje miene wat hebben we hier nou aan?
Dat taxi'en is toch peanuts op het hele verbruik van een vliegtuig....
Vergis je niet hoor! het is zomaar 7 km tuffen om de polderbaan te bereiken vanaf de terminal, of andersom. Er gaat zomaar 2 kuub sap doorheen om met net boven stationair draaiend (dus nog smeriger) met een wide body naar de strip te blazen. Click and go karretjes zijn de toekomst, Schiphol is hiermee goed bezig.
drooglegging schreef op 30 maart 2021 13:48 :
Vergis je niet hoor! het is zomaar 7 km tuffen om de polderbaan te bereiken vanaf de terminal, of andersom.
Er gaat zomaar 2 kuub sap doorheen om met net boven stationair draaiend (dus nog smeriger) met een wide body naar de strip te blazen.
Click and go karretjes zijn de toekomst, Schiphol is hiermee goed bezig.
Schiphol loopt vooruit wereldwijd. Goed bezig.
drooglegging schreef op 30 maart 2021 13:48 :
Vergis je niet hoor! het is zomaar 7 km tuffen om de polderbaan te bereiken vanaf de terminal, of andersom.
Er gaat zomaar 2 kuub sap doorheen om met net boven stationair draaiend (dus nog smeriger) met een wide body naar de strip te blazen.
Click and go karretjes zijn de toekomst, Schiphol is hiermee goed bezig.
Wellicht zou je ook kunnen stellen dat deze baan vanuit strategisch/milieutechnisch oogpunt nooit aangelegd had moeten worden... En dan nog een tuffertje inzetten dat voor 50% met elektriek en 50% diesel wordt aangedreven. Echt een hele stap voorwaarts op een fractie van het daadwerkelijke verbruik.
Slim taxien op Schiphol in 2030!! Als Covid nog een jaar besluit te blijven is in 2030 Schiphol de nieuwe rustplaats voor migrerende vogels geworden. En dan willen ze ook nog, rond die tijd, emissievrij zijn en daarom worden die taxibots uitgerust met een diesel/electrische aandrijving. Schiet me maar lek want deze logica gaat me te boven
SimpeleZiel schreef op 30 maart 2021 15:14 :
[...]
Wellicht zou je ook kunnen stellen dat deze baan vanuit strategisch/milieutechnisch oogpunt nooit aangelegd had moeten worden...
En dan nog een tuffertje inzetten dat voor 50% met elektriek en 50% diesel wordt aangedreven. Echt een hele stap voorwaarts op een fractie van het daadwerkelijke verbruik.
Door de Polderbaan hoeven die vliegtuigen niet meer over bebouwing te vliegen. Lijkt me milieutechnisch best wel een verbetering.
Aantal posts per pagina:
20
50
100