Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,485 14 jun 2024 17:35
  • -0,155 (-2,75%) Dagrange 5,445 - 5,670
  • 348.316 Gem. (3M) 295,2K

TomTom december 2018

5.516 Posts
Pagina: «« 1 ... 146 147 148 149 150 ... 276 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 14 december 2018 16:47
    quote:

    JIBA schreef op 14 december 2018 16:46:

    Zo, life=live / pint ook weer flink wat nok's gegeven.
    Wat een herhalingen weer he, sneu toch. Wat heb je toch een aandachtstekort. Nou, heb je toch wat aandacht, asjeblieft.
    Ga je gang, waarde vrind.
    Als ik hier dagelijks rally en morgen 10 roep, regent t duimpjes
  2. Jan Peter Balkenellende 14 december 2018 16:48
    quote:

    PGV schreef op 14 december 2018 16:31:

    [...]

    Spannend hoor. Champagne staat al koud. Corrie zou zeggen, I am so excited.
    \

    Zeker. Ik had Champagne besteld, maar PostNL lijkt niet op tijd te komen. Nu maar naar de Gall en Gall rijden voor een flesje. Hopelijk ben ik op tijd terug.
  3. forum rang 6 tatje 14 december 2018 16:51
    Waarom in g.dsnaam TTT verkopen, dat de komende 5 jaar kan verdubbelen.

    Ik kan maar 1 ding verzinnen !

    Tom Tom wordt in delen verkocht en alleen Automotive en Enterprise blijven over en gaan naar Big tech of blijven onder TT met een minderheidsbelang.

    Justin liet zien, dat TTT al groter is dan de aankoop van Fleetmatic en dat bracht 2,1 miljard euro op, plus een hogere ebitda voor TTT.
    Plus het feit dat de TTT markt de komende 5 jaar verdubbelt.

    Q4
    Automotive net als Q3 25% plus
    Enterprise 1% plus
    Telematics 6% plus
    Consumer excl sports min 7%

    2018 totaal

    Automotive 238,7
    Enterprise 127,1
    Telematics 174,6
    consumer 329,6

    Totaal 870

    Ebitda 230

    2019

    Automotive 238,7 plus 25% 300
    Enterprise 127,2 plus 5% 134
    Telematics 174,6 rapport gedeeltelijk mee tellen 10% 193
    Consumer 329,5 geen sports en wel HUB dus geen stijging en geen daling 329,6

    Totaal 957

    Ebitda 2018 230 plus 30% is 300

    Cash eind 2018 230 eind 2019 300.

    Als je telematics verkoopt wil je toch niet zelf doorgaan, maar alles verkopen.

    Ik sluit zelfs een deelneming uit, omdat de koper van wat overblijft, kansen genoeg heeft gehad om een belang op te bouwen :-)

    Ik ga voor het stappenplan van Justin, anders kan ik de verkoop van TTT niet verklaren.

    Stap1
    Deutsche Bank doet in opdracht van tomtom een verkenning van strategische opties voor heel het bedrijf en daarbij zijn geen taboes. Deutsche Bank merkt interesse in tomtom, maar (niet verrassend) zijn de partijen die interesse hebben in telematics en een forse premium daarvoor willen betalen andere partijen dan degenen met interesse in automotive, licensing en evt. Consumer.

    Stap 2
    Deutsche Bank adviseert om eerst Telematics te verkopen. Er is sterke interesse voor. En gedurende het proces kun je ook alvast de interesse polsen in de rest van de onderneming. TomTom heeft voor mapping activiteiten wel voorkeuren (liefst Microsoft). In de zomer onderzoekt tomtom de mogelijkheden rond telematics en maakt het verkoopklaar met afronding vsn het platform

    Stap 3
    Barclays mag de verkoop van telematics begeleiden (uitgelekte naam Deutsche Bank is ook wat besmet na het voorjaar)

    Stap 4
    TomTom stoot Consumer af. De cijfers zijn al opgepoetst, van verliesgevend vorig jaar naar 70 miljoen ebitda dit jaar. Mede door reorganisatie. De reden “te weinig synergie met Automotive” die bij Telematics werd gegeven geldt ook voor Consumer, behalve de software en app ontwikkelaars.

    Stap 5
    En aan Deutsche Bank wordt het huzarenstuk gegund; verkoop van Automotive en Enterprise.rs. Ik verwacht dat tomtom ook Consumer gaat lozen, dat soort geruchten hoor ik ook langer. En Intussen hoorde ik ook van een project binnen auto/licensing dat tot nader order on hold is gegaan; reden kan zijn dat ook die divisie under review is; dus het hele bedrijf.

    Gewoon mijn mening en allang :-)

    Maar geen advies, iedereen moet zelf zijn huiswerk maken en interpreteren :-)
  4. PGV 14 december 2018 16:51
    quote:

    Jan Peter Balkenellende schreef op 14 december 2018 16:48:

    [...]\

    Zeker. Ik had Champagne besteld, maar PostNL lijkt niet op tijd te komen. Nu maar naar de Gall en Gall rijden voor een flesje. Hopelijk ben ik op tijd terug.
    Ik zou voor een doos gaan. Zijn vandaag bij de Makro in de aktie.
  5. [verwijderd] 14 december 2018 16:52
    Maar wat nu als Telematics helemaal niet verkocht wordt, en Goddijn gewoon even weten wilde wat het nou ECt waard was... ( voor een accountant ofzo.. ik noem zomaar es wat)...

    En dat juist dit de onenigheid was tussen de gevonden vadertjes...?

    Ben nu al een tijdje optimistisch geweest... maar de klokt tikt verder... en het hoge woord komt er maar niet uit...

    Dit noemen ze ‘dood geld’ geloof ik he?
  6. DeHardeWerker 14 december 2018 16:53
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 14 december 2018 15:21:

    Vingers aan de knoppen het (onverwachte) spektakel (up)gaat beginnen...een heel dik groen slot en vervolgens het lang verwachtte...........
    Een NOK, word echt doodziek van dit soort geroeptoeter en je blijft maar doorgaan.
  7. [verwijderd] 14 december 2018 17:01
    quote:

    Accuboor schreef op 14 december 2018 16:34:

    Wie kan dit openen?

    www.tmtfinance.com/techfinance/contin...
    www.tmtfinance.com/limit_access/27582

    Continental eyes software M&A
    Published on 14.12.2018

    German automotive technology company Continental AG wants to boost its software capabilities and ... which is scheduled for mid-2019. Finanzen.net reports that 60% of Continental’s automotive products are ... backgrounds. As the industry moves towards electric and self-driving technologies, Continental is looking to ...
    Continental eyes software M&A
    Published on 14.12.2018
    German automotive technology company Continental AG wants to boost its software capabilities and is considering investing up to E5bn in one or more software acquisitions, CFO Wolfgang Schäfer told the Börsen-Zeitung. Financing could partly come from proceeds from the IPO of its Powertrain unit, which is scheduled for mid-2019.

    Finanzen.net reports that 60% of Continental’s automotive products are already digital and/or contain sensors, and that one third of its 47,000 engineers have IT or software backgrounds. As the industry moves towards electric and self-driving technologies, Continental is looking to adapt its structure, separating its autonomous and connected vehicle technologies businesses from its diesel and petrol engine technologies division.
5.516 Posts
Pagina: «« 1 ... 146 147 148 149 150 ... 276 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Zwakke automarkt helpt TomTom niet

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links