Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
bezinteergebelegt schreef op 21 februari 2018 10:43 :
Leuk interview met Hans van Breukhoven over waarom hij met Free record shop naar de beurs ging (IPO )en waarom hij het er weer vanaf haalde. (delisting).
De goede man is inmiddels overleden en het is van een tijdje terug en FRS en Tommie zijn natuurlijk in business onvergelijkbaar maar als je bij FRS nu Tomtom leest in dit artikel en bij van Breukhoven, de naam van Goddijn, dan zie ik dikke overeenkomsten.
Opvallend: FRS heeft 13 jaar aan de beurs gestaan voordat van Breukhoven het eraf haalde. Tommie is dit jaar 13 jaar beursgenoteerd......
managementscope.nl/magazine/artikel/2... Interessant artikel. Wel zie ik iemand die dolgraag zijn koers hoger wou hebben, en daar meerdere plannen voor heeft uitgevoerd. Goddijn lijkt mij zich helemaal niet meer te interesseren voor de koers. Maar ze hebben wel dezelfde ergenis over de beursnotering.
DerksVisie schreef op 21 februari 2018 10:56 :
[...]
Interessant artikel. Wel zie ik iemand die dolgraag zijn koers hoger wou hebben, en daar meerdere plannen voor heeft uitgevoerd.
Dat klopt, de overeenkomsten zijn niet overal gelijk, v Breukhoven had nog wel wat oog voor de AH-er, Goddijn en co hebben niets meer dan minachting. Maar dat Goddijn en co inmiddels een bloedhekel hebben aan de beursnotering en de daarbij verplichte regeltjes en bemoeienissen, moge duidelijk zijn.
@harrysnel: ik heb je post doorgestuurd naar Follow The Money. Prachtig verwoord!
dubbel f schreef op 21 februari 2018 11:07 :
@harrysnel: ik heb je post doorgestuurd naar Follow The Money. Prachtig verwoord!
Wat gaan zij er mee doen?
Momenteel kijken ze of er een redacteur is die er tijd voor heeft om er over te schrijven. De case is interessant genoeg. Helaas zijn er meer "rupsjes nooitgenoeg", daarom lever ik zoveel mogelijk informatie aan! Zodra ik meer informatie heb deel ik dat natuurlijk
En dat is 3. De contracten voor HD-maps moeten nu afgesloten worden om in 2020 zelfrijdende auto's op te weg te hebben. De vraag is, waar blijft TomTom... En hoe kan het dat automotive contracts minder hoog zal zijn dan in 2017.
dubbel f schreef op 21 februari 2018 11:25 :
Momenteel kijken ze of er een redacteur is die er tijd voor heeft om er over te schrijven. De case is interessant genoeg. Helaas zijn er meer "rupsjes nooitgenoeg", daarom lever ik zoveel mogelijk informatie aan!
Zodra ik meer informatie heb deel ik dat natuurlijk
ok, top! dank voor je effort!
bezinteergebelegt schreef op 21 februari 2018 11:02 :
[...]Maar dat Goddijn en co inmiddels een bloedhekel hebben aan de beursnotering en de daarbij verplichte regeltjes en bemoeienissen, moge duidelijk zijn.
Dat is nooit anders geweest, en zelfs bevestigd (in 2012 al).www.businessinsider.nl/goddijn-van-to... Als je googelt op Goddijn zie je voornamelijk interviews waarin zijn grote doel 'rijk worden' is, gevolgd door artikelen over zijn zeiljacht. Het doel mag duidelijk zijn, fuck aandeelhouderswaarde, enkel zelfverrijking:www.telegraaf.nl/financieel/1335146/b... Daarom ben ik ook bang dat TT geen moeite gaat doen om grote winsten te maken, anders hadden ze allang extra kapitaal in het bedrijf gestoken, nu moet je knallen maar het blijft gerommel in de marge qua investeringen. Al jaren lang neigt mijn gevoel naar een eindspel waarin TT en HERE de HD-maps + standaard neerzetten en alles open-source weggeven. Dan zijn zij binnen en hebben ze de wereld verbeterd, prachtig toch. Ik geloof gewoon niet dat het doel van TT is om geld te verdienen, dat blijkt uit alles. Uiteraard hoop ik dat ik ongelijk krijg.
DerksVisie schreef op 21 februari 2018 11:27 :
[...]
En dat is 3. De contracten voor HD-maps moeten
nu afgesloten worden om in 2020 zelfrijdende auto's op te weg te hebben.
De vraag is, waar blijft TomTom... En hoe kan het dat automotive contracts minder hoog zal zijn dan in 2017.
Het gaat toch om nieuwe contracten? Je sluit toch niet ieder jaar evenveel contracten af? 2017 veel nieuwe contracten, 2018 ook nieuwe contracten- maar minder
Sunshine Band schreef op 21 februari 2018 11:35 :
[...]
Het gaat toch om nieuwe contracten? Je sluit toch niet ieder jaar evenveel contracten af?
2017 veel nieuwe contracten, 2018 ook nieuwe contracten- maar minder
Met normale maps wel. Maar HD-maps/RoadDNA zijn nog geen contracten voor productie-auto's afgesloten. Hier zouden dus allemaal nieuwe contracten voor moeten komen.
Als optimist en realist ben ik blij met Harold. Een betere kenner van de SDC markt is er niet. Een stuk in follow the money. Ik vind het zielig, maar dat is mijn mening. Pak je bijeen op de AVA met duidelijke vragen en dito onderbouwing, dat kan misschien iets veranderen. Iedereen weet hoe Harold ( mits geen dirty )het speelt en nog vallen jullie de goede man aan. Harold laat het resultaat in 1 keer zien, niet in stukjes. Er zijn genoeg aandelen waarin sommigen hun verlies hadden kunnen goedmaken en toch in Tom Tom blijven, dat voedt de twijfel bij velen. Het is net de postcode loterij : geen loten en alles valt op jouw postcode.
DerksVisie schreef op 21 februari 2018 11:43 :
[...]
Met normale maps wel. Maar HD-maps/RoadDNA zijn nog geen contracten voor productie-auto's afgesloten. Hier zouden dus allemaal nieuwe contracten voor moeten komen.
Wie zegt dat er nog geen contracten voor HD maps zijn?
Tt in ieder geval niet...
@Tatje: heb jij de zekerheid dat alles wat jij iedere dag schrijft uitkomt? Wat wel zeker is dat Goddijn zijn afspraken niet nakomt, de worsten blijft verhangen en waardeloos is voor de aandeelhouders! Gewoon mijn mening.
Erik9400 schreef op 21 februari 2018 12:04 :
Tt in ieder geval niet...
Ze communiceren gewoon niets, dus weet je - niet met wie - niet hoe lang - niet welke prijs - niet welke inhoud Dan kun je toch niet stellen dat ze geen HD maps verkopen?
flatliner schreef op 21 februari 2018 11:35 :
[...]
Dat is nooit anders geweest, en zelfs bevestigd (in 2012 al).
www.businessinsider.nl/goddijn-van-to... Als je googelt op Goddijn zie je voornamelijk interviews waarin zijn grote doel 'rijk worden' is, gevolgd door artikelen over zijn zeiljacht. Het doel mag duidelijk zijn, fuck aandeelhouderswaarde, enkel zelfverrijking:
www.telegraaf.nl/financieel/1335146/b... Daarom ben ik ook bang dat TT geen moeite gaat doen om grote winsten te maken, anders hadden ze allang extra kapitaal in het bedrijf gestoken, nu moet je knallen maar het blijft gerommel in de marge qua investeringen. Al jaren lang neigt mijn gevoel naar een eindspel waarin TT en HERE de HD-maps + standaard neerzetten en alles open-source weggeven. Dan zijn zij binnen en hebben ze de wereld verbeterd, prachtig toch. Ik geloof gewoon niet dat het doel van TT is om geld te verdienen, dat blijkt uit alles. Uiteraard hoop ik dat ik ongelijk krijg.
Dank voor deze info. Kende ik nog niet.
TomTom koers schiet omhoog Garmin???????
moneymaker_BX schreef op 21 februari 2018 13:01 :
TomTom koers schiet omhoog
Garmin???????
Hou nou toch eens op.. Het gaat 1 cent omhoog :S
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --