Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,810 3 jun 2024 15:34
  • +0,115 (+2,02%) Dagrange 5,695 - 5,820
  • 107.113 Gem. (3M) 282,7K

TomTom juli 2017. Scharrelmaand?

4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 184 185 186 187 188 ... 213 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 tatje 27 juli 2017 20:39
    Zo staat het in de kwartaal resultaten.Q2 2017.

    GOODWILL IMPAIRMENT.
    --------------------
    The difficult market circumstances combined with lower sales than planned for the second qurter has resulted in a downward revision in the future profitability projections for Consumer Sports. As a result, Tom Tom recorded a full impairment charge against the goodwill of the consumer segment of 169 million in the second quarter 2017. This non- cash impairment charge is included within operating income ( loss ).
    The goodwill that was impaired was originally recorded at the time of the acquisition of Tele Atlas in 2008.

    Het impairment is 169 miljoen, inclusief operating income ( loss )

    1 jan 2017 goodwill op de balans 400,338 miljoen.

    192 staat er nu nog automotive ne licensing
    63 staat er nu nog voor Telematics.

    Dan zou er overblijven 135,338 miljoen consumer.

    Er wordt een impairment van 169 miljoen genomen, is 135,338 goodwill consumer en 33,662 voor operating income ( loss ).

    Tja.

    Of heeft aankoop autonomos invloed !

    The goodwill that was impaired was originally recorded at the time of the acquisition of Tele Atlas in 2008.

    The goodwill heeft betrekking op de aankoop van Tele atlas.

    Is het nu een impairment van PND.

    Er is waarschijnlijk geen goodwill bij Sports.

    Vreemd.

    Maar, wie mag ik het woord geven.
  2. forum rang 6 Dutchy Ron 27 juli 2017 20:56
    On some streets I am able to (for small or large stretches) avoid the +5 limitation on AS on local roads. Further, my homelink GPS position has shifted and requires recalibration. Has their programming failed to account for the change in database? The final bit of evidence that I can provide is that I can now, since 17.28.c5, auto-lane change on some local highways where I was previously restricted at a precise point where the interstate ends and the highway begins. So something is broken now. I say broken vs. liberated because the +5 cuts in and out but I can't detect a rhyme or reason other than the switch to TomTom.

    teslamotorsclub.com/tmc/threads/ap2-0...
  3. forum rang 6 Dutchy Ron 27 juli 2017 21:04
    Tesla contracted Mapbox for a $5 million project a couple years back. Their main product, Mapbox Drive, draws data from multiple mapping sources and can be installed into the dashboards of modern vehicles. In a filing with the SEC, Tesla did not get more specific than calling it a “vehicle map-related project.”

    Rather than using a fleet of vehicles like TomTom or Here to build their maps, they rely on GPS data garnered from phones. Last June, Forbes reported the company was planning to have its software installed in an undisclosed auto manufacturing partner’s vehicles by the end of 2016. It was not clear if that was Tesla, but given the deal between them it’s definitely an educated guess.

    They have raised $62.8 million according to Crunchbase including from Tesla investor DLB Partners. DFJ Grwoth, the Foundry Group, Thrive Capital, Pritzker, Janis Krums, Promus Ventures, and Jon Winkelried are also on their list of financial backers. Their challenge will be to continue fostering relationships with manufacturers even as they become weary about software companies from Silicon Valley trying to cut into their business.

    “The big tech giants want to own the relationship with the consumer,” Mapbox Co-Founder and CEO Eric Gundersen told Forbes last year. “We want to empower car companies to own the relationship with the driver.

    Voor mij zo klaar als een klontje........op korte termijn geen HD-maps van TT in de Tesla maar eenvoudige maps van MapBox........weliswaar deels gebaseerd op basis kaartmateriaal van TT. Maar dat is gerommel in de marge. Dan maar hopen dat de RRS van Bosch-TT nog iets voor Tesla kan betekenen op korte termijn.
  4. [verwijderd] 27 juli 2017 21:45
    Er wordt door Tesla getest met TomTom-inside.Dat zijn beta-testen met echte gebruikers. Wat het precies is is nu nog onduidelijk. De beta-testers hebben het over speed en over lane-keeping. Het zou dus zo maar kunnen dat Tesla momenteel test met roadDNA en deels HD-maps.

    Qua maps kunnen de HD-maps van TomTom wellicht voor level 2 nu nog te zwaar zijn, maar waarom zou Tesla troep blijven gebruiken als het een stuk veiliger kan?
    Ik kijk er niet gek van op als die HD-maps voor de snelwegen in Noord-Amerika en Europa al in opdracht van Tesla worden gebruikt voor de beta-testen. TomTom heeft die in opdracht van een klant versneld gerealiseerd. Eerst in Amerika en nu in Europa. Het zou natuurlijk ook voor een andere launching customer kunnen zijn.

    Zeker is dat de radar bij Tesla leading is. RRS-roadDNA is daarvoor de enige veilige positioneringsoplossing. Dat lijkt mij nog niet in de huidige beta-testen te zitten maar bij Tesla weet je het nooit. Ze hebben haast.

    Nog maar even afwachten wat we gaan zien en horen de komende periode. Iig zit er TomTom-inside bij de nieuwe release van de AP-software.
  5. [verwijderd] 27 juli 2017 22:05
    @Dutchy Ron

    Jij zegt het, maar ik wil het eerst zeker weten. Welke data en hoeveel levert TomTom aan Tesla?
    Wellicht gebruiken ze in de beta-testen al wel roadDNA of deels HD-mapdata zoals lanes voor de snelwegen in de USA/Canada en Europa.

    RRS-roadDNA is wellicht nu nog te vroeg maar dat is de enige veilige oplossing voor Tesla.

    Werk jij trouwens bij/voor shorter Saecom Capital uit Den Haag?
  6. Regenboog33 27 juli 2017 22:10
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 27 juli 2017 21:46:

    Analyse TomTom: een decennium kampioen waardevernietiging op het Damrak
    www.veb.net/veb-barometer

    Ik ben geen lid vd VEB ;-)
    Onderstaand het stukje van de VEB

    Kerngetallen TomTom
    Laatste update Barometer: 24-07-2017
    Totaalrendement 3 jaar 65,9%
    Totaalrendement 5 jaar 180,0%
    Winst per aandeel €0,05
    Dividend per aandeel €0,00
    Rendement op eigen vermogen 1,2%
    Z-score 3,2
  7. forum rang 4 holenbeer 27 juli 2017 22:15
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 27 juli 2017 20:56:

    On some streets I am able to (for small or large stretches) avoid the +5 limitation on AS on local roads. Further, my homelink GPS position has shifted and requires recalibration. Has their programming failed to account for the change in database? The final bit of evidence that I can provide is that I can now, since 17.28.c5, auto-lane change on some local highways where I was previously restricted at a precise point where the interstate ends and the highway begins. So something is broken now. I say broken vs. liberated because the +5 cuts in and out but I can't detect a rhyme or reason other than the switch to TomTom.

    teslamotorsclub.com/tmc/threads/ap2-0...

    Daarna op datzelfde forum:

    Now more speculation: I've long thought that AP2's current primary limiting factor is actually vision. I think Tesla's hire of Karpathy to be Dir. of Vision is probably the most important team within Autopilot currently. Even in AP2's current form, I've noticed that recognizing even basic lane markers it sometimes has trouble with (sometimes!). Recognizing cars at an extremely high degree of confidence is critical for any activity (lane change, stop sign, turns, etc.). This would also align with excellently identifying signage.

    Tesla has a huge and growing image dataset. That isn't going to be the problem. But training the different NNs to recognize these in a wide variety of situations is not a simple task. Karpathy is exactly the right person for this job, but he just started last month. I think he'll be key to AP2 though.

    Beyond that, one other thing: HD maps. AP2 needs HD maps to raise the confidence of stop sign usage significantly. There are a number of stop signs in my neighborhood that are hidden behind trees/bushes until the very last moment (too late to slow down and stop if you're going too fast). Humans know the stop sign exists because you can intuitively feel it and also vaguely see the "STOP" on the road very distorted. Vision could also theoretically see this on the ground but its not reliable.

    Therefore, AP2 needs HD maps so it knows that there is an intersection coming up that has a stop sign, whether you see it or not. This just adds to the safety. @verygreen has noted that each recent release (including the most recent 17.28) has been adding more and more "map downloading" code to the APE. I believe this is the framework for HD map downloading.

    So I guess this was a long answer to a seemingly simple question, but as a SW engineer its always said the last mile problem is the hardest. Tesla may be able to identify a stop sign 90% of the time but that's not good enough and they can't ship that software. They might've had this for a very long time.
  8. forum rang 6 Dutchy Ron 27 juli 2017 22:20
    @GB ik meld hier veel van mijn aan-/verkopen en baseer mij op feiten niet op uitspraken van HG of utopische koersdoelen.......hou dus op met die onzin dat ik een shorter zou zijn en stop met die zogenaamde voorsprong verhalen en het dagelijks herhalen van koersen en omzetten in 2025 en later.

    NB: Mocht TT zonder nieuws op 9,80 staan voor 18 aug (expiratie) dan ben ik er wel weer ff uit met alle aandelen en calls. Dan weet je dat alvast.
4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 184 185 186 187 188 ... 213 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links