Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Normaal staat tt met zo'n omzet vele centen lager.
tatje schreef op 20 juni 2017 11:19 :
Maar een nieuwe grote investeerder in Here, wordt binnen 3 maanden bekend gemaakt.
Dan MOET bij Tom Tom ook binnen 3 maanden groot nieuws komen.
Ik moet zeggen, een spannender boek geeft het niet :-)
Waarom? Toen HERE werd overgenomen kwam er ook geen groot nieuws bij TT, zelfde toen Intel Mobileye overnam. Ik zie ook dit soort argumenten vaak rond tesla, als model 3 uit is moet het duidelijk worden of ze hd kaarten hebben? Want? De Tesla’s die nu al rond rijden gebruiken dezelfde software, daar wordt toch ook helemaal niet gezegd wat de onderliggende kaarten zijn.
DerksVisie schreef op 20 juni 2017 10:22 :
Het lijkt mij niet dat TomTom een aandeel in HERE neemt. Dan ga je niet zoals Overbeek deed over je toekomstige partner praten dat die toch een heel andere visie op de markt heeft. Nee er zal gewoon wederom een deelname plaatsvinden in HERE omdat zij het van strategische partners moeten hebben niet van de eigen technologie.
Whizzkid en marktexpert George Hotz noemde het "loosers that partner together". En hij heeft volgens mij een sterk punt. Temeer omdat Intel in Automotive hopeloos achter loopt op partijen als Nvdia en Qualcomm, maar vooral doelde Hotz op Mobileye. In die technologie gelooft hij simpelweg niet. Ondertussen doet TomTom samen met Bosch zeer goede zaken op het technologische front (hd-maps, real-time services en nu dan ook met de nieuwe radarlaag (RRS) die vrijwel zeker is gebaseerd op roadDNA). En TomTom heeft partnerships met marktleiders als Nvidia, Qualcomm, Microsoft, Uber, Apple etc.etc.. Die 3 jaar voorsprong zie ik HERE voorlopig niet goedmaken. Met RRS is die voorsprong van TomTom eerder 5 jaar geworden. TomTom kan de noodzakelijke sensorfusion (camera + lidar + radar) en het real-time platform nu al aanbieden. Meer dan 80% van de autofabrikanten is momenteel aan het testen met TomTom. Volvo is reeds overgestapt van HERE naar TomTom (veiligheid in de auto is zo'n beetje door Volvo uitgevonden; kooiconstructie, driepuntsgordel, abs,airbag en nu de veilige ADAS en HAD-systemen met TomTom HD-maps). Het is slechts wachten op nieuwe grote deals met partijen als Tesla (koers knalt dan snel naar 12 en vervolgens door naar 15 euro zone), Ford, GM, Toyota etc.. Goddijn verwacht te groeien naar 50% marktaandeel in 2020 (nu ergens 20-25%). Gezien de technologische voorsprong, de patenten en de onafhankelijkheid een haalbare doelstelling. Dan gaat de omzet automotive in de periode rond 2025 naar minimaal 5-7 miljard. Ondertussen krijgt HERE er ongetwijfeld nog wel een partner bij. Amazon lijkt mij het meest voor de hand liggend. Daar zijn ze al meer dan een jaar mee bezig en wellicht gaat Amazon dan de cloud leveren aan HERE en koopt men als tegenprestatie bepaalde maps bij HERE in voor hun drones. Andere mogelijkheid is dat HERE een techinvesteerder aan boord haalt en de boel eind dit jaar naar de beurs brengt voor ergens 7-10 miljard.
Nieuwe investeerder voor kaartenmaker HERE Kaartenmaker HERE Technologies krijgt een nieuwe investeerder die naast geld ook kennis zal inbrengen op het gebied van R&D. Wie deze partij is en hoeveel geld er wordt geïnvesteerderd houdt CEO Edzard Overbeek voor zich. Hij kondigt het nieuws, waarvan de details pas over een paar maanden worden bekendgemaakt, aan in Het Financieele Dagblad vandaag. HERE is het kaartenbedrijf dat de autoconcerns Daimler, BMW en Audi in juli 2015 overnamen [Wikipedia]. Toen heette het nog Nokia Maps. Van meet af aan stonden de autoconcerns open voor toetreding van nieuwe investeerders. Hoe maar strategische partners hoe steviger het tegenwicht dat ze tegen rivaal Google Maps kunnen bieden. Vanuit die achtergrond verwierven eind vorig jaar het Chinese internetbedrijf Tencent, kaartenbedrijf Navinfo en investeerder GIC tien procent van het HERE. Begin dit jaar meldde persbureau Reuters dat Intel een belang van vijftien procent wilde. Die transactie werd tot op heden niet bevestigd.www.emerce.nl/nieuws/nieuwe-investeer...
VOORTS schreef op 20 juni 2017 11:24 :
Normaal staat tt met zo'n omzet vele centen lager.
Alle angsthazen kunnen nu voor een mooie premie TomTom kwijt. Maar he wat vreemd, er wordt zowat niks verkocht. Zo zie je maar dat er met de koers gespeeld wordt. Als er kopers zijn dan durft men niet te bieden maar als er 1 dagje minder vraag is dan gaan de luiken open. Er wordt gewoon op een zeer sluwe (lucratieve) manier afgebouwd door de shortende partijen.
groeibriljant schreef op 20 juni 2017 11:31 :
TomTom kan de noodzakelijke sensorfusion (camera + lidar + radar) en het real-time platform nu al aanbieden.
Hoho. Ze zijn net naar wekelijkse map-updates gegaan. Da's nog een aardig eind van realtime. Maar dichterbij dan waar HERE nu is. Ja, de Traffic-laag is nagenoeg realtime. Dus ze weten aardig wat van snel doorzetten van big data input naar relevante gedistribueerde output.
Wat ik wel moet toegeven aan HERE is dat zij zelfs al mag het nieuws nog niet bekend worden gemaakt, toch een tipje van de sluier prijsgeven. Daar kan Goddijn zeker wat van leren.
xynix schreef op 20 juni 2017 11:38 :
[...]
Hoho. Ze zijn net naar wekelijkse map-updates gegaan. Da's nog een aardig eind van realtime. Maar dichterbij dan waar HERE nu is.
Ja, de Traffic-laag is nagenoeg realtime. Dus ze weten aardig wat van snel doorzetten van big data input naar relevante gedistribueerde output.
Het real-time platform is gereed. Naast traffic komen er ook andere diensten bij. Ga er maar vanuit dat Volvo in 2018 ook near real-time maps krijgt van TomTom. Die gaan niet voor minder en kozen niet voor niets om over te stappen van HERE naar TomTom. Volvo was zo'n beetje de meest trouwe klant van HERE.
Voorts , wil je een betje stil zijn. Ze hebben het zo in de gaten en dan worden we teruggezet. Moet je niet willen!.
TX 7 schreef op 20 juni 2017 11:48 :
Voorts , wil je een betje stil zijn. Ze hebben het zo in de gaten en dan worden we teruggezet. Moet je niet willen!.
Sorry
Continental joins BMW, Intel, Mobileye platform for self-driving cars uk.reuters.com/article/us-continental...
Dokus_ schreef op 20 juni 2017 11:55 :
Continental joins BMW, Intel, Mobileye platform for self-driving cars uk.reuters.com/article/us-continental... De (hardware) "kampen" lijken steeds duidelijker te worden. Waarbij HERE er overigens niet zonder meer aan gekoppeld wordt. Vooralsnog denk ik dat veel partijen in de markt de combi Nvidia/Bosch heel wat solider zullen vinden uitzien. Daar gaat het inmiddels om bewezen producten. Uit het zelfde bericht: "In April, Germany's Daimler (DAIGn.DE) formed a similar alliance with supplier Robert Bosch [ROBG.UL] to speed development of self-driving vehicles." Het zelfde Daimler (=Mercedes) dat eerder de banden met NVidia aanhaalde. Volkswagen dat toch nog leven in het gezamenlijke project met Bosch blijkt te hebben. Ik kan me trouwens bijna niet voorstellen dat niet ook BMW een plan B op de plank heeft liggen. Waarom ze hun naam zo nadrukkelijk verbinden aan Intel/Mobileye/Continental zal wel een staaltje hoger bedrijfspolitiek zijn.
Lijkt er steeds meer op dat bmw loskomt van consortium. Bosch en continental werken al samen Tt en continental ook.
Als die RRS technologie van Bosch echt zo revolutionair is blijf ik gewoon long in T2. Het eindspel is duidelijk bezig, bijna elke dag een PB over participaties, technologie, partnerships,... Hopelijk zit T2 in het goede kamp!
De clustering begint steeds vastere vormen aan te nemen maar wie voert straks de boventoon?
Het zal allemaal wel met die SDC joint ventures. Waar ik op zit te wachten is bread and butter. Keiharde auto deals met een Ford, GM, Chrysler of Toyota whatever. De kassa mot rinkelen.
Natte krant schreef op 20 juni 2017 12:19 :
Het zal allemaal wel met die SDC joint ventures.
Waar ik op zit te wachten is bread and butter. Keiharde auto deals met een Ford, GM, Chrysler of Toyota whatever.
De kassa mot rinkelen.
Het gaat allemaal via Bosch lopen vrees ik,waardoor er ook een gedeelte van de opbrengst bij Bosch achterblijft. Dit is de prijs die je betaald voor neutraliteit die Bosch heeft.
De automotive industrie kenmerkt zich door de vele lagen van toeleveranciers. Je hebt de Tier 1 leveranciers die wellicht, met geluk, nog een logootje in de auto hebben staan (BOSE op de speakers), Tier 2 leveranciers als TT nu al soms is, en dan ook nog Tier 3 en verder. Tijdens de beleggersdag werd al duidelijk dat TT in het SDC segment zichzelf niet als Tier 1 ziet maar meer als Tier 2 of 3. Mijn mening is dan ook dat er daarom geen deals gecommuniceerd worden. Het kan via iemand anders lopen die niet wil/kan communiceren of het is simpelweg geen omlijnde deal met een vast contract direct met de OEM. Het lijkt er steeds meer op dat TT in de SDC zal komen via Bosch. Dat is op zich natuurlijk positief maar stelt wel vraagtekens bij het verdienmodel voor TT. Je bent al gauw afhankelijk van de constructie met zo'n partij en de vraag is hoeveel er onderaan de streep dan overblijft. Ik zie niet zo goed in waarom Bosch persee een belang moet nemen in TT om dit te borgen, anders dan dat er cash nodig zou zijn voor verdere ontwikkeling. Strategisch gezien is Bosch toch verzekerd dat een andere partij TT niet zomaar kan overnemen want het meerderheidsbelang ligt bij de founders, dus zolang die on-board zijn hoef je geen zitje aan tafel te hebben bij je leverancier. Enige hoop die wij dan nog kunnen hebben is dat de aanhoudende druk op HG en co dusdanig is dat ze Bosch een belang doen laten nemen van 10% voor een ruime premie zodat de andere aandeelhouders tevreden blijven. Of ze hier echt wakker van liggen is natuurlijk wel de vraag..
groeibriljant schreef op 20 juni 2017 11:31 :
[...]
Whizzkid en marktexpert George Hotz noemde het "loosers that partner together". En hij heeft volgens mij een sterk punt. Temeer omdat Intel in Automotive hopeloos achter loopt op partijen als Nvdia en Qualcomm, maar vooral doelde Hotz op Mobileye. In die technologie gelooft hij simpelweg niet.
@GB Ik heb het hier al vaker gezegd: George Hotz is hier op teruggekomen. In een tweet van afgelopen 13 juni, als antwoord op de vraag wie er volgens hem de beste papieren hebben in het SDC landschap zegt ie: Leaders: Waymo, Tesla Next group: Delphi-Mobileye-Intel, Cruise, comma.ai, AIMotive Then the rest. Uber doesn't have muchtwitter.com/comma_ai/status/874391215... Dus hij is aardig bijgedraaid en noemt Mobileye zelfs nog vóór comma.ai zelf. Dat vind ik wel sterk van hem: hij komt gewoon op zijn eerdere visie terug. Dat zouden meer mensen moeten doen. Markt EXPERT zou ik hem zéker niet noemen. Overigens gebruikt comma.ai zelf ook Cameratechniek in vrijwel dezelfde set-up als Mobileye.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
AIRBUS
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia Oyj
Nokia OYJ
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)