Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Uber bereid tot concessies in Londen

LONDEN (AFN/RTR) - Het Amerikaanse taxibedrijf Uber is bereid concessies te doen om de beslissing tot intrekking van de vergunning in Londen ongedaan te maken.

Het bedrijf zegt toe om meer aandacht te besteden aan de veiligheid van passagiers en om de arbeidsomstandigheden van chauffeurs te verbeteren, zoals het beperken van de werktijden.

De toezichthouder op het openbaar vervoer in de Britse hoofdstad, trok vrijdag de vergunning in omdat men vindt dat het bedrijf achter de gelijknamige taxiapp onvoldoende verantwoordelijkheid neemt voor zaken die de openbare orde en veiligheid aangaan.

Uber ging in beroep tegen die beslissing. Zolang die zaak loopt, kan het nog door blijven werken in Londen. De vervoerder heeft binnen een dag al een half miljoen handtekeningen verzameld tegen het intrekken van zijn vergunning voor het taxivervoer in Londen.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

10 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 24 september 2017 09:22
    Eerst was het niets, toen was het wel wat, toen gaven ze toe, en nu geven ze aan er wat aan te gaan doen!

    De ILT(de tegenhanger van de LTF in Londen) doet nu al geruime tijd onderzoek bij het app-bedrijf in Amsterdam/Nederland.

    Er loopt ook al geruime tijd een WOB-opvraag(Wet Openbaar Bestuur) om de "geheime" afspraken van de ASD-wethouder met het bedrijf boven water te krijgen, de wethouder is of wel corrupt, snapt er niets van, heeft een dubbele agenda of is niet capabel...(binnen 2 weken in de media)

    Er zijn relatief veel verkeers-incidenten met taxis zonder daklicht(lees: uber autos)..total loss, slachtoffers, schade aan derden, fietsers, eenzijdige crashes ed.

    De Passagiers worden rondgereden zonder inzittende verzekeringen waar TTO taxis wel aan moeten voldoen, een oneerlijk speelveld dus als zomaar een voorbeeld van een hele lijst punten.

    Lyft en Didi moeten naar Amsterdam komen, de passagier moet ruimer kunnen kiezen, net als de chauffeur trouwens.
  2. [verwijderd] 24 september 2017 09:31
    "een half miljoen handtekeningen verzameld"

    Ik las zojuist op een andere website dat het app-bedrijf gewoon >400K eigen NAWs(passagiers dus) heeft tussen gevoegd op de lijst zonder medeweten van die passagiers zelf dus.

    Denk aan dat referendum toenertijd in New York waar ze hetzelfde deden om de toen zittende burgemeester weg te krijgen die wat kritische noten had over het bedrijf, passagiers werden gewoon ongevraagd op de lijst gezet.

    Ik daag de NL-passagier uit om een keer de agreement door te nemen die je passeert tijdens de boeking, weliswaar Sjeek Spier Engels! maar toch!

    Vrij vertaald: je hele leven wordt verkocht in combinatie met je creditcard, ongevraagd indoor/outdoor tracking tot soms vele uren per dag....is dat nou allemaal nodig voor een taxi-ritje?
  3. [verwijderd] 24 september 2017 10:06
    daskapital.nl/2017/09/realisme_ubers_...

    "De echte londense taxibestuurder moet een zwaar examen afleggen en krijgt niet zo maar een vergunning terwijl elke pakistaan met een Toyota Corolla uit 1985 daar zwart Ubertje kan spelen en geen idee heeft hoe hij naar Big Ben moet rijden. Als hij je al verstaat en weet wat de Big Ben is"
  4. [verwijderd] 24 september 2017 17:06
    www.marketwatch.com/story/uber-stripp...

    Zoals het er nu uitziet gaat de stekker er morgen ook operationeel definitief uit, de chaos is dermate groot dat deze ingreep gerechtvaardigd wordt.

    Amsterdam zal snel moeten volgen, soortgelijke problemen en daarbij extra de geheime belasting-afspraken met hogere overheden(een Godszonde) op Europees nivo...een inval binnenkort in het nieuwe Europese hoofdkantoor aan de MR. Treublaan?

    In Amsterdam kunnen de Ubers ook niet over de trambaan, officiele taxis wel, stond laatst 30 minuten vast op de Overtoom, niet prettig en gelijk de laatste keer.
  5. [verwijderd] 25 september 2017 12:52
    www.metronieuws.nl/nieuws/buitenland/...

    "De populariteit van Uber daalde het afgelopen jaar al. Door een update van de app kwam de privacy van gebruikers in opspraak. De locatie van gebruikers wordt namelijk ook gevolgd wanneer ze de app niet aan hebben staan. De #deleteuber wordt gedeeld op social media en de app wordt massaal verwijderd. Uber krijgt duizenden 1-ster recensies in de App Store"

    Hoorde vandaag het verhaal van een software brain manager:

    Dat ze je toestel(met de uber-app gedownloaded) ongemerkt kunnen openen voor geluid en video verbinding, de gedachte is eng en gruwelijk tegelijk.

    Kan iemand bevestigen of dit inderdaad zo is?

    De speciale bewerkte I-phone die de chauffeur meekrijgt voor binnen krijgen ritjes is natuurlijk wel speciaal en heeft zeker deze 2 opties.....en nog meer ook!
  6. [verwijderd] 27 september 2017 14:39
    Smartphonetaxibedrijf Uber heeft aangekondigd dat er vanaf volgende maand geen Ubers meer zullen rijden in de Canadese staat Quebec. Dat meldt Reuters. Het Amerikaanse bedrijf neemt die beslissing nadat de overheid in Quebec vorige week een strengere wetgeving heeft aangekondigd.

    De nieuwe regels voorzien onder meer in een verplichte training van 35 uur voor elke chauffeur en een controle van het strafblad door de politie. Momenteel zit Uber in Quebec nog in een testfase. De disruptieve taxi-app maakt bij monde van de lokale algemeen directeur Jean-Nicolas Guillemette bekend dat die activiteiten op 14 oktober zullen stoppen.

    Al laat Uber de deur op een kier. "We vragen aan de overheid om het proefproject te hernieuwen en samen rond de tafel te zitten en een oplossing uit te werken", zegt Guillemmete.

    Geen aanpassing van de regels
    Van een aanpassing aan de regels kan voor het ministerie voor Transport echter geen sprake zijn, zegt een woordvoerder. Tijdens de proefperiode van Uber, die vorig jaar in oktober van start ging, kreeg het bedrijf boetes voor niet-ingeschreven voertuigen, te oude voertuigen en omdat er Uber-chauffers met een strafblad waren, zegt woordvoerder Mathieu Gaudreault. "We willen gerust met hen onderhandelen maar niet over deze zaken".

    Uber betaalde overigens rond 5,6 miljoen dollar aan de provincie, geld dat Quebec zal aanwenden om de provinciale taxi-industrie te moderniseren, klinkt het nog.(demorgen.be)
  7. [verwijderd] 27 september 2017 14:43
    In Amsterdam rijden uber-chauffeurs rond zonder VOG of medische keuringseisen(drugsgebruik) in tegenstelling tot TTO chauffeurs!

    Het creeeren van een oneerlijk speelveld gaat zich tegen de politiek keren, de tweedeling wordt namelijk steeds groter.
    4000 legale chauffeurs voelen zich verraden, als verantwoordelijk wethouder heb je er een potje van gemaakt, een wanvertoning die zich binnenkort gaat opbreken....
  8. [verwijderd] 27 september 2017 14:55
    Het nieuw geplande Europese hoofdkantoor aan de Mr. Treublaan blijft angstvallig leeg, er staat nu een bordje op met "Spaces"...het bekende concept voor metertjes verhuur aan kleinere bedrijfjes en ZZP-ers.

    Het app-bedrijf is tanende, het zijn Schreeuwers, vreselijk volk...

    Ik kijk uit naar Didi en Lyft die een compleet andere cultuur aanhouden, de passagier kan als winnaar uit de bus komen, mobiliteit wordt een hot item...maar dan ZONDER uber!
  9. [verwijderd] 28 september 2017 07:36
    www.marketwatch.com/story/uber-to-lay...

    De Toyota-uber constructie gaat er waarschijnlijk ook aan.
    In Amsterdam rijden er honderden Toyotas rond met jongens van 20-24 jaar die van de ene op de andere dag "eigenaar" werden van de auto, een soort van UWV-constructie voor het creeeren van nieuwe jobs...onder goedkeuring lokale politiek!
  10. [verwijderd] 29 september 2017 18:05
    "Wat is er aan de hand in de hoofdstad van het land? De ene na de andere taxi maakt brokken. Vandaag was het al twee keer raak: eerst ramde de taxi met Manchester City-ster Agüero een paal en later ramde er één een tram.
    Taxichauffeurs hebben in de meeste steden van Nederland niet de beste naam op het gebied van vriendelijkheid en rijgedrag. Veel mensen noemen een oranje, donker-oranje of knalrood stoplicht niet voor niets taxi-groen. De chauffeurs in Amsterdam hebben echter nog een ander probleem: het lijkt erop alsof ze helemaal niet kunnen rijden.

    Als we de Amsterdamse nieuwsbronnen erop naslaan dan blijkt er alleen al in september op zijn minst negen gewonden vielen in verongelukkende taxi's. Nou zit zo'n ongeval in een klein hoekje, maar het aantal crashes in Amsterdam is echt verbazingwekkend. Neem de twee ongevallen van vandaag. De eerste betreft een taxi die tegen een paal rijdt. Serieus, een paal in een stad. Echt, die staan niet midden op de weg, zeker in Buitenveldert is er genoeg ruimte. De chauffeur wilde kennelijk aan Manchester City Sergio Agüero laten zien dat zijn PT Cruiser niet onder doet voor een voetballersauto. Maar dat ging op knullige wijze fout en Manchester mag tegen Chelsea aantreden zonder de topspits.

    Rond het middaguur gaat het weer op volstrekt bizarre wijze mis. Een taxi ramt op de Stadionweg een tram die vervolgens ontspoort. Een tram, kom op jongens. Les 1 bij autorijden: een tram heeft altijd (ALTIJD) voorrang. Dat zou een taxichauffeur toch onderhand wel mogen weten?

    Als rijden je beroep is, dan zorg je er toch voor dat je het beter doet dan anderen? Die logica gaat bij taxichauffeurs kennelijk niet op, en dat is meteen ook de enige reden waarom Autobahn voorstander is van zelfrijdende auto's. Die autonome dingen kunnen mooi de crashende (en messentrekkende) taxichauffeurs vervangen..."

    Op een uitzondering na zijn het ubers, de politiek wil het, de politiek krijgt het!

    Ik mag toch hopen dat die (uber) chauffeur op de Boelelaan een goede inzittende verzekering heeft lopen, was dat niet die voetballer met een kwart miljard euro transfer waarde?...oh ja, uber staat garant voor alle extra gemaakte kosten, de ILT blijft "niet thuis" afgeven....
10 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links