Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Internetprovider XS4ALL definitief overgeheveld naar KPN

Gepubliceerd op 1 maart 2020 19:18 | Views: 3.551

KPN 12:26

2,10 0,00 (-0,19%)

AMSTERDAM (AFN) - Internetprovider XS4ALL gaat definitief over in zijn moederbedrijf KPN, een stap die het afgelopen jaar fel werd bestreden. In een brief aan medewerkers van XS4ALL staat dat zij vanaf zondag werknemers van KPN zijn.

De aankondiging van KPN om XS4ALL op te heffen, leidde tot boze reacties van klanten en de ondernemingsraad van XS4ALL. De personeelsvertegenwoordiging van XS4ALL stapte zelfs naar de rechter om de integratie met KPN tegen te houden, maar dat was tevergeefs.

XS4ALL werd in 1993 opgericht door een groep hackers. KPN kocht het bedrijf in 1998. De internetprovider profileerde zich altijd met activisme voor online privacy en vrije toegang tot internet voor iedereen. Mede daarom viel de voorgenomen opheffing van XS4ALL slecht.

KPN kondigde eerder dit jaar overigens aan XS4ALL wel als merk in de lucht te houden. Naast medewerkers worden contracten van klanten echter wel overgeheveld naar KPN. Aan de dienstverlening aan XS4ALL-klanten verandert voorlopig niets, meldt KPN.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
KPN 50% zegt kopen 12 stemmen

Gerelateerd

KPN Koninklijke

Volgen
 
Klik hier om dit instrument op uw watchlist te zetten en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
10 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
GJF1959
1
Bij XS4all zijn 5 computers beveiligd en bij KPN maar 2. Is één vande verschillen!
GoldenTiger
0
Daar ben ik als aandeelhouder niet blij mee, het opheffen van Hi en Telfort waren ook al domme acties.
biglion
0
18 jaar lid van Xs4all samen met de hele familie.
Nu gaan kijken naar een andere aanbieder.
Alexander
1
Totaal onbekwaam en arrogant management die niet snapt dat dit kapitaalvernieteging is. Per saldo gaat KPN hier veel verlies op maken. 1) door het besluit zelf 2) door de uitwerking op de naam KPN: wij luisteren niet naar onze klanten.
Pazzoppe
1
KPN blijft stuurloos. Ze proberen met alle macht hun marktaandeel te behouden maar de concurrenten zijn sneller en slimmer. Nog meer besparingen zoals op XS4ALL levert nog meer klantenverlies op. Dikke bonussen aan de top blijven vanzelfsprekend, evenals de eindeloze reorganisaties. Na de Telefonica en America Movil debacles is KPN nu het lelijkste eendje van de Europese incumbents. Niemand wil daar nog geld voor geven, een soort Hollandse Alitalia. Uiteindelijk blijft er voor een koper misschien nog een interessante wholesale organisatie over.
Vorige maand belde ik de XS4ALL helpdesk met een technische vraag. Kreeg ik overduidelijk een KPN medewerker aan de lijn. Hij deed zijn best maar moest blijkbaar een standaardvragenlijstje invullen: "Heeft u de stekker er goed ingestopt? Controleert u dat nog even voor me?" Dat gaf me precies aan waarom het met KPN niet gaat lukken.
De eerste orders van Freedom (de nieuwe XS4ALL met betere, meer beveiligde apparatuur) zijn nu de deur uit, lees ik. Zodra ik bij Freedom aan de beurt ben stap ik over.
Traveler@repair
0
Het lijkt erop dat de aandeelhouders of het management van KPN het idee hebben precies zo gered te worden als ING met de overname van de Postbank.
biglion
0
quote:

Pazzoppe schreef op 1 maart 2020 22:12:


KPN blijft stuurloos. Ze proberen met alle macht hun marktaandeel te behouden maar de concurrenten zijn sneller en slimmer. Nog meer besparingen zoals op XS4ALL levert nog meer klantenverlies op. Dikke bonussen aan de top blijven vanzelfsprekend, evenals de eindeloze reorganisaties. Na de Telefonica en America Movil debacles is KPN nu het lelijkste eendje van de Europese incumbents. Niemand wil daar nog geld voor geven, een soort Hollandse Alitalia. Uiteindelijk blijft er voor een koper misschien nog een interessante wholesale organisatie over.
Vorige maand belde ik de XS4ALL helpdesk met een technische vraag. Kreeg ik overduidelijk een KPN medewerker aan de lijn. Hij deed zijn best maar moest blijkbaar een standaardvragenlijstje invullen: "Heeft u de stekker er goed ingestopt? Controleert u dat nog even voor me?" Dat gaf me precies aan waarom het met KPN niet gaat lukken.
De eerste orders van Freedom (de nieuwe XS4ALL met betere, meer beveiligde apparatuur) zijn nu de deur uit, lees ik. Zodra ik bij Freedom aan de beurt ben stap ik over.


>>>>>>>>>>>

Zal ik ook eens bekijken.
Yoladia
0
zonnedaal
1
Ondernemers kijken naar kansen. Managers naar kosten. Van het laatste hebben Nederlandse bedrijven er te veel van.
10 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

 
Quotedata: Amsterdam realtime by Euronext, other realtime by Cboe Europe Ltd.   US stocks: by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15min delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by VWD Group Crypto data by Crypto Compare