Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 3,986 23 apr 2024 17:35
  • +0,180 (+4,73%) Dagrange 3,790 - 3,988
  • 1.515.663 Gem. (3M) 1,4M

Maart 2023

1.724 Posts
Pagina: «« 1 ... 74 75 76 77 78 ... 87 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 bartbas 30 maart 2023 11:16
    quote:

    HenkdeV schreef op 30 maart 2023 07:50:

    [...]

    Als geen ander ken jij de keerzijde van calls kopen en vooral =puts= schrijven. Daar kun je (zoals jij uit ervaring heel goed weet) ook behoorlijk nat mee gaan. Vandaar mijn advies: koop maar aandelen, zelfs dan is het bij BAM al moeilijk genoeg.
    Puts schrijven is inderdaad risicovol. Maar ook hier kun je met een goede spreiding en kopen van puts met een lagere uitoefenprijs dan de koers op moment van aankoop flink verdienen. Ik heb er flink mee verdiend, nu Bam zo daalt kost het flink wat duiten, waarvan een flink deel tot nu toe een papierenverlies is. Maar dat komt door te veel op een paard te wedden. Kostte me de afgelopen weken 20.000 euro. Het schrijven van calls is een gokje met veel minder risico,s. Zeker wanneer je je beperkt tot alom erkende ondergewaardeerde aandelen en ze koopt met kleine aantallen.
    Als je naar mijn voorbeeld kijkt dan investeer je met de aankoopvan 10 calls Bam dec 24 vandaag door de koersstijging schat ik 250 euro goed om tot de expiratie dag in december 2024 1000 aandelen voor 2,50 te mogen kopen. Kans op leuke winst schat ik in op 90 %. Waarbij ik verwacht dat tegen de expiratiedatum 500 euro kunt bijschrijven.
    Je moet alleen doen wanneer je beetje ervaring hebt en weet met opties om te gaan. Bij brokers moet je dat aantonen door een eenvoudig examen af te leggen.
    Aegon is naar mijn oordeel ook een aandeel, waar het kopen van calls lucratief kan zijn. Bij Aegon is er keuze uit veel meer en langere looptijden van Bam.

    Bb
1.724 Posts
Pagina: «« 1 ... 74 75 76 77 78 ... 87 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

BAM: sterk slotkwartaal opsteker voor nieuwe strategie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links