Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Eurocommercial Properties AEX:ECMPA.NL, NL0015000K93

  • 20,850 18 apr 2024 17:35
  • +0,200 (+0,97%) Dagrange 20,600 - 20,850
  • 21.559 Gem. (3M) 44K

Lumen industries

69 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 !@#$!@! 31 januari 2023 22:42
    quote:

    Erwin S schreef op 31 januari 2023 20:19:

    Apestaartje

    Lumen Technologies heeft al een paar jaar een dividend van 1 dollar
    www.nasdaq.com/market-activity/stocks...

    een WPA van 2,01 en doet nu een KW van 2.57

    En hoog dividend en laagste koers sinds lange tijd....wat vindt jij ? en uiteraard wat vindt de rest?
    Lees wel al dat er een nieuwe CEO is die 7 februari het nieuwe beleid gaat presenteren.
    (kennelijk geen vast dividend meer? )

    Dividend is vorig kwartaal al geschrapt. Dus nog even afwachten of en wat het nieuwe dividend wordt.

    Dit zijn de WPA verwachtingen van analisten geloof ik.

    Lumen Technologies Analyst Estimates

    2022 2023 2024

    EPS (Mean) $1.35 $0.74 $0.74

    Van Yahoo:

    EPS Trend next Year (2023)
    Current Estimate 0.71
    7 Days Ago 0.76
    30 Days Ago 0.75
    60 Days Ago 0.77
    90 Days Ago 0.89

    Verwachte k/w van nu 7.5 dus. Wat nog steeds niet veel is natuurlijk.
  2. Erwin S 1 februari 2023 08:58
    Aha, er dient een bezem door het bedrijf te gaan. Afwaarderen, beetje saneren links en rechts en nieuw beleid!
    Thxs, had niet gezien dat er al een kwartaal geen div. uitgekeerd was.

    Het zou dus de komende maanden een aandeel zijn wat op te pikken valt...bij verdere daling steeds iets bijkopen, geen daling blijven zitten en dan tzt weer afbouwen...
  3. Erwin S 1 februari 2023 10:02
    Ik schreef tijdje geleden dat ik Orpea had gekocht. koers 7.48. Was 92% gedaald. 2 dagen deze week was aandeel stilgelegd ivm overleg schuldeisers. Vanmorgen weer hervat. Lagste koers 4.75 iets na 09.00u Koers vandaag al 3 keer stilgelegd. Koers nu 6.95 Ik had willen bijkopen op 5 maar bij het invullen van de order was het al 5.8 (hahaha) Maar ff laten gaan....
  4. forum rang 6 !@#$!@! 1 februari 2023 14:13
    quote:

    Erwin S schreef op 1 februari 2023 08:58:

    Aha, er dient een bezem door het bedrijf te gaan. Afwaarderen, beetje saneren links en rechts en nieuw beleid!
    Thxs, had niet gezien dat er al een kwartaal geen div. uitgekeerd was.

    Het zou dus de komende maanden een aandeel zijn wat op te pikken valt...bij verdere daling steeds iets bijkopen, geen daling blijven zitten en dan tzt weer afbouwen...
    Ik heb vandaag denk ik geen tijd om goed erin te duiken.

    Maar heb wel al gelezen dat ze veel assets hebben verkocht om schulden af te bouwen. Dat verklaart de flink lagere verwachte (halvering) winsten voor komend jaar.
    Dividend wordt ingehouden om schulden en nieuwe groei te financieren.

    Het aandeel staat dus laag met een reden. Maar lijkt kandidaat voor een turn around.
    Het schrappen van het dividend kan veel verkoop druk hebben opgeleverd.
    Maar gezien de structureel dalende koers en het uitkeren van al dat dividend zou het een KPN gevalletje kunnen zijn, waarin het dividend een sigaar uit eigen doos was en ze in feite het bedrijf zelf hebben uitgekeerd (ipv alleen de winsten).

    Dat betekent dat een terugkeer naar de oude koersen is uitgesloten.
    Maar goed, een lange termijn stijging naar $10 is nogal altijd 100% vanaf het huidige niveau.

    Alleen kan ik de risico's nu nog niet inschatten, daarvoor moet ik eerst verder lezen. Lijkt er helaas op dat de artikelen op seeking alpha over dit aandeel nogal van belabberde kwaliteit zijn. Dus dan wordt dat zelf de cijfers en CC lezen.
  5. forum rang 6 !@#$!@! 8 februari 2023 00:14
    quote:

    !@#$!@! schreef op 31 januari 2023 22:42:

    [...]

    Lees wel al dat er een nieuwe CEO is die 7 februari het nieuwe beleid gaat presenteren.
    (kennelijk geen vast dividend meer? )

    Dividend is vorig kwartaal al geschrapt. Dus nog even afwachten of en wat het nieuwe dividend wordt.
    Nabeurs -16% op tegenvallende cijfers. Instortende cashflow voorspeld voor het komende jaar.

    seekingalpha.com/news/3933218-lumen-s...

    n last quarter's report, the company boosted its full-year free cash flow outlook to $2.2B-$2.4B, and it hit $2.26B, excluding cash special items. (It also eliminated its dividend, moving those payouts to go toward stock buybacks instead).

    For 2023, it's guiding to free cash flow of $0 to $200M, accounting for an estimated impact of taxes tied to divestitures of $900M-$1B.
  6. Erwin S 8 februari 2023 16:13
    Ik wou gisteren na de dubbele bodem op 4.96 kopen maar had geen tijd om het die dag te volgen. Ik plaats niet altiojd een limiet order bij dubbele bodem want ik wil het 'zien'. Niet gekocht dus en dat is maar goed ook. Leuk aandeel om nu even te volgen en te kijken of het op te pikken is rond 3.5? 3.75?
  7. forum rang 6 !@#$!@! 8 februari 2023 23:30
    Met KPN was ook iets fundamenteels aan de hand :-)
    Daarom zullen de oude koersen van KPN nooit meer terugkomen.
    Dat de premie nu hoog is door de daling is idd precies de bedoeling hehe.
    Maar moet zeggen, valt tegen tot nu toe.

    Wat ik las is de daling omdat men gewoon geen/amper positieve cashflow verwacht voor heel 2023. Dat is voor een voormalige cashcow/dividend aandeel natuurlijk even slikken. Men gaat alles besteden aan capex. Dus investeren.
    Moet ik nog even onderzoeken in hoeverre dat compenseren van afschrijvingen is, of daadwerkelijk investeren in toekomstige groei. De helft is eenmalig vanwege die desinvesteringen, dus vanaf 2024 zou het weer een stuk beter kunnen zijn. Maar ja, ben je wel een jaar verder.....
  8. forum rang 6 !@#$!@! 10 februari 2023 20:06
    seekingalpha.com/article/4576977-lume...

    Lumen operates with a heavily leveraged balance sheet that has been a key motivation for the company to sell non-core assets and to suspend its dividend in the fourth quarter. At the end of the December quarter, Lumen had net financial debt of $19.3B, which is a lot considering that the telecom's total equity is just about $10B. Lumen, therefore, is carrying twice as much debt as equity on its balance sheet and the telecom needs to accelerate its debt repayments if management wants to get shareholders back into the stock in the future.

    Risks with Lumen
    Lumen's dividend is gone, and now investors have to make their peace with a breakeven (or very low) free cash flow projection for FY 2023. Going forward, I can imagine that investors will focus more on the company's high leverage, which presents a risk in itself. Lumen expects to pay $1.1B to $1.2B in net cash interest in FY 2023, so if Lumen's growth investments in areas like fiber broadband don't pay off and free cash flow doesn't rebound, the telecom could run into trouble meeting its debt obligations.

    - Moet mij nog verdiepen in de betekenis van het verdwijnen van die FCF komend jaar. Wat zit daar precies achter. Helaas zijn de artikelen op seeking alpha meestal niet van goede kwaliteit, dus zal ik zelf even verder moeten graven of hier wel een kans ligt. Of dat het gewoon gokken is.
    Kennelijk is er dus wel een serieuze kans op faillissement?
  9. forum rang 6 !@#$!@! 10 februari 2023 21:08
    Als ik het goed lees:
    Our expected estimated net debt reflects our utilizing cash on hand to settle the tax obligations related to the divestitures we closed in 2022, which totals $900 million to $1 billion.

    Dus kennelijk moeten ze zo tegen de 1 miljard aan belasting betalen vanwege alle verkopen en gaat dat van de FCF af.
    Ook betalen ze ruim 1 miljard aan rente.
    Daarnaast 3 mld per jaar aan capex.

    Vraag is hoeveel speling zit daarin.
    Die belasting is eenmalig en zou dus volgend jaar weer een FCF can ruim 1 mld moeten zijn. Wat ruim $1 is per aandeel. (er staan volgens yahoo 1 miljard aandelen uit)
    Dus dan kan een koers van $4 die 4* de FCF voor 2024 wel een leuke gok zijn natuurlijk.
    (immers 70% van de FCF voor dividend met 6% rendement maakt een koers van ruim $11)

    Schulden afbouwen kan ook veel toekomstige FCF vrijmaken.
    Vraag is of er wel groei mogelijk is. Immers de omzet nam zelfs af dit laatste kwartaal.
    Echter bij een groei en goed rendement van de capex en afname schulden zijn koersen richting de $15 kennelijk mogelijk ??? (dit is wel beetje natte vinger werk en uitaard alleen een bull case. Bij een recessie , afnemende marges en druk enorme schuld van 10 miljard! kan het ook de andere kant opgaan natuurlijk)
  10. forum rang 6 !@#$!@! 10 februari 2023 22:31
    OEPS.

    Zet maar een dikke streep door mijn vorige post.
    Kennelijk is de voorspelde FCF zonder de eenmalige belasting kosten.
    Dus kennelijk is de FCF komend jaar gewoon 1 mld negatief !

    Dan is het dus maar afwachten wat er van alle investeringen gaat komen. Koffiedik kijken lijkt mij.
    Dus ondanks de extreem lage koers, is dit gewoon gokken wat dat betreft. Kan vriezen kan dooien :-)
  11. Erwin S 13 februari 2023 21:21
    Dank je @ voor het verslag. Een beetje vergelijkbaar met Altice dus. Daar heb ik een paar hele leuke ritjes mee gemaakt en 'hoog' uitgestapt. Vanaf de 10 euro tot hoog in de 3 wederom (bij)gekocht. Diegenen die de infrastructuur heeft bepaald is mijn motto.
    Als Lumen een eigen netwerk heeft, dat heeft zij het belangrijkste van de breedband in handen. Als de schulden zijn opgebouwd door (hoofdzakelijk) het uitrollen van het netwerk, dan durf ik de gok wel aan. Zo niet, dan is het een verder zinkend schip.

    Ik kijk ook al tijdje naar Proximus en Telenet. Risico is dat de relatief hoge Belgische telefoonkosten dalen. In belgie is bellen relatief duur. Dan neemt de omzet sterk af, en daarmee de winst. Telenet gaat het dividend halveren om fors te investeren in het bedrijf. Na de halvering blijft er nog een relatief hoog percentage dividend over. Alleen heeft Telenet een negatief eigen vermogen per aandeel. Proximus staat er wat 'beter' voor.

    www.beursgenoten.nl/koersen/euronext-...
  12. forum rang 6 !@#$!@! 14 februari 2023 00:17
    Helaas krimpt ook de organische omzet (en dus niet alleen door verkopen) en daarmee ook de EBITDA.

    Q3 2021 EBITDA annualized-- $5,940.
    Q3 2022 EBITDA annualized-- $5,290.
    2023 Guidance-- $4,700 mid-point

    Hiervan gaat maar liefst 1,200 naar rentebetalingen op de enorme schuld en ruim 3.000 naar investeringen. Daarom amper FCF voorspelt in 2023. (en ik zie geen reden voor verbetering in 2024)

    Ze willen de krimp omdraaien naar groei en hebben hier 2 jaar voor uitgetrokken. Dit zou je het eerst terug moeten zien in de omzetten die dan weer moeten gaan stijgen. Dat is een lange tijd onzekerheid.
    Wat dat betreft blijft de koers eigenlijk nog aardig liggen.

    De beurs verwacht natuurlijk wel dat de rente over een half jaar of eind van dit jaar weer gaat dalen. Gezien de enorme schuld van dit bedrijf, kan dat eventueel een verlichting geven ten op zichte van de huidige situatie.
    Ben benieuwd naar de inflatiecijfers van morgen en de reacties hierop.

    Als de 1 miljard aandelen correct zijn, noteert het aandeel nu dus wel maar 0.85 EBITDA.
  13. forum rang 6 !@#$!@! 14 februari 2023 15:12
    grappig genoeg is het normaal een heel stabiel aandeel. Voor de eerste grote daling heeft het 10 jaar lang rond de $35 bewogen.
    Voor de ineenstorting van de koers afgelopen half jaar bewoog het ook redelijk stabiel rond de $12 bijna 3 jaar lang.

    Dus wie weet blijft de koers wel 2 jaar lang rond het huidige niveau zweven :-) (met een flinke speling uiteraard)
69 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Afwaardering bij Eurocommercial Properties

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links