Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Alfen N.V. AEX:ALFEN.NL, NL0012817175

  • 33,780 25 apr 2024 17:37
  • -1,550 (-4,39%) Dagrange 33,000 - 35,370
  • 368.990 Gem. (3M) 274,5K

Alfen 2023

6.355 Posts
Pagina: «« 1 ... 92 93 94 95 96 ... 318 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Speurneus 30 maart 2023 09:17
    Ik heb mijn vingers ook (beetje) gebrand aan Alfen. Ik ben er al tijdje uit. Zelf vind ik het nog te vroeg om weer in te stappen. Ik heb mij toch op verkeerde been laten zetten door recent artikel van IEX dat de koers veel te zwaar afgestraft was. Verder ben ik tot besef gekomen dat markt van laadpalen niet exponentieel groeit en dat het ook nog eens vrij simpele technologie betreft. Ik heb ook wel gelezen dat Alfen succes boekt in de nieuwe markt van energieopslagsystemen, maar daar gaan nog veel meer partijen zich op storten.
  2. forum rang 5 Stork 49 30 maart 2023 09:18
    quote:

    Speurneus schreef op 30 maart 2023 09:17:

    Ik heb mijn vingers ook (beetje) gebrand aan Alfen. Ik ben er al tijdje uit. Zelf vind ik het nog te vroeg om weer in te stappen. Ik heb mij toch op verkeerde been laten zetten door recent artikel van IEX dat de koers veel te zwaar afgestraft was. Verder ben ik tot besef gekomen dat markt van laadpalen niet exponentieel groeit en dat het ook nog eens vrij simpele technologie betreft. Ik heb ook wel gelezen dat Alfen succes boekt in de nieuwe markt van energieopslagsystemen, maar daar gaan nog veel meer partijen zich op storten.

    niet GAAN zich opstarten, maar HEBBEN zich al gestort op etc
  3. Meryntje 30 maart 2023 09:29
    Artikel in de Volkskrant:
    Rekeningrijden op het stroommeter.
    Energieopslag kan een zegen worden voor het overbelaste Nederlandse stroomnet.

    De ACM wil dat er zo gauw mogelijk financiële prikkels komen voor megabatterijen.

    Veel bedrijven willen zo gauw mogelijk accu’s plaatsen.

    Kansen voor Alfen;))

    GuS
  4. forum rang 5 Mailbox 30 maart 2023 11:41
    quote:

    Lor3032 schreef op 30 maart 2023 11:08:

    Zoals al zo vaak gezegd. Stijgingen zonder volume houden geen stand en elke keer weer klopt dat. Omzet was gisteren idioot laag.
    Daarom is het zo interessant om met Alfen te traden. Kopen op de dip, ca 4 eurootjes stijgen en er weer uit. Als ik al die keren bij elkaar optel zou voor mij nu de koers al op ca 120 euro staan. Je kunt ook steeds wachten, maar dan krijg je elke keer de deksel op je neus. Wel kan dit alleen als je niet met een hoge gak zit, want dan moet je steeds vrezen dat de koers doorstijgt terwijl jij net hebt verkocht. Maar als je steeds leeg bent kun je dit lang volhouden, veel neerwaarts risico is er niet en dat is bovendien allang verdiend.
  5. forum rang 7 déjà vu 30 maart 2023 11:47
    quote:

    Mailbox schreef op 30 maart 2023 10:49:

    3 fondsen in de AMX die minnetjes noteren en Alfen is er weer één van. Het is toch niet te filmen.
    Beste Mailbox,

    In het universum onstaan iedere seconde 120 zwarte gaten, exploderen 1200 sterren, terwijl er 60.000 sterren bij komen, en er zelfs 60 miljoen nieuwe planeten gevormd worden. En dat terwijl ons zonnestelsel met 1000 km per seconde door het universum schiet.

    En daar ben jij !!! Hier op planeet aarde jezelf aan het gek maken om allemaal kleine dingetjes.

    Hier ben je trouwens zelf ook verantwoordelijk voor, zie onderstaad een reactie van je van gisteren.

    Dan zie je ze op 75 komen en 2 dagen later staan ze weer op 70. Ik heb er al tig keer mee kunnen traden op deze manier.
  6. forum rang 5 Mailbox 30 maart 2023 12:02
    Tja Dr. Phil. Om grote dingen hoef ik mezelf niet gek te maken, want daar heb ik geen invloed op en kan daar dus niets mee. Kleine dingetjes zijn vaak ook veel interessanter. Bv op zoek blijven naar de reden waarom de koers van Alfen niet door wil stijgen. Maar wel proberen om daarvan te profiteren. We zitten hier op dit forum omdat we bezig zijn om te proberen geld te verdienen, en dat is inderdaad een klein dingetje zeker in verhouding met je gezondheid. Maar ook dat is weer een klein dingetje in vergelijking met jouw verhaal over het universum. Eigenlijk zijn dan we allemaal nog kleiner dan mieren, eigenlijk zijn we dan gewoon slechts bacteriën.
    Maar we moeten er toch wat van maken, daarom ouwehoeren we hier o.a. lekker over Alfen.
  7. robvld 30 maart 2023 12:19
    quote:

    Dr. Phil schreef op 30 maart 2023 11:47:

    [...]

    Beste Mailbox,

    In het universum onstaan iedere seconde 120 zwarte gaten, exploderen 1200 sterren, terwijl er 60.000 sterren bij komen, en er zelfs 60 miljoen nieuwe planeten gevormd worden. En dat terwijl ons zonnestelsel met 1000 km per seconde door het universum schiet.

    En daar ben jij !!! Hier op planeet aarde jezelf aan het gek maken om allemaal kleine dingetjes.

    Hier ben je trouwens zelf ook verantwoordelijk voor, zie onderstaad een reactie van je van gisteren.

    Dan zie je ze op 75 komen en 2 dagen later staan ze weer op 70. Ik heb er al tig keer mee kunnen traden op deze manier.
    En in dit universum staan we op 72,62. En wellicht in een ander universum ben ik falliet of wat dan ook. Who knows.. feit is dat de markt voorzichtig is op dit moment en alle aandelen het wat minder doen. Uitzonderingen daargelaten.
  8. forum rang 7 déjà vu 30 maart 2023 12:32
    quote:

    Mailbox schreef op 30 maart 2023 12:02:

    Tja Dr. Phil. Om grote dingen hoef ik mezelf niet gek te maken, want daar heb ik geen invloed op en kan daar dus niets mee. Kleine dingetjes zijn vaak ook veel interessanter. Bv op zoek blijven naar de reden waarom de koers van Alfen niet door wil stijgen. Maar wel proberen om daarvan te profiteren. We zitten hier op dit forum omdat we bezig zijn om te proberen geld te verdienen, en dat is inderdaad een klein dingetje zeker in verhouding met je gezondheid. Maar ook dat is weer een klein dingetje in vergelijking met jouw verhaal over het universum. Eigenlijk zijn dan we allemaal nog kleiner dan mieren, eigenlijk zijn we dan gewoon slechts bacteriën.
    Maar we moeten er toch wat van maken, daarom ouwehoeren we hier o.a. lekker over Alfen.
    Alles komt goed Mailbox. Alfen verkeerd in een goede positie. Groei in energieopslag, dalende gronstofprijzen, en een omzet verwachting 2023 540-600 miljoen (stijging 30% t.o.v. 2022).

    Mijn reactie was niet persoonlijk hoor ;)
  9. forum rang 5 Mailbox 30 maart 2023 12:54
    quote:

    Dr. Phil schreef op 30 maart 2023 12:32:

    [...]

    Alles komt goed Mailbox. Alfen verkeerd in een goede positie. Groei in energieopslag, dalende gronstofprijzen, en een omzet verwachting 2023 540-600 miljoen (stijging 30% t.o.v. 2022).

    Mijn reactie was niet persoonlijk hoor ;)
    Natuurlijk niet en je hebt ook zeker gelijk. Het zal zeker ook goed komen met Alfen. Eigenlijk is alles daarover al zo vaak voorbij gekomen op dit forum, zowel door pessimisten als door optimisten. Maar omdat het niet opschiet met de koers is het speculeren en traden voor de korte termijn de enige manier om er iets aan te verdienen. Zeker ook omdat het aandeel wordt geteisterd door shortpartijen. En dan denk ik, if you can’t beat them, join them.
  10. forum rang 4 zeurpietje 30 maart 2023 13:05
    quote:

    Mailbox schreef op 30 maart 2023 11:41:

    [...]

    Daarom is het zo interessant om met Alfen te traden. Kopen op de dip, ca 4 eurootjes stijgen en er weer uit. Als ik al die keren bij elkaar optel zou voor mij nu de koers al op ca 120 euro staan. Je kunt ook steeds wachten, maar dan krijg je elke keer de deksel op je neus. Wel kan dit alleen als je niet met een hoge gak zit, want dan moet je steeds vrezen dat de koers doorstijgt terwijl jij net hebt verkocht. Maar als je steeds leeg bent kun je dit lang volhouden, veel neerwaarts risico is er niet en dat is bovendien allang verdiend.
    Heb professioneel veel met traders te maken gehad, geloof mij, er waren er maar heel weinig die er iets aan overhielden op de wat langere termijn. Verbaas me dan ook steeds op de diverse fora dat je bijna alleen maar succesverhalen leest. Eigenijk niet zo verwonderlijk wat met mislukkingen loop je natuurlijk niet te koop.
  11. forum rang 5 Mailbox 30 maart 2023 13:16
    quote:

    zeurpietje schreef op 30 maart 2023 13:05:

    [...]Heb professioneel veel met traders te maken gehad, geloof mij, er waren er maar heel weinig die er iets aan overhielden op de wat langere termijn. Verbaas me dan ook steeds op de diverse fora dat je bijna alleen maar succesverhalen leest. Eigenijk niet zo verwonderlijk wat met mislukkingen loop je natuurlijk niet te koop.
    Ik begrijp wat je bedoelt. Je moet er allereerst voor zorgen dat je weinig risico loopt. Ikzelf werk met turbo’s long die erg ver onder de huidige koers liggen, met een lage hefboom dus. En die koop ik pas als de koers al erg laag is. Dan kun je niet méér verliezen dan de afstand van de koers tot de uitoefenprijs. Je koopt feitelijk hetzelfde als de aandelen, maar je investeert een stuk minder. Zowel dit jaar als vorig jaar heb ik er alleen maar winst mee behaald, ook door ze steeds niet lang vast te houden. Dat is geen succesverhaal, maar ik heb gemerkt dat veel mensen denken alleen maar te verliezen met turbo’s en dat je aan het gokken bent. Als je het met beleid doet is het echt interessant.
  12. forum rang 4 Lor3032 30 maart 2023 14:34
    quote:

    zeurpietje schreef op 30 maart 2023 13:05:

    [...]Heb professioneel veel met traders te maken gehad, geloof mij, er waren er maar heel weinig die er iets aan overhielden op de wat langere termijn. Verbaas me dan ook steeds op de diverse fora dat je bijna alleen maar succesverhalen leest. Eigenijk niet zo verwonderlijk wat met mislukkingen loop je natuurlijk niet te koop.
    Helemaal mee eens. Loop iedere dag proffesionele partijen tegen het lijf of collega’s die handelen namens de bank.
    Vaak lees je dan, als ze zo goed waren waarom werken ze dan niet voor zichzelf. Dat is zeg maar kleuterklas niveau, er zijn namelijk genoeg redenen te bedenken waarom niet.

    Succes hebben heeft met vele factoren te maken maar de meeste beleggers maken nog steeds ( particulier ) verlies.
  13. forum rang 5 Mailbox 30 maart 2023 15:07
    Schei toch uit, Lor. Er zijn zoveel voorbeelden van analisten die er steeds naast zitten met hun adviezen en “ analyses”. Maar ze verdienen er wel geld mee. Jij praat steeds over je relaties in bank - en beleggerskringen en hebt de beroepsgroep daarom blijkbaar hoog zitten. Het is geen kleuterklas niveau dat veel mensen zeggen dat ze beter voor zichzelf zouden kunnen beleggen als ze het allemaal zo goed weten ipv een cao loon van een bank of broker te ontvangen. Ze hebben het gewoon bij het rechte eind. Het stikt van de charlatans in deze branche die ons allemaal willen laten geloven wat we wel en niet moeten kopen of verkopen.
    Je kunt beter gewoon de persberichten en de kwartaalcijfers bekijken en zelf je conclusies trekken dan geloof te hechten aan praatjes van anderen die soms ook nog eigenbelang hebben bij wat ze prediken, direkt of indirekt.
  14. forum rang 5 Mailbox 30 maart 2023 16:06
    quote:

    Lor3032 schreef op 30 maart 2023 15:38:

    Ehhh er is een verschil tussen analisten en handelaren. Een handelaar is zeker geen analist. Leer nou eerst de verschillen voor je een oordeel geeft.
    Heb ik het over handelaren gehad? Dacht het niet. Het enige dat ik er maar mee wil zeggen is dat als je het allemaal zo goed weet als analist dan zou je beter zelf kunnen gaan beleggen. Als jij een belegger een handelaar wilt noemen, prima. Dan zijn we hier allemaal handelaren.
  15. forum rang 4 zeurpietje 30 maart 2023 16:15
    quote:

    Mailbox schreef op 30 maart 2023 13:16:

    [...]

    Ik begrijp wat je bedoelt. Je moet er allereerst voor zorgen dat je weinig risico loopt. Ikzelf werk met turbo’s long die erg ver onder de huidige koers liggen, met een lage hefboom dus. En die koop ik pas als de koers al erg laag is. Dan kun je niet méér verliezen dan de afstand van de koers tot de uitoefenprijs. Je koopt feitelijk hetzelfde als de aandelen, maar je investeert een stuk minder. Zowel dit jaar als vorig jaar heb ik er alleen maar winst mee behaald, ook door ze steeds niet lang vast te houden. Dat is geen succesverhaal, maar ik heb gemerkt dat veel mensen denken alleen maar te verliezen met turbo’s en dat je aan het gokken bent. Als je het met beleid doet is het echt interessant.
    Een zinnetje in je verhaal haalt je theorie onderuit volgens mij. "En die koop ik pas als de koers al erg laag is"
    Wanneer is een koers laag? Er zijn voorbeelden genoeg over zgn. lage koersen die daarna gewoon verder zakten. Alfen stond boven de 100. Zijn ze dan op 90 opeens goedkoop? Het aandeel JET stond ook boven de 100 en zakte daarna gewoon door tot 16.
    Ik wens je overigens heel veel succes met je beleggingen maar vergeet het aloude beursgezegde niet, "geld dat je met speculeren verdient mag je alleen maar even vasthouden".
6.355 Posts
Pagina: «« 1 ... 92 93 94 95 96 ... 318 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Vochtprobleem drijft Alfen in het nauw

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links