Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ING Groep AEX:INGA.NL, NL0011821202

  • 15,230 19 apr 2024 17:38
  • +0,062 (+0,41%) Dagrange 14,916 - 15,258
  • 10.630.399 Gem. (3M) 11,2M

ING 2023

8.444 Posts
Pagina: «« 1 ... 135 136 137 138 139 ... 423 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Beursgeslagen 29 maart 2023 07:41
    Ralph Hamers CEO treedt terug bij UBS

    Niet helemaal lekker gegaan die overname van CS? Denk dat Hamers voorbij gelopen is in dat spel en de pijp aan Maarten geeft. De regering zal zich ongetwijfeld ook met de gang van zaken bemoeid hebben in ruil voor garanties. Hamers was daar al eens en kan me voorstellen niet nog een keer zo'n traject te willen lopen.
  2. [verwijderd] 29 maart 2023 08:16
    Soms wordt Ralph Hamers, de Nederlander die sinds tweeënhalf jaar ceo van UBS is, zo genoemd. Maar hij moet in Kelleher zijn meerdere erkennen, zegt journalist Lukas Hässig uit Zürich. ‘Hamers wordt hier gezien als een lichtgewicht en Kelleher als een King Kong.’

    Maar toen meldde UBS zich vorig jaar. Of hij voorzitter van de Verwaltungsrat wilde worden, een voltijdbaan. Voormalig Bundesbank-president Axel Weber, ook een zwaargewicht, zat aan zijn maximale termijn van tien jaar. Of Kelleher, nu 65, ook voor tien jaar wilde tekenen.

    Lees het volledige artikel: fd.nl/financiele-markten/1471832/king...
  3. Eye Catcher 29 maart 2023 08:39
    quote:

    @monkeytail schreef op 29 maart 2023 07:38:

    Goldman Sachs geeft koopaanbeveling, met een koersdoel dat 65% hoger ligt. Ik vind het koersdoel fors, maar begrijp wel de koopaanbeveling (understatement). De intrinsieke waarde van het bedrijf per aandeel ligt momenteel waarschijnlijk rond de 14 euro. Met de stijgende rente in het vizier, kan dat m.i. alleen maar meer worden, als een echte economische crisis kan worden vermeden tenminste.
    Gisteren een hoog geleerde financiën die beweerde dat de financiële markt onrustig is en hij voorspelde dat we binnen 5 jaar weer een financiële crisis te verwachten is. Dit heeft met de renteverhoging en inflatie te maken. Rente is te hard gestegen, volgens deze hoog geleerde.
    Ja, schijnbaar een lastig onderwerp betreffende enige voorspellingen.
  4. forum rang 4 havik of duif 29 maart 2023 09:24
    quote:

    Eye Catcher schreef op 29 maart 2023 08:39:

    [...]

    Gisteren een hoog geleerde financiën die beweerde dat de financiële markt onrustig is en hij voorspelde dat we binnen 5 jaar weer een financiële crisis te verwachten is. Dit heeft met de renteverhoging en inflatie te maken. Rente is te hard gestegen, volgens deze hoog geleerde.
    Ja, schijnbaar een lastig onderwerp betreffende enige voorspellingen.
    Jouw laatste zin is de enige betrouwbare.
  5. [verwijderd] 29 maart 2023 09:27
    Het is een grote K...T-bende. Tijd dat de RvB ING opstapt.
    Zitten er uitsluitend om de eigen zakken te vullen en de
    aandeelhouders hebben het nakijken.

    De beurs ligt er redelijk bij en ING maakt er, zoals gebruikelijk, een
    bende van. Wat een koers.....straks dividend en dat is dan weer eens
    de bekende sigaar uit eigen doos. Je schiet er niets mee op.
  6. forum rang 4 desjaak 29 maart 2023 09:46
    Vanmorgen had ik onderweg mijn radio afgestemd op BNR en hoorde iemand iets vertellen over bedrijven die hun activiteiten in Rusland moeten (!) afboeken. Voor sommige bedrijven betekent dit zelfs faillissement, maar hoe dan ook het moet, gedwongen door sancties.
    Nou vroeg ik mij af; Hoe zit dit voor ING, volgens mij was er beperkte mate van impact en zijn daarvoor reeds reserveringen getroffen.
    Iemand met meer inzicht op dit vlak?
  7. forum rang 8 Branco P 29 maart 2023 09:57
    quote:

    Eye Catcher schreef op 29 maart 2023 08:39:

    [...]

    Gisteren een hoog geleerde financiën die beweerde dat de financiële markt onrustig is en hij voorspelde dat we binnen 5 jaar weer een financiële crisis te verwachten is. Dit heeft met de renteverhoging en inflatie te maken. Rente is te hard gestegen, volgens deze hoog geleerde.
    Ja, schijnbaar een lastig onderwerp betreffende enige voorspellingen.
    Svp voortaan concretere info en een bronvermelding, anders doe je aan forumvervuiling.
  8. forum rang 4 FORT1944 29 maart 2023 10:01
    quote:

    Johanna=back-in-town schreef op 29 maart 2023 09:27:

    Het is een grote K...T-bende. Tijd dat de RvB ING opstapt.
    Zitten er uitsluitend om de eigen zakken te vullen en de
    aandeelhouders hebben het nakijken.

    De beurs ligt er redelijk bij en ING maakt er, zoals gebruikelijk, een
    bende van. Wat een koers.....straks dividend en dat is dan weer eens
    de bekende sigaar uit eigen doos. Je schiet er niets mee op.
    HAMERS is vrij , hij zal toch wel iets geleerd hebben van de ZWITSERS , hem terughalen zal wel duur zijn :)
  9. forum rang 4 havik of duif 29 maart 2023 10:12
    quote:

    FORT1944 schreef op 29 maart 2023 10:01:

    [...] HAMERS is vrij , hij zal toch wel iets geleerd hebben van de ZWITSERS , hem terughalen zal wel duur zijn :)
    De marktwaarde van deze man gezien zijn succes in Zwitserland is gestegen tot 15 miljoen per jaar en dat is inclusief bonus en zo groot kunnen we in Nederland niet denken.
  10. [verwijderd] 29 maart 2023 10:51
    quote:

    havik of duif schreef op 29 maart 2023 10:12:

    [...]De marktwaarde van deze man gezien zijn succes in Zwitserland is gestegen tot 15 miljoen per jaar en dat is inclusief bonus en zo groot kunnen we in Nederland niet denken.
    De man heeft een witwas-verleden... En ik vrees dat daar bij UBS nu ook extra goed naar gekeken wordt. Dan zal Hamers wel liever niet nog eens aansprakelijk zijn.

    Gezien het grote plezier wat de heren op de foto hebben denk ik dat Hamers érg gelukkig is met zijn ontslag.
  11. forum rang 5 manuss 29 maart 2023 11:06
    Europese bankaandelen nog niet afschrijven

    woensdag 29 maart 2023 10:22
    (ABM FN-Dow Jones) Europese bankaandelen moeten na de problemen met SVB en Credit Suisse nog niet worden afgeschreven. Dit zegt beleggingsstrateeg Vincent Juvyns van JPMorgan Asset Management voor de camera van ABM Financial News.

    "De Europese bankensector is solider dan ooit", vindt Juvyns.

    De kernratio's zijn sinds 2009 met 50 tot soms wel 100 procent gestegen. "En we zien het ook aan de depositobasis", aldus de strateeg. Juist dit laatste was bij de ondergang van SVB het probleem.

    Europese banken hebben momenteel 4.000 miljard euro geplaatst bij de ECB, benadrukte Juvyns. "En dat is winstgevend." Banken betalen hun spaarders ongeveer 0,5 procent rente, terwijl zij van de ECB 3 procent krijgen.

    "Dat neemt niet weg dat we in een vertrouwenscrisis zitten […] maar zeker niet in een fundamentele crisis", zei Juvyns.

    www.beurs.nl/beursnieuws/buitenland/7...
  12. forum rang 4 Beursgeslagen 29 maart 2023 11:49
    quote:

    desjaak schreef op 29 maart 2023 09:46:

    Vanmorgen had ik onderweg mijn radio afgestemd op BNR en hoorde iemand iets vertellen over bedrijven die hun activiteiten in Rusland moeten (!) afboeken. Voor sommige bedrijven betekent dit zelfs faillissement, maar hoe dan ook het moet, gedwongen door sancties.
    Nou vroeg ik mij af; Hoe zit dit voor ING, volgens mij was er beperkte mate van impact en zijn daarvoor reeds reserveringen getroffen.
    Iemand met meer inzicht op dit vlak?
    4 a 5 miljard. Is allemaal al verwerkt in de boeken.
  13. Hanko 13 29 maart 2023 11:51
    quote:

    manuss schreef op 29 maart 2023 11:06:

    Europese bankaandelen nog niet afschrijven

    woensdag 29 maart 2023 10:22
    (ABM FN-Dow Jones) Europese bankaandelen moeten na de problemen met SVB en Credit Suisse nog niet worden afgeschreven. Dit zegt beleggingsstrateeg Vincent Juvyns van JPMorgan Asset Management voor de camera van ABM Financial News.

    "De Europese bankensector is solider dan ooit", vindt Juvyns.

    De kernratio's zijn sinds 2009 met 50 tot soms wel 100 procent gestegen. "En we zien het ook aan de depositobasis", aldus de strateeg. Juist dit laatste was bij de ondergang van SVB het probleem.

    Europese banken hebben momenteel 4.000 miljard euro geplaatst bij de ECB, benadrukte Juvyns. "En dat is winstgevend." Banken betalen hun spaarders ongeveer 0,5 procent rente, terwijl zij van de ECB 3 procent krijgen.

    "Dat neemt niet weg dat we in een vertrouwenscrisis zitten […] maar zeker niet in een fundamentele crisis", zei Juvyns.

    www.beurs.nl/beursnieuws/buitenland/7...
  14. forum rang 4 Beursgeslagen 29 maart 2023 11:51
    quote:

    Johanna=back-in-town schreef op 29 maart 2023 09:27:

    Het is een grote K...T-bende. Tijd dat de RvB ING opstapt.
    Zitten er uitsluitend om de eigen zakken te vullen en de
    aandeelhouders hebben het nakijken.

    De beurs ligt er redelijk bij en ING maakt er, zoals gebruikelijk, een
    bende van. Wat een koers.....straks dividend en dat is dan weer eens
    de bekende sigaar uit eigen doos. Je schiet er niets mee op.
    Niemand dwingt je hopelijk ING aandelen te houden. Mijn advies: verkoop bestens en je bent van jouw K....T- bende af.
  15. forum rang 4 HogerOfLager 29 maart 2023 11:53
    quote:

    manuss schreef op 29 maart 2023 11:06:

    Europese bankaandelen nog niet afschrijven

    woensdag 29 maart 2023 10:22
    (ABM FN-Dow Jones) Europese bankaandelen moeten na de problemen met SVB en Credit Suisse nog niet worden afgeschreven. Dit zegt beleggingsstrateeg Vincent Juvyns van JPMorgan Asset Management voor de camera van ABM Financial News.

    "De Europese bankensector is solider dan ooit", vindt Juvyns.

    De kernratio's zijn sinds 2009 met 50 tot soms wel 100 procent gestegen. "En we zien het ook aan de depositobasis", aldus de strateeg. Juist dit laatste was bij de ondergang van SVB het probleem.

    Europese banken hebben momenteel 4.000 miljard euro geplaatst bij de ECB, benadrukte Juvyns. "En dat is winstgevend." Banken betalen hun spaarders ongeveer 0,5 procent rente, terwijl zij van de ECB 3 procent krijgen.

    "Dat neemt niet weg dat we in een vertrouwenscrisis zitten […] maar zeker niet in een fundamentele crisis", zei Juvyns.

    www.beurs.nl/beursnieuws/buitenland/7...
    Bij banken is vertrouwen belangrijker dan winst. Als 10% van de spaarders wegloopt is de bank failliet.
8.444 Posts
Pagina: «« 1 ... 135 136 137 138 139 ... 423 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Misplaatste reactie op cijfers ING Groep

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links