Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel UNIBAIL-RODAMCO-WESTFIELD PSE:URW.FR, FR0013326246

  • 76,900 25 apr 2024 10:07
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 76,080 - 76,900
  • 18.853 Gem. (3M) 376,4K

Unibail Rodamco Westfield 2023, Rise or Fall ?

2.737 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 137 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. PhilipBe2 6 februari 2023 03:18
    quote:

    Lamsrust schreef op 5 februari 2023 23:39:

    eu.northjersey.com/story/news/busines...

    Analisten zien een verkoop van de US flag ship malls ook niet gebeuren in 2023. Ik ben erg benieuwd wat URW management hier donderdag over gaat zeggen. Indien zij dit inderdaad gaan bevestigen en dividend dus nog wat longer binnenboord gaan houden dan kan er een flinke neerwaartse koerscorrectie komen.
    Donderdag verschijnt het jaarverslag 2022.
    Cijfers zijn gekend en management gaat weinig tot niets zeggen over 2023.....
    Donderdag dus een non-event....
  2. forum rang 6 Lamsrust 6 februari 2023 10:01
    quote:

    !@#$!@! schreef op 6 februari 2023 00:14:

    Waarom zou dat moeten leiden tot een flinke koers correctie ? Wat is daar de logica achter ?

    Dividend inhouden en schulden aflossen verkleint het risico en rechtvaardigt juist een hogere koers.

    (=Geen voorspelling. Immers als de hele sector om een of andere reden daalt zal urw natuurlijk gewoon meebewegen)
    Nou, ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar dat het KAN gaan gebeuren. Meestal wordt een uitgesteld plan dat leidt tot uitstel van het hervatten van dividenduitkeringen niet positief door de markt ontvangen.

    Ik ben het helemaal met u eens dat het boekhoudkundig niets uitmaakt en ik zou er dus ook niet wakker van liggen. Echter, de markt reageert vaak anders dan op basis van gezond verstand logisch lijkt.
  3. forum rang 7 HCohen 6 februari 2023 11:15
    Retail trade dec '22 valt wat tegen, bron Eurostat
    (zie link voor meer data, tabellen en grafieken)
    ec.europa.eu/eurostat/documents/29955...

    December 2022 compared with November 2022
    Volume of retail trade down by 2.7% in the euro area and by 2.6% in the EU
    Down by 2.8% in the euro area and by 2.5% in the EU compared with December 2021

    In December 2022, the seasonally adjusted volume of retail trade decreased by 2.7% in the euro area and by
    2.6% in the EU, compared with November 2022, according to estimates from Eurostat, the statistical office of
    the European Union. In November 2022, the retail trade volume increased by 1.2% in both the euro area and the
    EU. In December 2022 compared with December 2021, the calendar adjusted retail sales index decreased by 2.8% in
    the euro area and by 2.5% in the EU.
    The annual average level of retail trade for the year 2022, compared with 2021, increased by 0.7% in the euro
    area and by 1.1% in the EU.
  4. forum rang 7 HCohen 6 februari 2023 11:35
    Onderstaand artikel geeft mij de indruk dat de Lego-winkel (idd) niet verdwijnt uit de MotN

    LEGO takes LEGO Friends around the world throughout February
    www.brickfanatics.com/lego-lego-frien...
    04/02/2023

    Meet the LEGO Friends in giant brick form Westfield Mall of the Netherlands, The Hague February 27 – March 5
  5. forum rang 8 Branco P 6 februari 2023 12:04
    quote:

    HCohen schreef op 6 februari 2023 11:15:

    Retail trade dec '22 valt wat tegen, bron Eurostat
    (zie link voor meer data, tabellen en grafieken)
    ec.europa.eu/eurostat/documents/29955...

    December 2022 compared with November 2022
    Volume of retail trade down by 2.7% in the euro area and by 2.6% in the EU
    Down by 2.8% in the euro area and by 2.5% in the EU compared with December 2021

    In December 2022, the seasonally adjusted volume of retail trade decreased by 2.7% in the euro area and by
    2.6% in the EU, compared with November 2022, according to estimates from Eurostat, the statistical office of
    the European Union. In November 2022, the retail trade volume increased by 1.2% in both the euro area and the
    EU. In December 2022 compared with December 2021, the calendar adjusted retail sales index decreased by 2.8% in
    the euro area and by 2.5% in the EU.
    The annual average level of retail trade for the year 2022, compared with 2021, increased by 0.7% in the euro
    area and by 1.1% in the EU.

    Ik wil toch even deze ook delen:

    ec.europa.eu/eurostat/statistics-expl...

    Ik probeer erachter te komen HOE de retailsales-volumes worden bepaald. Ik zou bijna denken dat men dat doet door de sales uitgedrukt in Euro's te corrigeren voor inflatie. ALS dit het geval zou zijn, dan moet je heel erg oppassen om geen verkeerde conclusies te trekken. Ik heb gepoogd om te achterhalen HOE men aan het retail-sales volume komt. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat alle bedrijven gegevens verstrekken omtrent de aantallen verkopen, maar dit lijkt mij nogal een werk. Als iemand anders het lukt om dit te achterhalen, dan heel graag. Immers, in de inflatiecijfers zitten aannames omtrent o.a. energie die te extreem zijn, en dan zou de inflatiecorrectie hier te fors zijn (indien men op die manier aan het volume komt).
  6. forum rang 7 HCohen 6 februari 2023 12:28
    quote:

    Branco P schreef op 6 februari 2023 12:04:

    [...]

    Ik wil toch even deze ook delen:

    ec.europa.eu/eurostat/statistics-expl...

    Ik probeer erachter te komen HOE de retailsales-volumes worden bepaald. Ik zou bijna denken dat men dat doet door de sales uitgedrukt in Euro's te corrigeren voor inflatie. ALS dit het geval zou zijn, dan moet je heel erg oppassen om geen verkeerde conclusies te trekken. Ik heb gepoogd om te achterhalen HOE men aan het retail-sales volume komt. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat alle bedrijven gegevens verstrekken omtrent de aantallen verkopen, maar dit lijkt mij nogal een werk. Als iemand anders het lukt om dit te achterhalen, dan heel graag. Immers, in de inflatiecijfers zitten aannames omtrent o.a. energie die te extreem zijn, en dan zou de inflatiecorrectie hier te fors zijn (indien men op die manier aan het volume komt).
    Ik denk dat je het juist ziet en een punt hebt, maar dat deze benadering het beste alternatief is doch niet feilloos(zeker niet in een periode zoals nu met de inflatie-prijsdruk met energie als grootste factor). Zie onderstaand

    ec.europa.eu/eurostat/web/national-ac...,candidate%20countries%20also%20transmit%20data.
    Data compilation and dissemination
    National accounts are compiled in accordance with the European System of Accounts 2010 (ESA 2010), the EU manual for national accounts.

    Each Member State compiles its own national accounts, through an institution appointed by its government, such as its National Statistical Office or its National Central Bank, which then transmit data to Eurostat. EFTA countries and (potential) EU candidate countries also transmit data. All data from Member States and other countries are obtained from the national statistical authorities.

    Eurostat compiles European national accounts by combining the Member States' data. For further information see “Methodology - European accounts”.

    National and European accounts data are published in Eurostat's database (Eurobase) under "Economy and finance". For further information on the dissemination of ESA 2010 data see the explanations.

    Vervolgens over de methodiek(zie chapter 10);
    European system of accounts - ESA 2010
    ec.europa.eu/eurostat/documents/38595...

    Quote;
    ''het probleem bij het gebruik van de monetaire eenheid als een meeteenheid is dat deze eenheid geen stabiele is
    noch een internationale norm. Een grote zorg in economische analyse is om economische groei te meten
    in volumetermen tussen verschillende perioden. Het is dan nodig om te onderscheiden, in de waardeveranderingen
    voor bepaalde economische aggregaten, de wijzigingen die uitsluitend voortvloeien uit prijswijzigingen ten opzichte van de rest
    dat wordt de verandering in 'volume' genoemd
    .''

    Quote II
    De algemene regel voor vergelijkingen in de ruimte is dat er nauwkeurige maatregelen moeten worden genomen voor zowel de volume- als de prijscomponenten van de economische Aggregaten. Als de verspreiding tussen de Laspeyres
    en Paasche formules zijn vaak significant in de ruimtelijke vergelijkingen, de Fisher index formule is de enige
    aanvaardbaar voor dit doel.

    Hier wat uitleg over de Fisher index formule(vs de Laspeyres Price Index en de Paasche Price Index)
    corporatefinanceinstitute.com/resourc...
  7. forum rang 6 !@#$!@! 6 februari 2023 13:11
    quote:

    Branco P schreef op 6 februari 2023 12:04:

    [...]

    Ik wil toch even deze ook delen:

    ec.europa.eu/eurostat/statistics-expl...

    Ik probeer erachter te komen HOE de retailsales-volumes worden bepaald. Ik zou bijna denken dat men dat doet door de sales uitgedrukt in Euro's te corrigeren voor inflatie. ALS dit het geval zou zijn, dan moet je heel erg oppassen om geen verkeerde conclusies te trekken.
    Ik zie niet in waarom dat soort details belangrijk zijn. Lijkt mij dat die er in het grote plaatje weinig toe doen.
    Het gaat uiteindelijk om de winst en nog specifieker de cashflow van de reits met uiteindelijk het dividend.

    Als jouw dividend niet stijgt met de inflatie mee, gaat je koopkracht achteruit. Dat is een risico.
    Dus zolang de inkomsten van REITS de inflatie niet kunnen bijhouden zal dat een lagere waardering veroorzaken. (zeker met een hogere rente)
    Dat is immers wat we tot nu toe gezien hebben bij de cijfers. (behalve in de VS en Zweden?)
    Ben benieuwd naar de komende cijfers.
  8. forum rang 8 Branco P 6 februari 2023 13:32
    quote:

    !@#$!@! schreef op 6 februari 2023 13:11:

    [...]
    Ik zie niet in waarom dat soort details belangrijk zijn. Lijkt mij dat die er in het grote plaatje weinig toe doen.
    Het gaat uiteindelijk om de winst en nog specifieker de cashflow van de reits met uiteindelijk het dividend.

    Als jouw dividend niet stijgt met de inflatie mee, gaat je koopkracht achteruit. Dat is een risico.
    Dus zolang de inkomsten van REITS de inflatie niet kunnen bijhouden zal dat een lagere waardering veroorzaken. (zeker met een hogere rente)
    Dat is immers wat we tot nu toe gezien hebben bij de cijfers. (behalve in de VS en Zweden?)
    Ben benieuwd naar de komende cijfers.
    Apestaartje, het is nu juist wel belangrijk. De retailsales in euro's is een feitelijk gegeven. De deductie naar volume is een rekenkundige benadering en daarvan weten we dat deze mank gaat in de situatie zoals we die nu hebben. Het is dus zeer goed denkbaar dat de feitelijke retailvolumes in december juist hoger liggen dan in 2021. Maar ik stel vast dat de berichtgeving behoorlijk negatief rondom een rekenkundig volume. De omzetontwikkeling in euro's wordt niet eens vernoemd. Nuance wordt ook niet aangebracht. Dat is interessant.

    Op eenzelfde manier moet je naar je directe rendement kijken. Niet afzetten tegen een theoretisch inflatiecijfer, maar afzetten tegen de feitelijke kostenstijging voor jou persoonlijk. Daarbij rekening houdend met alle overheidshulp die je ontvangt uiteraard.

    Huurindexeringen lopen in veel landen een jaar achter op de inflatie, dus je moet ook oppassen dat je op basis van de aankomende updates de conclusie trekt dat de REITS geen goede inflatiebescherming bieden. Er zit een vertragingseffect in.

    15 maart de updates van H&M en Inditex. Dat zijn updates waar ik goed naar ga kijken. Ook de winstmarges uiteraard. Updates van de REITS zijn ook interessant uiteraard.
  9. forum rang 6 !@#$!@! 6 februari 2023 13:46
    Inflatie is geen rekenkundig sprookje in mijn ervaring. Ik zie letterlijk alles flink duurder worden. Dus mijn uitgaven nemen werkelijk toe.

    Dat de sales in geld in december 22 hoger waren dan 21 heb ik dan niet voldoende aan. Net als de winkelier.
    Immers die kan geen huurverhoging van 10% betalen als de omzet maar met 5% toeneemt.
    Dus hoe ze volume berekenen is dan niet zo interessant.

    Bij ECP weten we al dat huurindexeringen in de meeste landen flink zullen achterblijven bij de inflatie komend jaar. (zeker in frankrijk) . Immers ECP wil ook dit jaar de huren niet teveel verhogen om winkeliers niet teveel in de problemen te laten komen. In de jaren erna, kan er bij een goede omzetgroei dat alsnog ingehaald kunnen worden natuurlijk.

    Waardering zal afhangen van de perceptie of dit een eenmalige uitzondering is.
  10. forum rang 8 Branco P 6 februari 2023 14:19
    Kan zijn dat verhuurders de huurders tegemoet komen, maar voor grote discounts op de indexering zal men een huurcontract-verlenging o.i.d. als tegenprestatie willen zien. Voor niets gaat de zon op. En anders trek je het wel recht bij de eerstvolgende heronderhandeling waarbij de huur naar markthuurniveau kan worden opgetrokken.

    "ik zie letterlijk alles flink duurder worden". Mijn energieleverancier heeft al flink lagere tarieven aangekondigd en bij de pomp betaal ik ondertussen ook duidelijk minder dan een tijdje terug. Waar jij naar refereert zijn waarschijnlijk de prijzen in de supermarkt en in de horeca. Daar heb je een punt, maar dat is nu net een mooie reden om in aandelen als Ahold, Unilever, Sligo, Bols (etc.) een positie aan te houden, net als in Shell overigens.

    En een stukje liquide blijven in deze tijden. En OTM puts schrijven op betrouwbare aandelen die veel zijn gedaald.
  11. forum rang 6 !@#$!@! 6 februari 2023 15:57
    quote:

    Branco P schreef op 6 februari 2023 14:19:

    Waar jij naar refereert zijn waarschijnlijk de prijzen in de supermarkt en in de horeca. Daar heb je een punt, maar dat is nu net een mooie reden om in aandelen als Ahold, Unilever, Sligo, Bols (etc.) een positie aan te houden, net als in Shell overigens.

    En een stukje liquide blijven in deze tijden. En OTM puts schrijven op betrouwbare aandelen die veel zijn gedaald.
    Inderdaad. Biertje op het terras in het centrum €4.50 ofzo ??? Bestelde onlangs kaartje voor een festival. Of ik €100 wilde aftikken. (even minimaal 30% inflatie) Tanken is nog steeds flink duurder dan vorig jaar. Zoiets simpels als eiwitshakes (ik eet veganistisch) bijna 50% duurder. etc etc

    Ja, dat lijkt mij een prima strategie :-) Zeker nu we weer rente krijgen op onze cash.
  12. PhilipBe2 6 februari 2023 19:29
    Westfield Rise:
    Er is nu ook gestart met een Duitse website:

    New year, new look. And for our website! Our completely revised website has been online since January 26, 2023, taking another important step in the Westfield Rise makeover. From now on everything about our gang can be found at www.westfieldrise.de/
  13. konijnenmelkertbaan 7 februari 2023 08:31
    quote:

    PhilipBe2 schreef op 6 februari 2023 19:29:

    Westfield Rise:
    Er is nu ook gestart met een Duitse website:

    New year, new look. And for our website! Our completely revised website has been online since January 26, 2023, taking another important step in the Westfield Rise makeover. From now on everything about our gang can be found at www.westfieldrise.de/
    Die website is net zoveel engels als duits...
  14. PhilipBe2 7 februari 2023 13:33
    quote:

    konijnenmelkertbaan schreef op 7 februari 2023 08:31:

    [...]

    Die website is net zoveel engels als duits...
    Net zoals de Franse ook in het engels te lezen is....

    Gaat erom dat URW verder gaat met de uitrol en het promoten van de "Westfield" brand.
    En extra inkomsten genereert via die overkoepelende IT-diensten.
  15. forum rang 7 HCohen 8 februari 2023 09:47
    quote:

    matin schreef op 8 februari 2023 08:33:

    ABN heeft pr@chtige cijfers, nu Unibail nog morgen en ik ben een blij man.
    Spannend morgen (vooral) mbt ontwikkeling waarden(rente) !

    Kleine indicatie dat de schade mogelijk mee gaat vallen;
    WHB komt net met positieve cijfers(koers WHB doet nu 4.12% in de plus), zie WHA forum of site WHB.

    Belangsrijkste punt cijfers WHB imo gezien renteontwikkeling afgelopen jaar;
    Reele waarde portefeuille steeg nav eigen investeringen van 912.5 mlj naar 935 mlj en de waarden daalde slechts licht met 0.8mlj(indirect resultaat).
  16. forum rang 7 HCohen 8 februari 2023 10:08
    quote:

    HCohen schreef op 8 februari 2023 09:47:

    [...]

    Spannend morgen (vooral) mbt ontwikkeling waarden(rente) !

    Kleine indicatie dat de schade mogelijk mee gaat vallen;
    WHB komt net met positieve cijfers(koers WHB doet nu 4.12% in de plus), zie WHA forum of site WHB.

    Belangsrijkste punt cijfers WHB imo gezien renteontwikkeling afgelopen jaar;
    Reele waarde portefeuille steeg nav eigen investeringen van 912.5 mlj naar 935 mlj en de waarden daalde slechts licht met 0.8mlj(indirect resultaat).
    Zoals ook in onderstaand vastgoedmarkt.nl artikel wordt benoemt en reeds was verwacht, ''de huurstijging compenseert de stijging rendement niet volledig''.
    Als de peers (relatief) dezelfde impact rapporteren(waarden) als WHB, dan worden de FY2022-rapportages voor mij in elk geval een goed nieuws show. Afwachten nu(WHB koerst nu + 5.49%).

    www.vastgoedmarkt.nl/181127/winkelcen...
    Quote:
    Hogere huur compenseert stijging rendement niet volledig
    Positief voor beleggers is dat de indexatie tot een hogere huurwaarde leidt. Daar tegenover staan de verhoogde rendementseisen van beleggers nu de rente steeds verder oploopt. ‘De stijging van de yield wordt niet volledig gecompenseerd door de stijging van de huurwaarde’, aldus Van der Loos.
    Is die stijging van de yield al verwerkt? ‘Dat kun je niet zeggen. Daarvoor komt de informatie over de waarderingen niet vaak genoeg naar buiten. Sowieso zijn er weinig referenties. Dus is het niet zo eenvoudig om ergens een yield op te plakken’, aldus Van der Loos.
2.737 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 137 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links