Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,956 19 apr 2024 17:37
  • +0,076 (+0,77%) Dagrange 9,540 - 10,050
  • 1.672.155 Gem. (3M) 1,8M

Air France-KLM 2023

1.317 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 66 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 19 januari 2023 08:05
    quote:

    Daardrinkenweop schreef op 19 januari 2023 00:06:

    1:Al meegekregen dat AF-KLM definitief afziet van een belang in ITA?
    2: En dat Schiphol 70.000 passagiers verwacht vanaf maart?

    Captain speaking, ready for take-off...
    1:
    Dat was al wat langer bekend. Er is ook geen geld; alleen schulden.

    Er zijn overigens nog mogelijkheden genoeg voor AF-KLM om op te bieden tegen concurrenten als het gaat om overname van kleinere carriers. Vreemd genoeg vanuit de noodzaak om de schuldenlast te verminderen. Mooie kansen met nog grotere risico's.

    www.marketscreener.com/quote/stock/AI...

    2: Ik zag het gisteravond op tv.(OP!) De enige twijfel die hier was ging over het feit of AF-KLM zelf de verwerking wel aan kon
  2. forum rang 8 GakGak 19 januari 2023 16:19
    19 januari 2023 - 10:15 | Door: Klaas-Jan van Woerkom
    SCHIPHOL -¨ KLM verdubbelt de hoeveelheid biobrandstof die standaard meegaat in de tanks op vluchten vanaf Schiphol. Daarmee zet de luchtvaartmaatschappij naar eigen zeggen een verdere stap op weg naar verduurzaming. Ook Transavia doet mee. De extra kosten worden doorberekend in de ticketprijs.¨

    Het kleine beetje biobrandstof dat bijgemengd wordt is vrijwel nergens vermeld, het stelt dan ook weinig voor maar
    is wel fors duurder.
    En hoppa, kunnen ze mooi een duurzame brandstoftoeslag heffen alsof er al niet genoeg toeslagen zijn.

    Liefst nog adverteren met de kale ticketprijs en dan een bataljon aan toeslagen eroverheen.

    Zo voorspelbaar.
  3. forum rang 8 GakGak 19 januari 2023 20:34
    19 januari 2023 - 16:39 | Door: onze redactie | Foto: LVNL
    SCHIPHOL – Schiphol Group heeft de stikstofrechten van twaalf boerderijen gekocht en bezit daarmee voldoende rechten om een natuurvergunning aan te vragen voor Schiphol en Lelystad Airport. Dat meldt NRC. Een woordvoerder van de luchthaven bevestigt dat het artikel klopt.

    Schiphol Group heeft de emissierechten van acht veehouders en vier agrarische bedrijven gekocht in Noord- en Zuid-Holland, Utrecht en Gelderland. De bedrijven zitten nabij Natura 2000-gebieden, waaronder het Naardermeer, de Hollandse Duinen en de Veluwe. De luchthaven heeft 20 tot 25 miljoen euro voor de rechten betaald, wat een marktconforme prijs is.

    De opkoop van de emissierechten opent voor Schiphol de deur om natuurvergunningen voor Schiphol en Lelystad Airport aan te vragen, die zijn afgedekt met een plan om de uitstoot te compenseren. Een woordvoerder van Schiphol zegt tegen Luchtvaartnieuws dat de stikstofberekeningen nog wel eerst opnieuw door een externe partij zullen worden getoetst, voordat de natuurvergunningen worden aangevraagd.

    Schiphol zei enkele jaren terug dat het voldoende stikfstofruimte over had om zowel de eigen uitstoot als die van Lelystad Airport te compenseren. Maar dat was voordat er rondom stikstof grote politieke problemen ontstonden. Het kabinet wil de uitstoot drastisch terugdringen door zogeheten piekbelasters uit te kopen, maar werkt nog steeds aan een regeling. Zolang die er niet is, zijn bedrijven zoals Schiphol of overheden gerechtigd om zelf stikstofrechten op te kopen.

    De opkoopregeling ligt in de politiek en bij boeren heel gevoelig. GroenLinks in de Tweede Kamer heeft minister Mark Harbers (Infrastructuur en Waterstaat) direct om een reactie gevraagd en wenst die te hebben, voordat de Kamer komende woensdag met de minister een luchtvaartdebat voert. Een meerderheid steunde eerder een motie van GroenLinks en Partij voor de Dieren, die juist opriep om Schiphol Group te verbieden stikstofrechten op te kopen.
  4. [verwijderd] 20 januari 2023 16:21
    Ik ben lang geen positie gehad, maar dit is een typisch moment om weer short te gaan. Er is immers weinig positiefs te melden sinds vier weken geleden 1.25 op de borden stond. Genoeg marge voor puts.

    Niet op basis van gevoel of "denken" , maar op basis van de fundamentals
    - negatief eigen vermogen
    - extreem hoog aantal aandelen voor het verdelen van evt kleine winst
    - risico op verdere verwatering
    - alle andere risico's zoals mogelijke economische dip of nieuwe hik in pandemie
  5. forum rang 8 GakGak 20 januari 2023 17:46
    quote:

    nul-10 schreef op 20 januari 2023 17:03:

    Short gaan? Ik leg u geen stro breed in de weg… We kunnen het ook anders bekijken: met de huidige winstprognose voor 2022 en de komende jaren voorzie ik dat het eigen vermogen in 4 jaar weer positief is. Tegen die tijd is KLM een mooi snoepje om overgenomen te worden. Ik blijf zitten.
    TAP Portugal kan overgenomen worden maar KLM zit met AF in een grote holding en wordt niet overgenomen.
    Over 4 jaar is de situatie mogelijk anders dan wie dan ook nu verwacht.
    Maar dat geldt dan voor de luchtvaartmarkt algemeen en zeker niet in het bijzonder voor AF/KLM.

    Finnair bijvoorbeeld gaat veel meer profiteren van een herstellende Chinese markt en is minstens zoveel gedaald met
    kansen op herstel.

    Short in AF/KLM en long in Finnair is helemaal geen slechte optie en dan ben je min of meer neutraal in
    de onvoorspelbare en moeizame luchtvaartmarkt.
  6. [verwijderd] 23 januari 2023 06:14
    [quote alias=leon12345 id=14613866 date=202301211113]
    volgens mij staan we volgende week 2 euro..wat gaat dit de laatste weken de lucht in.
    Of zijn er ook wolken?]

    Ik hou wel van wat wolken en turbulentie in de markt.... Ben ingestapt op 1,43 en mijn verwachting is na de cijfers van Q4 een koers van ongeveer 1,70-1,75.
  7. forum rang 8 GakGak 23 januari 2023 09:29
    quote:

    GakGak schreef op 17 januari 2023 18:05:

    BNP Air France-KLM Booster Short SL 1.6070 STR 1.6070 R 1 LV 4.38

    BNP Air France-KLM Turbo Short SL 1.6100 STR 1.7500 R 1 LV 5.02

    SG Air France - KLM BEST Turbo Short SL 1.63135 FN 1.63135 R 1 LV

    BNP Air France-KLM Booster Short SL 1.6590 STR 1.6590 R 1 LV 4.27

    etc.

    Hele bataljons short turbo producten die in 1 klap waardeloos worden als de koers even tot bijvoorbeeld 1.66
    (of iets verder) wordt opgekrikt.

    Dat mag van mij gebeuren en dan pas short instappen.
    .....
    Iedereen mag met zijn hoofd in de wolken lopen, maar bijna al deze turbo series zijn even snel
    geelimineerd vanmorgen.
    De shortkansen zijn flink toegenomen.
  8. forum rang 8 GakGak 23 januari 2023 11:51
    quote:

    Daardrinkenweop schreef op 23 januari 2023 11:47:

    Hahaha. Hoe lang roep je dat nu al?
    Nog niet lang genoeg blijkt wel.

    € 1,651 +0,04 (+2,77%)

    signalen voor verkoop (aandelen of call opties etc.) worden genegeerd en er worden nog veel hogere
    koersen verwacht blijkbaar.

    We gaan het snel zien ;O) en ik ben de enige (a.d.h.v. turboseries) wanneer de omslag naar
    koersdaling er is.
1.317 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 66 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links