Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,214 15 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 9,204 - 9,676
  • 2.693.226 Gem. (3M) 1,8M

Air France-KLM 2023

1.317 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 66 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 GakGak 9 januari 2023 16:49
    FINNAIR OYJ

    0,446 euro +0,02 (+4,94%)

    De opluchtingsrally (China en de lagere energie en hogere ticketprijzen) neemt alweer wat af.
    Als die opluchting voor een flink deel komt van de Chinese markt die helemaal opengaat, wel met nog wat
    virusgesputter, dan is de impact op bijvoorbeeld Finnair veel groter dan bij de gemiddelde airline.
  2. forum rang 8 GakGak 11 januari 2023 16:25
    www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...

    In coronatijd ontslagen vliegend personeel is weer aan boord.
    De lonen stijgen naar oude niveaus daar en iedereen schijnt weer te willen vliegen.
    Flinke opslag op de ticketprijzen en de luchthaventarieven vliegen ook omhoog, zeker voor de toestellen met
    de meeste uitstoot en kerosinedampen.
    Hopelijk geen sjoemel-boeings of lawaai-airbussen die stiekum meer overlast geven dan de
    fabrieksnormen zeggen.
  3. forum rang 8 GakGak 12 januari 2023 16:20
    nos.nl/artikel/2459572-vliegtuig-land...

    Landen op de vrij korte oostbaan (04-22) van zo´n 2000 meter is met stevige tegenwind (ZW) prima te doen
    met een wat groter toestel en geeft vaak minder wachttijd in de piek dan op de veel langere buitenveldertbaan.
    Piloten willen dan wel graag krap aan het begin vd baan de machine neerzetten en het aangekondige onderzoek
    heeft dus niet zoveel om het lijf, gewoon opmerken dat deze cowboy iets teveel aan de krappe kant zat.

    Amerikanen zijn niet per definitie de beste piloten.
  4. forum rang 10 voda 13 januari 2023 09:18
    Beursupdate: AEX hoger van start gegaan

    Rustige opening.

    (ABM FN-Dow Jones) De AEX index koerste vrijdag kort na de beursgong 0,4 procent hoger naar 745,07 punten, ook de Midkap won krap een half procent.

    Onder de hoofdaandelen won alleen Prosus meer dan een procent. Heineken noteerde onderaan met een bescheiden verlies van ruim een half procent.

    In de AMX won Air France-KLM bijna zes procent, na en koerssprong van American Airlines donderdag op Wall Street na een positieve winstwaarschuwing. Vanmiddag rapporteert Delta Airlines cijfers. Basic-Fit verloor krap een procent.

    In de AScX won Ebusco meer dan een procent. Azerion verloor juist vijf procent.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  5. Daardrinkenweop 13 januari 2023 10:51
    Daar geloof ik weinig van; alle pijn lijkt mij nu wel genomen. Stakingen van de baan; dalende brandstofprijzen; Schiphol-gate is opgelost en zakelijk vliegverkeer draait als een tierelier. Het zou me weinig verbazen als we de EUR 2 op hele korte termijn weer gaan zien, wellicht zelfs eind deze maand nog.
  6. [verwijderd] 13 januari 2023 10:55
    quote:

    Daardrinkenweop schreef op 13 januari 2023 10:51:

    Daar geloof ik weinig van; alle pijn lijkt mij nu wel genomen. Stakingen van de baan; dalende brandstofprijzen; Schiphol-gate is opgelost en zakelijk vliegverkeer draait als een tierelier. Het zou me weinig verbazen als we de EUR 2 op hele korte termijn weer gaan zien, wellicht zelfs eind deze maand nog.
    Ik denk dat je even je fundamentele analyse over moet doen; denk daarbij o.a. aan:
    - hoe gaat covid zich ontwikkelen vanuit China
    - hoe gaan de hard stijgende personeelskosten invloed hebben op het resultaat
    - wat zijn de schulden per aandeel en wat blijft er dan aan EV over?
  7. Daardrinkenweop 13 januari 2023 11:14
    Bedankt voor de tip. De eerste 2 zijn vnl macro-economisch en hebben minder impact AF-KLM op zodanig. If anything worden de stijgende personeelskosten (groten)deels offset door de dalende brandstofkosten. De hoge schuldenlast blijft een zorgenkind, dat ben ik met je eens
  8. Lupin 13 januari 2023 14:48
    Niet vergeten dat de overheid zo'n 12% van de aandelen heeft gekocht.
    Dat trucje is bij ING ook al eens gedaan en volgens mij is daar toen best heel aardig geld mee verdiend.

    Alleen al om die reden heb ik wel vertrouwen in een stijgende koers.

    Als je nu kijkt naar dalende brandstofprijzen en mensen willen toch erg graag op vakantie dan verwacht ik wel een stijgende lijn voor de luchtvaart.
  9. forum rang 8 GakGak 14 januari 2023 12:00
    quote:

    Lupin schreef op 13 januari 2023 14:48:

    Niet vergeten dat de overheid zo'n 12% van de aandelen heeft gekocht.
    Dat trucje is bij ING ook al eens gedaan en volgens mij is daar toen best heel aardig geld mee verdiend.

    Alleen al om die reden heb ik wel vertrouwen in een stijgende koers.

    Als je nu kijkt naar dalende brandstofprijzen en mensen willen toch erg graag op vakantie dan verwacht ik wel een stijgende lijn voor de luchtvaart.
    trucje ING en een overheid die eraan verdient?...ooit naar de ABN koers gekeken en wat de overheid daarop verliest?

    dalende brandstofprijzen?
    zou dat wel eens heel tijdelijk kunnen zijn en vooral omdat Rusland nu geforceerd heel veel dumpt a 34 usd
    per vat omdat die prijs nog wel lachend betaald wordt door oa. China en India ?

    vooral AF/KLM hebben grootse plannen (beloofd zelfs) om steeds meer bio brandstof bij te mengen en enig
    idee wat dat kost ?
  10. Daardrinkenweop 16 januari 2023 08:41
    Ach, dat bio brandstof is toch alleen maar vooruitstrevend en daarnaast ook slim om te doen. Regulators zullen in de toekomst de vervuilende alternatieven hoogstwaarschijnlijk zwaarder belasten, zie ook de as. vliegtaks. En vliegvelden hanteren al hogere tarieven voor minst duurzame toestellen. Ik zie dit dan ook als een solide mid-langetermijninvestering van AF-KLM, en heb zoals eerder aangegeven flink wat vertrouwen in dit aandeel voor dit jaar.
1.317 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 66 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links