Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 24,140 16 apr 2024 17:35
  • -0,160 (-0,66%) Dagrange 23,760 - 24,600
  • 271.509 Gem. (3M) 243,4K

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 351 352 353 354 355 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Stork 49 1 juni 2023 09:10
    quote:

    Hopper58 schreef op 1 juni 2023 08:53:

    Zo terug van 2 weken fietsvakantie waarbij als ik 'laatste' van het forum aanklikte alles blokkeerde. Zo te zien heb ik niks gemist. Mijn nieuwe taktiek is trouwens te vertrouwen op mijn aandelenkeuze en geen 'aanpassingen' te doen. En wat blijkt: alles gaat lekker rustig naar boven: AMG, Infineon, Alphabet, Qualcomm en AbCellera.
    "Zo terug van 2 weken fietsvakantie waarbij als ik 'laatste' van het forum aanklikte alles blokkeerde" ?
  2. forum rang 7 Hopper58 1 juni 2023 09:14
    quote:

    Zwaluwe/Dongen schreef op 1 juni 2023 09:10:

    [...]
    "Zo terug van 2 weken fietsvakantie waarbij als ik 'laatste' van het forum aanklikte alles blokkeerde" ?
    Blijkbaar is beursduivel een redelijk zware 'lading' op internet en had ik geen optimale verbinding in landelijk Frankrijk. Met alle andere app's had ik geen problemen.
  3. forum rang 7 Just lucky 1 juni 2023 10:00
    quote:

    Calendar schreef op 1 juni 2023 09:25:

    @ Lucky. Ik zie dat de koers met relatief kleine ordertjes omhoog wordt gezet. Kan dus ook de andere kant op. Daar gaat je theorie.
    Idd, de beweegredenen komen we toch nooit te weten. Maar 1 ding is zeker, die lullige kleine ordertjes (minder dan 100, veelal onder de 20) komen niet van particulieren.
  4. forum rang 7 Hopper58 1 juni 2023 10:53
    quote:

    Just lucky schreef op 1 juni 2023 10:00:

    [...]Idd, de beweegredenen komen we toch nooit te weten. Maar 1 ding is zeker, die lullige kleine ordertjes (minder dan 100, veelal onder de 20) komen niet van particulieren.
    Niet alle particulieren zijn miljonairs, dus waarom zou een order van 100 stuks manipulatie moeten zijn? Allemaal flauwekul.
  5. forum rang 4 Aandachtige lezer 1 juni 2023 12:16
    quote:

    moneypocket schreef op 31 mei 2023 22:40:

    [...]

    Alpen, hetzelfde had ik vandaag...heb nog gedacht aan de posting van Blanco rolling; ben ook zeer benieuwd of hij een (zinvolle) reactie heeft ontvangen.
    Heb de indruk dat dit weleens aan de Giro kan liggen. Bij Saxo gaat het volgens mij beter.
    Heb in het verleden bij Alex wel eens gehad dat een koers omhoog spoot en mijn verkooporder nog niet was uitgevoerd en ik die zelfs nog razendsnel kon intrekken. Kan mij voorstellen dat anderen die juist een kooporder hadden die niet snel genoeg werd uitgevoerd hier hevig van baalden. Maar ik ga ervan uit dat ik niets illegaals gedaan heb. De Broker is verantwoordelijk.
  6. Haegen 1 juni 2023 12:40
    quote:

    Blanco rolling schreef op 31 mei 2023 23:21:

    Ik moet het nog melden.
    Ik had het eergisteren ook weer met een koop van 300 stuks Amg.
    Kwam uiteindelijk een stand van 165 stuks in de bied maar er was geen aandeel van mijn 300 stuks gekocht.
    Idem voor een koop 5000 stuks Shell. Kwamen ook niet in beeld in het boek.

    Kijk als anderen nu ook eens hiervan een melding maken bij ACM en AFM dan hebben we wat.
    Het is gewoon koersmanipulatie door biedingen in het boek niet te tonen bij de Giro.
    Ik vraag mij af hoe het met de laat zit, of grote posten dan wel worden getoond.

    Het heeft dus niets met vertraging te maken.
    De handel van grote biedingen loopt buit
    En het getoonde bied boek om.
    Is DeGiro toch stiekem weer orders inhouse aan het matchen?
  7. forum rang 6 Raasgier 1 juni 2023 12:46
    quote:

    Haegen schreef op 1 juni 2023 12:40:

    [...]

    Is DeGiro toch stiekem weer orders inhouse aan het matchen?
    Dat is niet stiekem, het is gewoon de gangbare bedrijfsvoering van brokers. Alles wat ze in hun eigen clearinghouse kunnen omschuiven, bespaart ze transactiekosten op de officiële beurs. Zo houden ze kosten laag. Wees blij.
  8. AanDeelnemer 1 juni 2023 12:53
    'Technologie die de wereld kan veranderen'

    Elektrische vliegtuigen die honderden passagiers tegelijk van de ene kant van de wereld naar de andere brengen? Dat is voorlopig nog sciencefiction. Maar met een kleiner toestelletje van de ene regionale luchthaven naar de andere? Dát kan wel.

    Aan de ontwikkeling van elektrische vliegtuigen, met een capaciteit van tientallen reizigers, wordt door het samenwerkingsverband van Europese luchthavens Power Up al enkele jaren gewerkt. Europa telt zo'n vierduizend kleinere, regionale luchthavens die samen een compleet netwerk kunnen vormen. Het doel van Power Up: binnen vier uur van A naar B, van deur tot deur, dus inclusief vervoer naar en van het vliegveld.

    Als Nederland zijn koplopersrol kan behouden inzake elektrische mobiliteit, zou het zomaar kunnen dat al in 2026 een eerste lijndienst start vanaf Eindhoven Airport. Dat althans is het plan van de luchthaven, die daarvoor samenwerkt met Lucy, een jonge luchtvaartmaatschappij.

    ,,Of een vlucht van Budel naar Brighton bijvoorbeeld. Maar dan is het wel nodig dat op beide luchthavens de vliegtuigen op dezelfde manier kunnen worden geladen. Daarvoor zijn een Europese standaard nodig én krachtigere batterijen. En daar werken we aan. Die technologie kan de wereld veranderen.''

    Dat zegt hoogleraar Maarten Steinbuch. Namens de TU/e is hij betrokken bij Electric Flying Connection (EFC), een consortium waarin dertig bedrijven en kennisinstituten sinds eind 2021 samenwerken.

    De grootste uitdaging op dit moment? De ontwikkeling van krachtige batterijen waardoor elektrisch vliegen mogelijk wordt met toestellen die nét iets groter zijn dan de huidige tweezitters. De ontwikkelingen gaan hard, zegt Steinbuch. ,,Start-up Maeve uit Delft wil in 2030 bijvoorbeeld toestellen op de markt brengen die 45 personen kunnen vervoeren over zo'n 500 kilometer. Binnen enkele jaren komen krachtige batterijen in grote volumes op de markt die een twee keer zo hoge dichtheid hebben en waardoor elektrische auto's een actieradius krijgen van wel 1000 kilometer.''

    Kennis en ervaring
    Waar anders dan in Nederland kan die techniek, gericht op schonere en stillere luchtvaart, het best ontwikkeld worden, zegt Steinbuch. ,,In deze regio, maar ook daarbuiten is enorm veel kennis en ervaring aanwezig. Met elektrisch rijden liepen we voorop. Het heeft ervoor gezorgd dat er een wereldwijde standaardlaadstekker is ontwikkeld.''

    Woordvoerder Gijs Vrenken van Eindhoven Airport, ook EFC-deelnemer: ,,Veel regio's binnen de EU zijn slecht bereikbaar met het openbaar vervoer. Die regio's, zonder hogesnelheidslijn, willen we met elkaar verbinden met een fijnmazig netwerk van luchthavens. Daarbij worden mensen binnen vier uur van deur tot deur gebracht. De operators die deel uitmaken van EFC, gaan ook het vervoer van en naar de luchthavens verzorgen. Zij bieden straks een totaalpakket dat met een app te bestellen is.'''Voor realisering van de ambitieuze plannen heeft EFC een subsidieaanvraag ingediend bij het Nationaal Groeifonds. Steinbuch: ,,Het project kost zo'n 200 miljoen euro. Voor 150 miljoen hebben we om een bijdrage gevraagd. Ook als we de subsidie niet krijgen, gaan we door. Maar dan loopt het wel een jaar vertraging op. En dat zou zonde zijn van onze koplopersrol.''

    In juli wordt bekend welke projecten door het Rijk gesteund gaan worden. In totaal is er 4 miljard euro beschikbaar.
  9. forum rang 5 Lekker Truitje 1 juni 2023 17:01
    alias "Beursprofeet" heette hiervoor "Profit Maker".
    Hij is misschien best wel aardig maar heeft geloof ik niet zo vaak zelfs maar kleine winstjes gemaakt.
    Hij moet meer luisteren naar mensen die er wat verstand van hebben.
    Sprak als Profit Maker altijd in de "wij"-vorm, wij weten dit, wij zijn er van overtuigd dat, enz.
    Toch wel een aanwinst soms voor een forum, tenzij je dat forum serieus wilt houden.
  10. Lithium Koning 1 juni 2023 17:12
    quote:

    Lekker Truitje schreef op 1 juni 2023 17:04:

    Ondertussen gaat het wel weer lekker met AMG, niet helemaal knalhard omhoog, maar met horten en stoten uiteindelijk wel echt mooi omhoog, en die 50,= komt er ook wel aan.
    Aandeel heeft ongeveer zelfde marktwaarde als Alfen, terwijl AMG meer dan 4 keer de Ebitda van Alfen heeft.

    Dat terwijl Alfen bijna gehalveerd is...

    Als je zou afgaan op Ebitda alleen dan zou AMG nu 160 euro zijn.

    En de vooruitzichten voor AMG zijn ook nog eens explosiever....
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 351 352 353 354 355 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links