Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 24,500 18 apr 2024 17:35
  • +0,340 (+1,41%) Dagrange 23,840 - 24,500
  • 211.210 Gem. (3M) 244,6K

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 143 144 145 146 147 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 rene66 18 maart 2023 22:34
    quote:

    Alpen schreef op 16 maart 2023 17:14:

    In het jaarrapport 2022 wordt als strategisch doel melding gemaakt van "het streven naar uitbreiding van lithiumbronnen". En de uiteindelijke resultaten zijn blijkbaar aanzienlijk beter dan verwacht: AMG heeft in Brazilië meerdere (8) lease-overeenkomsten gesloten waar lithiumproductie inmiddels is gestart.
    @Alpen. Start drilling betekend helaas vaak nog niet start
    Lithium productie maar wellicht wordt dit later duidelijker. .ik zal het jaarverslag ook nog een goed bekijken. In eerste instantie worden gebieden geslecteerd op een aanvaardbare afstand van de bestaande installaties en die redelijk goed gangbaar zijn. De gebieden worden op basis van geologische gegevens geselecteerd. Daarna worden eerste proefboringen gedaan. Als die succesvol zijn wordt gestart om de locatie volledig (ondergronds) in kaart te brengen. In welke lagen en met welke concentratie bevindt zich de erts. Voor dit soort onderzoeken worden afhankelijk van de grote van de locatie 100 tot 200 boorgaten gemaakt. Veelal wordt dit proces start drilling genoemd. Als de resultaten positief zijn wordt een keuze gemaakt tussen de verschillende locaties en wordt in eerste instantie gekozen om een paar van die locaties in exploitatie te nemen. Het is wel een zeer goed gegeven dat AMG hier druk mee bezig is.

    Rond 2016 waren op een oude site van AMG ook gegevens beschikbaar van een gebied waar AMG toen al bezig was met proefboringen. Dat was in de directe omgeving van de bestaande mijn. Toen kom je op de meter nagaan waar ze aan het boren waren ed. Die gegevens heb ik hier ook weleens geplaatst.
  2. forum rang 7 Hopper58 19 maart 2023 05:18
    quote:

    Blanco rolling schreef op 18 maart 2023 11:18:

    [...]

    Staat wel een foutje in, want AMG staat genoteerd aan de AMX
    Gisterenavond eens gekeken op boersennews: mijn post had 1 like (wat redelijk uitzonderlijk is) en 1 reactie. En daarna ondergesneeuwd door zo'n 30 berichten over totaal andere zaken.

    Dus om het foutje met AMX te verbeteren zal ik op maandagochtend mijn eigen bericht nog een keer naar voren halen.

    Welk tijdstip zou het beste zijn? 8:30 ? 9:30?
  3. forum rang 7 Hopper58 19 maart 2023 05:52
    quote:

    Kruimeldief schreef op 18 maart 2023 11:19:

    Ik las vandaag ergens een stuk over de plannen van de EU.

    EU focust op kritische materialen
    Vrijdag introduceerde de Europese Commissie een uitgebreid aantal actiepunten om ervoor te zorgen dat de EU in de toekomst toegang blijft houden tot een aantal belangrijke kritische materialen, die nodig zijn om verdere verduurzaming te garanderen.

    De EU gaat ervan uit dat de vraag voor kritische materialen drastisch zal toenemen terwijl Europa nu nog vooral leunt op import van deze materialen, onder andere vanuit China. De les die getrokken wordt uit corona en de Oekraïne-oorlog is dat we ons zelf niet al te afhankelijk moeten maken van buitenlandse regimes.

    De EU komt eerst met een geactualiseerde lijst van kritieke grondstoffen. Deze grondstoffen zijn nodig voor de groene ambities van Europa maar ook voor defensie- en ruimtevaarttoepassingen. Uiteraard staan op die lijst stoffen als Lithium en Vanadium en Lithium Battery-grade en nog tientallen andere.

    De nieuwe wet zal onder andere de supply chains voor deze grondstoffen vergemakkelijken door bijvoorbeeld minder zware administratieve verplichtingen na te jagen en de vergunningsprocedures sneller te laten verlopen.

    Ook moeten grote bedrijven een soort audit uitvoeren, een soort stresstest op bedrijfsniveau, waaruit blijkt in hoeverre zij afhankelijk zijn van deze grondstoffen en risico lopen met de aanvoer hiervan.

    Deze zogenaamde Critical Raw Materials Act was al eerder aangekondigd gedurende de State of the Union speech van Ursula von der Leyen en krijgt nu dus handjes en voetjes.

    Volop kansen voor een bedrijf als AMG dus.
    Ik zie nu dat er nog een tweede reactie op het Volkswagenforum was:
    'hab ich grad gefunden; Laut dem raw minerals act der EU müssen bis 2030, 10 Prozent des Lithiums, dass in Europa verbraucht wird, in Europa gefördert und raffiniert werden. Das Gesetz muss natürlich noch im Parlament abgestimmt werden.'
  4. Het mannetje van de radio 19 maart 2023 08:47
    Hier een item over Lithium(winning) in Europa van Nieuwsuur:

    nos.nl/nieuwsuur/video/2468023-voor-e...

    Wat mij opvalt in de media in het algemeen en ook in dit item. Men focust zich heel erg op het winnen van de grondstof lithium en het maken van het eindproduct, de batterij/accu. De rest van keten (opwerken etc.) is nog weinig aandacht voor. Al kan ik me ook wel voorstellen dat niet iedereen geïnteresseerd is in het totale proces.
  5. forum rang 6 Kruimeldief 19 maart 2023 09:30
    quote:

    Hopper58 schreef op 19 maart 2023 05:18:

    [...]

    Gisterenavond eens gekeken op boersennews: mijn post had 1 like (wat redelijk uitzonderlijk is) en 1 reactie. En daarna ondergesneeuwd door zo'n 30 berichten over totaal andere zaken.

    Dus om het foutje met AMX te verbeteren zal ik op maandagochtend mijn eigen bericht nog een keer naar voren halen.

    Welk tijdstip zou het beste zijn? 8:30 ? 9:30?
    8.30 - 8.45 lekker voorbeurs?
  6. forum rang 6 T. Edison 19 maart 2023 09:30
    quote:

    Het mannetje van de radio schreef op 19 maart 2023 08:47:

    Hier een item over Lithium(winning) in Europa van Nieuwsuur:

    nos.nl/nieuwsuur/video/2468023-voor-e...

    Wat mij opvalt in de media in het algemeen en ook in dit item. Men focust zich heel erg op het winnen van de grondstof lithium en het maken van het eindproduct, de batterij/accu. De rest van keten (opwerken etc.) is nog weinig aandacht voor. Al kan ik me ook wel voorstellen dat niet iedereen geïnteresseerd is in het totale proces.
    Dat is te ingewikkeld boor de NOS doelgroep.
    Heb ooit een mail gestuurd over een foutieve optelling met procenten.
    Antwoord was: u heeft gelijk, onze excuses. We probeerden het begrijpelijk voor onze kijkers te houden.
  7. forum rang 5 Blanco rolling 19 maart 2023 13:29
    quote:

    Hopper58 schreef op 19 maart 2023 05:52:

    [...]

    Ik zie nu dat er nog een tweede reactie op het Volkswagenforum was:
    'hab ich grad gefunden; Laut dem raw minerals act der EU müssen bis 2030, 10 Prozent des Lithiums, dass in Europa verbraucht wird, in Europa gefördert und raffiniert werden. Das Gesetz muss natürlich noch im Parlament abgestimmt werden.'
    Hopper,

    Misschien kun je iets toevoegen dat de waardering van AMG maar 1 miljard is en wat de ebitda en nettowinst over 2022 was.
    Ook dat de ebitda sterk zal stijgen met de 5 modules die lithiumhydroxide gaan fabriceren.
  8. forum rang 6 am1993 19 maart 2023 13:29
    Even een tip om op te letten voor degenen die zelf hun aangifte IB 2022 doen en beleggen via DEGIRO.
    Op de vooraf ingevulde gegevens staat, dat u bezittingen in het buitenland heeft. Dat klopt dus, want de gelden van DEGIRO staan geparkeerd bij FaltexDeGiroBank AG in Duitsland. Dat saldo staat onder het hoofd Bank- en spaarrekeningen. Ook meldt FlatexDEGIRO te Amsterdam uw saldo aan de belastingdienst en dat is dus dubbelop. Datsaldo staat bij de Beleggingen op uw aangifte.
    Invullen wat u per 31-12-2021aan cash heeft bij FaltexDeGiroBank AG in Duitsland onder het hoofd Bank- en spaarrekeningen en wat u aan beleggingen heeft bij FlatexDEGIRO onder Beleggingen.
    Kwam er zelf achter doordat ik ineens een aanzienlijk vermogen had volgens mijn aangifte en zag dat het saldo 2 x vermeld werd.
    Stond eind 2021 geheel cash, dus conform ingevuld en beleggingen dus € 0.00. Scheelde aanzienlijk in de berekening van mijn belasting over 2022:).
    Degenen die hun aangifte laten verzorgen door een belastingconsulent zou ik adviseren dat even te melden, want niet elke belastingconsulent is zo snugger om dit op te merken. Prettig weekend. AM1993
  9. forum rang 8 beleggertje2020 19 maart 2023 13:38
    quote:

    T. Edison schreef op 19 maart 2023 09:30:

    [...]Dat is te ingewikkeld boor de NOS doelgroep.
    Heb ooit een mail gestuurd over een foutieve optelling met procenten.
    Antwoord was: u heeft gelijk, onze excuses. We probeerden het begrijpelijk voor onze kijkers te houden.
    Nou dat is toch goede reclame voor aankoop aandelen AMG !
  10. Alpen 19 maart 2023 13:51
    quote:

    rene66 schreef op 18 maart 2023 22:34:

    [...]@Alpen. Start drilling betekend helaas vaak nog niet start
    Lithium productie maar wellicht wordt dit later duidelijker. .ik zal het jaarverslag ook nog een goed bekijken. In eerste instantie worden gebieden geslecteerd op een aanvaardbare afstand van de bestaande installaties en die redelijk goed gangbaar zijn. De gebieden worden op basis van geologische gegevens geselecteerd. Daarna worden eerste proefboringen gedaan. Als die succesvol zijn wordt gestart om de locatie volledig (ondergronds) in kaart te brengen. In welke lagen en met welke concentratie bevindt zich de erts. Voor dit soort onderzoeken worden afhankelijk van de grote van de locatie 100 tot 200 boorgaten gemaakt. Veelal wordt dit proces start drilling genoemd. Als de resultaten positief zijn wordt een keuze gemaakt tussen de verschillende locaties en wordt in eerste instantie gekozen om een paar van die locaties in exploitatie te nemen. Het is wel een zeer goed gegeven dat AMG hier druk mee bezig is.

    Rond 2016 waren op een oude site van AMG ook gegevens beschikbaar van een gebied waar AMG toen al bezig was met proefboringen. Dat was in de directe omgeving van de bestaande mijn. Toen kom je op de meter nagaan waar ze aan het boren waren ed. Die gegevens heb ik hier ook weleens geplaatst.
    Ok, bedankt Rene, duidelijk.

    Wat ik me wel afvraag:
    De input voor de huidige spodumene-productie, vanaf Q3 jaarlijks maximaal 130.000 ton, komt momenteel voor 100% uit de Mibra mijn en/of de aldaar beschikbare "afvalberg", gevormd vóórdat AMG zich bezighield met spodumene-productie.

    Als dan straks na onderzoek blijkt dat in nieuwe gebieden exploitatie t..b.v. spodumene-productie zinvol is, dan zijn wellicht enkele opties:
    a) de installatie voor spodumene-productie bij de Mibra mijn wordt nogmaals uitgebreid, van 130.000 tot xxx.000 ton, of
    b) naast de 130.000 ton installatie bij de Mibra mijn wordt een nieuwe installatie voor spodumene-productie opgezet in het geleasde gebied, niet op eigen terrein dus. Maar aan de andere kant zou dat onafhankelijkheid betekenen v.w.b. afstand en bereikbaarheid van het nieuw te exploiteren gebied tot de huidige installatie bij de Mibra mijn, of
    c) de input voor de huidige spodumene-productie installatie bij de Mibra mijn komt straks voor een deel uit de nieuw te exploiteren locaties zodat de Mibra mijn niet of minder snel wordt uitgeput. Maar dit heeft mogelijk ongewenste bijeffecten t.a.v. tantalum productie.

    a) en b) vereisen nieuwe investeringen maar vergroten de spodumene productie; in geval van c) blijft de spodumene productie gelijk maar zijn beschikbare gebieden en Mibra mijn minder snel uitgeput.
  11. [verwijderd] 19 maart 2023 17:11
    quote:

    am1993 schreef op 19 maart 2023 13:29:

    Even een tip om op te letten voor degenen die zelf hun aangifte IB 2022 doen en beleggen via DEGIRO.
    Op de vooraf ingevulde gegevens staat, dat u bezittingen in het buitenland heeft. Dat klopt dus, want de gelden van DEGIRO staan geparkeerd bij FaltexDeGiroBank AG in Duitsland. Dat saldo staat onder het hoofd Bank- en spaarrekeningen. Ook meldt FlatexDEGIRO te Amsterdam uw saldo aan de belastingdienst en dat is dus dubbelop. Datsaldo staat bij de Beleggingen op uw aangifte.
    Invullen wat u per 31-12-2021aan cash heeft bij FaltexDeGiroBank AG in Duitsland onder het hoofd Bank- en spaarrekeningen en wat u aan beleggingen heeft bij FlatexDEGIRO onder Beleggingen.
    Kwam er zelf achter doordat ik ineens een aanzienlijk vermogen had volgens mijn aangifte en zag dat het saldo 2 x vermeld werd.
    Stond eind 2021 geheel cash, dus conform ingevuld en beleggingen dus € 0.00. Scheelde aanzienlijk in de berekening van mijn belasting over 2022:).
    Degenen die hun aangifte laten verzorgen door een belastingconsulent zou ik adviseren dat even te melden, want niet elke belastingconsulent is zo snugger om dit op te merken. Prettig weekend. AM1993
    Ik zie dat je dit bericht her en der plaatst (bij AMG en Flowtraders). Daar hoort het niet.

    Als je dit nou eens in het Degiro draadje zet...: www.iex.nl/Forum/Topic/1304835/Koffie...
    Dan kan men daar iets zinniger reageren.
  12. [verwijderd] 19 maart 2023 19:24
    AMG, het zwaarst gestrafte financiële aandeel. Morgen financials waarschijnlijk fors omhoog op nieuws dat Credit Suisse wordt overgenomen door UBS. AMG? Nee hoor, dat is dan natuurlijk geen financial meer en doet niet mee in de feestvreugde. Maar ach, al zou het 10% omhoog gaan, we zitten dan nog steeds ver af van die toch al enorm lullige 40.
  13. forum rang 6 am1993 19 maart 2023 20:01
    quote:

    Bowski schreef op 19 maart 2023 17:11:

    [...]
    Ik zie dat je dit bericht her en der plaatst (bij AMG en Flowtraders). Daar hoort het niet.

    Als je dit nou eens in het Degiro draadje zet...: www.iex.nl/Forum/Topic/1304835/Koffie...
    Dan kan men daar iets zinniger reageren.
    Ik ben niet op de hoogte van een DeGiro draadje.
    ik post dit, omdat ik in zowel AMG als Flow zit. En voor het geval er iemand iets aan heeft. Verder niets.
  14. forum rang 7 Hopper58 20 maart 2023 07:02
    Ik heb gekozen voor de vroege vogels. Er zijn immers mensen die vroeg naar het werk moeten op de Deutsche Autobahn. Het staat er als eerste en al sinds een kwartier enige post van de dag. Eerst een herneming van mijn eerdere post met als reactie:

    'Kleine Fehler: AMG notiert auf der AMX (Holland). Dass sind die mittelgrosse Firmen.'
  15. forum rang 8 beleggertje2020 20 maart 2023 09:58
    Tja ik heb gewoon 37% AMG en 63% FLOW . Als AMG zakt, dan stijgt FLOW meestal weer . Per saldo aardig positief alweer voor vandaag tot op heden. Toch denk ik dat AMG binnenkort nog flink terug omhoog knalt, zeker als straks toch die grondstoffenprijzen weer flink gaan stijgen. Blijvend hoge Infatie die toeneemt werkt nu eenmaal hogere grondstofprijzen en hogere energieprijzen in de hand uiteindelijk
  16. forum rang 7 Just lucky 20 maart 2023 10:44
    Er komen geen mensen aan te pas, algo's bepalen volautomatisch om te kopen of verkopen. Nu met oplaaiende recessievrees worden cyclisch, grondstoffen en financials afgebouwd. Of een aandeel duur of spotgoedkoop is, is daarbij niet van belang, daar wordt niet naar gekeken. Dit gaat door tot dat partijen zeggen het wordt wel erg goedkoop en aan het kopen slaan. Zo niet, dan kan ook AMG nog verder naar beneden, hoe onbegrijpelijk dat ook is met deze waardering en groeivooruitzichten.
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 143 144 145 146 147 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links