Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,480   -0,300   (-2,03%) Dagrange 14,350 - 14,960 309.167   Gem. (3M) 207,1K

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 rene66 31 december 2022 15:22
    Hierbij nog even de grafiek op de laatste dag van het jaar. Het aandeel is helaas door de 50 MVA gegaan (oranje lijn). De 200 MVA (rode lijn) ligt gelukkig nog ver weg. De Macd gaat nog naar beneden maar is wel afgevlakt. Het aandeel is verder licht oversold.

    Ik ga ervan uit dat het de komende maanden weer een sprong naar boven gaat maken, maar het algemene sentiment op de markt in vooral de eerste helft zal nog niet geweldig zijn.
  2. forum rang 7 am1993 31 december 2022 19:56
    quote:

    rene66 schreef op 31 december 2022 15:22:

    Hierbij nog even de grafiek op de laatste dag van het jaar. Het aandeel is helaas door de 50 MVA gegaan (oranje lijn). De 200 MVA (rode lijn) ligt gelukkig nog ver weg. De Macd gaat nog naar beneden maar is wel afgevlakt. Het aandeel is verder licht oversold.

    Ik ga ervan uit dat het de komende maanden weer een sprong naar boven gaat maken, maar het algemene sentiment op de markt in vooral de eerste helft zal nog niet geweldig zijn.
    AMG is ook uit de horizontale driehoek uit de weekgrafiek gevallen. Weerstand ligt er nog rond de 34,30. Gaan we daar definitief onder dan ligt de 1e weerstand op 31.90. 2023 wordt een héél dynamisch jaartje met veel kansen. Ik wens iedereen alle goeds voor 2023.
  3. forum rang 6 rene66 31 december 2022 20:46
    quote:

    am1993 schreef op 31 december 2022 19:56:

    [...]
    AMG is ook uit de horizontale driehoek uit de weekgrafiek gevallen. Weerstand ligt er nog rond de 34,30. Gaan we daar definitief onder dan ligt de 1e weerstand op 31.90. 2023 wordt een héél dynamisch jaartje met veel kansen. Ik wens iedereen alle goeds voor 2023.
    Het is inderdaad vaak zo dat de koers een paar dagen onder een steunlijn moet blijven alvorens je echt kan zeggen dat die weerstand weg is. Ik hoop dat de koers de komende week weer snel omhoog gaat want 31,90 klinkt ver weg. Denk echter wel dat ik het niet kan nalaten om toch bij te kopen op dat niveau
  4. forum rang 7 am1993 31 december 2022 22:21
    quote:

    rene66 schreef op 31 december 2022 20:46:

    [...]Het is inderdaad vaak zo dat de koers een paar dagen onder een steunlijn moet blijven alvorens je echt kan zeggen dat die weerstand weg is. Ik hoop dat de koers de komende week weer snel omhoog gaat want 31,90 klinkt ver weg. Denk echter wel dat ik het niet kan nalaten om toch bij te kopen op dat niveau
    Misschien/hopelijk een valse uitbraak, dus je hebt inderdaad "bevestiging" nodig voor een uitbraak. Op dat niveau ben ik natuurlijk ook weer van de partij. kansen, kansen, kansen:).
    Trouwens: woon in Rotterdam en als je het huidige vuurwerk hoort, dan moet ik wel denken aan de mensen die gevlucht zijn uit Oekraïne.
    Heb in dienst gezeten (Os compagnie, mortieren) en ik hoor klappen die er verrekte veel op lijken!
  5. visje2 2 januari 2023 08:56
    Spodumene wordt vervoerd met containers en laten de kosten voor containerverhuur de laatste tijd nu drastisch zijn gedaald.
    Onderstaand stuk van amg brasil spreekt boekdelen.

    AMG Brasil is door empesa Link Logistic Group erkend als grootste containerklant van 2022. In de afgelopen jaren is AMG Brasil gegroeid en opgevallen in de markt als een belangrijke exporteur van containers, en de erkenning is een mijlpaal die onze aanwezigheid, referentie en kracht op de wereldmarkt versterkt.

    Met de toename van het volume van spodumeenconcentraatladingen had het exportteam van AMG een grote logistieke uitdaging, wat resulteerde in initiatieven om verschillende modale transporten (weg en spoor) te gebruiken om de lading naar de belangrijkste havens van het land te vloeien. Momenteel maakt AMG gebruik van multimodaal vervoer, gecombineerd tussen weg, spoor en zee. Het is belangrijk om te benadrukken dat multimodaal transport degene is die de lading van het punt van herkomst naar de bestemming in dezelfde bewerking drijft.

    Deze operatie met multimodaal transport stelt het bedrijf in staat om de CO2-uitstoot te verminderen, een actie die is afgestemd op de richtlijnen en het beleid van de AMG Group. Bovendien zorgt het voor een afname van het aantal trailers op snelwegen, waardoor bijvoorbeeld verkeersrisico's worden geminimaliseerd. Een ander voordeel van de modaliteit zijn de meest concurrerende logistieke kosten.

    Over het algemeen weerspiegelt de erkenning de toewijding van onze teams om te werken in overeenstemming met het beleid en de waarden van innovatie, focus op resultaten en respect voor het milieu.

    We zijn trots op het ontwikkelde werk en tonen onze zorg voor uitmuntendheid en kwaliteit.
  6. forum rang 6 Kruimeldief 2 januari 2023 11:52
    De start valt inderdaad behoorlijk mee en hier ook over een breed front, maar reken je niet rijk, want internationaal is er nog veel dicht.
    Het is niet zo, dat vanaf vandaag alles alleen maar naar boven kan; dat weten we al tientallen jaren.
    Omdat 2022 voorbij is, er van diverse kanten beweerd werd dat in 2023 de rente weer gaat zakken en de aandelenkoersen en indexen flink kunnen gaan stijgen (“markten lijken rijp voor een nieuwe ‘bullish outbreak’”), betekent dat niet dat de rente nu weer naar beneden gaat; sterker nog: we weten allemaal, dat de rente eerst nog een paar keer verhoogd gaat worden in een geo-politiek klimaat dat oververhit is (neem alleen al Ukraïne, Rusland, China en Taiwan).
    Het zijn en blijven voorlopig spannende tijden. Laten we de komende maanden eerst maar eens de jaarcijfers en de o zo belangrijke prognoses qua winstontwikkelingen tot ons nemen.
    Neemt overigens niet weg, dat ik onverminderd positief blijf over ons AMG en ook Shell, SBM bijvoorbeeld.
  7. forum rang 4 Aandachtige lezer 2 januari 2023 18:25
    Een omzet van ruim 108k is ook weer niet zo heel weinig.
    De grote vraag is wanneer er wel stevigere uitslagen komen. Dat zal denk ik in februari zijn, tenzij we deze maand als iets te zien krijgen van een boekhoudkundige afsplitsing van de Lithiumtak van AMG. Hoe reëel is dat om dat binnenkort te verwachten?
17.508 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.