Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ABN AMRO BANK N.V. AEX:ABN.NL, NL0011540547

  • 15,740 23 apr 2024 11:29
  • +0,230 (+1,48%) Dagrange 15,490 - 15,750
  • 873.337 Gem. (3M) 3,5M

ABN AMRO - 2023

11.106 Posts
Pagina: «« 1 ... 196 197 198 199 200 ... 556 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Lepre Chaun 5 juni 2023 14:38
    T. Rowe Price

    Het ziet er met andere woorden niet naar uit dat de rente snel zal dalen.

    Bij de wisselkoers tussen euro en dollar wordt het een touwtrekken.
    Het voordeel lijkt richting de eurozone te gaan omdat hier het gevaar van een recessie kleiner is geworden.

    Nou waarom daalt ABN Amro dan vandaag??
  2. forum rang 8 Lepre Chaun 5 juni 2023 16:30
    quote:

    Tomark schreef op 5 juni 2023 16:16:

    Ik zou toch wel eens willen weten wat de echte reden is van de koersdalingen van ABN en ING. Niet dat Amerikaanse banken grotere buffers moeten aanhouden; dat is een drogreden.
    Ja ik vraag het me ook af .

    Door de significante onderwaardering levert een investering in alle aandelen bij een door ABN voorgeschotelde ROE van 8 procent in 2024 al snel dubbelcijferige rendementen op.?En dit is ook nog het geval als een overnamepremie wordt betaald.

    Daarbij speelt nog mee dat banken profiteren van een stijgende rente. Indien de rente blijft oplopen, en er bij voorkeur geen (grote) recessie komt, zal de ROE van ABN Amro de 8 procent moeten kunnen ontstijgen.

    Het is een beetje flauw, maar ABN Amro is vooral goedkoop.

    Maar er zit ook nog een extra bonus in de balans van de potentiële prooi. Met een kernkapitaalratio van 16 procent zit ABN Amro namelijk wel heel ruim in zijn jasje.

    wat overeenkomt met € 17 per aandeel.

    Dat is bijna een jaar geleden. We zijn totaal niks voor uitgegaan.

    www.veb.net/artikel/08680/vijf-vragen...
  3. Hagenees 5 juni 2023 19:33
    Ben nu wel van plan om naast mijn LT AAB positie ook voor de handel aandelen te kopen met als doel bij 0,30 winst te verkopen.

    Koers onder de 14 is koopje en mocht het nog lager worden dan heb ik genoeg tijd om het koers herstel af te wachten.

    Heb 1250 aandelen met GAK 14,25 en ben voornemens om morgen 500 stuks op 13,85 in te zetten (morgen even opening afwachten.

    Kan na aankoop en stijging ook stoploss inzetten mocht de 0,30 gerealiseerd zijn (mis ik verdere stijging niet en bescherm ik de 0,30 winst (positief denkend dat die 0, ,30 winst (=14,15) er wel komt;-)

    Andere ideeën?

    Heb nog te weinig ervaring met calls schrijven maar tips zijn welkom.

    Opties call schrijven heb ik te weinig ervaring mee maar tips zijn welkom.
  4. forum rang 6 Littletycoon 5 juni 2023 19:46
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 5 juni 2023 16:30:

    [...]

    Ja ik vraag het me ook af .

    Door de significante onderwaardering levert een investering in alle aandelen bij een door ABN voorgeschotelde ROE van 8 procent in 2024 al snel dubbelcijferige rendementen op.?En dit is ook nog het geval als een overnamepremie wordt betaald.

    Daarbij speelt nog mee dat banken profiteren van een stijgende rente. Indien de rente blijft oplopen, en er bij voorkeur geen (grote) recessie komt, zal de ROE van ABN Amro de 8 procent moeten kunnen ontstijgen.

    Het is een beetje flauw, maar ABN Amro is vooral goedkoop.

    Maar er zit ook nog een extra bonus in de balans van de potentiële prooi. Met een kernkapitaalratio van 16 procent zit ABN Amro namelijk wel heel ruim in zijn jasje.

    wat overeenkomt met € 17 per aandeel.

    Dat is bijna een jaar geleden. We zijn totaal niks voor uitgegaan.

    www.veb.net/artikel/08680/vijf-vragen...
    Degenen die slechts zeuren gaan inderdaad moet vooruit, degenen die wat doen gaan wel een kant op.
  5. Hagenees 5 juni 2023 19:52
    quote:

    Hagenees schreef op 5 juni 2023 19:33:

    Ben nu wel van plan om naast mijn LT AAB positie ook voor de handel extra aandelen te kopen met als doel deze weer met 0,30 winst te verkopen.

    Koers onder de 14 is koopje en mocht het nog lager worden dan heb ik genoeg tijd om het koers herstel af te wachten.

    Heb 1250 aandelen met GAK 14,25 en ben voornemens om morgen 500 stuks op 13,85 bij te kopen en deze in te zetten (morgen even opening afwachten.

    Kan na aankoop en stijging ook stoploss inzetten mocht de 0,30 gerealiseerd zijn (mis ik verdere stijging niet en bescherm ik de 0,30 winst (positief denkend dat die 0, ,30 winst (=14,15) er wel komt;-)

    Andere ideeën?

    Heb nog te weinig ervaring met calls schrijven maar tips zijn welkom.

  6. Monika 6 juni 2023 08:49
    'Reserve Bank of Australia verhoogt onverwacht rente
    Gecreëerd: 07:22
    (ABM FN-Dow Jones) De Reserve Bank of Australia heeft onverwacht zijn belangrijkste rentetarief verhoogd met 25 basispunten naar 4,10 procent. Dit bleek dinsdagochtend na afloop van de monetaire beleidsvergadering' (c)

    Zij gaan nog meer winst maken.
  7. forum rang 8 Lepre Chaun 6 juni 2023 10:04
    ECB blijft rente verhogen, 'paardenmiddel dat werkt'

    Consumenten hoeven voorlopig nog geen verlaging van de rente te verwachten.
    Volgens president van de Europese Centrale Bank Christine Lagarde heeft de inflatie nog geen piek bereikt in de eurozone.
    Pas als die piek er is, kan de ECB stoppen met de inflatiemaatregelen, stelt de ECB-president.

    waarom daalt ABN ?

    www.bnr.nl/nieuws/economie/10514817/e...
  8. forum rang 9 Ron-tron system 6 juni 2023 10:25
    quote:

    Hagenees schreef op 6 juni 2023 10:21:

    [...]

    En nu.er uit met strakke verkoop order van +0,3. Of stop loss zodra boven de 0,3?
    Ja op 13,98eur verkooporder op 2% rendement hefboom 5 geeft 10% op inzet.
    Verder kijk ik er niet naar.
    Handel maar af en toe op abn amro.
    Shell daar zit meer beweging in:)
11.106 Posts
Pagina: «« 1 ... 196 197 198 199 200 ... 556 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Waarom de nieuwe doelstellingen van ABN Amro een vleugje ambitie missen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links