Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ABN AMRO BANK N.V. AEX:ABN.NL, NL0011540547

  • 15,905 24 apr 2024 17:35
  • +0,015 (+0,09%) Dagrange 15,830 - 15,985
  • 3.431.829 Gem. (3M) 3,5M

ABN AMRO - 2023

11.106 Posts
Pagina: «« 1 ... 193 194 195 196 197 ... 556 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Calendar 31 mei 2023 15:57
    (ABM FN-Dow Jones) De Nederlandsche Bank gaat over een jaar de vereiste kapitaalbuffers voor banken in Nederland verhogen met een procentpunt. Dat bleek uit het Overzicht Financiële Stabiliteit dat de centrale bank woensdag publiceerde.

    De zogenaamde contracyclische kapitaalbuffer wordt per 31 mei 2024 verhoogd van 1 naar 2 procent. Dit is het eigen vermogen dat de bank extra in kas moet hebben, op basis van waargenomen risico's in de economische cyclus. De aanvullende vermogenseis geldt voor banken die in Nederland krediet verlenen, waaronder ook buitenlandse banken.

    Deze buffer geeft banken in slechte tijden ruimte om verliezennop te vangen, zodat ze hun kredietverlening niet hoeven te beperken en zo de economische crisis onnodig zouden verergeren.

    Voor nationaal systeemrelevante banken gaat de macroprudentiële buffereis juist omlaag. De omvang van de Nederlandse bankensector is kleiner geworden, vergeleken met de economie, sinds 2016 toen deze eis werd ingevoerd.

    In totaal hoeven banken hierdoor niet veel extra kapitaal in kas te hebben door de twee wijzigingen.

    Meer aandacht voor renterisico

    DNB wil ook internationaal verkennen of het renterisico onderdeel moet zijn van de kapitaaleisen voor banken, terwijl ook de liquiditeitseisen tegen het licht moeten worden gehouden, nu in de Verenigde Staten is gebleken dat bedrijven en particulieren hun spaargeld razendsnel kunnen weghalen als een bank in problemen dreigt te raken.

    Het grootste risico voor de financiële stabiliteit is momenteel het rente- en liquiditeitsrisico, blijkt uit het OFS.

    Door: ABM Financial News.
  2. forum rang 8 Lepre Chaun 31 mei 2023 16:05
    quote:

    Calendar schreef op 31 mei 2023 15:57:

    (ABM FN-Dow Jones) De Nederlandsche Bank gaat over een jaar de vereiste kapitaalbuffers voor banken in Nederland verhogen met een procentpunt. Dat bleek uit het Overzicht Financiële Stabiliteit dat de centrale bank woensdag publiceerde.

    De zogenaamde contracyclische kapitaalbuffer wordt per 31 mei 2024 verhoogd van 1 naar 2 procent. Dit is het eigen vermogen dat de bank extra in kas moet hebben, op basis van waargenomen risico's in de economische cyclus. De aanvullende vermogenseis geldt voor banken die in Nederland krediet verlenen, waaronder ook buitenlandse banken.

    Deze buffer geeft banken in slechte tijden ruimte om verliezennop te vangen, zodat ze hun kredietverlening niet hoeven te beperken en zo de economische crisis onnodig zouden verergeren.

    Voor nationaal systeemrelevante banken gaat de macroprudentiële buffereis juist omlaag. De omvang van de Nederlandse bankensector is kleiner geworden, vergeleken met de economie, sinds 2016 toen deze eis werd ingevoerd.

    In totaal hoeven banken hierdoor niet veel extra kapitaal in kas te hebben door de twee wijzigingen.

    Meer aandacht voor renterisico

    DNB wil ook internationaal verkennen of het renterisico onderdeel moet zijn van de kapitaaleisen voor banken, terwijl ook de liquiditeitseisen tegen het licht moeten worden gehouden, nu in de Verenigde Staten is gebleken dat bedrijven en particulieren hun spaargeld razendsnel kunnen weghalen als een bank in problemen dreigt te raken.

    Het grootste risico voor de financiële stabiliteit is momenteel het rente- en liquiditeitsrisico, blijkt uit het OFS.

    Door: ABM Financial News.
    Je zit zelf te zeuren over ruis en plaatst dit berichtje als ruis.

    Aangezien het verhaal is.

    In totaal hoeven banken hierdoor niet veel extra kapitaal in kas te hebben door de twee wijzigingen.
  3. forum rang 6 Alrob2 31 mei 2023 16:17
    Ja, ik koop ook niet meer bij; kan ook niet meer, al mijn cash besteed aan aandelen ABNAMRO en SBMO. En nu maar afwachten. Zenuwen in bedwang, geduld bewaren, en vooral niet verkopen. Wordt het te erg schermpje uit en andere dingen doen. Met dit mooie weer genoeg alternatieven. Desnoods pas 31 december schermpje weer aan. Eens zien hoe lang ik dat volhoud.
    Succes allen die long zitten. En weet, gedeelde smart is halve smart.
  4. forum rang 8 Lepre Chaun 31 mei 2023 16:22
    quote:

    Alrob2 schreef op 31 mei 2023 16:17:

    Ja, ik koop ook niet meer bij; kan ook niet meer, al mijn cash besteed aan aandelen ABNAMRO en SBMO. En nu maar afwachten. Zenuwen in bedwang, geduld bewaren, en vooral niet verkopen. Wordt het te erg schermpje uit en andere dingen doen. Met dit mooie weer genoeg alternatieven. Desnoods pas 31 december schermpje weer aan. Eens zien hoe lang ik dat volhoud.
    Succes allen die long zitten. En weet, gedeelde smart is halve smart.
    Gelijk heb je Alrob het is een kwestie van geduld.
    En ik erger me ook rot .
    Maar dat wist je vast wel .
  5. forum rang 8 Lepre Chaun 31 mei 2023 17:19
    quote:

    Calendar schreef op 31 mei 2023 16:45:

    [...]

    Waargenomen risico's in de economische cyclus bijvoorbeeld.
    Ja maar daar heeft op ABN amro helemaal geen invloed aangezien Wij op de Nederlandse markt gericht zijn volgens Swaak.
    We zouden5% behoren te stijgen op nieuws aangaande lagere kosten bedrijfsvoering en CPB nieuws dat wij stabiel zijn .
    Een en al belangrijk nieuws .
    Op non issues dalen We overdreven weer.
    Ik voel me genept.

    Het Centraal Planbureau gaat in zijn basisscenario niet van een recessie uit.
  6. forum rang 4 ChrisOfWallstreet 31 mei 2023 17:28
    quote:

    Alrob2 schreef op 31 mei 2023 16:17:

    Ja, ik koop ook niet meer bij; kan ook niet meer, al mijn cash besteed aan aandelen ABNAMRO en SBMO. En nu maar afwachten. Zenuwen in bedwang, geduld bewaren, en vooral niet verkopen. Wordt het te erg schermpje uit en andere dingen doen. Met dit mooie weer genoeg alternatieven. Desnoods pas 31 december schermpje weer aan. Eens zien hoe lang ik dat volhoud.
    Succes allen die long zitten. En weet, gedeelde smart is halve smart.
    In september is er nogmaal weer dividend uitkering? en in januari 2024 krijgen we altijd de voorjaarstijging :-p
  7. forum rang 6 Alrob2 31 mei 2023 18:26
    quote:

    Hagenees schreef op 31 mei 2023 17:59:

    AAB ONDER DE 14 is koopje en limiet order 13,52 ingezet.

    @alrob, SBM ook bijkopen op 12,51 is gewoon olie gerelateerd en beweegt net als Shell.

    sBMO hoort dik boven de 13 te staan

    Ik kijk ook naar HAL mocht die 120 aantikken maar heeft zich alweer hersteld naar 123
    Gelijk heb je, de beurs lijkt soms op een snoeptrommel.mel, maar meestal als de cash op is, helaas.
    Maar ik zie dat mijn vermogensbeheerder die een stukje vermogen voor mij beheert ook ABNAMRO in de portefeuille voor mij opgenomen heeft en nu daarop ruim 16% verlies lijdt.
    Tja die heeft er voor geleerd.
    Mijn gak is 14,05, dus te overzien.
  8. forum rang 8 Lepre Chaun 31 mei 2023 18:49
    ECB Beoordeling financiële stabiliteit.

    Financial Stability Review (FSR)

    Hoewel de gevolgen voor de banken in het eurogebied beperkt waren.

    Naarmate de financiële omstandigheden normaliseren.

    Bij al deze uitdagingen was de veerkracht van de banken in het eurogebied opmerkelijk.

    De veerkracht van de banken in het eurogebied is grotendeels toe te schrijven aan de sterkte van hun kapitaal- en liquiditeitsbuffers, onder streng regelgevend en toezichthoudend toezicht.

    Het versterken van de bankenunie – en met name het boeken van vooruitgang op het gebied van een gemeenschappelijk Europees depositogarantiestelsel – zal het vermogen van het financiële stelsel van het eurogebied versterken om toekomstige risico's het hoofd te bieden.

    Deze spanningen waren van korte duur, aangezien de fundamentele factoren van de banken in het eurogebied solide blijven en snel regelgevend ingrijpen de overloopeffecten van andere economieën heeft beperkt.

    Hoe dan ook,

    Er zijn ook tekenen dat bedrijven overstappen van marktgebaseerde financiering naar bankleningen.

    Het gebruik van op kredietnemers gebaseerde macroprudentiële maatregelen in de meeste landen van het eurogebied in de afgelopen jaren heeft ook geholpen om de opbouw van risico's te beperken.

    Hoewel het aantal faillissementen onder aan CRE blootgestelde niet-financiële bedrijven laag blijft.

    Banken in het eurogebied hebben bewezen veerkrachtig te zijn tegen periodes van bankenstress in sommige geavanceerde economieën.

    hoewel de impact in het eurogebied beperkt is gebleven te midden van solide bankfundamentals.

    De veerkracht van de bancaire sector in het eurogebied werd over het geheel genomen geschraagd door sterke kapitaal- en liquiditeitsposities en door de sterk verbeterde activakwaliteit en winstgevendheid in de afgelopen jaren .

    Gesteund door hogere rentetarieven en lage voorzieningen voor verliezen op leningen, lieten de banken in het eurogebied gedurende 2022 een robuust winstmomentum zien.
    Dit geldt met name voor banken in landen waar leningen met variabele rente overheersen.
    Hoewel de winstgevendheid van de meeste banken in het eurogebied heeft geprofiteerd van stijgende rentemarges.

    De kwetsbaarheid van banken voor liquiditeitsschokken wordt verder beperkt door de samenstelling van hoogwaardige liquide activa, die grotendeels bestaan uit reserves die bij de ECB worden aangehouden.
    Over het algemeen delen de banken in het eurogebied niet de financieringskwetsbaarheden die hebben bijgedragen aan recente bankfaillissementen in de VS en Zwitserland.

    Tegelijkertijd hebben voorspellers de groeiverwachtingen voor het eurogebied voor 2023 bijgesteld tot 0,6%, in tegenstelling tot de verwachtingen van een oppervlakkige recessie van -0,1% in november vorig jaar.

    Luis de Guindos
    Vicepresident van de Europese Centrale Bank

    Daaag en hier dalen wij 3% op vandaag.
  9. forum rang 8 Branco P 31 mei 2023 18:57
    quote:

    Alrob2 schreef op 31 mei 2023 16:17:

    Ja, ik koop ook niet meer bij; kan ook niet meer, al mijn cash besteed aan aandelen ABNAMRO en SBMO. En nu maar afwachten. Zenuwen in bedwang, geduld bewaren, en vooral niet verkopen. Wordt het te erg schermpje uit en andere dingen doen. Met dit mooie weer genoeg alternatieven. Desnoods pas 31 december schermpje weer aan. Eens zien hoe lang ik dat volhoud.
    Succes allen die long zitten. En weet, gedeelde smart is halve smart.
    Hier 33% liquide om buitenkansjes op te rapen komende tijd. ABN wil ik ook nog wel iets van oppikken. SBMO idem dito
  10. forum rang 6 MIDAS 31 mei 2023 18:59
    quote:

    Alrob2 schreef op 31 mei 2023 18:26:

    [...]
    Gelijk heb je, de beurs lijkt soms op een snoeptrommel.mel, maar meestal als de cash op is, helaas.
    Maar ik zie dat mijn vermogensbeheerder die een stukje vermogen voor mij beheert ook ABNAMRO in de portefeuille voor mij opgenomen heeft en nu daarop ruim 16% verlies lijdt.
    Tja die heeft er voor geleerd.
    Mijn gak is 14,05, dus te overzien.
    Ik vind dit toch niet goed want het volgende scenario is mij voorgeschetst.
    Een zware recessie waar we nu in de kinderschoenen van staan en waar de koers van abn gaat bodemen tussen 7-9eur.
    De economie zal 3-4jaar nodig hebben om hier weer uit te komen.
    Abn koers zal dan pas in 2026 boven de 13-14eur komen.
    Ok je krijgt dividend dat je kan herinvesteren en zal dan op 4jaar tijd 25% budget extra creëren en hierop 50% rendement maken dus 35-40% rendement.
    Maar de inflatie eet hier 20% van op en dan kom je uit op 15-20% rendement op 3-4jaar of 5% netto per jaar en de hele periode fictief op verlies staan en dus geen kans om in te zetten vanuit je budget.
    Daarom raad mijn raadgever mij nu aan om een paar maanden cash te gaan en dan in te stappen op 8-9eur en dan maak je meer dan 100% rendement dividend inbegrepen of 5keer meer.
    Als belegger moet je met deze hoge bonds echt even aan de kant net zoals de institutionelen doen en laag instappen wanneer de markt heel bearish is.
    Hou deze post maar eens een paar maanden bij en oordeel dan maar eens wat geduld hebben is.
11.106 Posts
Pagina: «« 1 ... 193 194 195 196 197 ... 556 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Waarom de nieuwe doelstellingen van ABN Amro een vleugje ambitie missen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links