Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ABN AMRO BANK N.V. AEX:ABN.NL, NL0011540547

  • 15,960 24 apr 2024 09:24
  • +0,070 (+0,44%) Dagrange 15,870 - 15,985
  • 270.157 Gem. (3M) 3,5M

ABN AMRO - 2023

11.106 Posts
Pagina: «« 1 ... 108 109 110 111 112 ... 556 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Money Never Sleeps 21 maart 2023 14:36
    quote:

    New M by O schreef op 21 maart 2023 07:23:

    Opgelet!!!
    Zo zie je dat banken toch kans maken om overgenomen te worden zelfs op een zondag::)))
    Ze hebben de grootaandeelhouder gespaard want het laatste dat je wil is de Saoedi’s met lege handen verder te sturen.
    De AT1 houders nota bene de veiligere obligatie die voor aandelen komt want als buffer in het kernkapitaal dient hebben ze buiten spel gezet.
    De Coco’s zijn loco nu:)))
    Laten we nu eens duidelijk zijn wie is er nu zo gek om een bankcoupon te kopen die zich voordoet als at1 en denkt een waardige vervanger van fysiek goud te zijn.
    Goud ook tier 1 en je krijgt er ook 10% op per jaar net als de CS Coco obligaties die 9.9% gaven.
    Het lijkt wel een supermarkt aanbieding 9.9% maar aan de kassa geld kwijt en niets in handen.
    Daarom banken zijn shortkandidaten want uiterst onbetrouwbaar dat heeft de geschiedenis reeds meermaals bewezen.
    We gaan dus weer put opties uitbreiden en ook shorts telkens de koers 14.30eur en hoger gaat.
    Een no brainer op winst met wat de banken nog te wachten staat.
    The big O
    +0,615 (+4,29%) as we speak........
  2. forum rang 6 Alrob2 21 maart 2023 16:19
    quote:

    Branco P schreef op 21 maart 2023 12:15:

    [...]

    Alrob2, je hebt je op twee punten beet laten nemen door het grootkapitaal. Eerst hebben ze jou maandagochtend uit jouw posities weten te duwen en daarna kopen ze de stukjes op die jij gisteren of vandaag terug had moeten kopen.

    FD en BNR zijn zoals je weet van HAL. RLT en RTL Z zijn van Bertelsmann. En zo zijn praktisch alle media tegenwoordig in het bezit van het grootkapitaal. Zonder paranoia te worden is dat wel een gegeven om in ogenschouw te nemen rondom dit soort "events"

    In december was er ook opeens een weekje recessiepaniek. Dat was ook heel duidelijk in scene gezet en werd in de media nogal opgeklopt. Dat was nu wellicht ietsje minder duidelijk omdat er op zich nog wel "iets" aan de hand was.
    Ik beleg voor de lange termijn en inderdaad heb ik mij gisterenochtend beet laten nemen door aandelen ABNAMRO om te ruilen in SBMO.
    En SBMO stijgt veel minder hard dan ABNAMRO.
    Door echter gisterenochtend het aangerukte spaargeld te besteden aan extra SBMO aandelen, is het gisterenochtend opgelopen nadeel in de namiddag weer weggepoetst. Had ik dat extra cash gisteren aan ABNAMRO ipv SBMO besteed had ik nu flinke winst gehad. Maar ja dan blijf je switchen en het snelle herstel van ABNAMRO had ik niet verwacht.
    Je kunt niet alles goed voorspellen en het had gisteren en vandaag ook anders kunnen gaan.
    Daarom heb ik geen spijt van gisteren. Was een goede les. En ik heb mijn calls allen behouden en die zijn goed opgeveerd.
    Sta dit jaar weer op een bescheiden winst van 5 % totaal. Dus ik klaag niet.
  3. forum rang 6 Alrob2 21 maart 2023 16:34
    quote:

    Wiegel schreef op 21 maart 2023 16:17:

    Lekker hoor. Voor degene die long ABN zijn. Mooie koerssprong in 2 dagen. Gefeliciteerd allemaal. Ik was gister voor een groot gedeelte uitgestapt in abn en ing. zat er dus geheel naast .wel wat aangehouden dus schade valt gelukkig mee
    Was ik niet de enige dus. Haha. Sportief om te melden.
    En wie weet, blijkt over enige tijd, dat onze handelwijze gisteren een meesterzet was.
    Daar is Opgelet het vast mee eens, al zijn we gisteren volgens hem/haar uiteraard niet ver genoeg gegaan.
  4. forum rang 4 ChrisOfWallstreet 21 maart 2023 17:18
    quote:

    Alrob2 schreef op 21 maart 2023 16:34:

    [...]
    Was ik niet de enige dus. Haha. Sportief om te melden.
    En wie weet, blijkt over enige tijd, dat onze handelwijze gisteren een meesterzet was.
    Daar is Opgelet het vast mee eens, al zijn we gisteren volgens hem/haar uiteraard niet ver genoeg gegaan.
    Ik had je nog ervoor gewaarschuwd, het was een bearish trap. Zelfde scenario als bij Shell.
  5. forum rang 6 Alrob2 21 maart 2023 17:42
    quote:

    ChrisOfWallstreet schreef op 21 maart 2023 17:18:

    [...]

    Ik had je nog ervoor gewaarschuwd, het was een bearish trap. Zelfde scenario als bij Shell.
    Bij Shell was heel wat anders aan de hand.
    Hier speelde de vrees voor een heuse bankencrisis kijk maar weer terug op het nieuws van de laatste dagen.
    En die vrees is nog niet geheel weg, al zet het herstel vandaag wel door.
    Hoogste koers was niet lang geleden 16.99. Dus de weg naar een volledig herstel is nog lang.
    Voor mij was gisteren een prima waarschuwing.
    Ik wed niet langer vooral op 1 paard,ABNAMRO, maar zet mijn kaarten mede flink op SBMO .
    Minder extreem beleggen dus, maar in vergelijking tot de strategie van mijn huidige vermogensbeheerder ( meer dan 30 verschillende assets) nog wel zeer extreem. Tja, verschil moet er zijn.
  6. forum rang 4 williewilwel 21 maart 2023 18:20
    quote:

    Alrob2 schreef op 21 maart 2023 17:42:

    [...]
    Bij Shell was heel wat anders aan de hand.
    Hier speelde de vrees voor een heuse bankencrisis kijk maar weer terug op het nieuws van de laatste dagen.
    En die vrees is nog niet geheel weg, al zet het herstel vandaag wel door.
    Hoogste koers was niet lang geleden 16.99. Dus de weg naar een volledig herstel is nog lang.
    Voor mij was gisteren een prima waarschuwing.
    Ik wed niet langer vooral op 1 paard,ABNAMRO, maar zet mijn kaarten mede flink op SBMO .
    Minder extreem beleggen dus, maar in vergelijking tot de strategie van mijn huidige vermogensbeheerder ( meer dan 30 verschillende assets) nog wel zeer extreem. Tja, verschil moet er zijn.
    Waarom ook niet Flowtrader,die gasten daar hebben wel gelijk dat het aandeel een buffer is tegen dalingen?
  7. forum rang 4 Cedar 21 maart 2023 18:47
    quote:

    Alrob2 schreef op 21 maart 2023 17:42:

    [...]
    Bij Shell was heel wat anders aan de hand.
    Hier speelde de vrees voor een heuse bankencrisis kijk maar weer terug op het nieuws van de laatste dagen.
    En die vrees is nog niet geheel weg, al zet het herstel vandaag wel door.
    Hoogste koers was niet lang geleden 16.99. Dus de weg naar een volledig herstel is nog lang.
    Voor mij was gisteren een prima waarschuwing.
    Ik wed niet langer vooral op 1 paard,ABNAMRO, maar zet mijn kaarten mede flink op SBMO .
    Minder extreem beleggen dus, maar in vergelijking tot de strategie van mijn huidige vermogensbeheerder ( meer dan 30 verschillende assets) nog wel zeer extreem. Tja, verschil moet er zijn.
    Een ieder zn ding, maar beleggen in 1 of 2 aandelen is in mijn simpele beleving extreem. En op het gevaar af dat je continu op het verkeerde moment wisselt, hol je altijd achter de feiten (en verlies) aan uiteindelijk- natuurlijk zijn er goede periodes maar het loopt veelal verkeerd af. Ik zou zeker deze manier van beleggen overwegen om aan te passen. Waarom niet groot deel in (dividend) etf en een kleiner deel om mee te handelen?
    Jouw manier - met een hoge mate van dagelijkse emotie- is vragen om ongelukken, maar nogmaals een ieder zijn voorkeur.
  8. forum rang 6 Alrob2 21 maart 2023 19:33
    quote:

    Cedar schreef op 21 maart 2023 18:47:

    [...]

    Een ieder zn ding, maar beleggen in 1 of 2 aandelen is in mijn simpele beleving extreem. En op het gevaar af dat je continu op het verkeerde moment wisselt, hol je altijd achter de feiten (en verlies) aan uiteindelijk- natuurlijk zijn er goede periodes maar het loopt veelal verkeerd af. Ik zou zeker deze manier van beleggen overwegen om aan te passen. Waarom niet groot deel in (dividend) etf en een kleiner deel om mee te handelen?
    Jouw manier - met een hoge mate van dagelijkse emotie- is vragen om ongelukken, maar nogmaals een ieder zijn voorkeur.
    Klopt, spreiding is 1 van de belangrijkste adagios in beleggersland. Deed ik ook tot 4 jaar terug. Toen het roer drastisch omgegooid en gekozen voor hoofdzakelijk 1 aandeel met wat zijsprongetjes erbij. Leverde het eerste jaar een zeer bescheiden winst op, maar in 2020 50%, in 2021 120% en vorig jaar 25% winst op. Systeem: eerst in het met behulp van fa en ta uitgekozen aandeel beleggen, gaat het down meer aandelen kopen, vervolgens afscheid nemen met flink verlies of toch doorgaan en calls bijkopen tot de dood of de gladiolen. En telkens enkel beleggen met de winst van het voorgaande jaar. Kun je dus flink risico nemen, want je gaat er nooit in een jaar op vermogen meer achteruit dan het afgelopen jaar je begon

    C'est tout. Simpel dus.
  9. forum rang 6 Littletycoon 21 maart 2023 19:45
    quote:

    williewilwel schreef op 21 maart 2023 18:20:

    [...]
    Waarom ook niet Flowtrader,die gasten daar hebben wel gelijk dat het aandeel een buffer is tegen dalingen?
    FT is alleen een buffer bij echte schokbewegingen. Punt is, als je al ergens anders in zit dan heb je al een probleem. Ga dan nog maar verkopen en in FT zitten, de schok kan dan al voorbij zijn.

    Ik heb in FT gezeten en in FT fora zie je nog steeds diehards die er op niveaus van 30+ zijn ingestapt in 2020 en 2021. Dat is nu nog steeds dood geld voor hen.
  10. forum rang 6 Alrob2 21 maart 2023 20:08
    quote:

    Littletycoon schreef op 21 maart 2023 19:45:

    [...]
    FT is alleen een buffer bij echte schokbewegingen. Punt is, als je al ergens anders in zit dan heb je al een probleem. Ga dan nog maar verkopen en in FT zitten, de schok kan dan al voorbij zijn.

    Ik heb in FT gezeten en in FT fora zie je nog steeds diehards die er op niveaus van 30+ zijn ingestapt in 2020 en 2021. Dat is nu nog steeds dood geld voor hen.
    Mee eens, af en toe de afgelopen jaren en ook nog dit jaar een zijsprongetje naar Flow Traders gemaakt met wisselend succes, maar nooit doorgezet. Sinds hun vestigingsadres naar een fiscaal tropisch eiland verplaatst is, durf ik niet meer vol erin te beleggen.
  11. forum rang 8 Lepre Chaun 21 maart 2023 21:34
    quote:

    Alrob2 schreef op 21 maart 2023 20:08:

    [...]
    Mee eens, af en toe de afgelopen jaren en ook nog dit jaar een zijsprongetje naar Flow Traders gemaakt met wisselend succes, maar nooit doorgezet. Sinds hun vestigingsadres naar een fiscaal tropisch eiland verplaatst is, durf ik niet meer vol erin te beleggen.
    Ik zou als ik jou was dan maar gewoon in een ABN AMRO beleggingen fonds gaan.

    www.abnamro.nl/nl/prive/beleggen/goed...

    Krijg je ook nog eens 75 euro bonus.
    Succes.
  12. forum rang 8 Lepre Chaun 22 maart 2023 03:33
    De Amerikaanse beurzen zijn dinsdag hoger gesloten, gesteund door toenemend optimisme over de bankensector.

    Geruststellende uitspraken van mondiale financiële autoriteiten zorgden voor vertrouwen.

    "De aandelenmarkt prijst geen volledige bankencrisis in", zei Seema Shah van Principal Asset Management. "Er is geen paniek bij die beleggers en dat is erg belangrijk."

    Een grote meerderheid van de markt rekent echter op een renteverhoging met 25 basispunten naar een bandbreedte van 4,75 tot 5,00 procent.

    De overname door UBS, onder gunstige voorwaarden en met steun van de Zwitserse centrale bank, wordt steeds positiever beoordeeld. UBS sloot 12 procent hoger op Wall Street, net als eerder op de dag in Zürich.

    Fijn nieuws voor ons ABN amro.
  13. forum rang 4 Cedar 22 maart 2023 05:51
    Geen fijn nieuws: het blijft rommelen. Nu bij Capital One, een relatief grote bank in de vs. Default rates vliegen omhoog, dat voorspelt weinig goeds. Zal de komende dagen wel verder rommelen en dan het weekend weer voor een oplossing voor de volgende bank zoeken.

    Ik wil niet negatief zijn maar het gedonder met de banken is pas net begonnen.
  14. forum rang 8 Branco P 22 maart 2023 06:53
    quote:

    Cedar schreef op 22 maart 2023 05:51:

    Geen fijn nieuws: het blijft rommelen. Nu bij Capital One, een relatief grote bank in de vs. Default rates vliegen omhoog, dat voorspelt weinig goeds. Zal de komende dagen wel verder rommelen en dan het weekend weer voor een oplossing voor de volgende bank zoeken.

    Ik wil niet negatief zijn maar het gedonder met de banken is pas net begonnen.
    Heb je iets van een bron of link hiervoor? Ik vind hierover geen nieuws (nabeurs?) en het aandeel Capital One deed gisteren + 4,8%
  15. forum rang 4 williewilwel 22 maart 2023 07:01
    quote:

    Cedar schreef op 22 maart 2023 05:51:

    Geen fijn nieuws: het blijft rommelen. Nu bij Capital One, een relatief grote bank in de vs. Default rates vliegen omhoog, dat voorspelt weinig goeds. Zal de komende dagen wel verder rommelen en dan het weekend weer voor een oplossing voor de volgende bank zoeken.

    Ik wil niet negatief zijn maar het gedonder met de banken is pas net begonnen.
    Broodje aap verhaal!!
11.106 Posts
Pagina: «« 1 ... 108 109 110 111 112 ... 556 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links