Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ASM International AEX:ASM.NL, NL0000334118

  • 544,000 18 apr 2024 17:13
  • -36,200 (-6,24%) Dagrange 542,200 - 583,400
  • 225.544 Gem. (3M) 137,3K

ASMI 2023

3.451 Posts
Pagina: «« 1 ... 62 63 64 65 66 ... 173 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 25 maart 2023 12:14
    Intel-oprichter en grondlegger chipindustrie Gordon Moore (94) overleden
    Door REDACTIE DFT

    Updated 16 min geleden
    19 min geleden
    in FINANCIEEL

    AMSTERDAM - Gordon Moore, medeoprichter van Intel, is vrijdag op 94-jarige leeftijd thuis op Hawaï overleden. Hij wordt gezien als een van de grondleggers van de chipindustrie.

    Gordon Moore is 94 geworden. ANP / ASSOCIATED PRESS

    Moore, gepromoveerd in scheikunde en natuurkunde, richtte in 1968 samen met Robert Noyce het bedrijf Intel (INTegrated ELectronics Company) op.

    Dat richtte zich aanvankelijk op de productie van geheugen voor halfgeleiders, en later op microprocessors, die ervoor zorgden dat computers goedkoper en kleiner konden worden gemaakt. Daar bleef hij tot 2006 actief.

    Silicon Valley
    Maar daarvoor maakte hij al deel uit van de ’traitorous eight’: acht ingenieurs die eerder werkten bij Shockley Semiconductor Laboratory richtten in 1957 de Fairchild Semiconductor op. Deze halfgeleiderfabrikant zou later de basis vormen voor de diverse bedrijven die we nu kennen als Silicon Valley.

    Moore formuleerde in 1965 de Wet van Moore, die stelt dat het aantal transistors in een geïntegreerde schakeling door de technologische vooruitgang elke twee jaar verdubbelt. Aanvankelijk voorspelde Moore dat dit ieder jaar zou gebeuren, in 1975 stelde hij de wet bij naar iedere twee jaar. Tot 2011 kwam deze voorspelling daadwerkelijk uit.

    Liefdadigheid
    De laatste jaren hield Moore zich bezig met liefdadigheid vanuit de Gordon and Betty Moore Foundation. Die richt zich op wetenschappelijk onderzoek, natuurbescherming, betere patiëntenzorg en het behoud van de baai van San Francisco.

    www.telegraaf.nl/financieel/211717889...
  2. forum rang 4 Chipie 27 maart 2023 12:29
    quote:

    Reality schreef op 27 maart 2023 11:51:

    Dit aandeel flink aan het shorten bij een koers boven 342-343 range. En ja dit bedrijf is gezond en maakt winst, maar de internationale ontwikkelingen zijn niet best en die gaan de beurzen flink raken.
    Dat is wat jij vindt , of het zo gaat lopen moet blijken
  3. forum rang 4 Matsversch 27 maart 2023 13:04
    quote:

    Reality schreef op 27 maart 2023 11:51:

    Dit aandeel flink aan het shorten bij een koers boven 342-343 range. En ja dit bedrijf is gezond en maakt winst, maar de internationale ontwikkelingen zijn niet best en die gaan de beurzen flink raken.
    Sorry dat ik het zeg maar de huidige markt voor chips en alles war errond gaat is aan het vliegen.
    Kijk mee wat Nvidia doet etc. Ik zou nu toch niet (shortterm) tegen de sector inzetten die zowaar weer een heel aantrekkelijke haven kan worden voor mensen die hun geld uit de bankensector willen halen
  4. forum rang 6 Goudmijn64 27 maart 2023 14:22
    Ik ga zeker niet shorten, maar ik heb calls itm geschreven met als dekking mijn asmi aandelen. Mocht het verder stijgen en ik moet leveren dan pak ik naast de uitoefenprijs ook een leuke premie of ik rol ze nog een keer door.
    Mocht het dalen dan heb ik iig wat winst gepakt via de geschreven calls.
  5. forum rang 10 voda 29 maart 2023 09:46
    Sectornieuws:

    Infineon positiever gestemd

    Rekent op betere resultaten.

    (ABM FN-Dow Jones) Infineon is positief gestemd en rekent voor zowel het tweede kwartaal als het hele jaar op betere resultaten. Dit meldde de Duitse chipproducent dinsdagavond in een persbericht.

    Voor het tweede kwartaal mikt Infineon op een omzet van ruim 4 miljard euro, terwijl er eerder werd uitgegaan van 3,9 miljard euro. En in combinatie met een positieve prijsmix en energiekosten, leidt deze hogere omzet tot een marge richting de 30 procent. Eerder ging het bedrijf uit van ongeveer 25 procent.

    Voor heel het boekjaar rekent Infineon nu op een omzet van flink meer dan de 15,5 miljard euro die aanvankelijk werd verwacht. Dat pakt gunstig uit voor de marge.

    Het aandeel Infineon stijgt woensdag 6,6 procent.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  6. forum rang 10 voda 29 maart 2023 10:29
    Must read: Chipindustrie leidt de weg omhoog

    Plus: Monetaire verkrapping gaat pijn doen, succesvol stockpicken is niet te doen, wees blij met shortsellers, rentevergoeding high yield piekt, en meer.

    LEES MEER:
    Must read: Niks mis met Nederlands huishoudboekje

    De rente verhogen, totdat er iets breekt
    "Ik denk dat in de komende maanden de rekening wordt opgemaakt van alle monetaire verkrapping in het afgelopen jaar." Volgens obligatiebelegger Hendrik Tuch ziet het voor de aandelenmarkt niet goed uit.

    Helaas, er is geen vertrouwen in ESG-fondsen
    De meeste beleggers willen dolgraag duurzaam beleggen, maar het ontbreekt ze aan vertrouwen in ESG-fondsen. Dat blijkt uit een peiling van onderzoeksbureau IQ-EQ.

    Chipindustrie leidt de weg omhoog
    Column Jan-Willem Nijkamp van Fintessa: "Ondanks alle ellende blijken de beurzen veerkrachtig. Het meest bemoedigende is echter de opgaande trend van de Philadelphia Semiconductor Index."

    23 jaar merkwaarde
    Quizvraag: welk merk is thans het meeste waard?

    Voor meer, zie link;

    www.iexprofs.nl/Nieuws/769895/Must-Re...
  7. forum rang 10 voda 29 maart 2023 11:12
    Beursupdate: tech aan kop in groene AEX

    Stijgers en dalers

    Onder de hoofdfondsen won Besi 3,5 procent, net als ASMI, profiterend van het nieuws rond Infineon en Micron. Prosus, met een groot belang in het Chinese internetbedrijf Tencent, won 2,1 procent.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    (ingekort)
3.451 Posts
Pagina: «« 1 ... 62 63 64 65 66 ... 173 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Lauwwarme outlook ASMI doet beleggers uitkijken naar 2025

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links